Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Rada s optimalizací napájení

 o Navštíveno 2767x o
o 17.12.2012, 17:22 | Cormi
Prosim vás, poradíte mi ještě s napájením? Jde o Golfa 4 1,6 16V s klimatizací, auto mělo z výroby baterku 44Ah a alternátor 90A. Baterku jsem vyměnil za Vartu Silver Dynamic 62Ah. Od baterky do kufru je nataženej napájecí kabel Zealum stříbřenej o průřezu 35mm2 - délka je ale cca 6m což je fakt hodně. Teď dám zesík Audison LRx5.1k, který bude zapojen v následující kombinaci: přední repro třída AB 2x160W RMS, zadní repro třída A 2x50W RMS a subwoofer třída D 1150W RMS na 2 ohmech - to je dohromady 1500W RMS a max. udávanej odběr je 110A. Dosud jsem měl zesík ALPINE PDX-5 - 600W RMS a nebyl žádnej problém, pojistka byla tuším 100A.

Pokud mam stříbřenej kabel 35mm2 tak je délka 6m pořád v pohodě a nehrozí u 1500W RMS nějaký zásadní ztráty nebo je určitě rozumný dát do kufru druhou baterku, která bude hned u zesíku? A pokud budu mít 2 baterky, utáhne to ten 90A altík nebo ho budu muset vyměnit za 120A nebo 140A? Když by byl ten 6m kabel v pohodě tak úplně stačí dát dopředu jednu pořádnou baterku a bude klid? V tomhle případě Stinger SPP1500D.

Vpředu bych nechal tu Varta Silver Dynamic 62Ah a dozadu buď Optima Yellow 41Ah a nebo Stinger SPV20 20Ah. Která z těch 2 by byla lepší s ohledem na altík 90A a taky na umístění v interiéru (konstrukce). Oboje jsou olověné baterky nebo gelovky?

Dál se chci zeptat na jednu zásadní věc - když ta zadní baterka bude zapojená přes relé, jak potom bude probíhat dobíjení? Chci dobíjet obě baterky najednou tak, že na přední zapojim kabely od nabíječky, ale v tomhle případě to relé budu muset mít na tlačítko - jestli to jde protože třeba na klíček bych musel potom dobíjet přes klíček a to nechci (elektroinstalace auta pod proudem).

Poslední věc je ta, že jezdim vzdálenosti 15km tam a zpátky a to se ani nezačne dobíjet, takže v tomhle případě mi výkonnější altík stejně nepomůže co?? Ale třeba v létě jsem takhle jezdil pořád a to bez dobíjení ze sítě a i jsem nechal auto dlouho stát a hrál bez motoru a baterka držela (i když mi loni v zimě už 2x chcípla).

Poradíte co by pro mě bylo nejlepší? Teď se bude kompletně překopávat instalace tak tohle chci pořešit. Hodně jsem se dozvěděl, ale pořád nevim co je pro mě nejlepší.

Ten zesík má už docela vysokej výkon a zasloužil by si pořádně nakrmit.


o 17.12.2012, 18:03 | koren
35 na lrx je bohate predimenzovana, stejne tak nema cenu premejslet nad dalsi baterkou...
o 18.12.2012, 11:48 | Seat Power
napajeni mas dostatecne,druha baterie neni nutna,kdyz uz tak pores nejakou lepsi vepredu a porid kvalitni zdroj na jeji nabijeni a kor kdyz jezdis kratkte trasy a nebude problem.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3386 sekund.