Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > jak navrhnout audioinstalaci?

 o Navštíveno 4410x o
o 10.07.2013, 17:28 | art | Upraveno: 2013-07-10 17:32:21
prosím prosím dobré duše o rady, jak se vypořádat s návrhem audio instalace v autě.
Zatím mám jen drobnou zkušenost kterou zvládne i průměrně nadaný makak (výroba ISO konektoru, z něj roztahat kabeláž přímo ke dvoum párům repro, a ještě napojit zes + sub)
Nyní v dalším autě budou 3 páry reproduktorů (z toho dva páry komponetní a jeden pár koax) a vzádu sub.

Zatím mám jen ty zadní koax repro. Pak 2ch pro sub, a sub. A tedy ještě rádio:
[ Link ]

Ale dál už nevím jak správně postupovat, a jaké vybrat zbývající komponenty a jak je pozapojit. Protože předpokládám že těch "desek kusů" repro v interiéru už rádio moc dobře nedá, tak bude potřeba zes. Ale jaký a jak ho zapojit? 2ch, 4ch nebo oba? zapojit repro seriově, paralerně, či serioparalerně? Použít RCA? Nebo to roztahat z ISO?
Vůbec nevím co je optimální řešení..


o 10.07.2013, 17:55 | ZoRG
Optimalne riesenie je pre kazdeho ine. To co sa osvedcilo je v predu komponentny system zapojeny na zosilovac a k tomu sub. Nic viac ku "kvalitnemu" systemu nepotrebujes.
o 10.07.2013, 18:23 | art | Upraveno: 2013-07-10 18:24:45
?? v autě ale budou 3 páry reproduktorů.
přední dveře komponent, zadní dveře komponent, plato koax, v kufru sub. Je to tak z výroby..
A já potřebuji vědět jak to co nejlépe zapojit do optimálně funkční sestavy. Viz úvodní dotaz.
o 10.07.2013, 18:39 | Osly | Upraveno: 2013-07-10 18:40:40
ono záleží taky co tam dáš za repro...od toho se pak odvíjí výběr zesilovače zda-li bude mít vůbec smysl...

pokud chceš i ty kompa v zadních dveřích tak bych volil 6ch + 2ch/monoblok na sub, signál určitě RCA
o 10.07.2013, 18:39 | ZoRG
Z tvojho prispevku som pochopil zetam chces dat 3 pary repro, len som sa ti snazil naznacit ze je to zbytocne vela. Pokial to vsak chces, tak jednoznacne cez zosilovac. Moznosti je neurekom:
-4ch+2ch na kopmpa
-4ch+1 par na radio
-2ch+2ch+radio
atd......................................
o 10.07.2013, 21:11 | 1kw
Repra zapojit určitě na každý kanál zvlášť tzn. potřebuješ 6 kanál zesík + zesík pro Sub. Signál z RCA a to tak, že signál pro zadní repro rozdvojíš a použiješ pro zadní repro + plato. Další možnost je přední + zadní repro na zesík a plato na radio ale to pak postrádá smysl - repro v platě ani neuslyšíš...
o 10.07.2013, 22:30 | Pavel 528
pokud budes schanet nejaky zesik,tak jukni sem,zda by se ti neco nelibilo

[ Link ]
o 11.07.2013, 09:43 | 323Marty
Navrhoval bych obrovskej procesor se čtyřpásmovou výhybkou, jeden šestikanál na přední třípásmový kompa v aktivu, čtyřkanál na zadní dvoupásmový kompa v aktivu, dvoukanál na ty koaxy a monoblok pro woofer. Samozřejmě všechny od stejné řady a nejlépe umístit pod plexisklo do kufru mezi modrý neony a k tomu dva 6F kapacitátory, natahat od baterky minimálně dvě 50qmm žilky a pomocí několika rozvodných bloků rozbočit do zesů a kapíků a pro kostru do kufru navařit železo o tloušťce alespoň 15mm a na to našroubovat všechny mínusy. Pak si připravit sto kg tlumení, nespočet signálovejch a repro kabelů a hurá do toho, protože čim víc repro, tim víc adidas!

Arte, to co popisuješ je blbost. Víc repro prostě neznamená větší kvalitu. Nedá se to sladit a jako celek je to k ničemu, pokud do takový showcar instalace nechceš nacpat 200.000,-. Pokud jsi normální smrtelník, kup si od Pavlika nějakej silnější proklepnutej čtyřkanál, dokup si dobrý přední kompa, na zadní dveře se vykašli, zapoj kompa a koaxy na ten čtyřkanál a sub do kufru. Když neodflákneš instalaci, tak víc v životě nemusíš potřebovat.

o 11.07.2013, 15:46 | art
Děkuji za ujasnění, možná se tedy vydám znovu stejným řešením jak jsem již jednou dělal,, a popsal 323Marty, Zorg…
Asi jsem nebyl správně pochopen :/ šlo mi o to zachovat tovární počet reproduktorů v autě - nejsem žádný maniak s potřebou kapacitátoru* a modrýma neonama. Stačí mi střední kvalitní řady.
Ve své první instalaci co jsem výše popsal, jsem neměl žádné dechberoucí výkony, a pravdou je že to pro mé účely bylo dostatečné (dost překvapení oproti sériovým autoinstalacím, i když na to nepadlo tolika peněz). Decentní řešení (v předu v palubovce komp. DLS, vzadu v platu koax Helix, vše kolem 50W, z popsaného rádia takže možná 30W, a 2ch Audison pro sub v kufru, vše z ISO)
Takže z toho je patrné že jsem úplně obyč uživatel Autohifi : )

O těch nabízených zesilovačích popřemýšlím, zatím jen jediný nejslušnější který mi padnul do oka je 2ch Velocity, který nevyužiji pro tento případ :/ (sic ostatní nejsou úplně zlé)

Pohledám tedy slušný 4ch, stačí do 100w na kanál.

Zeptám se tedy, když použiji z rádia ty 3páry RCA jako kompletní výstup. Jak to funguje? Rádio pouští do ISO i RCA signál zároveň? Takže když ISO udělám na výstupních pinech prázdný, tak můžu automaticky brát výstup z RCA (hloupě je možné brát z obou zároveň)?

o 11.07.2013, 15:58 | madmaik
Mam suprovej 4k soundstream ref 800.4 kdybys chtel.
o 11.07.2013, 16:00 | 323Marty
Jen se ještě blbě zeptám, co máš za auto? Do sedanů se většinou dávaj 4 repra (přední dveře + zadní plato) a do hatchbacků zase 4 repra (přední dveře + zadní dveře). Přiznám se, že auto, kde by z továrny vyjelo 6 repráků (přední dveře, zadní dveře a plato) sem ještě neviděl. A k tématu...
3páry RCA jsou výstupem předzesilovače autorádia, zatimco ISO je výstupem koncového stupně. Používat ISO výstup autorádia pro linkovej vstup do zesu je hodně Low-end řešení. Nevim, jak je to u Clarionu, ale předpokládám, že standardní nastavení těch RCA je takový, že dva páry jsou pro přední a zadní repro a jeden pár je pro sub. Nebo to jde jako u většiny vyšších modelů zapojit jako 3way aktiv. Ale to neni důležitý. Ty použiješ ty RCA a abys neplejtval energií, bývá u rádií možnost vypnout vestavěnej koncovej stupeň zesilovače, protože ten je tam pak zbytečnej. Jinak myslim, že tady v bazaru seženeš hodně možností slušnejch čtyřkanálů a výkon je ten poslední parametr, kterej by tě měl zajímat. Rozdíl mezi 70 a 100W rms není v praxi žádnej. Pro SQ jsou důležitější parametry jako odstup S/N, separace kanálů nebo faktor útlumu...
o 11.07.2013, 16:07 | 323Marty
Ano, ten soudstream od madmaika zrovna vypadá velmi dobře! A místo dvou párů komponentů do předních a zadních dveří kup jedny pořádný kompa jen dopředu, nezapomeň na poctivý tlumení a uvidíš, že časem budeš i uvažovat o nepotřebnosti těch koaxů vzadu :o)
o 11.07.2013, 17:18 | art
OK, děkuji za osvětlení. A ten SS od madmaika vypadá dobře, jen mám ještě nabídku na Audison LRx 4.300 (myslím že ten také není zlý? i když nebude jako ten soundstream, jen je o dost levnější)
Jak jsem psal, tak je snad poznat že výkony nehoním, proto stačí i malý udávaný výkon, ale hlavně kvalitní kus zesilovače.

A auto kde byly takto rozmístěné repro v sérii, mám už druhé, oba sedany, první Peugeot 605 r.v.1998 (už nemám) :(, a Alfa 166 r.v. (nyní)

o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3094 sekund.