
Navštíveno 3095x

Zdravím.mam problem se zesakem.Kdyz zapnu radio tak jde slyset jak se zes zapne a praskne do wooferu.offset sviti zelene,thermal taky ale over current sviti cervene a tim padem mi nejede woofer.zkousel sem vymenit pojistku a natahnout novou kostru ale bez vysledku.ma jeste nekdo nejaky napad co bych mel udelat a nebo je zes KO??

15.02.2013, 14:35 |
Filca6 | Upraveno: 2013-02-15 14:43:52
Jeste sem zapomel napsat to ze pricina se stala tak ze sem jel v aute a poslouchal sem obyc radio(nijak extra nahlas) a slysel sem jak se woofer zapina a vypina a tak stale dokola.myslel sem ze to je chyba na FM tak sem jel v klidu dal a najednou woofer odpad uplne tak uz me napadlo ze to asi neni jen tak tak sem radio vypl a zkusil ho po chvili zapnout znovu ale bylo jen slyset lupnuti wooferu a nic.potom uz viz horni prispevek.Zajimave je ale to ze ten zes na woofer je napajen stejnym kabelem kterym napajim i 4 kanal kterej mam na ostatni repro(u zesu se to rozdovuje) a ten hraje uuuplne v pohode tudiz si myslim ze kdyby padlo nejak napeti tak by vyflusly oba.
zkus odpojit woofer od zesíku a zapni to jestli to bude pořád svítit červeně. možná ti odešel woofer a zkratuje ti to :-(
to jsem taky udelal a bez vysledku :-( kdyz cuchnu k zesu tak nijak nesmrdi ze by se melo neco spalit.je to nejaka zahada.

15.02.2013, 17:15 |
1kw Zesík je KO. Zkus ještě proměřit sub jestli také neodešel..
Jak promerim ten sub jestli taky neni ko??napadlo me to pripojit na dalsi zes ale riskovat to ze by to mohlo odrovnat dalsi zes to opravdu delat radeji nebudu.

16.02.2013, 16:58 |
1kw Ohmmetrem (popř. multimetrem) a membrána při zatlačení nesmí drhnout..
takze jestli temu dobre rozumim tak staci pripojit ohmetr na svorky + a - a mel by tam byt stejnej odpor co udava vyrobce.

16.02.2013, 17:11 |
1kw Přesně tak (+- co výrobce). Pokud má sub 2 vinutí tak musí mít obě stejné hodnoty..
případně pokud nemáš multimetr tak se to dá prozkoušet žárovkovou zkoušečkou
Multimetr bych si dokazal sehnat ale jak to zjistis pres tu zarovku???kdyz se zarovka rozsviti tak jak poznam jakou to ma impedanci.o tomto sem nikdy neslysel tak toto me celkem zajima :-)
jednoduše ne jeden vývod z repráku dáš +12v přes zkoušečku a druhej vývod dáš ba kostru když bude svítit tak je cívka nepřerušená
tak zesilovac je opravenej.byl tam spalenej 1 ze dvou koncovych zesilovacu.jen by me zajimalo cim se to stane ze se ten koncak spali??je pravda ze ten zes je starej ale i tak.subwoofer sem zmeril pres tu zkousecku a jevilo se to ze to je ok pac se zarovka rozsvitila.
a pri stlaceni membrany nebylo citit nejake drhnuti