Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Pioneer DEH-80PRS vs. Alpine CDA-117Ri

 o Navštíveno 4762x o
o 21.10.2012, 21:36 | CarMedia.cz | Upraveno: 2012-10-21 21:36:55
Dnes jsem se konečně dokopal a pořádně si pohrál s Pioneerem DEH-80PRS. 117ku znám už jak své boty, tak mě hodně zajímalo, co udělá se zvukem záměna rádia. Ještě víc mě, potažmo Radima Blumu, nutil do změny HU i fakt, že zbytečně přicházel o body na Easce jen kvůli šumu (spropadená Ai-NET kombinace 117Ri + PXA-H100 šumí a nikdo mi nevymluví, že ne).

Celá sestava tedy byla:
Přední komponenty MTX Audio T6S652
2x subwoofer MTX Audio T610-22
4ch zesilovač MTX Audio RT60.4
Monoblok MTX Audio RT1000.1D (od finále na Konopáči již došlo k upgradu z 501ky kvůli nedostatku výkonu)

Alpine CDA-117Ri (+PXA-H100)
Pokusím se nejprve sesumírovat Alpinku. Alpina hned po zapojení nadchne živostí, dobrým spodkem, prostorovostí. Zásadní problém je na výškách. Někdo rád ostřejší výšky a tak mu Alpinka bude sedět bezvadně, všeobecně ale je problém kolem 3.5kHz, kde Alpina až nezvykle přidává na plynu. Při poslechu pak v určitých pasážích působí agresivně a nepřirozeně. Částečně lze vykompenzovat s EQ, ale pořád to není ono, navíc pak člověk přichátí o detaily. Hlavní plus bych u Alpiny dal k ovládání, opravdu jednoduché a intuitivní. Jen upozorním, že samotná 117ka toho moc neumí, téměř ke všem zásadním funkcím potřebuje PXA-H100.

Pioneer DEH-80PRS
“Pincek” je zvukem hodně neutrální, po zapojení ničím moc nenadchne. Je prostě nemastný, neslaný. Člověk si s ním musí prostě hrát, aby z něj ten zvuk dostal. Sám o sobě umí 3-way aktiv a musím říct, že velmi dobře. V menu umožňuje nastavování prakticky každého měniče zvlášť. Co jsem ocenil hodně, tak nastavování funkce MUTE pro každé pásmo zvlášť. (oceňuji hlavně u nastavování časových korekcí). Po pár hodinkách jsem naprosto změnil názor na nemastnost a neslanost projevu “Pincka”. Byly nastaveny časovky, děličky, EQ a RESUMÉ následující. Zvuk všeobecně vyrovnaný, spodky přesnější, výšky neagresivní, přitom detailnější a prokreslenější. Celkový zvuk přehlednější. Co ale musím DEH-80PRS vytknout, tak to je ovládání. Větší chaos jsem snad ještě neviděl.  Nicméně po pár hodinách hrabání jsem s tím už celkem dokázal žít. Čeká vás nesmyslné přeskakování v menu kvůli měnění děliček, útlumů a strmostí. Prostě mačkací a otáčecí porno.. :-D

Výsledek bych napsal asi takto. Hledáte-li aktuální model autorádia k účelu 3-pásmového aktivu, rozhodně doporučuji DEH-80PRS. Sice si s tím člověk musí dát trochu práce, ale výsledek prostě stojí za to.

Score Pioneer DEH-80PRS vs Alpine CDA-117Ri 1:0.


o 21.10.2012, 21:41 | Marťas1
Myslím, že jsi to popsal úplně přesně Jirko, souhlas se vším. Hlavně, že s Pincku se ten zvuk musí vydolovat a na to menu Pincka se dá zvyknout....tazman by nesouhlasil :D
o 21.10.2012, 21:50 | CarMedia.cz
U Radima už pincek zůstal, skutečně se to zas posunulo o kus dál, navíc se odstranil problém s šumem.. Což asi mluví za vše. :-)
o 21.10.2012, 21:54 | MARWiN
kua to mně neštvěte chlapy :D jste si jistý, že ta H100vka fakt tak šumí v každým autě v každý sestavě? všude slyšim, že to prostě šumí, ale pár lidí (modří vědí) tvrdilo, že to nešumí, tak jsem teda zvědavej páč je skoro na cestě do auta...
A toho Pincka fakt nechci, nelíbí se mi to ovládání
o 21.10.2012, 21:55 | CarMedia.cz
No dával jsem tuto kombinaci asi do 10 aut a šumělo to všude. :-)
o 21.10.2012, 22:03 | Milhauzz
Já tohle PIO popisoval zde: [ Link ]

Ve středu bude doma :) Oproti Alpině se mi ale basy zdály měkčí. Ale vše je dáno sestavou, že ano.
o 21.10.2012, 22:21 | radaman
Milhauzz:

Já nedávno vyměnil A9855r za P88RS II a basy mi taky přijdou na Piu měkkčí, ale při vysokých hlasitostech jsou i pěkný kicky.

o 22.10.2012, 05:57 | tazman
mno jaá hlavně nesouhlasím s tím že 117 + imprint šumí ..ono to šumění není kombinací 117 a h100..ale tím že alpiny se prostě nemaj rády s některýma značkama zesáků..osobně vyzkoušeno..
o 22.10.2012, 06:05 | tazman
měl jsem starou 9881 a zes vibe ..nešumělo..vyměna zesu oběvil se šum..vaměna radia za 117..šum..instalace h100..šum..vymena za iva 800 šum..v to samem okamžiku instalace me puvodni 117 a h100 marťasovi1 do auta..mu to na MACa nešumělo vubec ..vymena zesu u mě ..šum nikde
o 22.10.2012, 07:42 | Marťas1
MARWIN: přesně, jak píše tazman, pokud ti to teď se CDA 117 Ri nešumí, tak s přidáním PXA H100 na 99,9% nezačne
o 22.10.2012, 08:33 | CarMedia.cz | Upraveno: 2012-10-22 08:35:48
Mno s tímto tvrzením moc nesouhlasím, mám za sebou ugrade v hudbě právě přidáním procíku k HU a šum se odstartoval v okamžiku nainstalování procíku. Dokud tam nebyl, šum nebyl. Ale tak třeba bude mít Marwin štěstí.. :-D Každopádně mě přijde až trapné zainvestovat do hudby (do procíku) nějaké další peníze a prát se pak s takovouto malicherností.. :-(
o 22.10.2012, 08:47 | Marťas1
to chce zkusit a uvidí se (uslyší), na tom se myslim schodnem :)
o 25.10.2012, 08:15 | Milhauzz
Takže obecenstvo, mám PIO asi den v autě, konečně nastálo, mám další postřehy.

1, zpoždění jen v palcích (inch) nebo v centimetrech, nikde sem nenašel možnost přepnout na ms (miliseknudy), jsem slepý?

2, co se týče děliček a zpoždění, dají se uložit do paměti? Alpine měla 6 pamětí pro nastavení, zvláš pro časovky, zvlášť pro výhybky

3, zkoušel sem z prdele automatické nastavení výhybek a zpoždění. Hrálo to hrozně divně :) Středobasy to posunulo až k 12.5Khz, výšky jen tak malinko abientně asi o 15dB níž něž středobasy. Auto EQ sebralo středobasům basy, asi se Piu moc nelíbí, že Massive Audio umí i spodek, tak to zařízlo :) A co se týče sfázování, mám pocit, že mi vlastně jen změřil vzdálenosti a šupl to do nastavení. Spíš si myslím, že by měl změřit vzdálenosti a pak dle pozice nastavit rozdílové parametry dle nejvzdálenějšího měniče. Takže na hraní dobrý, ale praxe asi ne-e.

4, WAVy z USBčka - moc prima věc, začínám tomu přicházet na chuť. Veškerou sbírku mám ve WAV, jak nagrabovaný CD, tak i převedený FLAC který stahuju.

5, Podsvícení a barvy - prima, od hnusné tuzerské modré, až přes příjemnou bílou, po trefení se k barvám palubovky. Jediný co mě mrzí, tak při vkládání CD je čudl Eject a navigační světlo v tuzerské modré :(

6, To "porno" ovládání není zas takový porno. 6 let sem obsluhoval Alpinu a tak prvních pár minut to bylo u Pia zjevení. Nyní přicházím na to, že jak Alpine, tak i Pio má svojí logiku a nezaujatě můžu říct, že je to asi jen o zvyku.

7, Manuál je katastrofa. Nevím jestli je to jen přeloženina z EN originálu, ale připomíná mi to manuály ve stylu "tlačítkem setup proveďte setup". V Alpine manuálu se dá lépe zorientovat (a má i obrázky, heč :))

8, Lesklá černá, jak rámečku, tak i panelu rádia má za následek to, že vidím, jak je Omega stará, interiér opotřebovanej, všechno doškrtaný, u Alpiny, která se neleskne jak psí kulky v červenci sem si toho jaksi nevšiml.

Jinak teda vesměs pozitiva, seznamuju se, zvukově popíšu víc, až naposlouchám pár hodin.
o 25.10.2012, 10:25 | lukee_cz
odpovim ti jen an 1 a 2: NE a NE :)
Pio to ma proste takhle. Pak si dej pozor treba na EQ, ktere nastavuje pro urcity zdroj zvuku = CD/Tuner/Aux zvlast...atd.. :)
o 25.10.2012, 11:48 | Milhauzz
1 a 2: OK a OK :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3071 sekund.