Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Druhé napájení rádia - bez relé

 o Navštíveno 4442x o
o 26.02.2013, 11:02 | Dukecz
Zdravím chtěl bych požádat o radu zasvěcené.Chtěl bych napájet autorádio z druhé autobaterie v kufru - na přepínač.Při nastartovaném motoru napájení z palubní sítě a při stání z druhé autobaterie v kufru.Druhou baterii nechci dobíjet.Nebude problém s kostrou autorádia při napájení z druhé baterie?Děkuji za rady Duke


o 26.02.2013, 11:18 | Pavel 528 | Upraveno: 2013-02-26 11:18:32
s kostrou problem nebude...ty spojis...

jen jaksi bude muset odpojovat nezavisle vzdy 2 plusy co vedou k radiu....
tedy musis mit dvojitej prepinac....

a ciz budes tu druhou baterii dobijet?¨
prijde mi to jako zvlastni reseni....o))
o 26.02.2013, 11:41 | Dukecz
Ano ,spínač na přepínání (2 pólový ON-OFF-ON) mám ,tu druhou baterii tedy připojím na kostru auta i na kontakt autorádia?(tedy baterie budou vlastně spojeny mínus póly a na plus bude ten přepínač?)Jde mi o to abych nevybíjel baterii na kterou startuji a rádio hrálo jen na tu druhou (ale zároveň aby nebyl problém s kostřením rádia). Elektronice moc nerozumím ,nejdem z oboru. Druhou baterii dobíjím nabíječkou – mám jich několik a živím tím vysílačku (někdy i nabíjím notebook) ,abych se vyhnul vybití startovací baterie a zároveň eliminoval rušení z palubní sítě auta.
o 26.02.2013, 12:39 | Dukecz | Upraveno: 2013-02-26 12:40:04
o 26.02.2013, 13:14 | 323Marty
Pavlovi to přijde zvláštní a mě to přijde jako naprostej nesmysl :o) Pokud nemáš silnou aparaturu, tak Ti rádio baterku jen tak nevybije, to by musela bejt hodně špatná a hrál bys na ní celou noc a pak bys třeba nenastartoval. Pokud bys měl silnou aparaturu, musel bys toho přepínat mnohem víc, takže předpokládám, že nic takovýho nemáš. Pokud píšeš, že to chceš mít zapnutý při vypnutym motoru, pak stejně žádný rušení z palubní síce auta stejně nepřichází, neboť Ti nejede motor ani alternátor, ani nic, co způsobuje rušení při jízdě. Podle mě totální nepraktičnost při nulové užitné hodnotě. Ale jestli opravdu plánuješ poslouchat autorádio někde celou noc, pak držim tlamu a je to přesně jak píše Pavel :o)
o 26.02.2013, 14:02 | Dukecz
Žádnou „aparaturu“ nemám ale k tomu autorádiu (nevím kolik má příkon-ale má LCD panel) běží nabíječka notebooku (90W) + vysílačka která má jedna odběr okolo 3,5A a druhá asi víc (ale většinou neběží spolu).Nemusím to ani počítat a vím že 55Ah baterie to opravdu celou noc nevydrží  (nebojte mám to vyzkoušené) . využití nechme tedy stranou .Mimochodem když motor stojí tak opravdu alternátor vysílačku neruší ale zase mi sosá baterii na kterou chci pak startovat a to je dost zásadní( a kvůli ní mám druhou nezávislou baterii).Ale když motor běží, chci aby na něj šlo rádio ale vysílačka je zarušena takže ta jede na baterii v kufru …. Rozumíme si? :)
o 26.02.2013, 17:07 | hotdog | Upraveno: 2013-02-26 17:09:17
tak si dej odrušovač na napájení vysílačky a můžeš připojit i druhou baterku na altíka místo pojistky tam můžeš dát jistič, kterým to můžeš rozpojit když bude zapotřebí. a při vybité hlavní baterce připojíš záložní a po chvíli v klidu nastartuješ
edit: pavel asi myslel že budeš potřebovat přemínat dva plusy. stálý na paměť a spínaný
ale taky by se to dalo vyřešit dvojitým přepínacím relé. když vypneš motor automaticky by se to přeplo a naopak
o 26.02.2013, 19:10 | Pavel 528
jj pokud uz takovou schyzu,jak pise hotdog...
o 26.02.2013, 19:13 | noclue | Upraveno: 2013-02-26 19:15:22
pripadne to mozes spravit automaticky cez rele, nechce sa mi to kreslit, tak popisem

vsetky minusy zapojis na kostru

rele zapojis ako prepinac 2-polovy cize radio bude mat bud + z prednej alebo zadnej baterky

ovladanie rele das na spinany plus od motora

edit: aha, tak hotdog to uz napisal
funkcia:

ked mas zapnute zapalovanie, ide radio na altik/prednu baterku

ked vypnes zapalovanie, rele automaticky prepne radio na zadnu baterku.





o 27.02.2013, 08:36 | Dukecz
to noclue : tak to je přesně to co chci ! super

můžu použít tohle relé?
[ Link ]

popsal by mě někdo kam připojit který kontakt?? podle toho obrázku u toho relé z Gesu
o 27.02.2013, 08:52 | Pavel 528
no jak jsem psal k tomu dvojitemu prepinaci,tak by si musel mit ty rele dve a nebo trvale plus neprepinat a nechat ho jen z jedne baterky...
ale pokud nedokazes zapojit ani rere,tak bych se do toho ani nepoustel a nechal to nekoho pripojit.....

urcite hned u baterek dat pojistky,abys lehce nevyhorel....
o 27.02.2013, 09:13 | Dukecz | Upraveno: 2013-02-27 09:21:30
hmm takže to nejde ... škoda.Skusim se teda zeptat někoho kdo tomu rozumí aby měl poradil jak to vyřešit .Dík za snahu Duke
o 27.02.2013, 09:15 | Dukecz | Upraveno: 2013-02-27 09:19:38
o 27.02.2013, 09:26 | Pavel 528
tak pak pokud ti nejde o pamet radia ,tak prepinej jen plusy z dvu baterek bud relatkem a nebo jednim prepinacem

tak jsem to nakreslil,pac vysvetlovani nejde..o))

rele ale musi byt prepinaci

[ Link ]

foto k příspěvku  od Pavel 528

o 27.02.2013, 09:36 | hotdog
když se nad tím zamyslím, tak pamět by to mělo držet stejně. pořád bude napájedná z té první baterky.
teda pavle, ty umíš ale hezky malovat :-)
o 27.02.2013, 09:45 | Pavel 528
no jasny,pamet muze jit z jedne...

jako to je nejrychlejsi varianta,to nacmarat na papir a vyfotit..o)))
o 27.02.2013, 10:00 | Dukecz
no můj původní záměr byl ten na fotce; s použitím tohoto spínače.Bude to fungovat takle?pokud ne tak udělám to s tím relé
spínač mám tento:
[ Link ]

foto k příspěvku  od Dukecz

o 27.02.2013, 10:10 | Pavel 528
no bude,ale musis dat prepinac,co snese alespon 10A pri 12V
to co mas v odkazu je lehce nevyhovujici....

proto se dava to rele
o 27.02.2013, 10:30 | Dukecz
na spínači je vyraženo : 250V - 3A a 110V 6A
o 27.02.2013, 10:31 | hotdog
v podstatě je to to samé co nakreslil pavel, jen je tam místo rele přepínač
v nejhorším by myslím stačilo tohle
[ Link ]
o 27.02.2013, 10:36 | Dukecz
to hotdog : to je ale jen vypínač ne?
o 27.02.2013, 10:40 | Dukecz
to hotdog : nemyslel jsi tohle?

[ Link ]

o 27.02.2013, 10:43 | Pavel 528
no to je jedno jakej,musi proste umet prenest alespon 10A....
o 27.02.2013, 12:38 | 1kw | Upraveno: 2013-02-27 12:40:06
Dej tam přep. relé co posílal Pavel [ Link ] ,

zapojení asi takto: konektor 85 a 86 - kostra a + od spínačky (nebo relé alternátoru), kon. 87 - + baterka u motoru, kon 87a - záložní baterka, kon. 30 - autoradio.

Takže když nastartuješ sepne relé a radio bude napájené přes baterku u motoru, vypneš motor, relé se rozepne a radio bude napájené přes záložní baterku. Napájení paměti radia bych dal natvrdo na baterku u motoru ať s tím nejsou problémy..
o 27.02.2013, 17:56 | hotdog
dukecz: to co jsem dal já je přepínač bud je zapnuto jedno nebo druhé má to 2 polohy. to co jsi dal ty má 3 polohy takže to jede vypnout
o 27.02.2013, 19:42 | Dukecz
Relé zakoupené ,všechno za hodku smontované a hurá funguje jak má! Děkuji mockrát všem ! :D
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3076 sekund.