Navštíveno 2936x
tak jsem poctivě prošel diskuzi a chytrý stejně nejsem.
1) Nikde jsem nějak nenašel zmínku o tloušťte těch MDF kroužků - je fakt, že někde se někdo mimochodem zmínit o 25 mm, ale pak jsem viděl obrázky podložek, které měly evidentně víc. A pak jsem taky viděl obrázky, kde byl pod kroužkem větší plát. ten je tam předpokládám jenom proto, aby se do něho ten kroužek líp chytil, ne? Jaká je teda tloušťka pro OII?
2) taky jsem našel odkaz na ALU kroužky
[ Link ] , které jsou údajně ještě lepší. Máte zkušenosti? Tady je ovšem tloušťka buď 10 nebo 15 mm. To by se muselo dát na MDF? Neztrácí to pak smysl?
10.11.2006, 21:08 |
ivls šířku mdf-ky musíš určit vzhledem k hloubce středobasů a tvých dveří v autě
hlinikové kroužky si myslím, že pokud jsou dobře připevněny , tak zajistí pevnější spojení s reproduktorem a s dveřmi
na druhé straně spatně připevněný hlinikový kroužěk je určítě horší, jak dobře přípevněný kroužek z mdf
10.11.2006, 21:35 |
Ricci Hlinik - vyhoda nizsej hmotnosti
MDF - vyhoda lepsieho tvarovanie a jednoduchsieho opracovania
11.11.2006, 09:40 |
clown jako Ricci ..
jinak odstrojit a zmerit, kolik o budes potrebovat podlozit repro .. aby se ti tam veslo.
mam treba repro, kde AL krouzek bych si musel nechat udelat na zakazku 170mm prumer , takze mam MDF .. za 20 minut hotovo a je klid ..
12.11.2006, 19:20 |
PAN_VIGO | Upraveno: 2006-11-13 23:47:56
díky chlapi, ale moc mi to nepomohlo ;->
A tak jsem dneska v té zimě oddělal tapec, polámal, co se dalo a zjistil, že hloubka repráků je 50 mm. Takže podložky by měly stačit cca 40 mm. Jinak ten papír působí fakt hrůzostrašně. A taky mě dost nasralo, že je to tam přinýtované. Naivně jsem na to šel se šroubovákem, a ono se to nějak protáčelo...
12.11.2006, 19:25 |
PAN_VIGO | Upraveno: 2006-11-14 23:32:35
a mimochodem, už ve fabrice asi udělali nějaký "upgrade" a ten tapec vypadá jinak, než třeba tady
[ Link ] . Vypadá to, že v té starší verzi doléhal reprák na ten gumový kroužek (je to tak?), zatímco tady nic nedoléhá na nic.
To jsem netušil, že dneska půjdu na noční. Ale nějak mě to chytlo a oblepil jsem vnitřek tapecu. Prozatímní závěry jsou tyto:
- se SikaDampem ALU 2mm se dělá hodně dobře (teda - dělal jsem to naproti krbu, a tak jsem se při tom i solidně vysaunoval)
- moc mi nedochází, že všude jsem našel fotky vytlumených plechů, ale skoro nikde vytlumený tapec - mi teda rezonují plasty. Takže pokud bude někdo chtít poctivě polepit jak dveře (plechy), tak vnitřek (plasty), tak mu podle mne (ještě to nemám) plát 2 x 1 m rozhodně stačit nebude.
Zatím to vypadá takto, ty zbytky dolepím až budu dělat další dveře.
Má někdo nějaké postřehy, rady, doporučení?
Jinak dvere O II jsou jako u G 5 a stredobas nam hraje pjekne do zadku :-((
ty kroužky jsou měděné? Jinak se dívám, žes' dal MDF kroužky přímo na plech - já to asi nejdřív polepím, pak dám kroužky a pod reprák zase tlumení.
BTW, ty MDF kroužky se stříkají kvůli zvýšení pevnosti nebo aby to nenatahovalo vlhkost?
Vigo to neni moje montaz !!
aha, tak sorry ;-) Nicméně otázky zůstávají, hlavně to, jestli dát MDF přímo na plech nebo plech-tlumení-MDF. Přivítám každý názor.
14.11.2006, 21:12 |
doronel | Upraveno: 2006-11-14 21:14:55
Oct II je stjně blbě řešná jako Golf 5. Pokud tam je jen středobas (dvacítka) a výškáč, tak to hraje na h...no. U třícestných systémů už je to lepší a dají se tam zabudovat např. Audio System X--Ion 200 Golf V.
nemusí se nic upravovat :-)
14.11.2006, 22:16 |
PAN_VIGO | Upraveno: 2006-11-14 22:31:05
harry -> no nevěřím tomu, že nerezonují plasty.
I u origo okt. repráků šlo cítit, že by ze sebe vytlačily víc, kdyby byly dveře vytlumené. Ale když jsem třeba pustil Portishead, tak rezonovalo snad i okolí auta.
A co moje otázky?
Plasty i plechy bych samozřejmě vytlumil. To, že se nic nemusí upravovat, jsem myslel uchycení repro - jsou stavěné jako originální
Jinak tlumením nic nezkazíš. Pokud ten adaptér pro repra oddělíš od plechu a on zůstane dost tuhý a těsný, tak jen dobře.
Medávno jsme dělali redukce do Mondea a tam byla pod kroužkem originální pěnovka a Rain Stop
14.11.2006, 22:45 |
PAN_VIGO | Upraveno: 2006-11-14 23:06:46
no fakt, ty výškáče by se hned daly přitavit.
dík, to jsem rád, žes' mi potvrdil moje názory :)
BTW, i pod tím origo plastovým držákem repráku byla minivrstvička nějaké pěny...
Take asi zalezi co tam hce PAN_VIGO dat za repra ?
Pro repra za 2t nebudes delat mdf+alu. Nebo ano ?
Mame v G5 stredobas 16,5 GBL a nic nerezonuju.
A to je jan v plast ramecku za 150kc.
Ale umisteni je opravdu desne!!
Sjkoda ze nemame ani 1 fotku z montaze .
fakt nic nerezonuje? To je G5 tak kvalitně udělaný?
Právě že já jsem na více místech četl, že nějací lidi akorát vytlumili dveře a repráky nechali (a prý je to lepší).
Jinak ALU tam dávat nebudu, jen jsem o tom chtěl něco vědět.
16.11.2006, 12:03 |
martan01 | Upraveno: 2006-11-16 12:04:14
Opravdu ne,na tlumeni uz nezbily penize.
Ale poslech na zadnich sedackach, kde jsou ve dverich stejne kompa je ohodne lepsi.
Dvere G 5
Tapec
tak jsem to v sobotu dodělal
Super !!! Co mas za repro ?
20.11.2006, 12:24 |
PAN_VIGO | Upraveno: 2006-11-20 12:32:18
-
no podle rad tady
[ Link ] jsem se nakonec rozhodl pro tu nejlevnější variantu (SinusLive), protože si říkám, že 100% rozdíl v ceně určitě nebude znamenat 100% rozdíl v kvalitě. Když jsem se v tom totiž začal pitvat, postupně jsem se propracovával k reprákům za 5.000 atd...
Za tu cenu slusne repra,jejich konkurent snad PowerBas.
Na tlumeni jsi nesetril :-))
Rozdil opropti puvodnim poznas.
Skoda jen ze jse jedna o sluzebak.
Rozdíl poznat teda rozhodně je, hlavní je ale to tlumení, samotná výměna repráků by nepomohla. Celé mě to vyšlo ani ne na 3.000, takže hodně velká změna za málo peněz. A auto si možná za 5 let odkoupím, uvidíme.