
Navštíveno 24414x

Zdravím,dnes jsem si všiml,že u motoráku co mám jednu baterii,tak je zboku trochu vyboulená.Čím to může být a co stím mám dělat?Děkuji
vyhodit co nejdřív:)dokud budou co nejmenší škody
soused takhle nabíjel baterku a taky se lehce nafoukla.. když dělal na zahradě nevěnoval dalším věcem pozornost a najednou baterka lítala vzuchem.. respektive to co z ní zbylo, protože prostě explodovala...
Pokud se nafukuje, tak si ji přebíjel. Raději vyhodit.
Nemůže to být teplem od motory nebo od chladiče?je to totiž jen z jedné strany
vypálený/shořený článek .. vyhodit :) prdla nám 140A baterka co jsme měli v vysokáču (při nabíjení) a jak kdyby buchl granát :)
prostě ju musíš vyhodit, jestli nechceš ať se stane něco horšího, je to prostě tak....
A co zkusit odpojit a pockat jestli se vybije a pokud ano tak ji vyhodim ale co kdyz bude normal drzet napeti jak ma?
flicek
to bolo asi tym napětim 14,8 V co si nabijal tam zdrojom :-/
proste ji vyhod a neres jestli chces aby ti ponicila pulku auta tak prosim....jakou mas? mam tu jednu naprodej....
tak pak nafot tu pohromu co ti to udělalo v autě

27.02.2012, 18:48 |
Jozzo lidi když to nechce pochopit tak na něj serte
Kdo chce kam,pomozme mu tam!
Lubos1
jaku mas baterku na predaj ?
Odpojil sem káble a baterku nechávám do zítra na volno.Pokud bude napětí špatné,tak baterku vyhodim,ale pokud do rána udrží těch 12,8 min tak si ji nechám:-)Zas tak extrémní boule to neni!
Roman321: Exide Excell 12V 62Ah 540A mas zaujem?

27.02.2012, 21:11 |
Nora Vyboulení baterie může mít několik důvodů, jednak to může způsobit nesprávné nabíjení (14,8V nevadí, záleží na proudu), dále to může být nefunkčním přetlakovým ventilem, ale to se většinou zduje celá baterka a nebo hlavně kombinací vybité baterky (v tomto případě mohl být vybitý jen jeden článek)a velkých mrazů, kdy elektrolyt zmrzne a led dělá své.
To Nora:Díkes za rozumné vysvětlení.Baterie jsem napíchl na zdroj na 14,8 V a naskočilo tam 00,6 a postupně to po asi 30 hodinách kleslo na 00,1.Jak bys to viděl ty co stím?

27.02.2012, 21:18 |
jok3r flicek
si ji nech a pak dej foto jak dopadlo auto az ti bouchne... komu neni rady tomu neni pomoci
Bouchne auto?Hm....Že by špatná baterka měla explozi jako granát?Trochu přehnané ne?

27.02.2012, 21:22 |
Link Kamarádovi se takhle vyboulila baterka :) po dvou dnech norm. provozu se mu vyboulila aj kapota :D
nech to tam,sníží se ti spotřeba o 20%
Nepište sem prosím blbosti jako výbuch auta atd...Potřeboval bych poradit od někoho,kdo bateriím rozumí a kdo o tom něco ví,a né někoho kdo to tu zabírá blbostma.Děkuju
flicek, explodovat nema preco pokial jej nedas viac, ako je plynovacie napatie stanovene vyrobcom... to, ze sa vydula, je bud nespravnym nabijanim alebo chybou baterie... ano, ak niekomu explodovala, tak to bolo nespravnym nabijanim, nakolko niektore nabijacky idu krute cez 18V, prip. ak niekto ani nepovoli ovzd. skrutky... takze sa ani necudujem...
takze pokial ti drzi stavu, nadalej ju pouzivaj...:)
ale nabijal by som max. 14,6V...

27.02.2012, 21:37 |
Nora 00,6 čeho? 0,6 A??? To by jsi ji ani nenabil, to by tam musela být půl roku. Má přístup k víčkům? Odšroubuj, změř hustoměrem jednotlivé články (při zašroubovaných víčkách zkus s baterkou opatrně kvedlat aby se promíchal elektrolyt), podívej se jakou barvu má elektrolyt, jestli jsou nějaké barevné úsady zespodu na víčkách. Dobij tak, aby všechny články měli správnou hustotu (s malou hustotou trochu odsát a dolít kyselinou, s vysokou odsát a naředit destilkou). Pokud bude nafouklý článek s nejnižší hustotou, tak byl problém s mrazem. V případě obav kup někde třeba na vraku takový ten obal na baterii co mívají novější nebo dražší auta, při explozi baterie to částečně utlumí expanzi. Ještě by nebylo špatné nafotit o jak velké nafouknutí se jedná.
Nora, ale ved on tu pise o agm baterii? nee?

27.02.2012, 21:50 |
Nora To jsem nikde nepřečetl, ale i pro AGM platí to co jsem psal výše, jen při kvedlání to nic moc neudělá. U AGM je rychlejší a bez nadějnější situace při sulfataci desek, kdy při pulzním cyklu nemají krystalky kam odpadávat a ulpívají v buničině
Nora, ja len to o tom doliati kyselinou a destilkou...:)
Ano jedná se o agm baterii.Dobrá tedy,pokud bude ráno napětí na baterii ok,tak si ji normálně dál nechám a příště budu dobíjet na 14,6 V.Nechápu proč tu někdo mele o explozi.To Majo gz a Nora:Děkuji za pomoc:-)

27.02.2012, 21:56 |
Nora v AGM je tak kyselina,jen je absorbovaná ve skelné buničině
Sry za kvalitu je to jen mobilem

za malo, to si myslim, ze je este daleko v pohode...

27.02.2012, 22:08 |
Nora no..mě to jako málo zrovna nepřijde, zkus to lépe vyfotit
Já si teda taky selskym rozumem podle hmatu a pohledu myslím,že to taky neni tak moc:-)a hlavně ne na výbuch.Pokud na volno ta baterka udrží napětí tak to neřeším a nechám ji a příště pojedu na 14,4 až 14,6V
nora, ale agm-ku dolievat?
Ok zítra nafotím odpoledne lépe až bude světlo.Jinak ta fotka brutálně zkresluje.

27.02.2012, 22:14 |
Nora pokud se do ní jde dostat tak proč ne? Z každé baterky se časem něco ztratí (kromě skutečné gelovky).
flicek, kazdy vyrobca si stanovi, ako tu agm nabijat, ale vzdy je to spravidla okolo 14,5V az 14,6V...
preco si dal 14,8V?

27.02.2012, 22:17 |
Nora to napětí není až tak důležité, spíše proud, který u AGM nesmí překročit 1/10 kapacity, pak už nekontrolovaně plynuje a může se zdout :D
Pročetl jsem tu toho moc a našel jsem že na nabíjení agm snesou 14,8 V a na jiných fórech(zahraničních)Přímo jedince,kteří tam perou 14,8V a vše v pořádku
Nora, agm baterie nie su urcene na dolievanie hocijakou kyselinou, ale kazdy vyrobca ma inu specificku kyselinu... vyrobca ani nepocita, ze ju budes vobec dolievat, on vacsinou doporucuje do nej nezasahovat nakolko sa jedna o agm bateriu...
Nora tak ted si sa zhodil na plnej ciare, takze nastav si 1/10 kapacity a pak jej drbni 20V, ved napatie neni dolezite?
sa zobud...

27.02.2012, 22:21 |
Nora specifickou kyselinu??? Důvod? Desky jsou stejné jako u klasických baterek, jen je tam navíc buničina. Není rozdílu!
Mám zapojeno 3xholywood spv 45ah 1x vepředu a 2x vzadu(zadní baterie naprosto v pořádku)Nastavil jsem na Mansonu sps 9400 14,8 V a napíchl na přední baterii a proud naběhl 00.6 až po 30 hodinach klesl na 00.1 kdy jsem zdroj odpojil
a on ma mansona sps 9400 co ma A mostik, cize pripoji baterku a ta si zoberie kolko potrebuje, on nereguluje prud, ale dolezite je nastavit napatie a to bolo v tomto pripade moc tych 14,8V...
Nora, desky rovnake a kyselina? klasika ze?
ok dat ju pred sutazou na chvilu na 14,8V, ale na 30 hodin? to uz je trocha moc...
dobre ti pisali chalani, ze mal si ju nabijat postupne a ked budu klesat A tak pridas V...
Výbuch může způsobit leda tak unikající vodík, jinak jakákoliv Pb baterie nemá z principu své konstrukce důvod vybouchnout, na rozdíl od LiPol bateriíí. Tam je rziko neormní, pokud se nabíjí v rozporu s předepsaným postupem. Ale jelikož na snímku LiPol není, tak bych byl v klidu.-)A o tom, jak manipulovt s baterií Pb v režimu nabíjení, asi každý motorista už něco zná.
Ano moje chyba teď už to vím :-(doufám že to baterie přežila(teda snad všechny)Snad na ni zůstane jen kosmetická vada a bude dál ready.Takže pro příště začnu na 14,4 a s poklesem proudu lůjdu max na 14,6.

27.02.2012, 22:32 |
Nora Majo: nějak tě teď nechápu. Ano, desky jsou ze stejného materiálu jako u CA/CA baterií, kyselina je stejná, rozdíl je pouze v tom, že kyselina mezi deskami není volná, ale nasáknutá ve skelné buničině. Další rozdíl je ve zdokonalenému obalu, které má důkladnější kondenzační labyrint a přetlakový ventil.
Žádná kosmická technologie se nekoná.
ja myslim, ze bude v pohode, nakolko som videl inac nafukle baterky...:)
ved uvidis, ako bude drzat stavu...
Nora: skus toto povedat niekomu kto predava agm baterky, ved dolejem vodu alebo kyselinu...
ale to zlozenie tej kyseliny je uplne ine, ako u klasickej baterky!!! a vyrobca ti ani nedoporucuje ju dolievat nakolko je to agm bateria!!!
mas taku doma?
Taky doufám:-)Jinak vůbec nechápu příspěvky druhu:Auto ti vyletí do vzduchu.Tohle tvrdit bez pádného důvodu a dostatečných zkušeností?Jak sem pak mají přijít nějací nováčci když je tu hned plno lidí sejme?Každý nějak začíná a čím víc lidí tu bude nových,tak se bude zvětšovat konkurence a auto hifi se dostane víc do povědomí lidí.Já neříkám že jsem naprostý začátečník,ale zrovna nějak extra bateriím nerozumím a proto jsem žádal o odbornou a realistickou radu.Jsem rád že tu je pořád ještě několik těchto lidí:-)
Nora: takze staci doliat do agm baterky obycajnu kyselinu do klasickych bateriek?
priklad: mal som v aute exidu premium 64Ah a 640A skratak... v knizke k nej bolo napisane:
pokud pri nabijeni dosiahnete plynovacie napatie v rozmedzi 15,4V az 16,2V je baterie na 100% nabita...
kamarat ma exide excel 62Ah 540A skratak... v knizke od baterky bolo napisane:
pokud pri nabijeni dosiahnete plynovacie napatie v rozmedzi 16,2V az 17V je baterie na 100% nabita...
kazda baterka ma inu specifikaciu a starnutim sa plynovacie napatie znizuje...

27.02.2012, 22:58 |
petis 14,8V je naprosto vpohodě klidne 14 dní!! Nabíjecí napetí nesmí překročit 15V pak odfujuje bezpečnostní ventil.
Baterka se ti mohla nafouknout extremním poklesem napetí a pak následným rychlím dobitím ze zadních baterek.
Bouchnout muže ale ne tak jako že by byl ohen a tak:-)) Praskne plášt a udělá to docela ránu, možná zní trochu vyteže elektrolit ale nic víc to neudělá.
To petis:Taky jedna možnost a co dyžtak s tím?
petis: pokial mas tych 14,8V odskusanych co verim, ze mas tak by to malo byt ok...
len ono vacsinou vyrobca doporucuje max. napatie, co u agm-iek byva vacsinou 14,5 az 14,6V...
ale budis, ak to je vyskusane u danej baterky tych 14,8V tak ok...

27.02.2012, 23:12 |
Nora Majo:nějakou dobu jsem prodával za sezónu několik tisíc tun baterek, podporu od výrobce jsme měli vydatnou včetně technických školení. Měli jsme i podporu od výrobce Motobatt - specialista na AGM baterie do motorek. Základem náplní všech baterií s olověnými deskami je vždy H2O + H2SO4 s výslednou koncentrací okolo 35% a následným přidáním aditiv. Každý výrobce jiné aditiva v jiné koncentraci.
Ano, několik AGM baterií mám doma ve svých motorkách.
Petis: ano, exploze může vzniknout při zkratu článku kde dochází k rychlému poklesu napětí a plynování. Občas to šlupka je zdatná, záleží na velikosti článku, síle stěny obalu atd.

27.02.2012, 23:13 |
petis Každá AGM baterka je stejná, Je to stejn technologie takže stejná technologie nabíjení. Kdyby byla flíčkova baterka vprdeli šlo by doní ne O.1A ale 3Ampery a víc a baterka by byla žhavá jak prase. Zato že se baterka nafoukla vžádným případě nemuže 14,8V. To je následek nečeho předtím, jak jsem už psal extremní pokles atd. Nabíjení AGM baterek prostě nesmí překročit 15V tečka.
A ano mám to vyzkoušený. Když je sezona tak svojí odyssey mám na 14,8V pořád.

27.02.2012, 23:15 |
Nora a za jistých okolností může i exploze být doprovázena ohněm. Plyny jsou silně výbušné. Není dobré si při nabíjení svítit do baterky zapalovačem :D
To petis:a mám s tím něco teďka udělat?Nebo nechat.
flicek: tak ako ti petis radi, 14,8V je odskusanych tak sa nemas coho bat...
nabijaj ich pre istotu po jednej a budes kludny...:)

27.02.2012, 23:19 |
petis flicek: uplne normální to není, ale nabila se a víc bych to zatím neřešil, Zkus jí sledovat jestli se bude nafukovat víc. Když jsem kupoval PC3000 tak byla nafouklá už od výroby, nekolikrát byla na 7V i přemrzla a je pořád OK.

27.02.2012, 23:22 |
Nora u dnešních baterií dojde k vyboulení snadněji, dost se ztenčila síla stěny obalu
Po jedný bych to musel pořád odpojovat:-(To petis:Ok budu to hlídat a na zdroji budou aspoň 1x týdně:-)a Pojedu od 14,4 až na 14,6 radši a uvidíme

27.02.2012, 23:35 |
petis Když stím autem jezdíš tak není nutný tak často nabíjet zdrojem. Evidentne to altík stíhá dobít sám, Jestli ti to odzačátku nabehlo na 0.6A tak to není vybitý.
Tak ted jsem baterii změřul a na prázdno do rána udržela 12,96V:-).To petis:to se ale divím že to stíhá mám 80A a GZPA 1.8000D a dost to solim na poslech.Ale tím lépe.
NOra:
27.02.2012, 23:15 | Nora
a za jistých okolností může i exploze být doprovázena ohněm. Plyny jsou silně výbušné. Není dobré si při nabíjení svítit do baterky zapalovačem :D
Kuwa Nora - jaký plyny? Je tam JEN A POUZE VODÍK - H2. Nic víc. Je to normální volověná baterka :-)I když gelová.

28.02.2012, 08:22 |
Nora Zdeny60: kuwa a vodík není výbušný?
mrkni na googl jak dokaze baterka bouchnout -)) ale asi bych to tak nestresoval jednu nafouklou mam v garazi uz nejakej patek a z nouze na ni sem tam startuju nechce se to jen tolik bat
Ja ji nemam nejak extra nafouklou je jen na ni po prejeti rukou znatelna nerovnost.Funguje správně a napětí drzi normalne:-)

28.02.2012, 15:34 |
rebel to flíček : nevim ten začatek asi 10 komentářů vypust jako by to nebylo napsany a ber ten konec jako kloudnou odpověd .
To že 3 lidi napíšou jak to bouchne a bla bla kdyz neni videt jak to je nafouklé to by sem neřešil .Samo baterka se může a nemusí rozletět ve tvém případě když napětí drží a při napojeni na zdroj to zčne davat0,6 tak baterka neni tolik vymlacená a tak to není tím žes ji nabíjel na 14,8 normálně auto dáva 14,4 tak toto je ok .
Držel by sem se spíš petise ten o nabíjení něco ví.
Sem tam na ni koukni co dělá a jakmile se nafoukne jako fotbalovej míč pak jí vyhod :-))