
Navštíveno 5946x

Ahoj, chtěl bych ty zkušenější požádat o radu. Mám kabriolet MB 380 SL a chci v rámci úpravy ozvučení dát do auta i subwoofer. Teoreticky by pro něj bylo místo za zadníma sedadlama, ale zas by tam působil jako pěst na oko a nebo sem uvažoval o kufru, ale nevím, zda je to v případě kabrioletu vhodný řešení. Při jízdě pod širou oblohou tak je mezi předními sedadly a kufrem pevná přepážka a ještě složená střecha


18.12.2010, 19:51 |
JA peugeot 306


18.12.2010, 19:51 |
JA
Krásné auto. Hoď fotky interiéru a kufru pro lepší představu.
Pokud si dobře pamatuju tak tohle auto nemá zadní sedačku ,je tam jen taková očalouněná deska v místě sedáku a pod ní je prostor , ne? podle mě by bylo super ten prostor vytlumit a udělat do něj bednu na míru , a kdyby si to pak přikryl tou deskou kterou bys přečalounil průzvučnou látkou(jestli máš černej interier neměl by bejt problém ji koupit) tak bys mohl mít dostatek basů v kabrioletu (mám audi cabrio ,a je s tim velkej problém .....) a přitom bys nenarušil interier veterána tim co tam nepatří .....
my jsme do r107 davali tohle pred spolujezdce
[ Link ]
trueno: tady je právě fotka bez toho plata. Bohužel pod platem je jen mělká prohlubeň. A nebo sem uvažoval o koupení už osazeného SW a potáhnout ho průzvučnou látkou, ale pořád je to spíš jak pěst na oko

Foto s platem.

Foto kufru: velikostně nic moc: 127 cm délká,53 cm šířka,38 cm výška.

Vim, že mít v autě pořádnej sub je dneska hodně cool, ale takový auto bych vzhledově nijak nemrvil. Nech vzhled jakej je. Peníze, který bys dal do suba si nech na dokonale vytlumený dveře, kup si kvalitní dvoukanálovej zesík aspoň 2x 150w, ať je tam malá rezervička a do těch dveří dej nějaký SQ třípásmo. Je to starý auto, takže v těch dveřích bude místa dost pro bastlení. Když to uděláš dobře, nebudeš chtít o subu ani slyšet.
323Marty - plně s Tebou souhlasím, když už do tohoto lepší muziku, tak maximálně v decentní formě, respektive "schovanou" S myšlenkou jiný muziky si pohrávám už od léta, ale hledám tu nejmíň desktruktivní cestu. Proto jsem zavrhnul i boční dveře. V přístrojovce je místo pro dva repráky o průměru 10 cm.
Tady jsem na netu nalezl foto zdviženého plata za sedačkama, kdy vznikl zvýšením prostor pro schování repro + sem uvažoval jestli tímto způsobem za průzvučnou látku neschovat i malý sw

upravené plato zezadu

3way tam asi tezko schova
u na repra do dveri bude muset udelat doorboardy
Hmm, ta zvýšená podlaha vypadá moc hezky. Jen sem se bál, aby to nedopadlo jako nějaký dva 15"woofery místo komplet zadních sedadel, to by bylo na takový auto brutální, ale tohle vypadá pěkně. No a když už budeš bastlit takovou zvýšenou podlahu, tak si nech udělat na zakázku i ty doorboardy s tim 3w ;o)
ještě mne napadla tato verze pro ukrytí sw (teda ne jako na fotce s viditelnejma reprákama, ale pěkně schované vše pod průzvučnou látku) Jen netuším, jestli je to zrovna vhodnej tvar pro ozvučnici subwooferu)

Ta zvýšená podlaha je dobré řešení. Vypadá to na slušný objem. Možná by jsi tam dostal i nějaký plochý 12", třeba Aliante. Šel bych touto cestou kvůli větší ploše membrány.
Asi to nakonec ta zvýšená podlaha vyhraje. Chtěl bych do ní schovat jak sw, tak dva oválný koax. repráky, jen netuším, jestli ten sw se nebude s těma koaxiálama nebude tlouct, když budou tak blízko. Třebaže každý bude v jiné ozvučnici. No a vepředu jsem uvažoval o kickpanelech místo doorboardu. Ale váhám zda 3w nebo 2w repro.
Rozhodně bych dal jen subwofer ováli tam budou zbytečný
Nee ,ovály bych tam určitě necpal ,udělej tu zvýšenou podlahu s ozvučnicí na nějakej menší sw aby to nebylo zbytečně moc vysoko a moc to nenarušovalo vzhled , vzpomínám si jak ty desítky v palubce napojený na toho původního beckera mě uplně dostaly ,znělo to super na to jak byly ty papíráky starý :o) ,tak bych tam dal nějaký lepší deítkový kompa ,schováš je pod origo mřížky a když na to přijde určitě se najde i místo kde nebudou moc vidět ty vejškáče ..... když se to dobře sladí s basákem tak i deítky dokážou super zahrát ,dávat tam třípásmo a řezat čalounění dveří, na to bych neměl srdce a když jednou řízneš už to nedáš zpět ....
no a nakonec rádio ,tak to je bez diskuzí ,jedině tohle ...
[ Link ]
mas tam seriove 10cm repro? lebo skor je problem tam, treba dostat aspon 13-ky do kickpanelov.... a sub miesto zadnych "notsitzov" pekne do farby interieru a dal by som to bud BP so strbinou alebo uzavrenku s membranou dole aby sa vyuzila akustika priestoru pre nohy....
noclue : ano v palubce jsou původní, nejhorší je že v 10 cm moc výběr není. uvažoval jsem o sw (JL Audio 6W3v3-8) Je to veterán a proto se chci držet hesla: dvakrát měr...
trueno: tohle radio je naprostá stylovka, taky se mi moc líbí. Jen jaksi na něj nebylo v rozpočtu místo, tak do sestavy mám už přípravené (Alpine iDA-X313), ale chtěl bych ho schovat za odklápěcí panel vyrobený z origo rádia. Proště aby na srazu veteránů na lidi neblikaly poutový světýlka Alpiny, ale kamufláž původního Beckeru. Rozhodně do dvěří vrtat nechci, jen je těžký najít optimální řešení

ten retro becker je nesehnatelny, ceny az 2000€
Alpina by šla i někam schovat ( kastlik, pod sedadlo ) a ovladat ji ovladačem. Někdu to postoval nějaký radiový ovladač pro Alpiny. Dozadu bych dal Phase Aliante 12 v BR. Ten objem vypadá slušně. na jednu stranu woofer a na druhou nátrubek. Ovály jsou zbytečné. 3p vyžaduje specifické umístění repro a rozhodně to nepůjde skrytě ( pokud má mít význam ). A to dvojité opěradlo by mohlo sloužit pro montáž zesilovačů. To nebude problém vymyslet a realizovat. Pokud by jsi to zadal osvědčené firmě, tak si s tím hravě poradí.
Jo,ten kryt je dobrej nápad ,kdysi jsem to měl taky na nakamichi ,uplně to zakrejvalo předek novýho rádia,bylo to vyrobený z panelu starýho autorádia s kazetákem kterej měl v místě přijímače na d.o. vyvrtanej malej otvor takže jsem naka ovládal dálkou a nebylo nic vidět (teda do tý doby než jsem chtěl vyměnit cdéčko :o) )
A desítek je docela výběr ,boužel nemohu sloužit z vlastní zkušenosti ale určitě se koukni na dls r4 ,maj t20- 20mm vejšku ,ta by se dala někam schovat a i kdyby si ji dal na palubku tak by nemusela bejt tak nápadná ale možná že by mohl bejt problém s masivnim magnetem středobasu,na ten tam nemusí bejt dost místa .... chce to laborovat .....
10-tok je malo, pozri boston acoustics, maju koaxialy, ktore vies dat do palubovky a neviem ako si s miestom pod sedackou ale skryt tam napriklad 2x ten 6w3v3- ale necakaj, ze bude hrat stredobas, je to basak, aj ked maly....
trueno: tak nějak to chci udělat i já, no s tím dálkáčem je to dobrej nápad.
noclue: pod sedačkou moc místa není. No a dopředu dám asi spíš komponentní. Je to hrozně moc o hledání kompromisu, jak to auto nerozvrtat a přitom dosáhnout slušnýho výsledku a ještě se vejít do rozpočtu:-)
vepředu moc místa na experimenty není, max tak v oblasti nohou

to je dotažený z ameriky? má automat ale nejsou na tom ty hnusný bezpečnostní nárazníky jako na tom co jsme měly my ,asi si evropan objednal automat ...... no ,a co ty vejšky? dal jsi je tam ty ? moc mi tam neseděj i když vypadaj podobně jako mřížky topení ,stejně s nim asi v zimě jezdit nebudeš ,co ty vejškáče schovat do těch průduchů ventilace? s koaxiálama bys měl asi ten zvuk dost utopenej i kdyby měly směrovatelný vejšky ....
A ten basák určitě do toho prostoru zadní sedačky ,už jsi něco zkoušel ? nebo spíš jakej zvuk preferuješ ?záleží na tom kolik toho po tom budeš chtít......
kickpanely, hlavne ked mas autom. prevodovku a nezavadzia spojka...

vysky mozes fuknut k nim, funguje to velmi dobre, hlavne pri pasivnych vyhybkach... alebo do palubovky na miesto tych 10-tok

trueno: ne ne, to je původní evropský model. Je to se serviskou první majitel byl diplomat z Německé ambasády v Praze.Není to dovoz z USA. Ty vejšky sou tam daný improvizovaně, takhle jsem to koupil. Máš pravdu, v zimě s tím nejezdím, ale vzhledem k tomu, že to je kabriolet, tak každý výdech topení je při chladnějším počasí super.
Basák jsem zatím žádnej nezkoušel.
Asi se nejvíc přikláním k těm kickpanelům ve stylu, co tu poslal noclue