
Navštíveno 4642x


05.07.2011, 08:38 |
violr | Upraveno: 2011-07-05 08:42:33
Chci se zeptat mám subwoofer zapojený přes zesilovač a kapacitor, nedávno sem jel a měl jsem ho trochu víc vybuzený a nahlas po delší dobu... Za dva dny jsem autorádio zapnul znovu, ale už na stejnou úrověn hlasitosti i při stejné písničce nehraje s takovou razancí a o dost slaběji, když sem se díval do kufru zdálo se mi, že subwoofer se při úrovni hlasitosti na 15ce jen brní a nic z něj nevychází, když předtím při stejné hlasitosti reagoval skvěle, díval jsem se i na voltmetr na kapacitoru a při každém bassovém tonu dřív napětí klesalo o takové dva volt dolů a pak se zase dalo do původního stavu kolem 12voltů a tedm v nynější situaci co jsem vypozoroval, že nejspíš nění něco v pořádku, jsem se díval na ten voltmetr a při bassovém tonu napětí poklesne maximálně o 0.3 a to musím mít hodně úderný song a volume hodně vysoko... Nevíte čím to může být? subwoofer mám JBL GT5 1204 BR, zesilovač je monoblok Mac Audio zx 1000 a kapacitor je 1F od HAMY... Baterie je stará jak ostatní komponenty což je takových 8 měsíců, kabeláž jsem zkoušel vypadá to, že vše je připevněno jak má, pojistky vyhozené na zesíku a ani na plusku vyhozené nejsou, ale všiml jsem si, že LEDková kontrolka na kapacitoru i po vypnutí rádia a motoru slabě svítí do žluté barvy, když je zaplý svítí zeleně... Prostě celé to hraje jaksi nemastně a musím rádio pořádně zesílit abych ty bassy cítitl jako dřív kdy sem to měl ani ne na poloviční hodnotu... Nemáte ponětí co by s tím mohlo být??

05.07.2011, 10:40 |
mcdodo | Upraveno: 2011-07-05 10:46:28
Těch 12Vmáš při nastartování nebo při vyplém motoru? A další věc co je to za baterku a jaké máš kabely?

05.07.2011, 12:43 |
violr no před nastartováním a po nastartování tak plus mínus taky je to tak 11,5 - 12voltů... baterka je nová, nedávno sem ji ještě dobíjel do plna, 74 AH .. kabely jsou kvalitní 10mm2...
Vyděl bych na slabej pruřez kabelu
Máš jenom ten jeden zesík nebo ještě nějaký jiný? A pokud máš napětí 12V po nastartování tak je v prdeli altík. A jestli Ti při tak malých odběrech lítá napětí v takovém rozpětí, řekl bych, že to zesík schytal.

05.07.2011, 12:56 |
violr Kabelem to není jezdím na tom skoro rok a nic, až od minulé soboty, kdy sem to měl fakt dost nahlas, a basy v ekvalizéru taky celkem vysoko, tak jsme to po třech dnech nastartoval a zapl a přišlo mi že tam basy nějak chybí, nejdřív sme myslel že je to jen ztlumené ale když sem zjistil že je to na urovni, kdy jindy už mi auto nadskakovalo nad silnici tak mě to zarazilo, reprák nějak mrtvý nevypadá, když na něj přiložím ruku tak vybruje a dky ž to fakt hodně zesílím tak membrána pruží... fakt nevím trochu neívm co je s tím kapacitorem jestli jeto normální a já si toho jen předtím nevšiml nebo ne, to že svítí i po vypnutí rádia a motoru, slabě kontrolka zapnutí, jestli není nějak moc nabitý, nebo tím že teda ty bassy nefungují správně a nemá mu co pořádně odebrat štávu... :(

05.07.2011, 12:58 |
violr | Upraveno: 2011-07-05 13:00:13
mcdodo: no nevím, kolik bych měl mít po nastartování? ale tak mi to lítalo od začátku že při bassovém úderu mi napětí kleslo tak o dva volty a vzápětí se zase vyrovnalo, a vše fungovalo normálně, ted to klesne max o 3desetiny při bassu takže to asi svědčí i o tom že nemá žádnou sílu... zesík mám jen na subwooferu... Jinak zesík já nevím, kontrolka svítí na něm zeleně, pojistky jsou v pořádku...
Při běžícím motoru by měl altík dávat okolo 13,9 - 14,2V cca. A další věc, 10qmm toho přenese opravu hodně a myslím si, že Ti napětí kleslo dost nízko a v zesíku něco odešlo. Nejsem elektrikář, takže neřeknu co, ale je to velmi pravděpodobné.

05.07.2011, 13:05 |
violr mcdodo: tak jako sem se ptal už dřív a u starých aut je to normální, že ti tam někde něco nefunguje nějaká kontrolka v autě nebo ti něco probíjí a tak co ti trochu snižuje napětí a pokud to není nějak závratně pod těch 11 v tak to není tak strašné... a napětí tak klesalo vždycky dva volty dolů a pak zase do původní hodnoty atd ale jen když udeří bass, což se dá asi pochopit protože potřebuje hodně energie... nevím právě...

05.07.2011, 13:11 |
violr ještě sem si všiml, že když v autordáiu kde mám možnost nastavit jestli chci mít připojený subwoofer nebo nechci aby ho rádio používalo momentáálně tak když to přepínám mězi on/off a plus když nastavuju dolby sorround a ještě jakousi věc tak ten subwoofer vždycky tak hodně nahlas jak kdyby prolupne což předtím nedělalo...
Ty to nechápeš, napětí baterií je 12,2 - 12,4V... Tzn. že altík musí dávat víc aby je mohl dobíjet a pokryl i nějaké ty spotřebiče v autě. Ještě jsem neviděl auto, kde by na dobíjení 12V baterie stačilo 12V. A také jde o to, že zesilovač není stavěný na podpětí, ke kterému u Tebe zjevně došlo. To znamená, že pokud zesilovač potřeboval dostatek proudu a ty mu ho nejsi schopný dodat, musí něco odejít. v tomto případě to schytal zesilovač.
Napiš Pavlovi 528 opravuje zesíky, určitě Ti poradí líp.

05.07.2011, 13:19 |
violr mcdodo: Tak já nevím co sem tak hlesal tak napětí při bassu klesá hodně lidem, altík bych měl mít v pohodě auto startuje jak víno, nevybíjí se a utáhne i tu spostu elektroniky, kterou tam za tu dobu mám navíc, možná to tak bude nevím... budu to muset vymontovat a dát známému elektrotechnikovii at se na to podívá jestli s tím něco je...
No takto mi klesalo napětí se 4kW ne s 300W :-)

06.07.2011, 01:20 |
Flash | Upraveno: 2011-07-06 01:22:58
violr:tohle mi dělal zesik když byly načnutý konce nebo digi víc bude vědět pavel528 a je to profík...
když nastartuju mam tam 14.2v vypnu motor spadne to na 12.4v takže to si nech taky zkontrolovat(altík)
a ty kabely to by chtělo alespoň 20ku protože sem taky měl 10ky a to je k ničemu teď slouží na připojení wooferu. :)
zkoušel si jiný sub? nebo zesik?
zkus to a uvidiš ale v tom zesu už máš něco načatého asi

06.07.2011, 01:27 |
violr nevím asi joo... trochu se to vylepšilo... zkusím dobít baterku jestli to není ještě tím... kabely jsou Renegade 10ky a myslím, že to zatím stačí tím to podle mě nebude dkyž to rok hrálo vklidu, asi sem to o víkendu s tím na srazu dost přepískl a možná sem neměl dobitou baterku, jelikož stačí pár minut u takových soustav a baterka je v tahu, no alternátor sice má už nějaké roky, baterka se nevybíjí a nic a vypadá taky jak nový, beztak v nejbližší době plánuju instalaci nového výkonějšího alternátoru pravděpdoobně chlazeného vodou... máme známého ten se živí Hifi soustavami takže mu to dám at to prohlídne jestli je tam něco špatně nebo jen mé membrány v uších jsou již tak vytahané, že se mi zdá potichu to co jiné v noci tahá z postelí :D
Opravte mě jestli se pletu ale : alternátor hlazenej vodou ?
Spíš bych koupil lepší kabelovou sadu. Pokud chceš dělat nějaký výkonější sestavy tak rovnou 50 at máš klid a pořádnou baterku
Tak dlouho se jezdí se slabým kabelem a EQ nahoře až se to jednou posere. To kolísání na voltmetru kapíku je způsobeno právě malým průřezem kabelu neb to nestačí při velkých odběrech kapík dobíjet. A pokud si to fest osolil a ještě s vytáhnutejma basama tak prostě je něco načlé. Skus tam připojit jinej basák a hned budeš vědět kde je problém .

07.07.2011, 14:45 |
Flash však sem to psal jiný sub jiný zes.