Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Jake stredobasy k Morel MT23

 o Navštíveno 6136x o
o 14.12.2010, 23:12 | tiktak | Upraveno: 2010-12-15 00:16:03
Zdravim zkusenejsi, planuju instalaci do noveho auta (Volvo V70), k dispozici je HU Alpine 7998R i Pioneer Avic XR1 (spise radeji Pioneera, chapu kvality Alpine a moznosti aktivniho zapojeni, ale radeji bych Pioneera pro mozny vystup na druhou zonu LCD (pro dite), repro je pripraveno Morel Tempo 6 dozadu, Morel Elate 6 do predu, Morel Ultimo 12 SC do original zastavby subwooferu v podlaze kufru (po uprave), zesik - spoleham na svuj x-letej Xetec 5G900 MKII, takze 4x110 SIN + 390W do 4Ohm.
A mam dva problemy - libi se mi zvukove vysky MT23 (slysel jsem je na pasivu, prave na Xetecu P5Evo), ale na stredobasy od Elate v pasivu nebude 110 RMS stacit.
Takze prosim o radu - pokud se chci drzet striktne pasivniho zapojeni, co se da zkombinovat s MT23 za stredobasy, aby na ne Xetec se 110 RMS v pasivu "stacil"
Pak rovnez uvidim, zda tech 390W "rozhybe"Morel Ultimo SC, pokud ne, mohu resit vymenu zesilovace/cu.
Nicmene rad bych vedel, zda se da neco zkombinovat s MT23, aby to zvukove bylo OK.
Posloucham bohuzel velky zaber, nejvice kytarovky z Anglie, ale i tvrde EBM (takze prikladem treba Placebo, Suede, Blur, ale taky Front 242, NIN, Nitzer Ebb, Ministry apod, naopak moc neposloucham rap (mimo nesmrtelnych Beastie Boys :) ), a uz vubec pop v podani mladych hvezdicek z MTV.
Tedy prosim znale o doporuceni, hlavne tedy co dat misto stredobasu Morelu Elate, se kterymi asi Xetec moc nehne.
Jinak se nebranim nejakym zmenam, ale auto musi byt v beznem prepravnim provozu, takze v podstate skryta instalace do puvodnich der a mist (samozrejme mimo zesilovac, kapacitor apod).
Moc dekuji za rady, mam i nakupni thread - K: Morel Hybrid Ovation II (stredobasy) ci neco podobneho, co by se hodilo k Morelackym vyskam.


o 14.12.2010, 23:52 | tiktak
A zapomnel jsem - samozrejme instalce by mela byt SQ (v ramci techto komponent, co nejkvalitnejsi prednes. Jinak jsem se docetl, ze nahradou za "nenazrany" Elate stredobasy muze byt prave treba Seas Lotus RW 165 ci AD W600.
Tedy nejaka doporuceni?
o 15.12.2010, 09:29 | Vencaf
a středobasy budou hrát do dveří nebo budou mít ozvučnice? v druhým případě by stálo za úvahu udělat středobasu BR ozvučnici, potom by výkon podle mě stačil i pro Elate, sám mám Elate 5 v uzavřence, ale bohužel 100W i 150W z Genesisu jim je málo..
už mám hotový zkušební BR ozvučnice, ale zatím nebyl čas na otestování..
o 15.12.2010, 12:57 | tiktak | Upraveno: 2010-12-15 13:56:34
No zatim bohuzel nevim, kolik je presne mista ve dverich, nicmene ozvucnice by se tam mohla vejit. Pokud se vejde, muze tam byt, pokud budou stredobasy lehce "couhat" ven ze dveri, neni to problem. Ale vidim v tom stejny problem - relativni nedostatek vykonu pro Elate 6. Nicmene BR ozvucnice by mohla bejt zajimavy reseni, akorat tedy vypocitat jeji rozumnou velikost.
Napadlo mne i resit to kompletni vymenou za jine komponenty misto Elate, ale slysel jsem prave MT-23 a zvukove se mi moc zamlouvaj.
Jinak nepozaduju od stredobasu jit nejak extra nizko, na to trosku (mozna blbe :) ) spoleham na Ultimo a jeho moznosti a "orezani" na 80? 100? Hz na stredobasech by mohlo byt prinosem.
Nicmene jak jsem predeslal - nebranim se hledani reseni, akorat Xetec mam leta naposlouchanej a je to 5v1, zatimto jinak uz bych musel resit 2-3 zesilovace, ktere mi nekde budou zabirat prepravni prostor a hlavne se bez specialniho reseni treba dvojite podlahy (ktere prave delat nechci)"neschovaj", coz pri castym parkovani auta na mistech jako Karlin, Vysocany atd. by mohlo byt problematicke z hlediska vycorovani... :)
o 15.12.2010, 14:46 | Ravo
Ohledně Ultima SC 12 ti docela dost poreferuje Milhauzz, myslím že SCčko nebylo tak děsně nenažraný jako klasický neSC (chce 1kW ;-) ale i tak jsem ho měl zkušebně chvíli na axtonu zesíku 150W RMS a vpodstatě se nic nedělo, bylo to zoufale málo. Obávám že 500+ RMS bude potřeba, aby se pořádně projevil. A taky bacha na kvalitu zesu, SC potřebuje zesík co ho ukontroluje
o 15.12.2010, 15:03 | tiktak | Upraveno: 2010-12-15 16:04:54
Ja patymu kanalu Xetecu MKII docela verim, na 4 Ohmech ma na tech svych 390RMS docela kontrolu a skutecny vykon pri cca. 14V je jeste myslim o fous vetsi. Nicmene Xetec neni takove dogma (muzu sehnat i neco silnejsiho), ale spis je uzasnej prostor, kterej zabira a ten je minimalni. Vetsina monobloku nad 500W s realnym vykonem a kontrolou je 3x tak velika :(
Nicmene pocitam i s moznou vymenou, jen jde o prostor.
A spis nez to, ze nazahejba s Ultimem SC se obavam, ze bude daleko mene hybat s Elate.
Jeste by byl resenim treba Audison LRx 5.1K (2x60 + 2x170 + 750W vse ve 4 ohmech), ale to mi jinak k Morelu nejak zvukove nejde :(
o 15.12.2010, 15:31 | Ravo
Máš pravdu, ten Xetec by na 5tým kanále mohl být v klidu.
Ohledně těch výklonových požadavků středobasů Elate netuším , slyšel jsem jen kombinaci středobasů z Temp + vyhýbka z Elate a výšky MT23 (takový low-cost Elaty :) Je pravda že i Tempa potřebují 100+ aby se plnohodnotně projevily, takže asi nezbývá nic jiného než to zkusit, úplně scifi to není a hrát by to mohlo
o 15.12.2010, 16:35 | tiktak
Ravo: jo, neco takovyho jsem chtel slyset, ze to nemusi byt utopie :) :)
o 15.12.2010, 17:44 | prohifi.cz
Napisu jedine - zacni shanet nove zesilovace :-) Pro Elate stredobasy i pro Ultimo je to opravdu malo...

Sam jsem do tohoto Ultima daval pres 1 kW a v pohode by zvladlo vice. A stredobasy jsou jeste nenazranejsi - tam je 110W rms opravdu prilis malo.
o 15.12.2010, 17:47 | Ravo | Upraveno: 2010-12-15 18:54:01
Za zkoušku nic nedáš, zesík už máš tak udělej testování, zbavit se ho můžeš kdykoliv. Třeba tě to překvapí a usoudíš že výkon co máš ti stačí, jeslti má opravdu 110+ RMS a dobrou stabilitu, a teorie nedostačujícího výkonu byla zcestná.

Já takhle v kufru vozil "volně ložené" zesíky postupně tři, než jsem vybral a odladil ten pravý. Pak jsem ho teprve zastavěl do bočnice

Nicméně Prohifi nademnou to docela rozštípl.

To Prohifi: A myslel jsi Ultimo SC? 1kW bylo nutný pro klasický Ultimo.
Milhauzz provozoval to SC na zmustkovaným Zenonu myslím 500W RMS a bylo to moc fajn.
Milhauzz by se měl sakra vyjádřit, já už si to moc nepamatuju...kde se fláká :)

Ohledně Elatů nevím, jak jsem psal výš...
o 15.12.2010, 22:10 | db-marek
co tak ostat pri elate, kupit este jeden 2 kanal cisto na stredobasi? vyhybka urcite umoznuje bi amp..... Aj keby nie, neni problem orezat frekvenciu na zosiku.
o 15.12.2010, 22:25 | tiktak
OK, taky napad. Nebo druhyho Xeteca 4G600 ci Evo do mustku na 2x200W (ale v mustku jsem ho nikdy nezkousel, takze nevim, jak by se choval a na Elate asi nebude vubec mustek idealni.
Co ten Audison LRx 5.1K - laka me 5v1 (v jedny bedne) a vykonove by to melo byt dostacujici.
Problemy zase minimalne 2 a to sice zvuk "Itala" na Morelech a rovnez nevidim u nej Phase shift 0-180, coz je pro mne neprekonatelny, pokud to musim ridit zesikem, jelikoz AVIC ma jen 0 a 180% :(
Babo rad.

profihifi.cz - co bys tedy prosimte doporucil z Tvoji produkce (predpokladam silnej 4kanal + monoblok), aby to bylo financne zvladnutelny a pri tom to v pasivu rozumne hralo? Dekuji
o 15.12.2010, 22:32 | pepe689
zvuk audison na morelu je :-((bida
o 15.12.2010, 22:54 | tiktak
no prave :(
o 16.12.2010, 09:26 | Milhauzz
Čest práci a rukám klid ...

Nuže, prvně asi začnu s tím, co mě celkem rozčílilo. A to že zvuk Audiosnu na Morelu je bída. Ach jo, klucí, kam na to kurva chodíte. Ste hluší? Ještě za dávných dob, kdy byl Morel vcelku raritou, se právě nejlepší kombinací stávalo zapojení Morel Elate a k tomu VRx od Audiosonu. Samozřejmě že ve zlaté barvě, ty modrý měly horší zdroje. Ještě lepší byly VRx direct. LRx je samozřejmě sráč a ho dát na Morely je minimáulně masochizmus. Takže pro příště by byla lepší osvěta komplexně ohledně audisonu.

K samotným Elate středobasovým měničům. Chce je to nakrmit, ale sakra s patřičnou kontrolou. Je pravda, že pořádný drajv začíná někde kolem 170-200RMS, to je pak pecka, ale málokterej zesík, i když takovej výkon udávanej mít bude, poskytuje kontrolu i takovém výkonu (95 procent zesíků jsou dávno v limitaci). Starej milovanej Zenon A-500 kterej je dávno ve světě byl jeden z mála dvoukanálů, kterej dokázal Elaty na pasiv nakrmit. Každej se mě ptal, jak můžu mít Elaty na pasiv, že to nemůže hrát. Jó, holt když je dobrej zesík, kterej s brilatní kontrolou dá 2×256 RMS (měřeno Pavel528), tak je to pak o nščem jiným, než to krmit sráčema na aktivu :)

Kombinace Tempo středobas (samozřejmě v pořádně, ale v pořádně vytlumených dveřích) s vyýhybkama a výškáčema od Eltate (MT23) je dobrá a u mě za pár měsíců poslechu výborná. Tempáčky sice taky potřebují nějaký ten Watt, ale ne tolik co Elaty. Nějakých 50-80W jsou akorát. Při 100+ ukazují, co pánové v Morelu udělali dobře. Je to laciná kombinace, slušně hrající, ale kdo je zvyklej na středy od Elate, bude mít asi trošku problém.

Co se týče Ultima ... recnezí a povídání už bylo dost. v BR v kobmbi nebo 5ti dveřu, v pohodě stačí 200RMS. V sedanu je potřeba minimálně o 100 víc. V closed a v sedanu to chce 400+ RMS ale taky s patřičnou kontrolou. Skvěle se s tímto woofeerem poradil například Genesis Profile SUB Ultra. Výbornej zesík.

A teď jedno obecný moudro, už těch Morelů bylo hodně :) Sou to repra se zasraně nízkou rezonanční frekvencí. Nechce to Watty, ale kontrolu, kontrolu, kontrolu ...

Nicméně, jak jste si asi někteří všimli, s autohifi jsem skončil. Nejen z důvodu nedostatku prostoru (SuperB je taky dávno v tahu), ale celkově tím, co sem začlo líst za magory z ostatních diskuzních fór, kde nějakej gramatickej projev je nahony vzdálený jejich nejbujněší fantazii :)

Tak se tu mějte hezky ... :)
o 16.12.2010, 22:57 | prohifi.cz
Milhauzz to opět napsal moc pěkně a souhlas :-)

2 Ravo: jojo, myslel jsem opravdu SCčko. Dával jsem ho na upravený Genesis DMX v můstku a zvládnul by v pohodě více.

Na klasické Ultimo bych začínal nejlépe na 1500W rms :-)
o 17.12.2010, 21:33 | tiktak | Upraveno: 2010-12-17 22:32:48
No, abych mel v autě "elektrarnu" a zesilovače na 2kW (coz nemaj bezny SPLkovy instalace), to fakt ne, to radeji prehodnotim Morely a necham nainstalovat neco vykonove "normalnejsiho" a mene nenazraneho, takovehle naroky na vykon a kontrolu, to je fakt na dual monobloky pro Elate a minimalne kilowatovej monoblok pro SW.
Puvodne jsem chtel jen trochu vylepsit zvuk stavajiciho audia od vyroby... :(
Nicmene vyzkousim Xeteca, pripadne Etona a uvidim, jinak pujdou Morely z domu... :(
o 18.12.2010, 13:22 | noclue

dual monoblok je 2x monoblok v jednom chladici....

tu je 6 miniblokov a 1 monoblok

foto k příspěvku  od noclue

o 20.12.2010, 22:05 | tiktak
noclue: take jsem to tak myslel, ze na Elate dualmonoblok :) Nicmene takovahle "elektrarna" by se mi vesla asi jedine misto kocarku a s dcerkou pak asi na "miniblocich a monoblocich" jezdit nebudu moci :)
Uz jsem to tak nejak poresil (asi) 1x Eton PA 2802 na Elate, 1xPA 1502 na Tempa a na Ultimo SC JL Slash 1000/1v2, tahle kombinace by snad mohly ty nenazrany izraelce "uhonit" i v pasivu, ne?
o 22.12.2010, 08:21 | Aegis
Tak ta fotka je drsná !!! Takové větší nezávislé topení :DDD
o 22.12.2010, 09:50 | tiktak
...ktere na baterii asi dlouho "topit" nevydrzi... :) Ale jinak samozrejme bomba, tohle uz je skutecne "vyssi divci" u ktere se v aute asi vse podrizuje zvuku, ja musim zvuk podridit zachovani prepravnich kapacit auta a svoji penezence :)
o 23.02.2011, 21:39 | Northsails
Možná trochu zbytečně oživuji téma, ale možná mám něco málo ze zkušeností.
Jak píše Milhauzz:
za 1. je veliká škoda, co se stalo a co se děje s forem. Bohužel dnešní trend je takový.
za 2. (k tématu) - Morely mám, konkrétně Hybrid Ovation II. Původně jsem je krmil Stegem K2.02 (nějakých 150 rms na kanál a damping asi každý zná) a musím říci, že to "nehrálo". Dlouho jsem vymýšlel různá nastavení (děličky, strmosti, korekce) ale středobasy nekoply ani za mák. Dlouho jsem jezdil bez basy (v autě byl Magnat stažený na minimum k úplně minimálnímu podkresu). S výměnou basy jsem začal řešit adekvátní krmení a vzhledem k tomu, že jsem chtěl Ultimo, hledal jsem silný dvoukanál s vysokým dampingem. Dvoukanál proto, že jsem koketoval s myšlenkou nakrmit středy víc. Zajímalo mě, jestli se dočkám nějakého zásadního rozdílu. Z Ultima nakonec sešlo, protože jako krmení jsem vybral Steg K2.04, který nebyl k sehnání za pro mě akceptovatelnou cenu. Nakonec jsem natrefil na Mosconi AS 300.2, o kterém jsem se snažil najít maximum informací, ale konkrétní damping jsem nikde nenašel. Ze zahraničních fór jsem ale vyčetl, že by se mělo jednat o nástupce K-line se vším všudy, dokonce s lepším zvukovým projevem. Po dlouhém porovnávání, kdy mě nenapadlo si prostudovat hodnoty Focalu, jsem ho nakonec vzal. Ten den jsem jel pro zes a potom pro basu. Až při klábosení s prodávajícím Mosconiho jsem byl překvapen, když mi byla sdělena citlivost Utopie. Basu jsem už měl domluvenou, dotyčný kvůli mě jel z práce a tak jsem nechtěl rušit koupi na poslední chvíli. Po cestě pro basu padlo rozhodnutí, že Mosconi zkusím na středy a Steg půjde v můstku na Focal. Po přemontování mi padla brada. Nejenže Mosconi jede na 80% a Steg v můstku jen na cca 30%, ale především jsem si v první chvíli myslel, že mi někdo vyměnil středy. Přednes okamžitě zhrubnul a začal dávkovat přesné kopance, když se někdo ve skladbě opřel do bicích. Přesto jsem nebyl spokojený s rockovými skladbami, které stále byly "slité" a těžko se rozeznávaly nástroje. Jako HU jsem měl Alpinku 9815. Problém se slitostí se vyřešil po výměně HU za Clarion 958. Taktéž diametrální rozdíl v přednesu, především basa je teď strašně vybuzená, takže budu muset ještě stáhnout Stega. To už tam bude skoro na parádu. Nyní řeším výšky, které krmím Denonem a přijde mi, že po výměně Stegu za Mosconi nesekundují středům. Ale to už bude jiná písnička.

Závěr je takový, že Morely jsou opravdu nenažrané a kdo je podcení v krmení, může být zklamaný. Kdo je naopak pořádně nakrmí, odvděčí se mu opravdu výjimečným přednesem. Bohužel to není jen o krmení, ale jak všichni víme, o kompletní instalaci (HU, kabely, tlumení). Jak jsem zmínil výše, rozdíl A/// 9815 a Cla 958 mě také velice překvapil.
o 23.02.2011, 22:41 | tiktak | Upraveno: 2011-02-23 22:49:07
No, ja uz jsem to vyresil a rovnez jsem nepodcenil narocnost Elate a protoze je to vse v pasivu (dalsi zesilovac + nejaka aktivni vyhybka ci procesor se proste a jednoduse nevejde (potrebuju mit kufr uplne prazdnej na vozeni kocarku a dalsiho "prislusenstvi" pro prcka, tak ve predu jsou Elate 6, vzadu Tempa, v dvojite podlaze v miste pro rezervu je laminatova ozvucnice pro Ultimo a honej to 2x Eton PA2802 (namerenjech pres 300W na kanal ve 4 Ohmech s vytecnou kontrolou a DF) a pohon Ultima obstarava JL Audio Slash 1000/1v2, kterej ma nominal 1000W na 4,2,az 1.5 Ohmu pri napeti od 11V a zmereny maj jeste vetsinou o 200-300W vice, takze si myslim, ze Ultimo si docela chrochta. Nevim, jak dobre by to cely hralo, pokud bych to zapojil v aktivu s nejakym dobrym zesikem na vejsky pres aktivni vyhybku a procak, ale takhle musim rict, ze zatim jsem stale ve fazi ladeni, ale uz ted je videt, ze nedostatkem vykonu Elate ani Ultimo netrpi, dynamiku to ma skoro brutalni a diky velmi kvalitni instalaci od extremaudia (jeste jednou diky kluci :):) ) se mi to zda na pasiv pomerne slusny.
Vzhledem k tomu, ze to ma/mela bejt SQ instalace a pri tom mi beha po aute cca. 2.5 kW RMS, je to docela sranda :)
Nicmene rozhodne potvrzuju, ze Morely proste nazrat potrebujou, respektive potrebujou zeleza, ktery maj realny vykon, vytecnej DF a kvalitni zvuk, jinak je to degraduje (zvlast stredobasy) nekam k reproduktorum v cenovce o nulu nizsi, bohuzel nebo bohudik :)
A Ultimo je to samy, potrebuje hodne silnej a kvalitni monoblok idealne kolem 1000W RMS, pak opet predvadi to, co umi. Tedy ze o nem clovek prakticky nevi a pri tom jsou ve spravne namasterovany hudbe skutecne vsechny frekvence, ktere tam byt maji a nekdy skoro na hranici infrazvuku. Nekonaji se zadne dozvuky, funeni, huceni, jen to proste hraje vse, co to hrat realne ma.
A Clarion bych klidne rad zkusil (kdysi davno jsem mel nejakou osmickovou radu) nicmene to ovladani je pro men opet priserne, skoro jeste horsi, nez Glide Touch u takto "postizenych" Alpin. :(
o 23.02.2011, 22:44 | tiktak


Takhle to na ukazku vypada, do druhy podlahy se mi sotva vejdou dve flasky s olejem :)

foto k příspěvku  od tiktak

o 23.02.2011, 23:28 | endru.ondra
Ty máš tam eště jednu baterku že máš tu pojistu u bloku?
o 23.02.2011, 23:36 | tiktak
Nemam tam jeste jednu baterku, ale mam tam jednu baterku :) Volvo V70 ji ma v kufru prave v druhy podlaze.
Apropo baterka - rovnez budu muset menit, zakladni asi 90Ah to moc nepobira, brzy pujde do vecnych lovist, bude muset bejt nova a holt asi neco kvalitnejsiho, nez zaklad... :(
o 23.02.2011, 23:56 | noclue
tiktak: s tou kombinaciou by som hodil Elate do aktivu s delickou 2kHz a Tempa nechal bez pohonu...
apropo 2.5kW - to je normalne :-) vela dobrych zosikov ma aj slusny vykon tak moze 4-pasmo v aktive pohanat stvorica s 4 x 1kW

foto k příspěvku  od noclue

o 24.02.2011, 00:21 | tiktak
noclue: ano, tak to je skutecne jeste jiny level :)

Nicmene uprimne - nehonim se za "svatym gralem", puvodne jsem chtel jen "trochu vylepsit" dost mizernej zvuk seriovy instalace, coz se myslim docela povedlo a i tak se resila spousta protivnejch problemu jako nefunkcnost zabudovane navigace bez zapojeneho puvodniho HU od Volva, nedostatek prostoru v kufru a maximalni prizpusobeni instalace jako "skryte" (parkuju v Praze v mistech, kde by tohle nekde "na ocich" v aute dlouho nevydrzelo).
K tomu to mam ciste pro sebe pro radost z hudby pri jezdeni autem, zadny souteze ci srazy mne nelakaj a ani se jich (s vyjimkami) neucastnim a jakmile je auto v pohybu na nasich kvalitnich silnicich, pak jde stejne spousta "kvality" do haje na ukor okolniho hluku, takze pak se (dle meho nazoru) rychle stiraj rozdily mezi instalacemi a neni moc poznat, zda mam v aute dobrou muziku za 20 kkc nebo 200 kkc.
Neco jinyho je samozrejme poslech nekde na soutezi ci srazu, ale na bezne jezdeni za provozu mi to bude myslim stacit.
Nicmene chapu - nikdy nerikej nikdy - sam uvidim, zda mi to bude vyhovovat a pokud ne, zmeny se mohou uskutecnit vzdy :) :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3646 sekund.