Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Dotaz, relé ke spínání dobíjení druhé baterie.

 o Navštíveno 11044x o
o 03.03.2012, 08:39 | radaman
Relé můžu spínat remotem od rádia nebo na klíček od zapalování? Pojistky by měly být kde na kabelech? Za oběma baterkama?

foto k příspěvku  od radaman



o 03.03.2012, 11:23 | trueno
Pojistka se dává za první baterkou a před druhou baterkou , spínání rele mám na klíček , připojí to druhou baterku na startování což se hlavně u diselů v zimě hodí :o), na remote by sis musel najít odběr relátka protože remote ti může spínat myslim 1,5 A maximálně a to ti to ještě spíná někoik zesíků.
o 03.03.2012, 13:44 | JR
Muj nazor je ten, ze tam zadny relatko davat nemusis a muzes v klidu spojit ty dve baterky kabelem (pochopitelne s pojistkama).
o 03.03.2012, 14:11 | vinzek fa
ja mam vzdycky propojeny dve baterky bez relatek a pojistek propojeny sou aspon 4x70qm plus a 4x minus a nikdy sem zadnej problem nemel ,mel ale jen proto ze sem mel pojistky ty neprenesly pozadovanej odber praskli a baterka sla do sracek proto zadny pojistky je to kurvitko vykonu
o 03.03.2012, 15:53 | hifim@ni@k
Také nebudu dávat relátko. Vpředu Exide 76Ah, vzadu Hollywood SPV 20.
o 03.03.2012, 17:03 | ricardo
vinzek jeste jednou ty mas od predu do zadu 4x 70qmm +
a taky 4x 70qmm - kabel?

ups a jakej alternator mas jestli muzu se zeptat?
o 03.03.2012, 17:14 | ricardo | Upraveno: 2012-03-03 17:17:07
neni spatnej ten nagares taky jsem ho uz mel ve auto,
ja teda mam pojistky rad , a taky mam rad muj auto..
mam tam pojistky ve predu a taky do zadu ,
momentan 2x 50qmm + a 2x50qmm - kabel...
nagares relais mam doma 4 kus.

momentan ale mam jenom 1x 50qmm +kabel ve Auto ,
na 1x Relais Nagares Relais,
a dva velky ANL pojistky,
muj nagares pracuje ON/OFF ,pres remote kabel od moje zesiky...zapojeni pres remote od Auto radio...
planuju kdyz mam cas tam davat tech 2+ a 2- (50qmm) kabel.

Jestli me nekdo dokaze rict proc 4+ a 4- (70qmm) jsou nutne,
pak tam jeste klidnej budu pridat..
2+ a 2- (70qmm industrie med Kabel) kterej je aspon 100% med
a podle hodne lide ve nemecku prej ze dobry volba je..
za min penize nes car-hifi kabel ,a hlavne 100% med ,a i pres to ,taky flexibelnej kabel.
koupit industie med kabel ..
Momentan ale mam jenom car hifi kabel doma.
o 03.03.2012, 18:29 | trueno
Já sem si tam to rele dával dodatečně ,bez něj se mi baterie vybíjely takže pokud ho máš a nebudeš chtít aby mezi bateriema protékaly stovky ampér (to by to relátko nepřeneslo ,proud tam jde přes slabej plíšek ,muselo by se to hrozně zahřívat) tak ho tam dej, neprohloupíš.
o 03.03.2012, 18:37 | trueno
Ricardo , pokud ti stačí jedna padesátka proč bys tam dával o tolik silnější napájecí kabely? Vinzek to má zřejmě v autě se kterym soutěží.... předpokládám ....
o 03.03.2012, 19:07 | radaman
trueno: To mě taky napadlo, že by se navzájem vybíjely. Po měsíci neježdění bych jim určitě nevěřil :-) ,ale praxi v tom nemam. Navíc bude každá jiná. Celkovej odběr zesíků by neměl bejt snad větší jak 120A.
o 03.03.2012, 20:09 | JR
Nemuzou se vybijet! Srovnaji si napeti mezi sebou a budou se chovat jako jedna baterka. Pokud bude dochazet k vybijeni, tak jedna bude spatna. Tomu ale relatkem nepomuzes.
o 03.03.2012, 20:20 | trueno
Já nenastartoval asi po třech dnech když jsem rele neměl, když jsem jezdil denně tak dobrý to se stačilo dobíjet , pokud bys měl baterie stejný a stejně starý , vybíjet by se to nemělo ani bez rele.Těch 120 A bude dávat ta druhá baterie , na to aby se dobíjela bude přes rele protejkat pár desítek ampér , to by mělo bejt v pohodě.
o 03.03.2012, 20:44 | JR
trueno: z ceho usuzujes, ze proud do zesilovacu pujde z druhy baterie?
o 03.03.2012, 20:45 | hifim@ni@k
Také nechápu proč by se vybíjely?

Mohl by nastat problém v případě, že se jedna sesype. To by asi dostala naprdel i ta druhá.
o 03.03.2012, 20:58 | trueno
Předpokládám že k zesilovačům to rozvede z druhý baterky která ty špičky vyrovná
Jinak ,já nevim proč se vybíjej ,měly by se chovat jako jedna baterie ale rozdílný stáří a kvalita tu hraje asi velkou roli takže v praxi to moc bez rele nejde , nejsem jedinej komu se to vybíjelo vždyt relátka se dávaj i do karavanů
o 03.03.2012, 21:04 | JR
Baterie jsou prece zapojeny paralelne, takze se o vede z obozu baterii najednou. Stejne tak alternator dobiji obe baterie stejne.

Do karavanu se treba relatka nebo odpojovace pouzivaj, protoze ten karavan pak pripojis na 220V
o 03.03.2012, 21:26 | trueno
To jsou , ale druhá baterie ,předokládám že gelová ,je schopná dodat ten maximální proud mnohem rychleji než přední olověná a tudíž část té odběrové špičky pohltí a výkyvy nebudou tak zásadní jako na jedné baterii ,vžyt maximální odběr 120A není tolik
o 03.03.2012, 22:10 | vinzek fa
ricardo ano mam tam celkem 8x 70qm a je to malo musim pridat jinak je to v aute na souteze

jinak nechapu na co do auta na bezny jezdeni davate takove zesi a tolik baterek me to pride zbytecny a nebezpecny daval bych za to pokuty v cene komponentu -))
o 04.03.2012, 00:12 | radaman | Upraveno: 2012-03-04 00:12:51
hifi: jedna bude dobíjet druhou a pokud má 1. kapacitu 76Ah a 2. 20Ah. a 1. bude mít menší napětí, tak jí ta druhá bude dobíjet, ale nesrovná ji (doukd je nedobíješ nabíječku). Čístě teoreticekej a subjektivní názor. Jsem strojař a o elektrice toho moc nevim :-)
trueno: tipoval bych, že do zesů doleze z první baterky co přenesou kabely

Elektrikář na rozuzlení? Pywoj?
o 04.03.2012, 11:51 | noclue
mal som 3 roky seriovu 80Ah + pridavnu hawker 16Ah bez rele, poistky samozrejme mam, do 30cm od kazdej baterky (cize na spojovacom kabli mam poistku vpredu aj vzadu)Nebol s tym ziadny problem, pokial sa jedna baterka nepotento, tak s tym problem ani nebude. Je to recept od Stevena Sailera.

potom som pridal dalsiu hawkerku vzadu a je tam 2*16Ah. Nagares Rele om pridal neskor, spina mi ho nepriamo cez male 2A rele remote z autoradia. okrem toho ma kazdy zosik este jeden audison 1.3F cca 15 cm od seba...
Ciel bol mat moznot odpojit komplet muziku, ak by nahodou skoncila jedna hawkerka, tka v pohode nastartujem. Cize vyhoda oproti zapojeniu cez kluc je moznost kontroly.

Nevyhodou tohto zapojenia je, ze pri jazde sa zadne baterky dobijaju len ked je zapnute radio.... ale mne to tak vyhovuje.

Prud tecia vzdy a vsade, teda pri dobre dimenzovanom systeme:

1. Baterky nabite, motor bezi, zosik ide
prud ide z alternatora do zosika, vsetky baterky pokryvaju spicky, ak je mensia spotreba ako vykon altiku, tak to tak ostane, ak je vacsia spotreba, tak sa baterky vybijaju

2. Rele na kluc, zosik hral pri vypnutom motore a vybil zadnu baterku
Pri otoceni kluca sa spoji predna nabita so zadnou vybitou a zacne ju nabijat maximalnym moznym prudom, k tomu sa snazis startovat.... nem good
preto to tak nemam
o 04.03.2012, 12:05 | ivls | Upraveno: 2012-03-04 12:06:26
mam klasika baterka a druha v kufru zluta optima 75Ah

mam zapojene rele viz obrazek uplne nahore - mam vytazene z pojistkove skrine stalych 12V a pres manualni vypinac na relatko

takze musim tedy myslet na to, kdyz chci dobijet druhou baterii, tak cvaknout vypinac, no a jak dojedu do garaze, tak cvaknu a baterky rozpojim
- nemam s ti absolutne problem a je to jen o zvyku

pojisky samozrejme u prvni baterky jedna u druhe baterky dve - tj. na obe strany
o 04.03.2012, 20:03 | hifim@ni@k | Upraveno: 2012-03-04 20:04:16
radaman: to byla jen řečnická otázka v rámci mé odpovědi. Výše jsem napsal jak to zapojím.
Pokud bych to relé měl, tak ho tam asi dám a spínat ho bude rádio. Ale je celkem zbytečné ho kvůli tomu kupovat.
o 05.03.2012, 15:48 | ricardo
Tak moje nazor jeste jednou sorry,ja mam rad kontrola proud,a taky mam tech baterie rad,kvuly tomu snazim se co koliv udelat
aby meli dlouhej zivot chudaci baterie.
A dlouhej zivot, znamena nabijet veskera AGM baterie minimum,
jednou za mesice, az do treba maximum jednou za tyden,moc s toho je taky neni dobry, vsichni baterie maji tolik a tolik nabijeni ciklus, pak jsou taky ko.

Na priklad mit dva baterie ve auto,oba AGM,jedna do predu a druha AGM do zadu.Ta AGM do predu dostane jeden Ctek Indikator i ta baterie do zadu taky.
Indikatory jsou oba zabudovanej ve kockpit.
Mezi tech baterie mas,ten nagares rele.Pres remote od radio,mas vipinac (taky ve kockpit zabudovanej),pak pujde remote-kabel pres jeden zabudovanej digitalnej voltmeter ve kockpit,do zadu (kufru) smer rele,i taky na vsech zesik i procesor,dalsi digital voltmeter a..bla.bla.A ted,co je dobry na tom asi? AGM baterie nemaji moc rad kdyz ji furt alternator nabije.Zivotnost predni AGM stejni bude asi vic kratke,oni maji rad special nabijecka pro AGM,proto nabijet jednou mesicne extern.Pozor kdyz ne poslouchate furt hudbu,ve Auto a ridite autem par dni,bez hudbu,pak je lepsi,vypnout cely sound system,na tom extra vipinac.Pak to bude lepsi pro ta AGM baterie,do zadu ve kufru,kdyz je plna nabijena.Taky mate furt veskery information od baterie pres ctek indikator kdyz je baterie odpojena od druha baterie a od alternator proud,bud kdyz nemate 14,4V zapojeni na baterie.Indikator vam rekne, jak to vipada do predu u baterie a taky do zadu na druhem ctek indikator.
Jednoduche tam u indikator zapojite i mali ctek nabijecka a muzete nabijet ta baterie ktera chcete.
Alternator dokaze AGM baterie jenom do 70-80% nabijet a vic ne.
Jenom extra AGM nabijecka umi zpravne peclivej nabijet uplne do 100%plni ta baterie,co pak taky zpali tech sulfations-kristali ve baterie,a takle to vam prodlouzi zivotnost od AGM baterie o hodne let vic ,az pak zamoremne jeden den
umira... sorry za moje spatne cesky, sorry ,sorry nejde me to lib.
doufam ze rozumite, co vam chci rict, s tim textem.

foto k příspěvku  od ricardo

o 05.03.2012, 16:16 | ricardo | Upraveno: 2012-03-05 16:36:12
cena ctek indikator na zabudovani je 338.-kc,
nezabudovanej 132.-kc.
voltmetr digital 150.-kc
vypinac 20.-kc.
ceny jsou od internet.

[ Link ]

[ Link ]

[ Link ]

[ Link ]

[ Link ]

[ Link ]

[ Link ]

[ Link ]
o 05.03.2012, 16:38 | ricardo | Upraveno: 2012-03-05 16:39:24
[ Link ]

nagares rele 300.-kc.

foto k příspěvku  od ricardo

o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4219 sekund.