
Navštíveno 2348x


28.11.2009, 14:59 |
fukoa | Upraveno: 2009-11-28 15:03:35
Zdravim vsechny hifi maniaky.
Potreboval bych poradit ohledne napajeni subwooferu. Mam zes. crunch gp1500.1 ktery ma nejakych 900W rms 1ohm. Na nem mam sub Dragster DWH 259.1 zapojeny na 1ohm. Kabelaz mam 20qmm. Pripraveny mam i kapacitor 1F ale ten muj momentalni problem nevyresi. Pokud hudbu poustim slabe tak vse ok. Problem nastane pokud tomu pritnu jak to basuje poblikavaji svetla i kontrolky. Tak a ted potrebuji radu jestli staci pouze silnejsi baterka napr. Exide Excell EB1005 105Ah, zkratovaci proud 720A, nebo musim dat i silnejsi altik. Predem diky za vsechny uzitecne rady.
PS: pokud budete psat ze 20qmm je na 900W malo tak uz je na ceste 50tka.
jo a jeste je to ve felicii 1.3 ktera ma myslim baterku nejakych 45Ah ted nevim presne altik mam asi 70tku.

28.11.2009, 15:10 |
tomas.V | Upraveno: 2009-11-28 15:13:10
1)nejprve proběhni ukostření zesilovače...odrbej barvu až na plech a dej pod pořádnej šroub (např. na pásy u zadní lavice
2)vyměň ukostření baterie za větší průřez
3) kapacitor nedávej
4)...stávající baterka je slaboučká, Exide Excell EB1005 105Ah - ta ti problém vyřeší
5)altík je dostačující
Měnil si i ukostření baterky? Nebo si nechal puvodní?? Kapík zbytečný,altík v pohodě.. Zkus ještě proměřit baterku.. Já měl na 45Ah Sonica dával mu cca 700rms a pohodička..

28.11.2009, 16:23 |
fukoa s ukostrenim baterky jsem nic nedelal zkusim tedy dat vetsi prurez. jinak monicka mozna ze to bylo v poho ale jak dlouho ta baterka potom vydrzela a byla to serie nebo nejaka s vetsim zkratovacim proudem?
Obyč série stará 3roky.. Vydržela asi necelé rok.. Pak to začlo.. Problikly světla,budíky.. A pak sem jednoho dne už nenastartoval.. Když budeš dávat 50kabel, tak stejným pruřezem překostři baterku..
Fukoa: Bohatě ti bude stačit ta exide baterka. V tvém případě je to stáří a nízká kapacita Ah + malý zkrat. proud. Buď rád, že budeš brát baterku 105Ah, protože ti to chviličku bude bez nastartování. Vysokej zkrat. proud je dobrej na rychlé dodání šťávy

28.11.2009, 18:11 |
fukoa tomas.V: ja si jen nejsem jisty jestli opravdu nemusim davat i silnejsi altik kdyz budu mit baterku s 2x vetsi kapacitou nekteri lide tady na foru ruzne pisou ze kdyz menit baterku tak i altik tak jsem z toho jelen.

28.11.2009, 18:13 |
fukoa a jeste jeden dotaz pisete tady ze tam nemam davat kapacitor. Proc? Opravdu je to tak zbytecne?
Ja myslim ze ho tam muzu dat kdyz uz mi tu doma lezi. Jen na nej nemam uchyty :(

28.11.2009, 19:04 |
tomas.V | Upraveno: 2009-11-28 19:05:42
no hele osobně mám 5kW monoblok a k tomu 115Ah Powercell 4000 a doposud to honil 55A altík a myslim, že mám odběr 5x větší než máš ty a tak nějak stíhal....teda do doby když jsem gain na FULL a na hodinu :-)))) kapacita a napětí bylo najednou fuč.
Konečně dnes se upgradoval na 120A alternátor + budu dávat ještě min. 1 baterku Powercell
Ta Exide nemá až tak malej zkraťák, kterej je asi tak stejně důležitej jako kapacita což 105Ah je slušný.
Myslim, že silnější altík z 90% potřebovat nebudeš. Spíš nepodceňuj kabeláž, kterou bych asi časem stejnak posílil. Projdi základní věci jako už jsem psal
tzn. dej klidně 50kabel (jestli máš) mezi kostru kastle a baterku + pořádně ukostři kabel k zesiku
+ dej tu Exidku nebo nějakou kolem 100Ah ať ti trochu vydrží hrát
CAP nedávej....vlastní zkušenost s 10F....zbytečnost!!!!!!vyhozené peníze
Jestli chceš něco na zobrazování napětí tak si kup radši voltmetr

14.12.2009, 18:51 |
fukoa tak a je to v pytli baterku jsem sice vybral ale nevleze se mi do filety do tech uchytu tak asi budu muset vymyslet neco jak ji tam dostat. Nebo nevite nekdo o nejake co by se vlezla do filety a nemela jen 55Ah?
tušim, že Vinzek někde psal, že se do Felcky vejde PC4000 na ležáka
Kleneex prodával jetou za slušnej peníz
pokud das 105ah baterku a lepsi dratek poradne ukostris bude to ok pokud premejslis o vykone zesu pak kup pc4000 jinak to nema cenu

15.12.2009, 00:29 |
fukoa no ono me jeste napadlo ze bych v motoru nechal puvodni bat a do kufru koupil nejakou hifi s mensi kapacitou ale velkym vybijecim proudem propojil to tim 20qmm kabelem a zes uz bych napojil 50qmm melo by to smysl?
ps: druha bat by byla samozrejme spinana relatkem pri zapnuti radia.

15.12.2009, 01:27 |
tom96 ty kable naopak. 50kou propojit baterky 20ku tahej k zesíkům když už

15.12.2009, 04:54 |
fukoa no ale to potom nebude dost jen 20tku z baterky do zesaku
a jeste jedna vec kam bych mel tedy pripojit remote z toho relatka na remote co jde do zesaku?
fukoa kup jednu poradnou baterkuz nebo dve stejny a nemusis smoulovat rele ktere ti stejne sebere energii zbytecnej cajk v ceste to tam muzes nechat jednu baterkua dat poradnej kabl

15.12.2009, 07:51 |
fukoa | Upraveno: 2009-12-15 07:52:01
vinzek: to jsem prave chtel ale dojebal jsem se nad tim ze do felicie se mi poradna nevleze
ps: kabel mam doma pripraveny 50tku

15.12.2009, 09:06 |
tom96 mít slabší kabel na propojení dvou baterek než na zesilovač s baterkou? Už jenom to, že předpokládám baterka bude v kufru a druhá v motorovém prostoru tudíž kable budou kolem 5m a kabel od baterky k zesíku max. metr?
Jinak já relé mám hlavně kvůli tomu abych nemusel pořád myslet na to jak douho na někoho čekám abych nastartoval. Pokud tohle člověk neřeší je to opravdu si myslím zbytečné
fukoa ¨prave ze ve feline muzes z baterkama blbnout dle libosti podivej ja mam v marbele 2x pc4000 v motoraku a jeste jednu bych nacpal
tom96 nevim proc bys mel nekde na nekoho cekat mam dvoubaterkovi auta uz nejakej patek a vetsinou sem startoval frajery s jednou baterko ja vzdy no problem
a to sem dlouho nemel stejny baterky mel sem treba 40ku a 90ah a pohodex

15.12.2009, 16:41 |
fukoa tak to vypada ze bude PC3000 :-)

15.12.2009, 19:31 |
tom96 myslel jsem to tak, že já ve svém autě v motorovém prostoru nic nevymyslím. tudíž je tam klasická varta a do kufru mám na muziku už lepší. A prostě s tím relátkem mám jistotu, že když vypnu motor vždycky nastartuju a i když bych tu muziku nechal puštěnou několik hodin dokud by ta druhá baterka totálně nechcípla (sice už bych si muziku nepustil, protože bych tu druhou šel stejně dát na nabíječku), ale je to prostě taková pojistka proti blbosti abych pak neřešil kable atd. a vždycky si vklidu nastartoval a jel :-)
já mám 1x PC 4000 místo rezervy a od altíku mám taženou 50qmm přímo na baterku
Vzdálenost kabelů altík vs. barka 3,5metru a zesiky vs. baterka max. 1metr
Plánuju dát ještě min. 1ks Powercell 4000 a bude to stejnym způsobem
Baterku v motoráku nepotřebuju a už sem dokonce vyřešil dobíjení přes zdroj tak, že nemusim vyndavat 100litrovou bednu s 30kg woofrem při každém dobíjení
Zkus to vyřešit tímle způsobem a budeš spokojenej kolik ušetříš kabelu + baterka bude blízko zesilovače
Jak píše Vinzek dej pořádnou baterku...a myslim, že už i tak velekej rozdíl v ceně mezi PC4000 a PC3000 není
Zesilovač na PC4000 by si jen chrochtal
tom96 vsude se da neco vymejslet a kdyz nechas hrat muziku bez dobijeni bal bych se ze ti ta baterka lehne a spalis i tu hudbu