Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Ozvucnice tvar

 o Navštíveno 3625x o
o 25.12.2008, 20:48 | tcp_radim206
Hodim tady jeden dotaz.Ozvucnice na woofer obdelnikova či ctvercová? a dale umístení bassreflexu? Tak hifi guru poradte kde to je nejlepsi a jake?


o 25.12.2008, 20:51 | Collin
néní to jedno jakej má tvar??
o 25.12.2008, 21:21 | Máchal 80
Hlavně aby tam nebylo moc rovnoběžnejch stěn,takže čím větší "patvar" tím je to lepší,kvůli stojatýmu vlnění,nebo tam poskládat metodou "zig zag" tlumící rouno,možností je dost.Nejhorší co může bejt je klasická "tuba"
o 25.12.2008, 21:30 | swep
když jsem se bavil se zvukařem a konstruktérem reprobeden na venkovní akce a diskotéky, tak mi tvrdil, že pro subwooferové ozvučnice bassreflexové je nejlepší kostka, kostka která má v jedné stěně jak samotny reproduktor tak i bassreflexové nátrubky
o 25.12.2008, 21:32 | swep
údajně nezahraje woofer z jiného tvaru lip než z kostky
o 25.12.2008, 21:38 | hifim@ni@k
Na Audiowebu psali o tvaru ozvučnice a je stanoven určitý ideální poměr mezi stěnami. Takže ne kostka. Týká se to však klasických reprobeden a nevím jestli i subwooferu.
o 25.12.2008, 21:52 | Máchal 80
těžko říct jestli to má tak zásadní vliv na zvuk,důležité bude použití tlumícího materialu uvnitř boxu,tloušťka stěn boxu(stabilita),ale rozhodně i to umístění BR má vliv na výsledný frekvenční průběh boxu,jestli je na boku či ne čelní stěně boxu se projeví na celkovém průběhu.Další věcí když se to už takle řeší je to,jak je box v kufru auta umístěn,protože se musí počítat s odrazy a tak se výsledný zvuk bude 100% lišit od výsledku měrění v "ideální" bezodrazové zkušebně či někde v místnosti a natož jěště v kufru auta,chce to laborovat,zkoušet,tlumit atd. je toho hodně pro stavbu a návrh ozvučení do auta
o 26.12.2008, 13:34 | tcp_radim206 | Upraveno: 2008-12-26 13:36:20
Moje zkusenost je ze woofer tlaci vic kdyz je ozvucnice patvarova a ma bassreflex na stejne stene jako woofer tak ze prave resim todle dilema pri staveji nove bedny
pak jeste otazka kolik tlumicicho materialu pouzit dovnitr? jestli vsechny steny zakryt vlnkovym molitanem nebo nechat nejake steny volne
o 26.12.2008, 13:39 | tcp_radim206
A další věc : basreflex kulatý či obdeélníkový
o 26.12.2008, 19:07 | hifim@ni@k | Upraveno: 2008-12-26 19:08:53
Tlumení u subwooferu nezabraňuje stojatému vlnění, protože při 25Hz je délka vlny tuším 17m.
Tlumením je možné vytvořit virtuální objem, ale může dojít ke změkčení basu.
Tlumení stěn bude mít efekt asi pouze v případě použití např. slabší MDF.
Pokud je ozvučnice dostatečně stabilní tak bych tlumení nepoužil.
Ale je samozřejmě možnost zkusit různé varianty a uvidíš.
o 27.12.2008, 12:53 | tcp_radim206
Vsak to jsem zkousel bez tlumeni je tvrdsi bas a s tlumenim je to takovy pocit gumovyho basu
A copak ten basreflex?
o 27.12.2008, 14:01 | hifim@ni@k
S tím žádnou zkušenost nemám. Dávám vždy kruhový.
o 27.12.2008, 14:04 | Kicker18
dal bych klasiku kulaty ale na obou stranach zakulaceny!!!
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.336 sekund.