
Navštíveno 2634x

Tak mám zasebou hustej den. Nedávno jsem u své hrací skříňky vylomil pant zadních dveří. To bych ještě pochpil, protože vím co mám v aute a jak dostávaj dveře hulec. Nicméně jsem dnes pant zavaříl a stejně jsem ho po 30 minutách zátěže nalomil zase :-(, ale to je jinej problém.
Spíš mě zaujal jinej poznatek. Od baterek mam 50ku kabel kterej mám jištěnej 300A pojisku. Od pojistky jdu do RF kapiku a pak jdu do RF zesu a pak do 2x SW. Dneska pri testování dveří ( neuspěšně ) jsem solil všechny 4 SW a najedou mi vypadl master zes. Prostě se vypnul a neposilal signál do druhého.... Po příjezdu domu jsem zkontroloval pojistky a co mě nepřekvapilo.. 300A pojistka v hajzlíku a druhá napálená... Spoje jsem prošel a jsou víc než v pořádku. Pojistka byla taky dobře uplá. Podotknu ze mám každé 2xSW zapojené do jednoho ohmu po jednom zesu ( 2x4ohm paraelne do 2ohmu a pak každej paraelně do jednoho ). Celou sezonu jsem s tim nměl jedinej problem. Krom napáleného kapu co nepřenesl ampéráž.
Napadá vás někoho proč k tomu došlo?
Baterky mi pri nastartovaném auto nejdou pod 12V.
Pojistky na baterkách jsou ok.
Asi se bude měnit ohmáž Sw při zátěži, tak muže sez dávat více a tim mít větší spotřebu, ale o tolik?
parametry :
jeden zes dává cca 2KWRMS do 2xSW zapojene do 1 ohmu.

26.10.2009, 09:21 |
petis tyvole ty pojistky jsou fakt zlo:-)).
Zesíky máš tedy MAster/slave. A nato zapojíno jeden ohm. Takže na jeden zesík jde 0.5ohm. Takže odběr jednoho zesíku bude odost vyččí než 300A.
Chce to bud 400A nebo víc pojistku. Nebo to dej natvrdo
Nene kamo.
Mam 4x SW a 2x zes. 2xSW jsou zapojeny na kazdej zes do 1ohmu. Na kazdej zes mam zvlast 50ku kabel s 300A pojistkou. Tzn. ze kazdej zes je jistenej 300A pojistkou. Ono se do te pojistky spotrebou vejdes, ale asi se v prubehu brutak zatezi meni ( dle me ohmaz SW a napeti v aute ). Bez pojistek to mit nemohu ( emma ). Leda pridet jeste jednu 50ku a pridat dalsi 300A pijistku a tim padem se mi proud rozlozi....
Jeste sem dam fotku jak to ted mam. Treba te neco trkne...
Master a slave ma jen preple na zesikach. Master posila signal a korekce do druheho zesu. Na druhem zesu pak nejde nic stelovat. Mam to proto, aby vsechny SW sli stejne...

26.10.2009, 09:52 |
petis Jestli to máš zapojený tak jak píšeš tak je to špatně. Pak musíš brát plus z máster zesíku a mínus ze slave zesíku. Nejde to brát z Master plus i mínus do jedněch wooferu a ze slave tosamý. Přepni oba na Master a voltmetrem nalad stejný volty na výstupu.
No voltazove je to lepsi to mas recht, ale to ted nerisime. Jinak je to delane tak. Ze z master zesu posilam spesl zdirkou signal cinchema na vstup slave zesu. Na tom pak jak je v rezimu slave. Nejde stelovat gain, Hz nic. Dle oci opravdu stejne jdou ( a to mam gain na slavu na nule ), ale presnejsi je merit ty volty to mas recht.

26.10.2009, 10:18 |
petis ne ty mi nerozumíš. Já vím jak funguje Maaster/Slave.
Master zesík posílá horní pulvlnu do wooferu a Slave zas spodní pulvlnu. To je možná celej problem toho prasknutí pojistky. RF má na Link ten BDSync konektor ne? takže tak jak to máš je to špatně
kdepak. Ja Sync nepouzivam. Ja mam vystup zvlast na civky a ne propojene. Kdyz si vypnu slave zes tak tim padem hrajou jen 2xSW na ten master. ten prepinac mam nastavenej jen na cinche.... Mam to kvuly mensi spotrebe pri nenastartovanem aute... Mam polovicni odber na baterkach.

26.10.2009, 11:55 |
petis človeče, máš pravdu ted koukam na manual k zesíku. A je to tak. RF má holt vychytávky:-))
jj tak good :-). Ja jsem se smickovanim problem mel pred cca 4ma lety. Prave diky tomu problemu se mi menila ohmova zatez na vystupu a horel mi tim zes.... nezvladal mensi ohmaz... Ted uz jsem poucenej :-)
Napada te teda neco k tomu napajeni nebo neco logickeho proc k tomu doslo?

26.10.2009, 12:37 |
petis snad jen moc přechodáku. kolem tý pojistky. Pojistku máš na zesíku tak na ostatní bych se vyprdnul. Co jsem viděl tak Christoph když měl ještě tyhle T4000 v pandě tak měl másto pojistek v zesíku mědenou pásovinu :-)), a asi věděl proč:-). Bejt tebou bych ty pojistkový pouzdra zrušil:-)
Napálený kap? Vzhledem k tomu, že je paralelně, tak musel být problém ve spojích na tom kapu...
Celkově bych to viděl na problém v kabelech - pakliže to nedělalo a najednou je problém. Ať by Ti to linkování dělalo co chtělo, musela by mít jedna "větev" při 14 Voltech 4,2 kw, a to nemá... Vyhodil bych na vyzkoušení ty pojistky před zesilovačema a nechal pouze jednu 300 A u baterky. Kouknul na spoje na kapacitoru a udělal jinou zkušební kostru pro oba zes - pakliže není přímo od baterky...
Jedinej horší spoj a ze 100 amper máš těch 300... :-)
Petis :
No ja pojistky mit musim. Emmani by me sejmuli. Mam 3 baterky a 3 zesiky + dvojitej polus z motoraku, tak to je neco pojistek. Pasovina by byla fajn a bylo by to OK, ale je tam to ale no... Falsovat nic nebudu.... Kazdopadne muzu ti rici, ze je to veda obsluhovat tak velke zarizeni co mam. Pri provozu je to mazec na co narazis.... Hodne me to uci a uz se vam od DBcka moc nedivim jak furt spekulujete :-))))) Musime pak dat rec. Mam nejake otazky co se tyka krmeni napajeni a prutah vystupem k SW...
Wattman :
Ano napaleny kap 40F od Rodeku. Měl napsano 200A a mel jsem jedinej na oba zesiky kde na vystupu bylo 4KWRMS. Coz je amperove silne prez limit schopnosti kapu. Spoje jsem mel fakt dobre. On mi ten kap neodesel. Jen se terminal zahral tak, ze se zacalo kourit z kryciho plastu toho terminalu :-)))))). Ted tam mam na kazdej zes vlasni 10F kap a je klid a mir. Jinak 14V pri maximu nemam ani nahodou. Jsem rad, ze po tak velke incvestici do baterek a kabelaze mam pri vyhrocenem maximu 12,3V při nastartovanem autu a tom mam dva altiky upravene. Za spoje na audiu polozim klidne hlavu na spalek a to same na pojistky. Asi to dopadne tak, ze natahnu zdvojene 50ky z zesum a kapum a bude vyreseno. Ostatni mam taky zdvojene a pak mozna nebudu muset mit dle pravidel emmy zadne pojisky na ceste k SW zesum, protoze nebudu menit celkovej pruzez installace.
za pojistky byt tebou nepokladam pac jak ctu tak si se verejne priznal k podvodu pri EMME pac 300 na 50 nema byt ze :-))

26.10.2009, 14:27 |
Zdenek (A)
..... to me zajima! :-o
Kdepak Pojisky jsem daval jine spolecne s kabelazi s novejma RF kapikama a ty jsem daval az po srazu RELAXMEETING a o te doby jsem nesoutezil :-). Zde je dukaz co jsem tam mel predtim. Na 50ku patri 200A a duh techto pojistek mam na baterkach :-). Zde je dukaz. Po dobu souteze jsem na zesech mel pouhopouhou 20ku kabel :-) ( dle me blbosti ) a tzn. 100A pojistku :-)
a baterie pro priklad :-)

Jak rikam. Klidne polozim hlavu na spalek :-) . Pri soutezi jsem nekolikrat prokazoval skutecnost....... Vzhledem ke skutecnostem ostatnich lidi.... nechtwel jsem nikdy nic nechat nahode :-)
Jeste me napadla ohmicka zatez na SW. Ja mam vlasne kazde SW jako 2x4ohmy to paraelne do 2ohmu na SW a pak oba SW znova nasebe paraelne. Tim je 1 ohm. Pri zahrati civky se meni odpor SW.... Kam? Nahotu nebo dolu? Jak to zmerit? Nemuze dotoho kecat kap?
Jaký RMS výkon mají ty zesilovače při 4 Ohmech ?
Jeden ma prez 1KWRMS pri 12,2V na 4 ohmy a pak to leze nahoru.
hm asi jsem spatne precetl :-))njno stava :-)))