
Navštíveno 14242x


28.10.2012, 17:14 |
DaNNy Znovu se obracím na zdejší odborníky přes audio. Řeším již delší dobu pískající repro podle otáček. Koupil jsem od Pavla 5ti kanál SQ Helix. Při vypnutém motoru pěkná, čistá produkce, jakmile nastartuju, v určitých otáčkách začne pískat v repro podle otáček motoru. I když vypojím všechny signální kabely ze zesilovače, píská to pořád. Takže to dělá zesilovač. Zkoušel jsem různé kostření, blízko zesilovače, na baterku apod. , ale nic se nezměnilo. Po konzultaci s Pavlem to musí přenášet napájecí kabel zesilovače. Mám tady odrušovač napájení pro rádio, 20A, má ale velmi slabé drátky, zkusil jsem to zapojit na zesilovač, ale zesilovač se vůbec nezapnul. Existuje nějaký odrušovač napájení pro zesilovače, na tlusté kabely? Případně nenapadá vás čím to je, že to píská? Díky za jakékoliv tipy! Už jsem z toho zoufalý.

28.10.2012, 17:17 |
Toxxx | Upraveno: 2012-10-28 17:20:01
Mas napajanie aj kostru od baterky?
Edit: Uz vidim ze si to skusal. Skusal si aj ine zesy ci to robia? Ako mas ten zes namontovany?
mel si to zapojene dobre?respektive zda je ten odrusovac vubec pruchozi?
protoze i na slabsi odrusovac,se musi normalne zesik zapnout a na mensi hlasitost by to mel odrusovac v poho vydrzet...

28.10.2012, 20:54 |
DaNNy Zkoušel jsem více zesilovačů, všechny pískaly, některé více, některé méně. Některé i vrčely, šplouchali. Zesík od Pavla vím, že je naprosto OK.
Pavel: zapojil jsem to snad dobře. Zítra to ještě zkusím....

28.10.2012, 21:55 |
DaNNy pomohlo by toto? :
[ Link ] Jediný odrušovač na silné kabely pro zesilovač.... Ale ta cena a výsledek nejistý :-//

29.10.2012, 00:16 |
1kw Přes odrušovače cesta určo nevede.
Nejdříve bych zkontroloval altík, může odcházet usměrňovací můstek..
+ i minus natažený od baterky..?

29.10.2012, 01:11 |
DaNNy Plus taženo od baterky přes pojistku, mínus je v kufru cca 40cm od zesíku. Zkoušel jsem napojit na baterku, ale beze změny. Jak zjistím, že odchází usměrňovací můstek? Kde to najdu? Četl jsem už o altíku a jeho uzemnění, překostřední a odrušení, ale nikde nebylo napsáno jak na to....
Jen nechápu, jakto že píská v repro, když jsou signálové kabely odpojené???:-// To tam musí rušení lézt jedině přes plusový kabel. Ještě mě napadlo, co takhle ukostřit šasí zesilovače? Případně ještě dodatečně ukostřit na kastli mínus z baterky adekvátním kabelem?
Odpověděl jsi si v podstatě sám. Musíš vyzkoušet všechno možné i nemožné a může se stát že na to stejně nepřijdeš. Může to být i kombinací různých komponentů apod.

29.10.2012, 11:00 |
DaNNy | Upraveno: 2012-10-29 11:02:29
Další poznatek: Připojil jsem plus a mínus od zesilovače na baterku druhého auta. REM jsem dal také na plus druhého auta, jinak se mi zesík nesepnul. Nastartoval jsem obě auta a byl naprostý klid. Takže jsem vyloučil rádio, zesilovač, signály, kabely k repro. Takže se to tam přenáší napájecími kabely zesilovače nebo přes REM. REM jsem zkoušel samozřejmě napojit přes baterku, ale beze změny. Co si o tom myslíte? V čem může být chyba?
Prosím, prosím, pomozte mi, už snad zešílím...
repase altiku-zkontrolovat diody a komutator,vymena uhliku

29.10.2012, 13:05 |
DaNNy Další poznatek: Když vypojím všechny cinche ze zesilovače, včetně SW, tak je ticho. Když jsem zapojil na zesilovač pouze walkman na zadní repro, tak to nepíská. Když jsem do zesilovače připojil k walkmanu cinche na přední repro, tak píská! Takže pokud připojím více více cinchů, tak píská...
A nebo už mi píská v hlavě :-))

29.10.2012, 14:07 |
DaNNy Jakmile zapojím jakýkoli cinch kamkoli (přední, zadní SW) tak píská
Jakou značku RCAček máš ?

29.10.2012, 15:37 |
DaNNy Zkoušel jsem různé. Sinus Live, Basic, pak takový ty levnější ze sady, teď tam mám už docela tlustý kabely, 3x stíněné a pořád stejné.
Napíšou ti tam co chcou ;) Skus si pujčit nějaké kvalitnější mě to pomohlo :)

29.10.2012, 20:34 |
DaNNy Tak jen upřesňuji můj problém. Když vytáhnu všechny cinche ze zesilovače, tak to nic nedělá, jen klasický ccccccc z výšek-takřka neslyšitelné. Jakmile zapojím jakýkoliv cinch, klidně na sw, tak mi začne pískat ve všech výškách ve dveřích. Takže to nakonec asi napájením zesilovače nebude. I Když jsem to zkoušel dopoledne na druhé baterce, tak to bylo OK... Tak fakt už nevím. Ale myslím si, že to bude buď signálama a nebo rádiem. Prostě je tam slyšet altík. Když dám na cinche filtr na odrušení, tak je to ještě mnohem horší. Na rádiu mám odrušovač napájení. Případně to může jít z rádia. Je to JVC kw-nt1. Pokud to opravdu je rádio, je možné to nějak opravit?
u mně pomohlo až natáhnout napájení rádia přímo od baterky, zkusil bych to

29.10.2012, 21:13 |
DaNNy zítra zkusím a napíšu. Díky za radu!

30.10.2012, 13:31 |
DaNNy Takže po dnešním zkoušení následovné: Když zapnu zesilovač přes REM z baterky, nezapnu rádio, takže běží jen zesík, vytahám všechny cinche, tak je klid. Takže v napájení zesilovače to není. Jakmile připojím jakýkoliv cinch, tak to začne pískat. Cinche jsou zapojeny v rádiu. Rádio ale není zapnuté. Když je vypojím z rádia, a udělám stejný pokus, tak nic. Můžu zapojit klidně všechny a nic nepíská. Takže je to zřejmě rádiem? Ještě zkusím rádio napájet přímo z baterky. Ale asi to bude to rádio. Zkoušel jsem odrušovače a ty zvuk ještě zhorší. Je možné to nějak odfiltrovat? Pomůže repase alternátoru? Na rádiu na napájecím kabelu je odrušovasč. Nějaké nápady?
Vyměnit ty RCAčka !!! Dělalo mi to to stejné !!! Měl jsem tam asi 3-4 rádia ..

30.10.2012, 16:49 |
DaNNy Táááákže, signálama to není. Když nechám všechny cinche v zesilovači zapojené, a nepřipojím je do rádia, nic nepíská. Stačí připojit libovolný cinch do rádia a píská. Pokud ale odpojím napájecí konektor pro rádio, je klid. Takže tím jsem jasně vyloučil signály. Takže to tam leze přes napájení rádia. Jak radíte nejlépe zapojit?? Mám tu dva odrušovače na napájení, jeden je tento:
[ Link ]

30.10.2012, 19:37 |
Kleneex | Upraveno: 2012-10-30 19:40:01
Nechyta nejake tvuj zesak kostru pres telo zesaku?
Ja mel podobne problem a bylo to, ze jeden zesak drhnul rohem o kastlu. Mel jsem ho misto rezervy a byl tam uplne na knap.
Kdyz jsme skrat odstranil bylo to ok.
Ale jako zaklad u dobre instalace beru, ze plus a minus jdou primo od baterky. Ideal je i kostru od radia hodit na baterku.
Pak zbyde uz jen testovat.....

30.10.2012, 19:52 |
Toxxx Kleneex: No U kubiika toto pravidlo neplatilo. Ked mal plus,minus na bateru tak to piskalo. Dali sme kostru na kastlu a uzemnili baterku este raz a bez problemov.

30.10.2012, 20:26 |
DaNNy Díky za radu. Taky už jsem to kontroloval, jestli se mi nedotýká-vše mám v pořádku. Můžete mi jen poradit s tím zapojením rádia? Dám tam ten odručovací člen, ale jsou tam dvě napájení-jedno stále a jedno spínané. Na které to mám dát? Zem vyzkouším jak na baterku tak na kastli, uvidíme co bude lepší.

30.10.2012, 22:55 |
Směty | Upraveno: 2012-10-30 22:56:02
Na ten bazmek co se dává do signálové cesty se rovnou vyprdni, budeš akorát nasranej že ti to neraje. Zkus ukostřit tím samým průřezem baterii co máš tažený plus k zesíku , podívej se na ukostření u zesilovače, jestli je pořádně očištěná kastle, ideálně to dej pod pásy a vůbec vyfoť jak to máš kostřeno. Pokud nepomůže zkus signálové kabely za něco lepšího. Remko ke spínání si natáhni samostatným kabelem ne tím co je na rcáčkách.

31.10.2012, 09:05 |
DaNNy REM mám vedené samostatným drátem. Kastle u mínusu zesilovače očištěná až na plech. Tím odrušovačem jsem myslel ne signální cesty, ale na napájení autorádia.
Nahod nejake fotky instalace....

31.10.2012, 11:54 |
Směty Ukostřená baterie tím samým průřezuem jako je tahané plus k zesíku? No do napájecí cesty rádia se dával, ale byl problém vybrat tuším že pomáhal nějaký galvanický. Ale jistota to není. Kudy máš tahané signály, nekříží se s nějakým napájením? Fotky pomůžou.

31.10.2012, 14:58 |
DaNNy Foto nemám, můžu udělat. Zjistil jsem to, že když natáhnu napájecí kabely přímo na baterku přes stažené okýnko, tak to nepíská. Jakmile jsem ale kabely slažitě protahal autem až k rádiu, zase šumí. Takže se to tam nějak indukuje přes napájení rádia. Jak to mám ale tedy udělat, když to natáhnu na baterkum vzduchem, tak je to ok, ale jakmile to dám do auta, tak to píská??

31.10.2012, 16:46 |
Směty Zkus ještě udělat nové napájení pro rádio jestli tam není problém.

31.10.2012, 20:56 |
DaNNy Takže, je to záhada, vím čím to je ale nemůžu s tím nic dělat. Když natáhnu nové kabely pro plus a mínus pro napájení rádia přímo na baterku, tak je to ok, čisté jako víno. Super! Tak jsem to poctivě natáhl z baterky k rádiu, kabel pěkně schoval a hle, dělá to pořád. Když to připojím na kabely z baterky vzduchem, mimo auto a k rádiu natáhnu okýnkem, tak je to ok, jakmile to dám do auta a projdu skrze přepážku motoru to píská. Zkoušel jsem to natáhnout mimo ostatní kabely, nikde se mi nic nedotýká, nekříží ani nepotkává (když pominu stěrače a houkačku (to by na to snad nemělo mít vliv) tak jdu pak přímo k baterce blatníkem, aby drát nebyl vidět tak to dělá. Když to dám vzduchem, tak OK... Asi už jsem se zbláznil. Už jste se s tímto někdo setkal? Odrušovače napájení vůbec nepomáhají, dělá to i s nima. Co s tím? Je to opravdu oříšek:-(( Pomozte prosím

31.10.2012, 21:00 |
Toxxx Skus uzemnit sasi radia.

31.10.2012, 21:07 |
DaNNy Zkoušel jsem, nepomohlo.
Jinak ještě pro doplnění, když zapnu rádio při nastartovaným motoru, tak nemusím ani přidávat plyn, abych slyšel, že v tom píská, ale je slyšet jemné bzučení. Pak se přidá pískání ve vyšších otáčkách. Když to nebzučí, tak ani nepíská :-))
prosim te a baterii v motorovme prostoru, mas ukostrenou na kastli stejnym prurezem jakym natahujes plus k zesikum? samosebou na poradne ocisteny plech...

01.11.2012, 09:02 |
Směty michal_smsmsm (M): na to jsem mu taky ptal už dvakrát, předpokládám že nemá.

01.11.2012, 09:27 |
DaNNy Kostřední baterie je originál kabelem, je dost tlustý, řekl bych více než k zesíku. Vše očištěno. Z baterky to vede na plech a pak pokračuje na blok motoru. Že by zde byl zakopaný pes?

01.11.2012, 09:47 |
Toxxx Radio si skusal ine?

01.11.2012, 11:54 |
Zephyr | Upraveno: 2012-11-01 11:54:38
za zkoušku nic nedáš. Zkus to překostřit pořádným kabelem a přímo na kastlu

01.11.2012, 11:55 |
Tendr Já nevim kolikrát ti tu radili lidi altík a furt se mrdáš se vším okolo.. Sežeň si někde jetej alternátor a práskni ho tam. To je první co bych udělal když píšeš, že ti v tom píská každej zesák..

01.11.2012, 16:31 |
DaNNy Vzdávám to. Auto si dělá co chce, co fungovalo včera, dnes nefunguje. Kabely můžu táhnout všude možně a píská (včera napískalo) Zapnu zesilovač, jsou připojeny všechny cinche na zesu i v rádiu, rádio je odpojené od napájení, píská. Někdy zapojím jen SW na rádio i zes a je to v pohodě, přidám k tomu třeba předky a začne pískat. Někdy zapojím všechny cinchce do zesu i do rádia a na odpojené rádio nepíská, pak stačí rádio připojit na napájení a píská... Když zapnu zesilovač, nechám tam všechny cinche a odpojím je z rádia, píská jak blázen... Byl jsem v servise, alternátor 10tis, doporučují vyměnit svíčky, zapalovací kabely, vstřiky a zapalování. Při pauze v tom ševelí, bzučí, podle zapalování, při přidání plynu začne od určitých otáček pískat.... To je konec.

01.11.2012, 16:33 |
Toxxx Skusal si ine radio?

01.11.2012, 16:56 |
DaNNy | Upraveno: 2012-11-01 16:56:52
Nemám možnost, nikdo v mém okolí ho nemá na půjčení:-( jen nechápu, že to včera nedělalo.

01.11.2012, 17:18 |
Toxxx No ked si mal moznost skusit vela zesov tak predpokladam ze ty co ti ich poskytli budu mat aj neake radio na test. Vsak to je otazka par minut.

11.11.2012, 12:55 |
DaNNy Tak jsme to svěřil odborné Hifi firmě. Vše způsobuje napájecí kabel zesilovače-ten jsme odrušily LC odrušovacím členem 70A. Pískání je pryč, ale stále je tam slyšet nepatrné bzučení, zřejmě to bude způsobovat zapalování. Je to jiná frekvence než pískání od alternátoru, proto to také odrušovač nechytl. Nevíte, jak se toho zbavit? Jinak kdyby někdo řešil něco podobného a zjistilo se, že to tam jde po napájení zesilovače, tak ten člen je tento:
[ Link ] vyčistí to pěkně od pískání...