Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Vpředu kompa s výhybkou II. řádu, vzadu širokopásmo - fázování?

 o Navštíveno 2664x o
o 26.05.2010, 08:01 | Nepér | Upraveno: 2010-05-26 08:04:32
U dvoupásmových soustav s plnohodnotnou výhybkou druhého řádu se obvykle zapojuje výškový reproduktor obráceně, aby byl na dělícím kmitočtu ve fázi se středobasem, protože na dělícím kmitočtu se fáze na středobasu posune jedním směrem a fáze výšky druhým.
Co se ale stane, pokud bude v předních dveřích takováto komponentní sada a v zadních pouze širokopásmový dual-cone reproduktor?
Nepůjde prostor úplně doprdele, když budou výšky vlastně v protifázi?
Nebylo by v takovém případě vhodnější použít přední reprosoustavu pouze s jednoduchou výhybkou pro výšku, kde se většinou fáze neobrací?


o 26.05.2010, 08:53 | hifim@ni@k | Upraveno: 2010-05-26 08:56:17
U výhybky druhého řádu ( 12dB/oct. ) dochází u obou reproduktorů k fázovému posunu vůči sobě o cca. 180st.
Přepolováním výšek se to vyrovná. Pokud by ty reproduktory byly ideálně umístěné a zfázované, tak se přece chovají jako jeden měnič, takže v kombinaci s těmi zadními by neměl být problém. Je to tak správně ?
Ale protože v autě nedodržíš správné umístění ( budou daleko od sebe a každý natočený jinam ), tak budou stejně rozfázované.
A hlavně zvuk zadních reproduktorů by měl být stažený, tak aby jsi je vpředu neslyšel. Tím pádem nemohou nic ovlivnit.
o 26.05.2010, 09:21 | Nepér
Ano, přepólováním výšek se vyrovnají fázové posuvy na dělícím kmitočtu tak, aby byl fázový posuv plynulý a mělo by se to chovat, jako jeden měnič. Celá soustava pak plynule přechází od 0 do -180° (90°na fd), výšky jsou tedy obráceně proti jednomu širokopásmovému měniči. To že zadní reproduktory nejsou zepředu slyšet je hezké, ale když dám hlavu doprostřed auta, levým uchem dozadu a pravým dopředu, budou hloubky ve fázi a výšky se budou požírat (teoreticky) prakticky netuším a tak se ptám.
o 29.05.2010, 00:01 | noclue
naozajstny rearfill ide len cez tcr spojeny s vhodne zvolenym LP okolo 4-6kHz... inak je to len bordel
o 30.05.2010, 22:08 | Nepér
Prosím?
o 30.05.2010, 22:10 | Milhauzz
Pochopil sem to tak, že s časovou korekcí a vysokou děličkou ok :)
o 04.06.2010, 10:15 | Nepér
Tak nakonec je to vše OK. MTX T6S652 mají výhybku jen 6dB/6dB, která fázi výšky neobrací.
o 04.06.2010, 19:35 | noclue
tcr ano,
ale LowPass na 4-6-8kHz, nech to netaha usi... cize moze hrat kludne od spodu stredne pasmo, ale najvyssie vysky treba skusit skosit 6dB LP
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3233 sekund.