Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Inštalácia Peugeot Partner I.

 o Navštíveno 10468x o
o 03.03.2012, 12:56 | Vydra
Trochu sa to tu rozbehlo s inštaláciami a je dobré vidieť nejaké postupy, ak niekto hľadá inšpiráciu, takže jedna aj odo mňa.

Už dlhé roky u mňa nezostalo žiadne auto sériové, čo sa hudby týka. Teraz prišla na rad úplne jednoduchá inštalácia v pracovnom aute. Chcem na nej ukázať, že aj v malom lacnom aute sa dá počúvať hudba na relatívne slušnej úrovni. V prvom rade netreba byť lenivý a neodfláknuť inštaláciu. Samotný výber komponentov je už na danom užívateľovi, v ktorom cenovom leveli sa chce pohybovať.

Keďže som toho názoru, že hudbu si v kľude a detailne vypočujem len doma a TUS ma nikdy nenakazil, rozhodol som sa pre cenovú hladinu 5 x 200 €. Čiže každý z komponentov vrátane tlmenia a káblov sa mal pohybovať v tomto rozmedzí, aby sa konečná cena dostala na max. 1 000 €.

Po hľadaní na nete, vypytovaní sa a rovnako po negatívnych skúsenostiach s určitými členmi, ktorí sa v poslednej dobe objavili tu na fóre, od ktorých si človek niečo kúpi, zaplatí a ešte ho tu vyvesia do vzkazov, aby bol nakoniec za kokota, som sa rozhodol, že na bazár sa už nepozriem a všetko bude nové.

Ako prvé som prezrel celé auto, aby som vedel rozmery komponentov, umiestnenie, ťahanie kabeláže. V dverách 16-tky, výškové repro osadené na mieste sériových, rádio klasika 1 DIN, zosilňovač na boku v kufri a ľahko vyberateľný sub., pretože kufor často využívam v celom jeho objeme.


o 03.03.2012, 12:57 | Vydra

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 12:58 | Vydra
Po zmeraní bolo jasné, že bude treba slim repro. Nakoniec som sa ale rozhodol, že dám s väčšou inštalačnou hĺbkou, pretože naháňať sa za kompromismi len kvôli tomu, aby zostalo pre zrakmi ukryté sa mi nechcelo. Voľba padla na Rainbow SLC 265.25 NG. Rozhodla hlavne možnosť nastavenia výhybky, čo sa neskôr ukázalo ako veľmi dobrá voľba.

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 12:58 | Vydra
Po odstrojení dverí sa ukázala známa klasika

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 12:59 | Vydra
Vzhľadom na veľkosť dverí je hrúbka plechu dosť slabá, takže poriadne tlmenie je nevyhnutné.

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 13:00 | Vydra
Na každé dvere išli skoro 3 pláty STP Gold, vnútro dverí je ešte komplet celé vytlmené ANS penou.

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 13:00 | Vydra
Rovnako sa vystužil a vytlmil aj tapacír

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 13:01 | Vydra
Repro bude osadené v MDF medzikruží, ktoré je pevne priskrutkované k plechu dverí

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 13:01 | Vydra
Medzikružie sa ešte pretmelilo a nastriekalo kvôli zamedzeniu akustického skratu.

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 13:02 | Vydra
Rozdiel sériové vs nové repro

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 13:03 | Vydra
Osádzanie nového stredobasu do dverí.

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 13:03 | Vydra
Mriežky sú grily z profi repro. Estetika ide bokom, netreba zabúdať, že ide auto určené na prácu, ktoré sa využíva každý deň aj v blate, snehu a inom bordeli. Tieto mriežky mám už otestované, vydržia aj pomerne silnú kopačku oceľovou špicou ;-)

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 13:04 | Vydra
Výškové reproduktory sú na mieste pôvodných, ale rovnako ako stredobasy sú priznané, vytiahnuté na povrch. Pôvodnú striebornú farbu som prestriekal na matnú čiernu kvôli rušivým odrazom na čelnom skle. So smerovaním som sa netrápil, pretože pri skúšaní rôznych polôh umiestnenia som nepotrehol až taký výrazný rozdiel vo zvuku, aby som kvôli tomu musel robiť domčeky. A okrem toho som asi jeden z mála ľudí, ktorým vadí priame smerovanie výškových reproduktorov priamo na seba. Vtedy mám pocit, že zvuk sa nerozprestiera predo mnou, ale ide priamo bodovito z nich a priestor zanikne. A rovnako pri idúcom aute sú všetky tieto detaily skoro nepodstatné, pretože rozdiely v tom hluku zanikajú.

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 13:05 | Vydra
Výhybka ukrytá v podlahe.

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 13:06 | Vydra
Subwoofer je 25 palcový Helix P10 Precision, osadený v BR bedni, ktorú navrhol Siggi a myslím, že výsledok je naozaj dobrý. Na foto ešte chýba kryt samotného reproduktora, ktorý je rovnako ako u stredobasov kovový gril. Celé to poháňa štvorkanál MBQuart DSC 4125, kabeláž je Dietz 35 mm.

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 13:06 | Vydra | Upraveno: 2012-03-03 13:07:29
Kvôli častému počúvaniu rozhlasu som ako zdroj signálu použil Blaupunkt Bremen MP76.

foto k příspěvku  od Vydra

o 03.03.2012, 13:06 | BMWE30
Zdá se mi to nebo jsi nezadělal ty otvory na vnitřním plechu dveří. Při tom tlumení jsi je měl určitě zadělat plechem a přetlumit to jako uzavřené ozvučnice. Plech ti sice asi nevybruje ale podle mne se ti ztrácí basové pásmo. Kdyby jsi je uzavřel určitě by jsi si polepšil.
o 03.03.2012, 13:07 | Vydra
Cieľom inštaláciu nebolo vytvoriť žiadnu SQ alebo SPL zostavu, iba mať v práci v aute lepší zvuk, občas si pustiť nahlas obľúbenú hudbu, tešiť sa z pekného dňa. Trvalo dlhší čas, kým sa to rozohralo a nejako spolu sadlo, práve tu mi dosť pomohlo to mnohoraké nastavenie výhybiek. Bordel v kábloch si nevšímajte, bolo to fotené hneď po osadení :-)

Za dodanie komponentov a cenné rady ďakujem Milanovi z Prohifi.cz, AUTOHIFICENTRUM Liberec a hlavne Banan-ovi z AfterMarket.sk
o 03.03.2012, 13:12 | Vydra
BMWE30: tie otvory sú uzavreté, prinitoval som tam pružný plast, na ktorý je ešte pritlačený tapacír, takže je to OK. Plechom by to bolo dosť komplikované, pretože samotný tapacír zasahuje až do otvoru a tým pádom by sa to muselo presne tvarovať. Samozrejme nejaké milimetrové dierky, kde sú tiahla sa nájdu, ale to je detail, ktorý som pri takejto inštalácii neriešil :-)
o 03.03.2012, 13:14 | BMWE30
Vydra: aha tak v tom případě jasný z fotek to nebylo poznat. Jak i spokojen s komponentníma repro rainbow. Jaký je jejich zvukový projev.
o 03.03.2012, 13:29 | Vydra
Ešte dodám, že celá práca trvala dva víkendy, úplne detailnú fotodokumentáciu nemám, aj preto nie je všetko na fotkách.

Tieto sú moje prvé Rainbow-y a charakterizoval by som ich ako repro viac na SQ (aj keď teda strašne nemám rád toto označenie v autohifi...) Podľa mňa ale potrebujú "mäkkší" zosilňovač, aby ukázali, čo v nich je, tá tvrdosť sa prejavuje hlavne vo výškovej sekcii. Ten MBQuart je skôr na výkon ako detaily. Ale zase je pravda, že tie repra môžeš poriadne nakŕmiť a neprotestujú. Myslím, že sú vhodné pre tých, čo počúvajú skoro každý hudobný žáner, od rocku po elektroniku a radi tomu v aute občas osolia.

Na detailnejšie hodnotenie by to chcelo vyskúšať aj s inými zosilňovačmi, aby to bolo objektívnejšie. Mne sa napr. vždy páčili Boston-y, tak si predstavujem v aute ideálne repro na dlhšie počúvanie, ktoré neunavuje. V tomto aute ale dlhšie ako hodinu v kuse hudbu nepočúvam, takže je to v pohode.
o 03.03.2012, 14:36 | Seat Power
velmi hezka instal,jednoducha,dobre zvolene komponenty,tak to ma byt!
o 03.03.2012, 15:45 | hifim@ni@k | Upraveno: 2012-03-03 15:46:03
Pěkný příklad instalace která už je určitě i dlouhodoběji poslouchatelná a jednoduše a funkčně provedená.

Hlavně jde krásně vidět, kolik je finanční minimum u takovéto základní (čti poslouchatelné) instalace a to nepočítám odvedenou práci.
o 03.03.2012, 18:22 | Toxxx
Za par korun hodne muziky. Pekna instal;)
o 03.03.2012, 21:11 | wefa
Povedené, za mě palec nahoru :)
o 04.03.2012, 00:31 | radaman
Něco mi tam chybí :-)
o 04.03.2012, 08:39 | lukee_cz
jako ostatni. pekna, funkcni instalace za rozumne penize a nesetrilo se tam, kde by nemelo. tady jeste + i za radio, u ktereho nesels pouze s davem, ale vedels co potrebujes (nebo dostals poradeno) ;)
o 04.03.2012, 10:03 | Vydra
Ďakujem za komentáre, potešili.

Je pravda, že som s rádiom nešiel s davom lebo vyslovím jednu kacírsku myšlienku na tomto fóre a to takú, že pre mňa, ako bežného užívateľa je toľko ospevovaná Alpina zbytočná. Príjem je priemer a každé zašušťanie sa pri lepšej aparatúre o to viac prejaví a dosť ruší pri posluchu a z používateľského hľadiska mi vadilo aj ovládanie na niektorých typoch. A keďže mám na CD väčšinou mp3 a za jazdy je v aute hluk, tak mi vyhovuje toto rádio. Bremen mám už v jednom aute a tak nebolo nad čím premýšľať. Myslím, že to boli posledné dobré Blaupunkty s bezkonkurenčným príjmom. Tie terajšie sú podpriemer.

Čo sa autohifi týka, tak asi pred 5 rokmi rokmi som vyhral taký malý vnútorný boj a odvtedy mám z hudby iba radosť. Jednoducho som uznal, že po určitú hranicu to pre mňa má význam a ďalej to už netlačím. Neriešim, že keby som dal iné repro, bola by scéna detailnejšia a klavír by mal prirodzenejší zvuk, nevymieňam zosilňovač za iný len preto, aby som dostal o 10w na kanál viac a potom ho dal zase späť lebo kick na tom starom bol silnejší a presnejší. Nehanbím sa priznať, že niektoré veci nepočujem alebo si len namýšľam, že počujem a keď tam aj ten nepatrný rozdiel je, tak mi nestojí za to, aby som to zas menil a prišiel na to, že zas v niečom inom sa to zhoršilo. Takto počúvam hudbu a teším sa z nej. Akurát v jednej veci som nekompromisný a to je samotná inštalácia. Tam, ak sa niečo zanedbá, tak nepomôžu ani high-end kompomenty. Ale fandím všetkým, ktorý to majú ako koníček. Mať jedno auto na hifi a v garáži po večeroch rezať, laminovať, zapájať, ladiť ja fajn strávený čas. Ja som ale iba poslucháč.

radaman: čo ti tam chýba? :-)
o 04.03.2012, 11:12 | ivls | Upraveno: 2012-03-04 11:15:05
pomer cena - vykon, myslim bude hodne dobry

jak pises mit druhe auto na muziku, tak to zase ja moc nechapu
do autohifi uz nejakej patek delam a to proto, ze v aute travim kazdy den hodne casu a chci si svoji instalaci uzit
samozrejme neposloucham porad, jsou dny, ze ani system nezapnu
i kdyz jsem o teto variante druheho auta na autohifi uvazoval, protoze na praci urcite lepsi, kdyz te netrapi, ze zitra auto jede a musim dodelat rozdelane - skoncil jsem, jak jsem psal nahore, mam ho v pracovnim aute a uzivam si poslechu, jak mam chut

samozrejme, ze si jdu do garaze, zapnu zdroj a to je zase o uplne necem jinem :oP

o 04.03.2012, 12:55 | ladinek
Je to pěkný, ty kompa musí hrát samy.Mám dotaz kde se dají koupit konkrétně tyhle mřížky 16,5 cm gryli :) ty se mi líbí moc,jsou tak obyč až je to moc hezký,díky za info.
o 04.03.2012, 15:20 | Vydra
ivls: ja to vidím presne rovnako ako ty, len som to možno neúplne napísal. To, čo som spomínal vyššie, že sa už nenaháňam za hľadaním dokonalosti, sa stalo vtedy, keď som kedysi predával auto, v ktorom bola dobrá muzika a veľa hodín odvedenej práce. Komponenty som vymontoval a premýšľal, či to všetko predať a postaviť v ďalšom aute niečo nové. A vtedy ma napadlo presne to, čo píšeš – že v práci trávim na cestách kopec času, ale muziku som si vždy robil do súkromných áut a vlastne som to skoro ani nepočúval. Tak som niečo popredal, niečo dokúpil a namontoval to do pracovného auta. Zrazu sa predo mnou objavil iný hudobný svet. Dovtedy som takisto striktne odmietal mp3, v hudbe hľadal detaily a sám sebe veril, že ten rozdiel je obrovský a komprimovanú hudbu nikdy počúvať nebudem. V mp3-kach som si začal v aute voziť 200 albumov, na ktoré som v týždni ani cez víkend nemal čas si ich vypočuť a pomaly som zabudol, že ich mám. Nie je to super, ale určite omnoho omnoho lepšie, ako sériové audio. Odvtedy už všetko dávam len do pracovných áut.

A tým hraním sa v garáži som to myslel tak, že občas ma láka myšlienka, mať také auto len na hifi zábavu, kde by som nemusel robiť kompromisy a osádzať všetko podľa chuti, rezať, premiestňovať palubovku, vyrobiť vlastný tapacír a pod. Spraviť dobrý zvuk hlavne dobrým osadením, tlmením. Ale to teraz neprichádza kvôli času do úvahy, snáď za pár rokov, ak dovtedy autohifi nevyhynie.

Tvoje auto je v tomto skĺbením oboch vecí dohromady a aj keď som to nepočul, nebojím sa použiť aj skoro až zakázané slovo – dokonalé. Tak nejako si predstavujem naozaj profesionálne prevedenú montáž.

ladinek: tie grily majú v každom obchode s ozvučovacou technikou, našiel som aj nejaké obchody na nete, v ČR napr. tu:

[ Link ]

Je to masívne a ak to dobre upevníš, nemusíš sa báť, že poškodíš reproduktor, znesie to dosť.
o 04.03.2012, 15:43 | ladinek
jj díky!!!! právě mají je s hranatýma očkama, ty je máš s kulatýma a to se mě líbí, vypadá to tak nějak retro hezky :) máš to hezký, teď dělám svoji zástavbu, ale ta je někde o pár skoků kvalikty dole nad tou tvojí, no dobrá inspirace, palec nahoru.
o 04.03.2012, 20:55 | Sodom
Dobrá udělávka.Já teď začínám s instal do pracovního auta,ale tak jednoduchý to mít nebudu..
o 04.03.2012, 22:56 | wefa
Vydra: Instalaci už jsem hodnotil: dobře, účelně a hlavně efektivně odvedená práce. Ale mě se líbí, pěkně čte, jak vůbec o autohifi mluvíš, respektive píšeš. Má to prostě něco do sebe :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3995 sekund.