
Navštíveno 1985x

Když mi jdou hutné basy, pozoruju tzv. "blikání světel" v komplet autě, docela zásadní pokles energie, zas tak moc muziky nemám, dva doukanály co honí cca. 250 + 2 x 100W RMS, proč to bliká? Kapík by prý nepomohl, tak pak už nevím, jak tohle odstranit ... baterka je ok, drží v klidu a nemám s ní problémy ani při -20 ... co s tim? Díky za rady...
Co silnejsi napájeni?? A nebo natáhnout + i - primo od baterky??
Samozřejmě + je natažené od baterky 30tkou kabelem od carpoweru a - je 30tkou kabelem uzemněno za pás zadních sedaček...
Ten pás zadních sedaček vypadá jako libová kostra,galvanicky pokovený šroub i třmen,ale ten šroub je v závitu,který,když ho vyšroubuješ od barvy.Takže,vyšroubovat šroub,obrousit plochu pro kabelové oko,vějířovou podložku,pořádně dotáhnout a přetřít barvou.Pak bude kostra OK.
Bude-li to kolísat dál,tak pak už jedině akumulátor.

08.03.2006, 21:35 |
Kobra Co to přesně je za zesy a woofery?Mám takové tušení,že Ti limitují zesy.
o něco níže je tam crunch + jensen, koukni na témata...
carelectronic: to je právě vše udělané :o( barven není nikde, je tam očko a přímo na kov, nikam na barvu...
pomuze pouze doplnit zesilovac kondenzatorama ale az za zdroj kapacitor je k nicemu mozna by stalo za zkousku misto kapacitoru nejake rychle kondenzatory kapacitor je pomalej
ale ve vetsine zesilovacu je malo mista
kdyz das silnejsi napajeci kabel tak ten efek paradoxne zvysis ale to sem si jen rejpnul
OK,pak je ještě otázka,jestli to začalo dělat až teď a je ta konfigurace správně nastavená,nebo je to nová instalace,tedy zesíků+repro+woofer,pak by to mohlo být i nesprávnou parametrizací,jak píše Kobra,že se zesíky dostávají do limitace.V úvahu i připadá závitový zkrat,tedy nižší impedance,to bys to musel někdy před tím uvařit.
zadny nastaveni nepomuze ani zkratem to nebude proste mala filtracni kapacita kondenzatoru ve zdroji zesilovace a jestli to nedelalo pred ti tedy jestli to neni nova instalace tak to muze byt treba lepsim pripojenim k baterce nic vic v tom nehledejte

08.03.2006, 22:11 |
Pluto A to mínus je od baterky vedeno na kostru jak? Origo 10tkou? Pomohlo by taky uzemnit baterku tou 30tkou.
carelectronic:
nooo Jensen je v můstku a v něm dává 300W RMS a helix deep blue má max. 250W RMS
Crunch je na 2 x Pioneer 3 pásma a každej má 100W RMS a zesík dává taky 2 x 100W RMS
Takže asi tak
Pluto:
- je od baterky originál, myslíš jako posílit kostru na baterce...

08.03.2006, 22:15 |
Pluto JJ, ten minus kabel od baterky na kostru vyměň za tu 30tku.
neni problem, svorku mám zlatou a 30tky mám asi ještě dva metry, dík za tip...

08.03.2006, 22:26 |
Pluto Není zač, snad to pomůže, ale je to logický .-)
To FilipAudio,nějakou dobu už to dělám,kdyby ty zesíky byly od Sencor,First made for Austria,nebo Raveland,pak bych připustil i tvoji hypotézu.Jensen a Crunch nejsou zase takové shity ,aby přímo z výroby měli až tak poddimenzovanou filtraci DC napájení koncových stupňů,to by to musely být 20 let vyschlé elyty.Ale obecně,jak obvykle říkám,celá soustřava je řetěz a kvalita celého řetězu je dána nejslabším článkem řetězu.Vždy je to <I>ovina,jen jí najít :o)

08.03.2006, 23:17 |
Kobra Myslím,že to Pluto odhalil.Pokládám to za automatickou věc měnit oboje kabely + i -.To mne ani nenapadlo.Neber to TheTimo zle,ale nedrž se striktně toho,co udávají výrobci v papírech.Už to několik lidí z oboru potvrdilo a já si to vyzkoušel na vlastní kůži,že je lépe předymenzovat výkon zesilovače oproti příkonu reproduktorů.U wooferů to platí dvojnásob.Navíc jsem nedávno ukecal známého,který vyrábí velmi slušné a drahé zesilovače,abychom pár autozesů prověřili na jeho plombovaném měřáku.Téměř u všech zesilovačů (od 6-ti výrobců) do 20tisíc si po tom měření odečítám 1/3 výkonu.Jsem z toho těžce sklamaný.Škoda že jsem nesehnal ještě nějaký ten špek mezi zesy(First,Mac fun,Mac fuj,mek hnuj) :o)))))) To by byl úplný nářez a myslím,že při testu maximální zátěže bych hledal hasící přístroj.
to filipaudio:muzes mi vysvetlit co to tam pises za bláboly? rychlo kondenzátor???nespletl sis to náhodou s rychlovarnou konvicí!!!!:))))))))))))
macino: no nerekl bych ze to jsou blaboly.. Cap jako takovej Farad a vejs.. 1, je to desne velika jednotka.. zakladni jednotka kapacity je tusim micro Farad.. Tak si udelej obrazek o tom jak je to moc... 2, z ty velikosti plyne ze to bude trvat dyl nez to do toho obvodu doda napeti.. Kdyz budes mit vice kondiku o mensi kapacite spojenych dohromady taky ti to napeti do obvodu dodaji rychleji...
Jestli jsem to napsal blbe tak me nekamenujte.. :o)))
No, vic kondiku zapojenejch paralelene=nizsi vnitrni odpor. v nakym starym amaru jsem videl zesiky od P.Dudka a tohle tam psal, ze je to z tohohle duvodu lepsi.
TheTimo: Vymen tu kostru a dbej na dobrej kontakt tech spoju.
tappaja: jenze velkej cap teoreticky neni nic jinyho nez hocne malejch paralelne, stejny napeti, vetsi plocha desek = mensi vn. odpor.
To je ale uplne fuk, vzhledem k tematu, nejaka dalsi filtrace kondikama u tak velkeho odberu je upne nerealna, pri tolika A tam bude pokles vzdycky.

09.03.2006, 08:37 |
*konny* | Upraveno: 2006-03-09 12:28:56
Chodí pešek okolo .................
Nehledejte problém, tam kde není :o))
Mrkání vznikde (teda za předpokladu že je napájecí soustava dobře zapojená) vždycky, když je odběr proudu větší než je přísun proudu od alternátoru tzn. že zesíky jsou z části zásobený proudem z baterky a z části proudem z alternátoru. Nabitý akumulátor má v klidu cca 12,5 voltu, při spuštěném motoru a bez zátěže je napětí na baterce od 13,5 do 14,5 voltů. A právě tento rozdíl v napětí způsobuje to mrkání. Dá se tomu trochu zamezit použitím CAPacitoru, nejúčinější by ale bylo vyměnit alternátor za silnější.
Jo, ale chapu ze to blika pri 2 kw, ale pri 450w? se slusnou baterkou by nemelo.

09.03.2006, 13:49 |
Kapka (M)
jako Konny...mam Octu kde je origo 90A altik a mel jsem 4-kanal/ 4x110W/ a 2-kanal /400W/...kabelaž dle EMMA,kondik 1F atd...a mel jsem od kamoše pujčeneho VAGA...a našel jsem tam zajimavou funkci-zatež alternatoru...a pri rozsvicených svetlech a hlasiteji pustene muzice+treba topeni atd ukazoval využíti altiku 100%...když jsem vypnul topeni a svetla a nechal muziku tak hlasil 90%...takže ted se chystam na výmenu za co nejsilnejší altik co seženu /120 nebo 140A/....mam teda klasickou baterku rok starou...
To RadekFM
ani sebelepší baterka ti nepomůže i při těch (pouze) 450W, když budeš mít slabej altík.
Baterie ti pomůže, když dáš volume doprava - ale "bez" motoru!!!!!!

09.03.2006, 15:11 |
Kotva Nevim co tu tak dlouho resite, zkratka pokles napeti. Nejvic me dostal Pluto, vymen origo 10 za 30, to urcite pomuze :D

09.03.2006, 15:22 |
Pavel 528 | Upraveno: 2006-03-09 15:23:29
ten kabel urcite pomuze,nicmene zaklad je altik....

09.03.2006, 15:29 |
Kotva Muzes mi prosim te vysvetlit, v cem ze pomuze ukostreni akumulatoru silnejsim vodicem? Bavime se o ubytku napeti. Pomuze to leda tak zesikum, do kterejch se protece jeste vic proudu, a tudis ten pokles bude jeste vetsi! Je uplna blbost resit pokles napeti vetsim prurezem kabelu na ukostreni aku.
a jelikoz ten kabel je slaby a je tedy pri vetsim protekajicim proudu na nem vetsi ubytek napeti....to je snad jasne ne?Nema cenu mit silnej plusovej kabel a minusovej bude tkanicka.....

09.03.2006, 15:53 |
Pluto Kotevník: říká ti něco průtokovej odpor? A čím větší odpor, tím větší úbytek napětí a tím to pak má asi málo štávy a potom to asi bliká, neee?
Jinak hlavně že jsi se pobavil

09.03.2006, 15:58 |
Kotva Ale ubytek napeti neni na kabelu ale na akumulatoru!!! Myslis ze ta kostra je slaba? Jede pres ni starter, kterej bere nekolikanasobne vetsi proud nez ten zesak :)

09.03.2006, 16:01 |
Kotva OK, dejte si vsude 50ky kabely, radsi i na svetla at mate jistotu, a obchodnici tucny vydelky :D

09.03.2006, 16:03 |
Kotva | Upraveno: 2006-03-09 16:08:41
Pluto: Pobavil :D Prutokovej odpor :D to je kdyz ti zaroste doma vodovodni trubka vodnim kamenem ne? V tomhle pripade jde o merny odpor a na 1m dlouhym kabelu (aku-kostra) je zanedbatelny.

09.03.2006, 16:06 |
Kobra Kotva-Ty patříš určitě mezi teoretiky,že?

09.03.2006, 16:09 |
Kotva Kobra: proc myslis?

09.03.2006, 16:11 |
Kotva Nekdo se tu ptal proc mu blikaj svetla, ja rikam ze kdyz vymeni kostrici kabel od aku za silnejsi, bude na tom stejne.

09.03.2006, 16:11 |
Kobra Podle teorie máš trochu pravdu ty,ale Pluto jede určitě z praxe,protože to tak prostě funguje.

09.03.2006, 16:15 |
Kobra | Upraveno: 2006-03-09 16:20:28
Nebude.Vyzkoušeno v praxi,protože příčinou toho problému jsou zesilovače.Prostě nemají dost štávy a pokud začnou limitovat,dochází k několikanásobnému odběru.U silnějších sestav je to ještě složitější.

09.03.2006, 16:21 |
Smrada (M)
Kotva: Mam odzkouseno, ze pokud vymenis kostrici kabel za prures minimalne stejny jako plusovy, tak se vykyvy snizi a svetla neblikaji tolik

09.03.2006, 16:35 |
Kotva Smrada: Nebude to tim, ze nez jsi tam ten jiny kabel dal, vsechno jsi peclive obrousil a tim eliminoval prechodovy odpor? Ja primo v autihifi nedelam, ale na pohadky neverim :)

09.03.2006, 16:39 |
Kobra :o))))))) Tak teď ses sundal.Takový,co radí a kulový o tom ví sem píše.Achjo.Pak si nech poradit.

09.03.2006, 16:52 |
Kotva Kobra: Tak nam to vysvetli kdyz jsi tak chytrej. Jeste jsem od tebe nevidel kloudnej nazor. Ja rikam ze za to muze slaba aku nebo prechodovy odpory. TY?
Jako Pavel 528,kostra na začátku,mezi akumulátorovou svorkou a karosérií nemůže být tkanička a i tady může být přechodový odpor mezi okem a karosérií,nebo vyhřátá,zoxidovaná oka vůči kabelu.Zkontrolovat se musí všechno.Souhlas s *konny* a Radek FM :-)

09.03.2006, 18:21 |
Kotva carelectronic: Souhlas, a kdyz se to radne ocisti, muze v klidu zustat seriova, pochopitelne ne tkanicka, ale kde je seriove tkanicka, ze.

09.03.2006, 18:29 |
doronel | Upraveno: 2006-03-09 18:30:17
Moje aktuální zkušenost:
Zesilovač 500W/RMS na 4 ohmy a basová bedna s reproduktorem 125W (JL Audio - řekněme, že snese 200W).
Původní kabely 10 mm2 nahrazeny kabely 35 mm2. Plus od baterie, minus od zes. na kostru a od baterie na kostru. Všude nová očka a nové bat. svorky.
Nová baterie.
Při nejvyšších hlasitostech bliká pořád!!
Budu zkoušet:
1) Nový kabel od alternátoru.
2) Minus kabel přímo od baterie.
3) Nový altík

09.03.2006, 18:39 |
Kotva | Upraveno: 2006-03-09 18:42:58
1) jestli mas orig kabel a orig altik-blbost (vycistit prechody)
2) jestli mas vse dobre ocistene bez prechodaku-blbost
3) novy myslis asi silnejsi, tam by bylo zlepseni. Vetsi zlepseni silnejsi/kvalitnejsi aku
zase, pouze muj nazor
me by zajimalo jestli to Timo dela jen na volnobezku nebo i pri jizde??
To Kapka:tkanička byla samozřejmě nadsázka,ale právě ta sériová klema mezi mínusovou svorkou akumulátoru je dimenzovaná na "sériové" proudy.Natáhnutí mínusového kabelu stejného průřezu,jako plusového přímo z akumulátoru je nejjistější,já osobně bych nejdřív zkusil novou klemu vyššího průřezu mezi mínusem a kastlí.

09.03.2006, 20:29 |
Pagoš Chápu, že pokud mam dozadu 50qmm, tak bych měl mít v ideálním případě i na kostru od minusového pólu baterky 50qmm, ale myslim si, že to není tak jednoznačný, přecijen jde maximálně o půl metru kabelu, ne? Což nelze srovnávat z 5ti metry dozadu. Určitě by se to dalo nějak spočítat, ale pro klid duše budu taky dávat 50qmm i od mínusu na kostru :-)
Už jen tu Exide a napájení bude v podstatě vyřešený, viď Piwoji :-)
Exide jenom doporučuji,klemu od aku na kostru bych dal 35qm.
to Area51 trosku jsi to zjednodusil ale mas pravdu
to carelektronic nebavil jsem se o zadne znacce zesilovace ale jestli mam bej konkretni tak 99% zesilovacu je SPATNE navrzeno jinak zesilovace vyrabim vic jak 4 roky a jeste jsem nenasel ani naznakem zvukovou konkurenci.
to tappaja cti dal jses na spravne ceste
carelektronic Zkus porovnat nejakyho staryho sencora treba s rockfordem nebo audisonem a pak mi dej vedet co ses dozvedel!!!
to kapka Bosch zacal vyrabet alternator 200A
Jeste to jde vyresit tak ze se predela regulace alternatoru

09.03.2006, 21:19 |
Kobra Poradím vám jednoduchý test,který si může udělat každý,kdo má autorádio v originálním zapojení a koupil si lepší reproduktory.Zapojte to tak jak každý amatér,tudíš originální sériové napájecí kabely.Bude vám to blikat při vyšších hlasitostech i na to usrané rádio.Pak si natáhněte nový silnější kabel od baterky třeba obyčejnou repro dvoulinkou průřez 4mm a bude po problému.Nejedu na teorii,ale na to,co už jsem osobně vyzkoušel.Je to sice úplně o jiných výkonech,ale princip zůstává.napsal jsem to doufám dost srozumitelně i pro Kotvu,aby pochopil,že v muzice se jedná o odpor kabelu a rychlosti dodávaného proudu.
Kotvo,můj názor je v odkazu vnapsáném v 16hodin a dvacet minut,tak si jej přečti.Ty zesilovače se chovají principiálně stejně,jako když přetáčíš motor auta.Nejede,strácí výkon a má velkou spotřebu.V autě je to o benzínu,u zesilovačů je to o proudu.U auta se sníží hlava a zvětší kanálky,u zesilovačů se dá silnější kabel a kapacitor.

09.03.2006, 21:33 |
Kotva K jadru pudla jsme se dostali s vypovedi FilipAudio, jestli ma ten zesik chabou filtracni kapacitu, bude si brat z baterky narazove tolik stavy, ze uz na ty svetla zkratka nezbyde, proto jsem rikal silnejsi lepsi aku, ktera v okamzik doda vic proudu. Tohle nakym vetsim prurezem kabelu nedozenes Kobra.

09.03.2006, 21:35 |
Kotva Kobra: Snad me nechces ucit zaklady elektrotechniky :)
to kobra Protoze kdyz mas radio pripojeny na origo kabelaz tak je to i se svetlama napajeny po jednom vodici ale celou dobu se tu bavime uplne o jinem problemu cti pozorneji
To FilipAudio,vím o čem mluvíš nějaký ten zesík jsem za 25 let zpětně už taky postavil a nebylo jich málo,stejně,jako carhifi instalací.Diagnostikovat něco na dálku je vždy ošidné a sázka do loterie,stejně,jako tě lékař nevyléčí po telefonu,aniž by tě prohlédl.Jsou samozřejmě low endové a high endové zesíky.Je to diskusní fórum a každý,kdo má nějakou zkušenost se snaží přispět.Osobně nejsem toho názoru,že 99% zesilovačů je navrženo špatně,nechci tady protěžovat,ani zatracovat žádného výrobce.Ještě jednou opakuji:celá carhifi aplikace soustavy je řetěz a kvalita celého řetězu je dána nejslabším článkem řetězu.Dnes a denně se s tím setkávám,špatné kostry,tím rozdíl potenciálů,který generuje rušení(pomóc,píská mi to v reprákách,co mám dělat),přechoďáky,tím nižší výkon celé soustavy až po destrukci ať už zesíku(KO mosfety v napájecí části,nebo tranzistory v nf části) aj.Naprostý souhlas s velikostí kapacity filtrace DC v zesíku,čím víc,tím lépe.
Přesto se skromně domnívám,že The Timo,byť neznám ani jeho,jeho auto,ani jeho audio systém nemá komponenty od Ravelandu,Mc Fun,First apod.
Nicméně,je začátek sezóny,oteplí se,The Timo to bude asi chtít odstranit,protože s tímto stavem se nespokojí,a pak se uvidí(uslyší) :-)

09.03.2006, 21:49 |
Kobra Já se nechci s nikým přít.A nikoho nehodlám učit.Vycházím z toho,že ten samý problém jsem už několikrát řešil a hlavně vyřešil silnějším kabelem.Je to prostě praxe.A když má někdo silnější aparát a nechce do toho moc vrážet,stačí druhá baterie.Jsou to prostě fakta.
Vše souuvisí se vším,kapacitou akumulátoru,altíkem,aby ho dobil na plnou kapacitu a průřezy vodičů mezi akumulátorem,zesilovačem a reproduktory.Bez přechodových odporů.

09.03.2006, 22:10 |
Kotva Ja se taky s nikym nehadam, klidne si tam ten silnejsi kabel dejte, jen jsem chtel celou dobu upozornit na to, ze pres ten kostrici kabel tece pri startu o hodne vetsi proud nez 50A, tudis je zbytecny ho menit. Jestli tu nekdo trpi psychoakustikou, urcite si tam ten silnejsi kabel da. Ale, jak napsal Filip, mizernou filtracni kapacitu v zesaku tim nezvedne, a schopnost aku dodat okamzity vetsi proud taky ne.
Kotva: Ano sice tam tece 50A pri startu.. Ale jak dlouho se ten starter toci?? Par vterin... Ale vem si ze ta muzika hraje proti tomu dlooooouho.... A kdyz mas silnejsi muziku tak protece vic jak 50A :o))
Ja osobne bych to vymenil, pak bych zkontroloval vsechna mista kde muze vznikat prechodak(je to desna kurva, malo sem utah svorku a ani jsem nenastartoval) a v posledni rade bych natahnul - primo od baterky :o)))
careletronic: tak tak, přesně :o)
to all To je jasny na dalku se to moc resit neda ale zakladni principy proste vochcat nejdou a v zadnem pripade to nemyslim nijak spatne proti nikomu vzdyt se s vama ani neznam
to carelectronic Co jsi stavel za zesilovace
Jj,se uvidí,proto se omlouvám dopředu za to jak jsem se hluboce mýlil,když to bude jinak,než jsem se domníval.Jedinná omluva je,že jsem to udělal z lehkomyslnosti a nedbalosti :o)Pak dej pls vědět.Pokud zesík není shit,jako 99%zesilovačů na trhu(joke),tak to bude nějaká <I>ovina v napájení,jak již bylo zmiňováno,pokud akumulátor není před skokem do rakve.Na dálku to fakt nejde ukázat prstem,co přesně je špatně.Snažil jsem se navést tě na ten nejjednodušší zádrhel,jaký v tom na dálku vidím.Když to budeš dělat sám,tak podle Murphyho zákonů to bude až ta poslední možnost :-)Obecně řečeno,málokdy je něco moc rozbitý,jak to na první pohled vypadá a tedy nemusí se vždy investovat batoh peněz :o)
FilipAudio: Jenze v pripade napajeni audia prez kostru auta jde prave prez ten kostrici kabel jak instalace auta, tak muzika.
Kotva: Jo starter sice bere vic proudu,ale je mu suma fuk, jestli je nejakej ubytek napeti na kabelu. A treba moje muzika brala naplno vic proudu, nez starter.

10.03.2006, 08:39 |
ales4 Je tady to ho moc a nejak se v tom ztracim...jeste tady prippada do uvahy delka vs prurey. Ubytek napeti je primo umrerny delce. a onen kostrici kabel od baterky na kostru neni 5ti metr, ale max metr mozna min jak kde a to taky hraje svou roli. Je jasne ze tam nenstaci nejaka tkanicka, ale mam za to ze tam je miniomalne 25...
Ja tipuju ze to je v baterce a v nezdrave hlasitosti :)

10.03.2006, 19:59 |
Kotva RadkuFM, ale tady se bavime o 450W, a i to je urcite nadneseny, to mozna napise vyrobce na krabici...
Ja se pridam taky , zajimava diskuze a co tak vzit do ruky merak a pomerit ubytky napeti jak na minus polu k zesilovaci tak plus polu.
Pro vysvetleni prodlouzim +pol meraku a pripojim na plus baterie druhy pol na + svorku zesilovace.( rozdil je ubytek napeti )
Muzu tak zmerit i ten alternator jestli neni ubytek mezi alternatorem a bateri.
Pro minus stejne a zmerim kde je ubytek napeti a nefantaziruji.
Jednoduche a ucinne a hned najdu to slabe misto retezce pro napajeni.

11.03.2006, 16:01 |
Kotva Jasne, takhle to zmerit jde, ale zesilovac musi bejt vybuzenej nejakym stalym sin. signalem, rekneme 1kHz, aby bylo mereni k necemu. Pri tuc tuc hudbe a digitalnim meraku se toho moc nedozvime. Nemeril jsem to, ale stejne mam za to, ze ubytek na vedeni bude zanedbatelnej oproti ubytku primo na aku.

11.03.2006, 18:38 |
Pagoš FMS-0056: Zajímavá metoda měření, ale moc se mi nezdá, že by to mohlo být nějak extra přesný. Přecijen by se muselo měřit při zatíženém zesilovači a zásadní úbytky se projeví až při velkém zatížení, tedy basech a při pořádné hlasitosti. Jenže když napětí kolísá, jak to chceš normoš měřákem změřit?
A pokud si myslel měření bez zatížení, tak to se mi zdá naprosto nic neříkající, schálně to zkusim, ale nepředpokládam, že nějaké napětí mezi konci napájecího kabelu naměřim. Toť jen můj názor a určitě si to vyzkoušim, protože semi to fakt moc nezdá :-) Pokud je to skutečně tak jak píšeš, tak se předem za svou teorii omlouvam :-)

11.03.2006, 19:30 |
Kotva | Upraveno: 2006-03-11 19:37:38
Pagos: Jasne ze pri zatizeni, 1kHz sinusovej signal jsem uvadel proto, ze se pri 1kHz udava vykon zesilovace. Tim vznikne, pri spravnem vybuzeni zesaku, stabilni zatez pro aku. Podle me, ten rozdil mezi napetim na aku a na kabelu u zesaku bude mizivej.
On by uplne stacil lepsi analogovej merak, a zmerit pri stejny hudbe (basova smycka) napeti na aku a nasledne napeti u zesilovace. Ale neni problem vygenerovat 1kHz sinusovku, hodit ji na cd a pak do radia, a merit :)

11.03.2006, 20:09 |
Pagoš Kotva: tak nějak :-)

12.03.2006, 11:53 |
*FX* | Upraveno: 2006-03-12 11:53:50
Nepřečet jsem si tady ůplně všechno,ale jakou máš kapacitu autobaterie?Jestli tam je nějaká 45 nebo 50Ah tak bych to čenžnul za silnější a nebo přemýšlel o gelovce.Jinak taky záleží na vnitřním odporu baterie,takže jestli se jedná o nějakou noname baterku a nebo dodávanou sériovku,tak bude na vině nejspíš ta...
Silnější kabely k zes. tomu nepomůžou,pokles nepětí je už na zdroji,proto "blikaj" světla.
Moje rada: ZAMĚŘ SE NA BATERKU

12.03.2006, 19:00 |
Kotva Ano *FX*, viz muj prispevek ze 09/03/2006 15:58
Pro počtáře :o))

Takže jsem tu znovu.
Zesilovač 500W/RMS na 4 ohmy a basová bedna s reproduktorem 125W (JL Audio - řekněme, že snese 200W).
Původní kabely 10 mm2 nahrazeny kabely 35 mm2. Plus od baterie, minus od zes. na kostru a od baterie na kostru. Všude nová očka a nové bat. svorky.
Nová baterie 70 Ah. Alternátor 14V 120A! Kondík 1F cca 10cm od zesilovače.
Při nejvyšších hlasitostech bliká pořád!! A to i při nastartovaném motoru.
Na svorkách zesilovače ukazuje měřák při zapnutém motoru 13,5 - 14,2 V

14.03.2006, 12:48 |
*FX* Tomu blikání při max. hlasitosti se nevyhneš,jsou tam prostě velký proudový špičky,na které nestačí alternátor zareagovat a vyrovnat napětí,takže bych to neřešil....
to HARRY a kdyz vam tady poradim v cem je problem tak to stejne nikdo nezkusi bojite se ze by to tak mohlo bejt a prisli by jste o starosi.