
Navštíveno 4115x

prozbu k odbornikum ma to vubec cenu proto ze kdiz napojim kapacitor mi svetla blikai vic nez bez nim jinak 2500rms 2 zesilovace a kapacitor podle virobce lanzaar 20 farad?

16.02.2009, 15:28 |
Zdenek (A) | Upraveno: 2009-02-16 15:29:14
Kolik mas baterek (a jake) a jak jsou daleko od zesiku?
jj jako zdenek.. a jake mas baterky
A kde maš ten cap zapojený ? Jak daleko od zesu ?
vzdálenost baterie od zesilovače a její druh řeší jen polovinu vlastností kapacitoru, doporučuju přečíst tohle
[ Link ] ??? ať se tu neopakujeme
na dB drag a tlačení je kapacitor k ničemu, jeho výhoda je že dokáže krátkodobě udržet voltáž alternátoru, která je o 1 až 2 V vyšší než u baterie, čili dostane ze zesilovače krátkodobě vyšší šťávu, to je použitelný jen u běžný hudby, protože se jendá cca o 1-2s
ty tři otazníky nebyly úmysl, byly součástí odkazu asi :o)
a urcite ten kapacitor stal tolko ako baterka,
treba citat pred kupou veci...
kto chce kam, pomozme mu tam...
Jsem pročetl všechno možné a kapacitor je prostě zapeklité téma :-)
Někde se tvrdilo, že přínos žádný nemá. Naopak je to prý další přechodový odpor a tím pádem vlastně výsledek horší než když není použit.
Já myslím, že horší to s ním nebude ( pokud je značkový ), spíše asi lepší ? A to přece stačí.
takze baterka
[ Link ] kapacitor v kufru na 20 sm od zesiku takze cca 5 metru
capik
[ Link ] a tak

16.02.2009, 20:03 |
petis kup si pořádnou baterku a blikat nic nebude

16.02.2009, 20:05 |
Zdenek (A)
OK. Tak pocitej...... Predpokladejme, ze aku ma 12V. Predpokladejme pro jednoduchost nulovy prechodovy odpor na vsech konektorech, pojistkach apod. Pri maximalnim vykonu 2500W tam tece proud 208A. Rekneme, ze tam mas kabely 50mm2, rekneme ze jsou medene. Med ma rezistanci 0.0169 Ohm.m/mm2. Musis vest kabel od aku k zesiku a zpet, takze rekneme 10m. Odpor takoveho kabelu je 0.0169 / 50 * 10 = 3.38 mOhm. Potece pres nej proud 208A, takze na kabelu ztratis 0.7V. Aku ma vnitrni odpor 3.76 mOhm, takze pri odberu 208A bude pokles na jeho svorkach skoro 0.8V. Celkem tedy 1.5V. Pripocti si ztraty na konektorech, svorkach, pojistce.... Kolik to asi bude? Klidne minus 2 - 3V na zesilovaci. To asi neni dobre, ze? Takze jen dobry akumulator nestaci. Pri takovych odberech musis mit silnejsi a co nejkratsi kabelaz, super provedene vsechny spoje, nic neodflaknout. Takze resenim je 2. (3. ....) akumulator dozadu, kabely kolem pul metru atd. Kapacitor? Trochu pomuze, ale vyse zminene problemy nevyresi...
petis mislim ze ta baterka je vic nez poradna a jinak 2500 sinus ne maximalka a podle mne kupovat kapacitor je uplne zbitecne je to blikaci hracka.
mimohodem zdenku nebil si v meme aute je to presne tak jak si psal?

16.02.2009, 20:53 |
petis zdá se že to moc dobrá baterka není když s papírovýma 2500W blikaj světla.
To musí ve špičce padat i pod 10V, a to by pořádný baterky dělat neměly:-))
A jakou mas baterku ti petis?pepe ma power cell a blika mu tez tak nevim co podle ttobe znamena poradna baterka.
Také to nemusí být baterka. Asi spíše projít komplet montáž. Jaký průřez kabeláže? Plus i minus z baterie, nebo pouze + a minus z kostry? Při tomto výkonu asi spíše + i - z baterie. Pokud je - na kostře, jak je posílené kostra? Kde jsou kostřící body atd. Možná i použité bateriové svorky?
no mam jenom plus z baterki minus ukostreni mam v kufru zavareni sroub 10.
petis ma powercell a na drcnuti dava kolem 157db -))) jinak me pomohla kostra k baterce a to celkem dost
U tohoto výkonu bych asi natáhnul + i - od baterie. Máš posílené minus z baterie na kostru ? Také alespoň 50mm2 ?
Pokud je baterka kloudná a máš ji plně nabitou, tak by to podle mě blikat nemělo. Ale pokud jezdíš často s hlasitou hudbou, tak altík nemusí stíhat dobíjet a pokud není baterka plně nabitá, tak pak to může blikat. Jinak bych hledal problém v baterce.
Blikání (nemluvím teď o dBDragu) už jsem probíral moooooockrát s různejma lidma na srazech :-))
Auto ti bliká protože ti alternátor při spuštěném motoru dává napětí 13,8 až 14,5 voltů (podle nastavení regulátoru napětí), při odběru proudu větším než ti dává alternátor klesne palubní napětí na napětí baterie tj. u plně nabité baterie zhruba 12,5 voltu. Tento rozdíl napětí (14,5 - 12,5 = 2 volty) způsobuje to blikání. Proti tomuto blikání by ti pomohl jen silnější alternátor. Dobrej kapacitor by měl to blikání trochu zmírnit, všelék to ale není, obzvláště při tvém odběru proudu.

17.02.2009, 09:53 |
petis Ano mám Powercel PC 3000. A bral jsem zní 3,2kW (změřených) při poklesu na 10,9V
Kdysi dávno jsem měl dva Sinus Live A-1500, na maxximě DC900, jedna 50ka na plus ukostřeno v kufru a světla mi neblikaly ani trochu, a to jsem poslouchal muziku celkem nahlas.
A pořád trvám natom že GZ není pořádná baterka.
-))jenze my hrajem vic jak celkem nahlas
Tak jsem se alespoň dozvěděl, že na mých max. 1000W RMS bude stačit Maxxima DC900. To jsem rád :-)

17.02.2009, 10:42 |
petis pepe: no jo. ty jsi extrem:-) ty hraješ každej den celej den:-)
A hlavně že to hraje nahlas neznamená že jde do wooferu třeba 2,5kW, To je výkon při jedný frekvenci. Jde o učinost bedny a SW. při hudbě budete rádi za 1kW a to to možná ještě přeháním.
Na normální poslech jedna baterka stačí. ale holt extremisti jako Pepe:-) si jich musíte vyskládat do kufru aspon 5:-)