Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > napájecí kabely vs. výkon

 o Navštíveno 3545x o
o 20.03.2010, 18:27 | sadlik10
možná to bude úplně blbá otázka ale může průřez napájecího a mínus kabelu ovlivnit výkon zesilovače...myslím tím že pokud mi bude zesilovač napájet jen nějaký 6mm kabel zda to bude mít vliv na jeho výkon když je to 1800Wmax...dík


o 20.03.2010, 18:45 | BMWE30
podle mne je otázka kolik je rms výkon ale čím menší průměr kabelu tím větší odpor a kabely se začnou přehřívat tudíž si myslím že výkon je ovlivněn pruřezem protože i to je součást audio zástavby a můžeš mít sebelepší komponenty ale pokud je propojíš tkaničkama bud to zhoří hned ty kabely nebo po čase
o 20.03.2010, 19:10 | martin.dusa | Upraveno: 2010-03-20 19:12:07
Přesně jak píšeš, nedostatečnej průřez kabelu se znatelně podepíše na výkonu zesilovače a kvalitě přednesu.. je tedy nanejvýš vhodné kabel spíš trochu předimenzovat, než ne něm šetřit. Už slabší kabel sám o sobě má při menšim průřezu větší odpor, než kabel s velkym průžezem (když budou ze stejnýho materiálu) tudíž na něm vznikaj větší ztráty, a když by to byl až takovej extrém, že by se kabel zahříval, tak pak může odpor růst, jak píše BMWE30, do závratných výšek. Je to jako bys chtěl do svýho domu zavést vodu brčkem... :)
o 20.03.2010, 19:16 | sadlik10
ok díky moc takže radši zainvestuju do kvalitních kabelů
o 20.03.2010, 19:20 | sadlik10
no a jak poznám jakej průměr minimálně bych měl mít je na to nějaký vzoreček na výpočet?
o 20.03.2010, 19:32 | luda551 | Upraveno: 2010-03-20 19:33:33
ten vykon ti tam proste neprotece zesik sice pojede ale bude velmi zkreslovat a muze se ti kabel prepalit kdyz budes dlouho poslouchat
*přepalit - izolace " = zkrat a jakej byl zesik nekdy i auto...

foto k příspěvku  od luda551

o 20.03.2010, 21:18 | pista tdi
Ja se taky pripojim.Potrebuju vedet jake kabely bych potreboval.Mam v kufru druhou baterku Odyssey PC1200T,rele na spinani druhe baterky,zesilovac MB Quart DSC 4125 ma 100A pojistku.Auto passat kombi.delka 5-6 m kabelu.Nevim jestli bude stacit tech 25mm.Diky za rady.
o 20.03.2010, 21:20 | luda551 | Upraveno: 2010-03-20 21:20:58
na propojení baterky by mela 35ka stacit , 25ku sem nikdy nedaval , ale 35ku mam a parada jinak rele neni potreba.... nikdy se mi baterky nevybily
o 20.03.2010, 21:27 | pista tdi
tak dobre.dam 35ku.neni nad radu nad zlato ludo551.diky moc.to rele tam radeji dam.aspon budu mit klid a nemusim resit jestli nastartuju :) a jeste druha vec.ted mam napajeci draty dane tak ze mam plus i munus natahnute od predu az dozadu.a sady co se prodavaji tak plus ma treba 5 m a munus 1m.co je lepsi?mit oba natahnute stejne nebo to ukostrit az v zadu?
o 20.03.2010, 22:02 | Midnite
sady jsou udělané ,,ekonomicky" tudíž ceny jsou lepší jak kdybys kupoval po částech a proto tam je jen 1m - ... já měl pokaždé ukostřeno v kufru a nikdy problém nebyl
o 20.03.2010, 23:44 | luda551
jj ekonomicky sou dělane , ale taky ti to tahaní - po kastly muze delat neplechu !(časemn) nehlede na to když pujdes nekam na merení, kdyz bude druha baterie , velky odpor karoserie atd... myslim ze 35ka kabel není az tak draha , muzes pouzít klidne použitou tu koupiš tady cca 400-500 za 5m .) Karoserie automobilu nejsou stavene na takove proudy ! Stim vyrobce nepocital.... ale jako jinak můžeš mít naprasak po kastly jestly ti je líto vyhodit 5tikilo,)
o 21.03.2010, 07:00 | pista tdi
ok.tak je lepsi mit natahnute oba at to stoji za to.JJ urcite dam na rady.Diky moc. :)
o 21.03.2010, 08:59 | Midnite
luda: teď mi vysvětli proč je to naprasák...
o 21.03.2010, 10:45 | martin.dusa
spíš bych viděl problém při ukostření v kufru v tom, že se ti můžou objevit nějaký ruchy z napájení.. v odporu určitě ne, protože i když kastle neni z mědi, má mnohem větší průřez než 35ka kabel.. a u Passata bych se toho "bordelu" na napájení tolik nebál.. pokud ale nejsou problém finance a místo kam s kabelem, tak je jistě lepší natáhnout si ho od baterky :)
o 21.03.2010, 12:09 | pista tdi
jj ok diky.tak misto je a penize jsou taky nejake.tak diky moc. :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3784 sekund.