
Navštíveno 730x

Poradte odbornici.. ;))
Budu davat 2 baterky do auta, jedna se mi o to zda lze pouzit jistic, jako vypinac.
Je to videt z obrazku, proste chci mit moznost odpojit tu "kufrovou baterku".
Nekteri rikaji, ze to musi, nekteri ze ne.. tak nevim, budou to 2 obycejne autobaterky.
Udajne je ji dobre odpojit, kdyz se delsi dobu nedobiji altikem (auto stoji), aby se nevybijely vzajemne.
Mam jistic a na nem je psano to BAT a AUX.. (nejaky autoleads 140A).
Je podstatne u toho jistice, kudy tece proud??? jedna se mi oto, zda muze tect "dobijeci" proud z altiku proti jeho predepsanemu smeru.. snad si budeme rozumet...

no hlavne bych rekl,ze dle emma mas ten jistic moc silnej na 35ku kabel,mel by si mit kabel 50mm2...
Pavle, je to na hrane, ale jeste to jde...
Milhauzz to tak mel... ;))
soucet pojistek na zesikach... 140A
4k 2k a mono
25A + 25A + 90A
Pavel 528 140A na 50qmm kabel? Tady de videt nesmyslnost EMMY ... asi curaci neumej pocitat :)
Myslis, ze by to tak mohlo byt zapojene??
Co ten jistic? Je podstatne, zda amperci s kyblikama utikaji tak nebo onak?? ;)))
dle emma je max pojistka 160A pro kabel 53mm2 a jelikoz 160neni ,tak ANL 150A..
milhauzzz: brzdi!
na 35qmm muze byt max. 130A takze zadny nahrane ale pres
na 50qmm max.160A

07.03.2006, 14:43 |
Ricci Bolo by dobre si uvedomit, ze poistkou istite kabel a nie zosiky odbornici....

07.03.2006, 17:10 |
carhifipower | Upraveno: 2006-03-07 17:43:03
to Kral..a co mám já udělát podle Emma? myslím take na druha baterka ...zesiky maj 60 + 60 + 80 + 15A = 215A...jake Kabel a jaka baterka????
znám to takhle: 5m kabel:
do 5A = 2,5 qmm
do 15A = 4 qmm
do 30A = 6 qmm
do 40A = 10 qmm
do 60A = 16 qmm
do 80A = 25 qmm
do 100A = 35 qmm
do 125A = 53 qmm
do 150A = 70 qmm
(PS..připravím dovozce gel. baterky R-Power)
holt musis tahnout ty kabely dva....jeden treba 50ku a druhej 25ku rovnou k zesikum....
nekoukejte na zesiky...
na propojeni dvou baterek staci 35-50qmm
jsou dostupna EMMA pravidla, strana 26
[ Link ]
ok... k tomu jistici mi jste schopni neco rict??
140A jistic nemuzes mit na 35qmm kabelu pokud chces body, pokud nechces menit jistic musis dat silnejsi kabel
kdo rikal, ze mi jde o nejake body... na EMMU a dB Drag nemam :(( ..snad nekdy...
jedna se pouze o funkcnost...
(co rika teorie o jistici na SS proud???)
vsichni nejdou na emmu ,,nevim proc se vsicni hned ohanijou par amperama a to ze v pravidlech...bla bla bla...chce jen radu nee...?
v tom jistici jako odpojovaci druhe baterky bych problem nevidel, kdyz to tak chces.
to Kral..takhle to myslel tak...dík
a proč potrebuješ odpojovat ty baterky mezi sebou?
tazzz.. jo to jsem cetl.. a jak tam pise RadekFM, je dobre je odpojit pokud treba 14 dnu nejezdis... takze jinak neni potreba... jedna se o 2 autobaterky, zadna special.
budu tedy davat 2 batt a mezi ne ten jistic, ktery bude plnit funkci vypinace...
Pavel528 mi uz potvrdil, ze ten jistic lze pouzivat jako vypinac..
jo to jde to jsem neřekl ale mel bys mot hlavne chranenej kabel a to u obou plus polu, to je dle mne dulezitejsi než vypinač
mno ten spinac a tvorba odpojovani baterii mezi sebou ma smysl.
Pokud bys nekdy soutezil - treba v SQ nebo MM, kde se hodnoti zvuk instalace bez nastartovaneho motoru, a auto musi vydrzet hrat treba 30minut ktere muze zabrat hodnoceni.
Ja mam v Honde klasicky malou hondi baterku ktera to nevydrzi, takze dam dozadu jeste jednu baterku, a ten odpojovac - spinaci rele mam spis k tomu, ze pri poslechu bude auto hrat na zadni baterku, a kdyz by doslo k jejimu vybiti nebo poklesu napeti v dusledku delsiho hrani, tak aby to i tu predni baterku nevysálo a ja tak mel nasledne moznost nastartovat.
jistit to samozrejme budu..
Asi ta baterka stači...200A a 78kg :o)))


08.03.2006, 19:23 |
m1tv carhif: to je do tatry ne:) na to se mužeš na jedničku roztlačit když to připojíš ke starteru :)
Jak jsi vyresil ten jistic?? Pouzit ci ne? Ja vcera koupil rele. jako COLTIK. Cena 750kc.
