
Navštíveno 3454x

Byl jsem různými duševními pochody "donucen" si pořidit zadokolku i na běžné cestování a tou se stalo BMW E36 coupé. Nyní bych potřeboval pár rad ohledně audia.
Aktuální situace:
Původní mizerně hrající "BMW CD Business" vyměneno za Bekcer traffic Pro. Originální 13cm kompa vpředu (středobasy u nohou, výšky ve dvěřích) V zadním platu 16cm koax) Vše originální pozice a měnit na tom nic nechci. Dopředu mám v plánu dát kompa Magnat Xcentric 213 a dozadu zvažuji dát možná jen samotné středobasy. Zde bych prosil o první konrétní radu - jaké?
Teď čím to krmit. Nejraději bych zůstal u samotného beckera, myslím, že zesilovač v něm špatný rozhodně nebude a nechce se mi někde tahat kabely (s audiem se už dostatečně vyžívám doma) Pokud bych tedy zesiloval přímo beckerem, nebylo by fajn, nějak posíli jeho napájení? Ty tkaničky od bot skrze iso kostky ve mě moc důvěry nebudí. Všem předem děkuji za tipy a rady!
konce v radiich jsou do 15W na kanal,takze pokud nedas externi zesik,nicim jinym si nepomuzes,tedy ani silnejsi kabelazi k radiu...

03.01.2011, 14:19 |
MikeAero | Upraveno: 2011-01-03 15:24:27
Soudím podle toho, že při vyšší hlasitosti (cca 70%) mi trochu pohasíná display (odhaduju tak o 1-1,5V), takže si myslím, že by ta rozumnější kabeláž nebyla k zahození...
---
radio má 4x18. Ne že by na tom moc záleželo, ale pro upřesnění...
no to sice ano,nicmene proste,zda tam mas 18 nebo 20 je uplne jedno,protoze stejne pokud jede trvale naplno,tak se prehreje a omezuje to vykon tak jako tak na mene,no aby to nejak zahralo potrebujes min 50W na kanal,tedy jedine reseni je stejne ext.zesik
No naplno to ještě nehrálo a pokud nahlas (těch cca 70% tak) tak rozhodně ne trvale:) Poslouchám spíš "potichu" rock, někdy klasiku. Ale obecně radíš na napájení radia nečim jinym než tkaničkou od bot se vykašlat?
Miku, Pavel má stopro pravdu. Na výměnu napájení se vykašli a jestli ti jde jen o dobrej poslech a ne velkej kravál, dej si tam třeba jen malej dvoukanál 2x50W, na zadní repráky se úplně vykašli, vypni si zesilovač v rádiu (jestli to dovoluje) a dopředu zvol trochu něco lepšího, než Magnat - alespoň Rainbow, ty uměj v každý cenový relaci zahrát velmi slušně. Otázka je, jestli budeš taky omezenej montážní hloubkou???

03.01.2011, 14:58 |
MikeAero | Upraveno: 2011-01-03 16:10:55
Mazda 323 nebo BMW 323?:)
A čistě teoreticky zapojit komponentní přední repro jako bi-amp z radia? 2x (2x18W) Případně tip na právě takovej malej zes? Nejde mi o to ušetřit za zesilovač, ale nechci mít v autě kýbl věcí navíc...
btw parametry těch magnátů:
Nominal Power Handling 100 Watt RMS
Peak Power Handling 150 Watt
Frequency Response 35 Hz - 32 kHz
Sensitivity 92 dB
Impedance 4 ohm (Dual Coil)
Jsou to starší repro, ale s velice pěknejma parametrama, jestil se nepletu, tak to byl od Magnatu top model několik roků zpět.
no marty mel kdysi 32 mazdu,dnes 530 E39..o)))
ja uz par bmw take,ale fakt jine reseni neni,nejaky mensi 2 nebo 4kanal a bylo by dat ho treba pod sedacku...
nehlede na to,kdyz mas 100W repro ,tak to radio to proste nevybudi ani omylem....o nejakej bi amp zapojeni bych nepremyslel-jakoze myslis do mustku?to nejde,protoze zmustkovany je to uz v radiu.....takze to nejde...
a krmit 2kanaly vejska a 2kanaly stredovas je nesmysl,musel bys resit nejak vyhybky....
instalaci zesiku mas za par hodin hotove a zvukove to bude uplne jinde,ted nemyslim vylozene kraval,ale i kvalitu,nez z jakyhokoliv radia a to na stejnych repro co tam mas ted.....
no a na zesiky se muzes podivat do mam v nabidce...
[ Link ]
Pavel: už jsem se k Tobě na ty zesilovače koukal...co z těch menších hraje? Aby to nebyl vyloženě nejslabší článek:)
A na ty zadní se mám fakt vykašlat?
je to podobne,ty vykony jsou zmerene a real,tedy tak jako tak cim vyssi vykon tim lepe,pak jde zase o velikost,aby se ti to nekam veslo...
samozrejmne spica jsou ty velocity...
je fakt,ze ja bych tedy zapojil i ty zadni repra na zesik,nebo alepon nechat na radio,ale pak se zase blbe nastavuje hlasitost predku a zadku
:o) jo jo, od roku 1999 sem měl už tři Mazdy 323 1,5 1,8 a 2,0 pokaždý výborný auto, ale pro rodinu zlehka nedostačující, Mazda 6 mě neoslovila, tak sem skončil u e39. To abys vynechal zadní repro sem myslel čistě proto, že dvoukanál může bejt menší a dáš ho třeba pod palubku atp... Jinak pokud nebudeš dávat sub, tak ty zadky by mohli sloužit přesně jak jsi psal - dáš tam jen 6,5" středobasy a na zesilovači je ořízneš na nějakejch 80 - 100Hz a polezou z nich určitě lepší basy,než z předních 5" Možností je milion, ale bez zesu se neobejdeš. Vezmi od Pavla třeba jen ten Blaupunkt GTA 400, kdysi sem ho měl a dával slušnej zvuk i výkon, za ty prachy výborný. Schováš ho pod sedadlo a máš vystaráno, stačí mu 25qmm kabel, takže nebudeš muset tahat žádnou elektrárnu a budeš za vodou...

03.01.2011, 16:50 |
dedo [ Link ] po uprave kabelaze to das na akekolvek radio, a je to presne to co potrebujes, male zvuk to ma relativne dobry, na to co to je, a nemusis tahat nic extra... Akurat ta cena....
Pavel: prozkoumám to, díky:) Jinak podle toho co píšeš, bych hádal, že nejde o nic jinýho než o výkon, což bych řekl, že tak neni...
Marty: Mazdy mám rád...na teplý dny mám emikspětku...a ta šestka mě taky neoslovila...:)
Je mi jasný, že s tim vynecháním zadních repro to bylo spíš s nadsázkou...a pokud bych dával jenom 2ch zes, tak bude rozumnější zesilovačem živit ty přední nebo ty zadní? Ty zadní když budou hrát hlavně odspodu, tak budou potřebovat spíš suverenejší zesilovač než ten předek, ne?
dedo: sympatický řešení, ale za ty prachy si radši pořídim lepší silič na doma ke stereu:)
Miku, zesilovač není jen a jen o výkonu. Je to také o zkreslení a schopnosti kontrolovat membránu a nejít do limitace při každym většim zesílení. Pokud chceš využívat opravdu všechny 4 repro, pak si kup 4k zesilovač. Pokud ti stačí jen jeden pár repro, pak připoj 2k zesilovač na předek a budeš se divit, co se dá dostat z dobrejch 13cm repráčků. Mimochodem, opravdu, než budeš nějaký repráčky kupovat, rozeber dveře a zjisti si maximální hloubku reproduktoru. Jestli nechceš nic na dveřích předělávat, nevejde se ti tam žádnej zázrak - cca do 55mm a to neni uplně snadný sehnat kvalitní kousky.
Marty: já vim, že není jenom o výkonu, to bylo spíš myšlený jako údiv:) Ta instalační hloubka mě zase až tak netrápí. V E36 jsou repro v podstatě ve stěně u nohou přede dvěřmi. A pokud by repro byly hlubší tak na to zbastlim nějakou redukci a udělám přes to nějakou nenápadnou mřížku. Je to navíc v místech kam není pořádně vidět. A v top audio systemu tam má E36 docela velké woofery H/K, takže se o místo vlastně ani nebojim.
MA:no samozrejmne,ze to neni jen o vykonu,ale je dulezity...nenapsal jsi do jake cenove hladiny to chces,tak tezko radit...
z toho co tam mam je zvukove spica ty Velocity a maji i super vykon...
Rodek je taky velmi dobry,jen je to uz 6ti kanal a neni zrovna malej...
pokud das 2kanal,urco zivit predek(audio doma poslouchas snad zezadu????),dal bych ale 4kanal pro predek i zadek
Ty velocity jsou docela velký, ne? Ty mám dojem, že bych je pod sedačku nedostal.
A doma vždycky zepředu, vždycky, ale já směřoval k tomu, že na sílu zesilovače budou spíš náročnější 16 středobasy než 13 kompa, které budou opravdu hrát od 150Hz. Každopádně děkuju za nasměrování a rady.
jj prave jsou docela veliky,ale zase kvalita maximalni...
nicmene i ten blau ci spectron za polovicni cenu a pritom 4kanal chybu neudelas....
s tou silou je to sporny,protoze zalezi co je to za repro,prumer nehraje tolik roli,muzes mit 16ky a budou to sracky a zrovna tak 13 monou byt super....
vse je o cene...
v podobne kategorii je samo lepsi dat 16ky nez 13ky to je jasne
já bych klidně natáhl napájení rádia přímo od baterky + i - , nic tím rozhodně nezkazíš, zvlášť jestli budeš používat interní zesilovač v rádiu.. jinak taky bych byl radši pro zesilovač