
Navštíveno 4749x

Vzhledem k tomu, že hodně lidí kupuje zesilovač na woofer podle parametrů, které jsou na papíře a neví, jak se zesilovač chová v reálu, rozhodl jsem se prověřit CEA certifikáty a nechal jsem je změřit klukama od dB. Prozatím čekám na podrobnější recenzi, ale již nyní můžu zveřejnit výsledky. Jsou to hodnoty reálné, podléhající vlastnostem autobaterie, apod.
V prvním sloubci je změřený akustický tlak s jedním wooferem, v druhém sloupci odpor wooferu a v třetím sloupci kam v době měření spadlo napětí. V obou případech byl gain nastaven na 30%. (Vzhledem k tomu, že Lada362 dostal new kousky a choval se k nim prostě tak, že nejsou jeho)
MTX Audio TH4000D
147dB................360W.......1,08ohm
152,08dB.............1524W.......1,02ohm
153,56dB.............2300W.......0,96ohm........12,07V
154,35dB.............2810W.......0,93ohm........12,08V
154,83dB.............3106W.......0,95ohm........11,76V
MTX Audio TH1500D
148,8dB.........700W........1,12ohm
150,9dB.......1147W........1,07ohm................13V
152,6dB.......1734W........1,03ohm................12,7V
Ještě dostanu fotky z měření a nějakou tu podrobnější recenzi, tak dodám.. :-)
nevěřil sem...pěkně MTX
Jirko dodej ještě frekvenci na jaké to jelo

20.01.2011, 20:38 |
Diner Osobne by me mozna vic zajimaly vykony na normalnich wooferech, tedy 2-4 Ohmy... Ale spatne to neni
jak normální woofery? :-)
Mám tu tedy slíbenou minirecenzi od Lady362:
Na základě věčných nekonečných témat je - tenhle zesilovač dobrý? - nebo - jaký je opravdový výkon?-jsme se rozhodli odpovědět na Vaše otázky realnými testy.
Oslovily jsme pro začátek nekolik dovozcu a prodejcu/Hifonics,Pioneer,B2audio,MTX/.
Veskere meřeni probíhaji ve stejném voze,na stejné baterii a SW.
Vůz-Fiat panda
Baterie-Odyssey
SW-Cactus sound
Ke kazdému meření dodame vykon,pokles baterie,realnou impendanci a pro ilustraci i naměřené dB v aute.
Berte prosím v potaz to že zesilovace jsou většinou nové a drahé,proto pri výsledcich dopiseme a fotografii dolozíme na jaký výkon byli naladeny....Nikdy nepojedem na plný výkon ale i tak pro přehled o reálných výkonech je to dostačující.
Zacinali jsme na mensich hlasitostech a postupne přidávali výkon.Naměřený výkon 3106W u TH4000D byl pri nastveni gain zesilovace na cca jedne třetine.Do fotogalerie dodáme veškera fota z měřeni.I přezto že jsme zesilovače "nedrtily" naplno mohu s klidnym srdcem říct ze udávaný výkon se v realu da jeste o hodne přesahnout pri spráné impendanci a nastavení.
Testovací vůz

Nastavení TH1500D

Zapojení TH1500D

Nastavení TH4000D

Zapojení TH4000D

Sami nyní můžete vidět, jak je nastavený Gain apod..
Mohlo by být líp. Je to pouze na jednu baterku. Ale budou se takto měřit všechny zesiky, tak alespoň bude i vidět, který zesik je jaký žrout.
ja chci to auto to tlaci i bez zesiku kurfaaaaa -))

21.01.2011, 06:58 |
tappaja | Upraveno: 2011-01-21 06:59:38
Jestli ten text budete nekam veset nebo posilat, projedte to s nejakym cestinem.
Na ty Y ma © N.P. :o))
Jako Diner :-D
Jako ukázka schopností zesilovačů MTX je to dobré ;-). Ať se k měření výkonů zesilovačů vyjádří místní GURU Pavel 528. Chybí mi tady metoda nebo přístroj jak a nebo čím jste určili výkon zesilovače!?! Je nepodstatné jak je nastavený GAIN na zesilovači, to je stejné jako když uvedeš, že na rádiu bylo VOLUME na 35. Důležité je zkreslení při udávaném výkonu - a to bylo kolik??? Je super, že uvádíte napětí na zesilovači, možná by byl i zajímavý údaj o protékajícím proudu při tomto výkonu. Pro většinu členů na AHC by byl asi zajímavější výkon zesilovače do 4 a nebo do 2 Ohmového subwooferu, což je obvyklejší hodnota impedance používaných subwooferů v autech než impedance kolem jednoho Ohmu.
Z vaší prezentace je vidět, že si toho zesilovače MTX nechají hodně líbit a o to asi "hlavně šlo". Jsem moc zvědavej, jestli se přidají i dovozci dalších značek zesilovačů.
tappaja: znáš Láďu, já jsem tohle nepsal a okopíroval jsem pouze to, co napsal. Origo je zveřejněn na FB.. (i když opravit jsem to mohl no.. :-) )
Konny: S tvým názorem na impedanci mohu a také nemusím souhlasit. Jde hlavně o to, že pomalu každý si myslí, že když si koupí 4 nebo 2 nebo 1 ohm woofer, tak má zapojení stabilní s tímto odporem. Opak je ale pravdou. To, co říkáš ty by se hodilo spíše k testu subwooferu. Udělat například 10 typů ozvučnic uzavřených, 10 BR, krmit je stejným zesikem a sledovat, jak se mění odpor (a na té závislosti i výkonnost zesilovače).
Můj důvod k měření byl následující.. U výrobců zesilovačů se stále víc a víc rozšiřuje nešvar zkreslovat údaje o výkonech právě na 2 a víc na 1 Ohm. Proto jsem chtěl vědět, co a jak. Pokud by tě zajímalo více o zesilovačích MTX, tak už vyšel i test o zesilovači MTX Audio TH1500D v Car&Hifi (myslím snad v posledním čísle, co zde vyšel). Kde jsou údaje o výkonu prakticky shodné s CEA certifikátem plus zkreslení, DF (mimochodem DF na 40Hz na 4 Ohmy u TH1500D je 981, výkon kolem 700W RMS). Mám k dispozici i teplotní test zesilovače apod. V zahraničím čísle vyházely další testy těchto zesilovačů, kde byly řazeny do stejné kategorie jako Audison LRX apod.
Zatím nikdo se mě nenabídl na nějakou jinou formu testu a nevěřím, že by někdo měl doma laboratoř s podmínkami, na kterých by mohl změřit vše, co píšeš. Je fakt, že by to chtělo změřit vše, ale.. Pokud se pletu a je tu někdo, kdo je ochotný se do toho pustit, tak zesiky klidně pošlu o dům dál.. :-)
Nicméně u zesilovačů MTX jsou CEA certifikáty, kde je měření vždy na 4 Ohmy a 1 Ohm při 13.8V. Odstup signál/šum, atd. Pro mě bylo důležité si i ověřit, zda i tento typ certifikátu o něčem vypovídá, nebo jestli to je jen reklamní tah. (i když popravdě jsem o kvalitách těchto kousků nepochyboval).
P.S. Měření probíhalo klešťákem s True RMS.
P.S. Měření probíhalo klešťákem s True RMS. zn FLUKE
no pokud se to merilo jen klestakem,kterym jste merili asi jen proud ,tak mi to prijde metoda uplne o nicem,protoze vubec jste pri tom nemohli tusit,zda je signal na repro jiz zkresleny a tedy k nicemu....
takze pokud se nemeri na pevne dane odporove zatezi,na ktere je pripojeny osciloskop,tak je toto k nicemu a vykony jsou silne zavadejici....
tak von je tam jeste nejakej multimetr krivku vidis na meraku co vic si prat je sice hezky to merit nekde na pevnyp odporu ale vliv auta to nenahradi
Navíc je zajímavé, že ty výkony i odpovídají CEA certifikátu. A to asi nedělá někdo doma v obýváku..
vinzek: takže chceš říct, že auto rozhoduje o výkonu zesilovače? vysvětlíš mi jak?

23.01.2011, 19:39 |
petis | Upraveno: 2011-01-23 19:42:00
Midnite: co třeba napájení? co takhle velikost auta typ ozvučnice, velikost ozvučnice, natočení ozvučnice zapojení wooferu, díly jaký byly pro woofer použity. možná to zní zvláštně ale tohle fakt ovlivnuje výkon zesilovače:-)
aha, supr. Jenže vy se tady pořád motáte kolem vašeho dragu.. Proč výrobci teda nepíšou např: "výkon zesilovače dle subwooferu",atd.? bavíme se tu o zesilovačích jako celek, takže bych to rád slyšel obecně a ne konkrétně o sw..

23.01.2011, 20:25 |
petis Midnite: ale to není o dragu, takhle to funguje vjakýmkoliv autě. Na jakejkoliv signál.
Proč výrobci měří výkony zesilovaču při 14,4V?? máš tohle napětí v autě vždy za jakýchkoliv podmínek? On tady nikdo asi nepochopil proč se to měřilo.
Ne, takové napětí nemám v autě. Konkrétně v mém autě se napěti pohybuje od 14,1 - 13,9V v jakémkoliv místě měření. Výrobci také měří výkon v 13,8V a i v 12Voltech (jak kdo). Prostě jednou máš dány součástky, které ti povolí jen určité hodnoty a pak máš holt smůlu. Ty patříš mezi ty, kteří si určitě nepletou tlak s výkonem :)
Midnite, ty jestli máš v autě 13.9-14.1 v okamžiku, kdy ti jede naplno 4kW zesilovač, tak jsi fakt machr. Můžeš mi prosím tě říct, kolik tě stál altík a baterie?

23.01.2011, 21:09 |
Midnite | Upraveno: 2011-01-23 21:14:37
ty moc dobře víš, že toto jde mimo mě :) bavím se o hodnotách kdy mi jel jen obyčejný magnat combat 4k..
:)
každopádně jsme si to s petisem vysvětlili a dali jsme si oba zapravdu :) Cílem nebylo hanění měření, ale osvětlení myšlenky vlivu auta na výkon zesilovače :)
edit: pro upřesnění byly zapojeny jen kompa ICQ 6.2
presne tak,proste jde o mereni na pevne danych hodnotach,jak napajeni ,tak zateze,protoze jinak se neda nic srovnavat....
to ze merite na sw je sice hezky,ale je to proste mereni na jednom konkretnim sw a jednom konkretnim aute....neco to sice napovida,ale to je vse....
no podle me to napovida dost..
rozhodne je pro me dulezitejsi, jak se zes chova zapojenej na baterce, zdroj signalu je rado a menic je Sw v bedne v Pande...
nez kdyz je to zapojeny na jakemsi zdroji, signal to bere z buhvi ceho a je to zapojeny jen na jakejsi odpor,nebo civku polozenou na stole..
tohle vypovida o tom, jakej ma ten zesik vykon v aute.. a o to tady jde...
No, test pěknej, ale jako Pywoj. Tenhle test jen ukazuje výkon zesilovače s konkrétní hodnotou napájení z autobaterie se SW na dB Drag... I když faktem je, že tyhle zesilovače asi určený na SQ nejsou (otázka je, jestli na db drag jo :D)
Pavle528 dbdragistům nevysvětlíš, že to jejich měření je úplně "wo ho..ě", že maximálně tím jejich měřením zjistí, že zesilovač XY je o něco lepší a nebo horší než zesilovač YX v jednom konkrétním autě a to je vše. A budou pořád do kola mlít to svoje :-D. Zkreslení a věrnost reprodukce jim totiž vůbec nic neříká, hlavně když to dělá bordel, čím větší bordel, tím lépe - o nic jiného jim ani nejde (!!!!!) - proto taky uvádějí ty "dB v Pandě" na prvním místě jako hlavní výstupní veličinu pro měření výkonu zesilovače.
Kluci doufám že jste se neurazili - jak jsem to napsal - ale jsem za jedno s Pavlem 528 - vaše měření sice NĚCO napovídá, ale to je vše.... Těžko bude někdo jinej schopen změřit jiné zesilovače za podobných podmínek jako jste to měřili vy - a wo wo wo tom to taky je.
Reálné výkony zesilovačů - tak je nazvany tento prispevek, nikoliv zkreslení a věrnost reprodukce! kdyz uz si mam koupit zesilovac do auta, tak me zajima jaky vykon z neho jde na svorky wooferu v aute, na autobaterii a signalem z autoradia, protoze autozesilovac chci do auta a ne do laboratore ve ktere si nasimuluji idealni podminky, navic Pavel 528 je limitovany zdrojem do 2kW.
konny: nase mereni je z tveho pohledu o hovne, zaloz si tedy vlastni prispevek s nazvem "Zkreslení a věrnost reprodukce" a nezasirej tento prispevek tema tvejma myslenkama..
mr.brain: já bych řekl, že ten zes i do SQ je, navíc má i výkon. Nevím, jestli jsi četl i třeba toto:
[ Link ] a
[ Link ]
*konny* neco na tom co pises je ale musite si vsichni uvedomit ze i na dbdragu potrebujem trosku kvalitni zesik kdyz ze zesilovace dostanu 10kw neznamena to ze neco natlacim protoze jak do nej tak z nej muze jit v danou chvili signal naprd a nebude to tlacit proto je dobry pri takovejhle blbostech chvilku ladit hrat si s tim a zjistis ze naladis 7kw s dobrou kvalitou a tlaci to z razu vic ja tomu taky muc neholduju nejaky kvality signalu a podobny slova ale z vlastni zkusenosti vim ze neni vykon jako vykon
priklad
hifo maxximus pisou 10kw na 14,4tusim ja z toho dostel 8300w rms na 11,3V 1,7ohm v zatezi hodnota byla 147db nevim proc kdyz sem ubral sel sem z vykonem na necelejch 5kw hodnota z razu 153 voltaz stejna impedance taktez a asi to bylo jen tim ze z toho zesu slo to co melo