
Navštíveno 5296x


03.10.2007, 16:32 |
MaxxT Nemate nekdo prosim schema na zapojeni dvou alternatoru v aute? diky..
myslim ze jinak to ani zapojit nemuzes


03.10.2007, 18:10 |
Komba No jasný oba dva plusy natáhneš na baterku a kontrolku mužeš udělat jednu nebo klidně dvě.Ale nevim k čemu ti budou dva altíky.
tak to by mne taky zajimalo...:-)

03.10.2007, 19:06 |
Fridom | Upraveno: 2007-10-03 19:10:54
Na co dva altíky, mno řekl bych že asi na dobíjení druhé baterie :o)
Člen Barthez má v autě 2 x altík, tak ho skus kontaktovat, určo ti řekne víc.

03.10.2007, 19:22 |
Pagoš Komba: No pravděpodobně je jeden alternátor málo, to se může snadno stát :-)

03.10.2007, 20:48 |
Komba No když máš dobrej altík tak ti natluče dost velkou baterku.Jakpak je to asi třeba u traktoru.Tam taky nejsou dva altíky

03.10.2007, 23:45 |
Duris no pokud mas altik rekneme 100A tak to je cca 1200W coz nakrmi diky ucinnosti zesiku a ztratam cca 700Wrms a zbtek si musi vzit z baterky a pak uz jenom zalezi jak dlouho chces hrat.. kdyz ma baterka 100Ah tak ti vydrzi hodinu davat dalsich 100A coz je samozrejme idealni pripad bo ti zacne klesat napeti baterie daleko driv. takze pokud naplno vohulis 2000Wrms tak budes potrebovat dejme tomu prikon pres 3000W (zalezi zejmena na ucinnosti zesaku) tak vydrzis i s nastartovanym motorem ani ne pul hodiny ... tenhle cas prodlouzis jak vetsi kapacitou baterie, tak silnejsim dobijenim.

04.10.2007, 00:13 |
Olda ještě že jsem tam teď dával 120A altík :))
altik neni schopny davat tech 120A na volnobehu... ale az od urcitych otacek...
No ja mam v aute 2 altiky a je potreba udelat vic nez to jen hluse pozapojovat. Vcelku jsem se s tim potrapil, protoze to je dost velkej zahul na motor. Letos jsem tam namontoval 120A a 140A. Musis si uvedomit, ze nemuzes pocitat s celejma cca 260A. Neco sezere auto a neco se ti strati po ceste. Kazdopadne bych Ti doporucil natahnout zvlast plus a i minus primo na motorovou baterii. Promerit si vynuti altiku ( je potreba aby bylo zhruba u ubou stejne ). Promerit si kolik A ti dava na volnobeh ( pak se to da oblbnout aby daval vice). Bacha na spinani altiku na volnobeh! Kdyz si oba sepnou, tak je to na motor strasnej tah. Nektere altiky maj jeste volnobezku, ale ty silne uz ne, tak je to strasnej raz..... Dalsi vec je buzeni mechanicke / automaticke. Je to laborovani, ale jde to......
Jinak doporucuji altik z noveho transportera s nejsilnejsim motorem :-) Ten ma 140, ale je velkej jak svina. Mel jsem problem ho tam dostat....

04.10.2007, 10:52 |
MaxxT problem je u me ten, ze je silenej problem s mistem.. :-( ted mam altik 70A a tam se proste jinej nevejde, na obrazku je to v pravo dole jak je ta sipka, ale uplne dole, tesne nad zemia ta druha sipka je misto kam pujde ten druhy altik. diky tomu ze je motor v prostredni casti auta, tak to japonci asi takto vyresili.. celica se stejnym motorem ma altik uz jinde viz druha fotka, na motoru jsou odlitky a staci tam dat akorat ten drzak z celiky a misto tam v MR2 na druhej altik je, puvodne by tam mela byt asi klimatizace, kterou tam ja nemam.. a tam bych chtel dat o neco silnejsi altik.. abych mel tak tech 200A celkem, kabely jsem tahal uplne vsechny novy, jak napajeci od altiku tak kostrici.


04.10.2007, 10:52 |
MaxxT
JJ misto je vzdycky problem, ale jde si taky nechat udelat drzaky a dat ho treba k napravam s urovni vany a atd. Pak si akorad zmeris klinak a je to. Nechas si udelat jine klikove kolo s remenici navic a nebo vyradis servo, klimu a atd.... Jde to. Jen se toho nesmis bat a nebo objetovat.....

04.10.2007, 11:36 |
MaxxT me nejde o to ze ho tam nedam, ten tam pujde uplne v pohode.. :-) ale spis o to dobre zapojeni.. :-))
Je ovladanej el. nebo mech?

04.10.2007, 13:57 |
MaxxT elektricky... myslim :-)
Takze nemas budící kablik a kontrolku a info si bere sám altík?

04.10.2007, 16:41 |
MaxxT tak je to prej mechanicky rizeny.. neumi si to brat sam, dostava info z auta.
Tak to musis predelat diodove mustky na obou alternatorech. Nejlepe bude, kdyz budou mit oba altiky jdeno rizeni, ale s tim nemam praxi. Pac dle meho nazoru musej bejjt uplne stejne. Nebo diodak kazdej zvlast, ale uraveny aby jeden zabyral na klasicky a druhej pod 13V. Pak uz jen kontrolovat raz motoru.

05.10.2007, 00:49 |
MaxxT tak to problem neni dat dva naprosto stejne altiky, tech mam docela zasobu..
jine buzeni alternatoru pri startu jak prez kontrolku sem zatim nepotkal. A jelikoz vidim ze mas starsi auto tak to jinak delane asi ani nebude... tzn druhemu altiku musis dat take kontrolku dobijeni napajenou prez 15 svorku (klicek poloha ON), zarovku nejlepe 5W a klidne ji nech nekde v motorovem prostoru, bude slouzit k tomu aby se po startu alternator chytl a zacal normalne dobijet
Venito :
Nemas pravdu pane. Nova auta maj buzeni automaticke na alternatoru ( system jak s ledkou, ale nesviti to :-) ). Ja mam ted uz jen automaticke na obou a funguje mi to bez problemu bez 15 svorky.
tak to jo, ja se s tim jeste nesetkal takze to tak asi bude, ono by to u novejsich aut kde sou na pristrojovce uz jenom LEDky ani jinak neslo :)