Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > BR ozvucnice na pioneer TS-W3002D4 char.

 o Navštíveno 3055x o
o 06.09.2010, 14:18 | buddy87 | Upraveno: 2010-09-06 14:33:04
Zdravim vsechny, tak jsem se rozhodl ze zkusim udelat BR bednu na tenhle sw, ted ho mam v uzavrence, ne ze by se mi to nejak nelibilo, ale chci ho vyzkouset i v basreflexu.
Tak sem si nahral program WinISD, ze se kouknu jak vypada charakteristika podle udaju vyrobce.
Pokud mam teda vsechno spravne vyplneny (delal sem to prvne) tak s vysledkem nejsem moc spokojenej, tak sem si udelal 3 variatny (uzavrenkujen pro porovnani, BR podle vyrobce a treti tak nejak podle sebe aby to bylo co nejvyrovnanejsi) screen prikladam.

Pokud by mel nekdo chut a naladu a zkusil by mi udelat nakou charakteristiku na BR ozvucnici, nebo to jen prekontrolovat byl bych mu vdecnej.

Kdyztak teda TS parametry:
Re: dual 3,3ohmu
Le: 1,39(2ohmy)
Zmax: 38,53(2ohmy)
Fs: 31,4Hz
Qms: 15,13
Qes: 0,68
Qts: 0,65
Vas: 13,03l
Mms: 5,334N.S/m
Diam: 236mm
BL: 14,19(2ohmy)
Xmax: 12,9mm
Hvc: 49,8mm
Hag: 24mm

Uzavrenka (zluta krivka,urcite kazdej pozna :D ) je jasna 28,3l.
BR podle vyrobce (bila krivka) 45,3l a bassreflex prumer 76mm, delka 64mm (naladeni by teda melo bejt podle toho 50Hz)
BR podle me (modra krivka) 45l a bassreflex 70mm, delka 157mm (naladeni 35Hz).
Moc sem to teda nezmenil oproti vyrobci ale preci jen ta char. vypada pak uz lip, teda za predpokladu ze to mam spravne.
Jinak SW mam orizlej na radiu 63Hz delickou 12dB/oct tusim.
Takze predem diky za pripadny navrhy nebo rady, jeste bych mel asi dodat ze s tim nechci delat naky dBdragy, jen chci o trochu vic ramusu a zadnej "hucak" :D

foto k příspěvku  od buddy87



o 07.09.2010, 11:14 | wattman
hoj, dnes nebo zítra - ještě vydrž :-)
o 07.09.2010, 13:30 | buddy87
jasny pohoda, ale dneska sem se v praci nudil, tak sem na audiowebu nasel nejaky topic o stavbe vyhybky (asi 9stranek) a je tam docela slusne vysvetleny zhruba + - mereni impedancni a frekvencni char. docela rad bych si to chtel vyzkouset jen nevim jakej mikrofon bych mel sehnat a vzhledem k tomu ze se chci pak pustit do aktivu tak me to mereni nemine
o 10.09.2010, 16:12 | wattman
Co se týká tvojich char. v těch simulacích, tak píšeš, že to děláš poprvé, ale nelíbí se ti to - zvláštní :-)
Dost mě zajímá, co máš za zesilovač. Předpokládám, že na osm ohmů to asi zapojené nebude :-)
Když se podíváš na jeho Vas, tak už z toho je patrné, že ho nemůžeš prat do velkého objemu - tedy můžeš, ale bude to průser.
Ta tvá modrá křivka - posunul jsi hrb na nižší km a tím tam zvýšil účinnost - jinými slovy jsi ji snížil na potřebném rozmezí - cca 45 - 70 Hz. V autě se to chová ještě jinak a ten hrb je mnohem větší, ale to je vlastnost, kterou winISD neumí, a proto s ním taky ozv. do aut nepočítám. Je pár dalších věcí co dělá jinak, ale to je fuk.
Tedy bráno, že posloucháš pop, taneční hudbu a ne převážně rock a vážnou. Takže o to potřebuješ lepší zesilovač s potřebnou kontrolou
Pincek doporučuje na všechny svoje woofery nátrubek 76 mm - ale je to proto, aby nemusel být tak dlouhý. Jinak na 12" woofer je minimum průměr těch 100 mm - ale na většině silnějších basáků s vyšším laděním je to pořád málo a při větší výchylce stejně ta trubka vydává nehezké pazvuky.
Jakou máš tu zavřenku? nelíbí se ti v čem?
Zavřel bych ho do 40 litru netto - čistých - a dal mu trubku 100 x 210 mm.
Tento woofer je dělaný na bordel - tomu odpovídají jeho parametry a je potřeba ho na to používat.
Takže BR s rovnou char tady určitě nevykouzlíš :-)
Přikládám tvoji simulaci - jak se chová v autě.

foto k příspěvku  od wattman

o 10.09.2010, 16:17 | wattman
jen doplním, že toto je ta tvá modrá simulace :-)
o 10.09.2010, 19:00 | buddy87
Zdar, v prvni rade ti chci podekovat za to ze ses mi na to mrknul. Ted teda k veci, zes mam helixe spxl 1000 digitala (nevim jak je to tam s DF) zapojeny na 2ohmy, jinak nerikam, ze se mi to nelibi v uzavrence, jen s tim chci trochu zalaborovat a zkusit jak to bude hrat v BR. Ted to mam teda v uzavrence 28l ale bedna neni zrovna idealne udelana protoze ma malou hloubku magnet se mi nejspis dotyka zadni zkoseny steny nahore, puvodne to byla bedna na reprak co sem mel predtim jen sem ji zmensil, ale ten pincek je delsi takze proto.
Kazdopadne vyzkousim teda tech 40l a br jak si psal a uvidim co to bude delat.
Ale hlavni problem je to ze kdyz tomu nalozim tak mi zes skoci do protecu a musim vypnout a zapnout radio, nevim jestli muze bejt na vine ta bedna. Baterka a napajeci kabely vsechno je vph.
A jeste jedna vec auto mam focuse mk1 5dv.
o 10.09.2010, 20:17 | buddy87 | Upraveno: 2010-09-10 20:33:46
jinak teda jeste sem zkousel ten LspLAB a pohoda, zkusil sem ty parametry cos psal tady je vysledek

edit: podle toho jak na to koukam tak by byl vetsi zisk z toho jak sem to udelal ja (charku ty) ale ono to v aute bude stejne asi jiny nez tohle kvuli odrazum a buh vi cim jeste, kazdopadne bych se chtel dopracovat k tomu abych si to moh pak v aute zmerit, dost sem o tom cet na audiowebu tak snad se zadari pokud vyrobim mikrak s tema "krabickama" na dvoukanalovy mereni a preampem na mikrak

foto k příspěvku  od buddy87

o 15.09.2010, 21:30 | buddy87
tak jen pro doplneni, udelal sem tu br bednu a problem se skakanim zesiku do protecu zmizel...jeste to musim poradne vyzkouset ale zda se ze problem je pryc. Takze to znamena ze uzavrenka byla asi spatne udelana nebo si to nedoakzu vysvetlit proc ten zesik vypinal, zrejme na ochranu repraku. Pokud by mel nekdo oduvodneni tak napiste.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3378 sekund.