
Navštíveno 7014x


18.12.2008, 12:23 |
Resuscit | Upraveno: 2008-12-18 12:23:26
Chtěl bych se zeptat jestli mínus pól od zesilovače je lepší táhnout přímo od baterky,nebo ho připojit někam na kostru pomocí očka-někde poblíž zesíku?
Na stránkách dexonu jsem se dočet,že by se mínus měl táhnout přímo od baterky..Jak to s tím tedy je?Mám tahat mínus od baterky,nebo to mám napíchnout někde poblíž zesu?
Dexon, dexon.....
Já si myslim, že stačí najít někde v kufru slušnej šroub a zbavit se v tom místě případného laku. Aspoň já takhle vždycky postupuju a neměl jsem nikdy žádný problém.
jako party_boy uplne staci najit poradny nerezavy (ocistit kdyztak) misto v kufru, napr. kostra svetel, sroub upevneni zadnich pasu a tam pripevnit , pokud tahas silnejsi kabel tak jeste muzes prekostrit baterii
Jj také tak. Vždy tahám z kostry a v poho. Vždy současně posílim i ukostření z baterie. Teoreticky prý může nastat situace, že praskne např. bodový svar někde na karoserii a v tomto místě může při kroucení karoserie apod. docházet vlivem tření k rušení Potom by musel být natažený z baterie. Ale ještě jsem se s ničím podobným nesetkal.
no sice ti tu zatim radi aby si to hodil na kostru ale ja bych radsi zeptal jake mas vykon ??
Jinak je to VZDY lepsi tahnout kabl zpet na baterku stejnou silou jako plus pochopitelne!!!
Ale doopravdy to bude nutne kdyz budes mit vykon vetsi nez 1000wrms to uz bych na kostru nic nedaval kdyz chces aby ti zesak nejakou delsi dobu vydrzel ;-)
Dalsi vec je minus kabel od baterky na kostru, ten musi byt take upraven na spravne prumer
Lupnes tam 20-30cm dlouhe 50mm2 kabel a mas na furt klidek.
jinak plati zestava je vzdy jen tak dobra jako jeho nejslabsi soucastka ;-)
takze si vem kolik mm2 mas prechod kdyz kostris na karoserii a myslim ze neni treba dalsi komentovani
a navic neuvidis nikoho kdo soutezi v SPL na vysi urovni ktere nema kostreni primo zpet na baterku
Já kostřím na šroub, který mi drží zadní sedačky. Což je prům. 10mm a kostra auta je také obrovský průřez. Proč by neměl vydržet zes.?
proud si hleda nejkratsi cestu a ty vis jaka to je?
nebo jake odpor ma ten tvuji 0,6mm blech
tak ci tak to bude brzda oproti primeho kablu na baterku
Dík za názory a rady...
Zesík má dohromady cca 500w rms..No ,ještě jsem nad tím přemýšlel a napadlo mě,že když povedu mínus po kostře tak vlastně jeden vodič bude ocel.No a ocel nemá nejlepší vodivost.Na co pak speciální kabely (+) z bezkyslíkatý mědi a s co největší vodivostí,když jeden z vodičů je z oceli která má vyšší odpor a samozřejmě tím i ztráty.Jak už bylo řečeno,celou soustavu vždycky brzdí ten nejslabší článek - a nemůže bejt právě vodič z oceli tím nejslabším článkem v tomhle případě?
A co nejslabší článek ve formě pojistky :-)
Jako kluci, dávám kostru na šroub které drží pásy..
hifim@ni@k - No jo,to je pravda na jednu stranu - ale pojistka je měděná,takže asi moc velkej odpor mít nebude..Ale čistě teoreticky by ti měl stačit k napájení zesíku drátek o průřezu drátku v pojistce a měl by to v pohodě utáhnout taky.Vem si,co proleze přes pojistku jde pak do tlustýho kabelu a je to v podstatě zbytečný..je to jako bys tenkou trubičku vyústil do roury jako prase - taky by ti tam víc téct nemohlo než zvládne tou tenkou trubičkou protéct.Jen je to o tom,že se ten silnej drát nepřepálí a přepálí se pojistka,takže nehrozí že vyhoříš.Ale pořád má ta pojistka menší odpor,než ocelovej drát,ne - to znamená kastle.
Kluci, s váma je dneska sranda:-) Pak nechápu, proč jam na dB drag a Emmu nestačí 10mm2 kabel....:-D

18.12.2008, 20:04 |
Martin21 | Upraveno: 2008-12-18 20:06:47
Je to o tom, že ten drátek v pojistce je hodně krátkej v porovnání s napájecím kabelem, který má daleko menší odpor při stejné délce. Tím pádem ti ta malá pojistka v napájecí cestě nezvyšuje tolik odpor, jako kdybys vedl drát o průřezu stejném, jako je plíšek v pojistce. Čím menší odpor, tím převede vyšší napětí a tím větší výkon vyprodukuje zesilovač. Zkušenější mě opraví...
A k té kostře - měď má sice menší odpor, ale musíš to brát na určitý průřez vodiče. Kastle auta má neporovnatelně větší průřez než třeba 10mm2 kabel. Když budeš tahat několik 50mm2 kabelů, potom to veď přímo od baterky.
Martin21 - :-D...Já vim)))ale víš co,nejde mi to do hlavy teoreticky..je jasný,že bude stačit to ukostřit někde poblíž,to nepopírám.Ono asi ten rozdíl když bych mínus táhnul od baterky by byl tak minimální,že to nemá význam řešit.

18.12.2008, 20:11 |
ivls já mám plus i minus od baterky a vždy jsem měl
plus i minus od baterky. Platí všechny argumenty, co kluci napsali. Další 2 argumenty - Těch pár metrů minus kabelu mě nezabije. Mám s tím jen jednu práci.
Martin21
10mm2 pouzivam tak mozna na napajeni woofru ze zesaku :-DDD
Pojistky??? na co ???

Jen pro Info
10x50mm2 plus
10x50mm2 minus
Kleneex: Ty jsi vyšší liga ;-)

18.12.2008, 22:58 |
petis Kleneex: 10ka k wooferu je málo. 20ka je akorát:-)
Jasně. To píšu v jiném tématu. Že je nesmysl porovnávat plochu oka a plochu kabelu. Protože se vzrůstající délkou kabelu vzrůstá odpor a je třeba větší průřez. Proto také existují redukce z 50mm2 na 25mm2 apod. a je to v pořádku. Proto sem reagoval na to špatné kostření tou poznámkou o tenké pojistce. Stejná diskuse totiž probíhá u tématu jaká vhodná oka na baterii.

18.12.2008, 23:53 |
Resuscit | Upraveno: 2008-12-18 23:55:04
Kleneex - No tak to je šílený.Co s tim napájíš?
Toho bych se fakt bál,nemít tam pojistku.Stačí nehoda a normálně dojde k explozi baterky,nebo začneš hořet a pokud máš benzíňáka tak víš co bude následovat...
Kleneex - mi se tu ale bavíme o Auto HiFi
Resuscit Tobe uplne staci najit poradnou kostru v kufru, Kleenex to ma dBdrag :) tak proto tak jak to ma
jj napájení je velmi důležité :-)
