
Navštíveno 3034x


08.10.2010, 17:11 |
japonec1 | Upraveno: 2010-10-08 17:30:13
Zdravim dneska som dokoncil zapojenie : zosik MB Quart Pab 2100 - 400 RMS a k tomu SW helix DB12. Napajacie kable som pouzil o priemeru 20mm. Mam par otazok ohladne zapojenia v ktorych niesom si isty.
1. za baterkou je v poistkovom puzdre poistka 80A a na zosiku je 40A - moze byt ta na baterka s vysou hodnotou alebo musia byt obidbe poistky rovnakej hodnoty ?
2. rozhodujem sa medzi kapacitorom nakolko mi blikaju svetla pri vysej hlasitosti SW - davat ci nedavat kapacitor ?? ukostrene to je dobre dufam a baterka je ok bez problemov zo startovanim.
Budem vdacny za kazdu radu.
Spíš novou baterku. Na tyhle výkony nepotřebuješ nikterak drahou.
kapacitor urcite nepotrebujes,napajeci kabel je v poradku,ta 80A pojistka take staci,na to problikavani svetel bych zkusil prikostrit baterku.
ta poistka tam moze byt taka alebo zhodna s poistkou na zosiku ??? ja som tiez rozmyslal nad novou baterkou ale radsej si necham poradit a uvidime. Ono kapik neni problem kupit cca 50 eur co uz. Len rozmyslam nad tym ze kupim kapik a bude blikat tak potom neviem .
ok skusim este prikostrit tu baterku s 50 mm alebo staci menej ??? ked to budem kostrit tak musim odpojit vsetko od baterky??? elektrina neni moj priatel

08.10.2010, 17:36 |
mcdodo | Upraveno: 2010-10-08 17:52:24
Na kostru 20qmm musí stačit.
Ona by asi stačila i 10ka, ale jistota je jistota.
10qmm kabel snese hodně. :-)
cize ten cerveny kabel od baterky / s poistkou / musim odpajat ked budem menit kabel na kostre ???????
sorac za otazky ale radsej sa pytam jak ma ma nieco kopnut nedajboze zhoriet.
japonec1:
1:/pojistkou za baterkou jistíš kabel, který vedeš k zesilovači, takže 80A OK
2:/kapacitor dobrá věc, ale na poblikávání světel Ti nepomůže, protože to je způsobený odběrem zesilovače a nedostatkem šťávy, takže nová baterie, lépe druhá baterie;-)

08.10.2010, 17:46 |
mcdodo | Upraveno: 2010-10-08 18:02:58
Giuseppe, není u DB dragu, na tenhle výkon mu bude druhá baterka k ničemu. :-) Stačí jedna. Nejdřív pořádně ukostřit, a pokud to nepomůže, pak novou baterku, ještě jde o to co je zač, a jak je stará.
dakujem ok takze kupim novu baterku. kolko amperova baterka by tam mala ist aby to stacilo ???
ono ta baterka je asi povodna ale neviem kedze auto mam druhy rok a car je vyrobene v r. 2000 takze fakt neviem a ani neviem kolko ma Amp.
Myslím, že kvalitní baterka do 3000 musí stačit až až. Ale myslím, že tady o ampéry moc nejde. Víc jak 60A Ti tam trvale nepoteče. A to už budeš na maximu.
okm dakujem za odpovede . zajtra to skusim ukostrit ak to nepomoze tak radsej kupim novu baterku a dufam ze bude po probleme . este raz vdaka zajtra dam vediet
no tak to trochu rozvirime:-)
1.jestli ze mas na zesiku pojisku 40A tak u baterky by mela byt max. 50A,protoze kdyz se neco stane,tak se Ti muze stat ze ze se ti zesik uskvari,nez dojde k 80A
a muzes delat co chces,ale nejdriv koukni na alternator,esli mas nekoho kdo Ti zmeri kolik dava,protoze az koupis novou baterku,na tohle ti bude stacit max.kolem 50Ah,tak kdyz ten altik nebude v pohode,tak ti to za pul roku,mozna i driv,zacne delat znova,jinak jak Ti radi nademnou...
tak teraz som z toho jelen ... neviem ci tam mam dat namiesto tej 80A poistky 50A. baterku som este nekostril nakolko som nemal cas zajtra to poriesim. este jedna otazocka: na radiu mam predne kompa a sw cez zosik. Da sa nejako nastavit predne repro extra a sw extra. Ono proste ked nastavim sw cez zosilovac a potom chcem nastavit predne repro cez radio tak mi to zmeni nastavenie aj pre sw.
Ta 80A poistka bola ku kablovej sade, co tam mas a ta isti kabel, v pripade jeho poskodenia a nasledneho skratu zhori 80A poistka. 40A je poistka ktora chrani zosilnovac, takze ked v nom nieco zhori tak prdne 40A. MAs to dobre a uz to neries, najskopr bude problem v ukostreni baterky, alternatora, prepojeni kostry medzi motorom a karoseriou, prechodovy odpor na silovom kabli z aletnatora na baterku.
Cez WEB sa na figu radi treba prist a pomerat!!
RE: Siggi_z_BA
ok dneska to skusim ukostrit poriadne od baterky a potom alternator atd . uvidime co to spravi.
japonec1: jištění jako Siggi_z_BA..80A jistí kabel=OK, 40A jistí zesilovač.
jinak pohasínání světel tipuju tu baterku. Moje 7.letá baterka při basových partiích dělala to samé. Pohasínající světla, osvětlení přístrojové desky, dokonce při jízdě pod stálým plynem autu ubíralo na výkonu:-)
ja to tiez vidim na baterku ale te kable si aj tak vymenim a poriadne to ukostrim tych 30 min. parce a 10 eur nikoho nezabije

11.10.2010, 08:56 |
japonec1 | Upraveno: 2010-10-11 09:18:24
no a este jedna skusenost: ono mne to chceli zapojit takto: napajaci kabel na poistky pod palubovku a nie k baterke. Da sa aj tak ? kvoli tomu som si to radsej horko tazko zapojil sam.
pokud nebude ta baterka vylozene pred smrti tak to bude tou kostrou protoze mi to taky pohasinalo kdyz sem tomu nalozil, koupil sem novou baterku pc3000 a porad mozna trochu min ale pohasinalo vsechno, prekostril sem minus kabel z baterky na kostru 50qmm a je po problemu
japonec1: kabel na pojistky na palubovku jsem měl nejdříve taky.Nedoporučuju,protože jsi na společný pojistce s přístojovkou a asi i celou kabinou a za druhé jsou tam ztráty na proudech, který prostě ty originál kabely nepřenesou. U mě předělání přímo na baterku bylo znát na SPL měřáku;-)
DAKUJEM vsetkym zucastnenym za pomoc.