Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Tlumení dveří VW

 o Navštíveno 13795x o
o 29.10.2014, 17:04 | zach
Zdravím,
vím že se to tu už probíralo mnohokrát a mám to pročtený, ale radši se zeptám.
Mám VW rok 2011, v předních dveřích nové repro na zesilovači, ale nemám vytlumené dveře (bylo mi na dílně řečeno, že to není zas tak potřeba, že rozdíl zvuku nebude tolik markantní, neboť mám dveře uzavřený tím plechem a nedochází k akustickýmu zkratu a je tam uzavřená ozvučnice.
Otázka tutíž zní: Má cenu tlumit uzavřený dveře? Je rozdíl ve zvuku skutečně tak obrovský jak zde všichni píšou? Skutečně je poznat rozdíl v odhlučnění vozu při jízdě - a má cenu tlumit rovnou i zadní dveře (ačkoli tam je origo repro) zejména kvůli odhlučnění?


o 29.10.2014, 19:13 | CarMedia.cz (P)
Co se tyka zvuku stredobasu, markantni rozdil necekej, to same co se odhlucneni tyce. Urcite vytlumenim predejdes neprijemnemu klepani, vrzani apod. Ono taky zalezi, jak ty reproduktory hrajes, jestli mas filtr hpf na 80 Hz a vys, rozdil nepoznas prakticky v nicem.
o 29.10.2014, 20:02 | Seat Power
když mas dveře uzavrene celym plechem stahovačky tak nevidim důvod to nejak pretlumovat,mozna tak vnitrni,ale vnejsi plech je zbytecny a ja osobne zadny rozdil nepoznal před a po...
o 29.10.2014, 21:06 | zach
Áha, tak to jste mě dostali, čekal jsem všechno možný, jen ne tohle :D. Každý tady píše, že základ je dveře pořádně vytlumit a ejhle :D. V autě mi nic nevrže a neklepe (teda aspoň o tom nevím nebo jsem si toho nevšiml), takže se na tlumení asi vybodnu (a to už jsem byl napůl rozhodnutej).
o 29.10.2014, 22:09 | Bjorn | Upraveno: 2014-10-29 22:16:23
Tak já budu odporovat... po vytlumení hrály origo papírové reproduktory velmi výrazně lépe. Především se objevily nízké frekvence a podání se výrazně zpřesnilo. Po výměně reproduktorů (v cenové hladině 5000,- Kč) se objevil prostor a vše výše uvedené se ještě vylepšilo, ale ta prvotní změna po vytlumení byla doslova šokující. Navíc můžeš vše pustit do daleko vyšší hlasitosti než bez vytlumení a neobjevují se žádné parazitní zvuky. Pokud máš dveře zcela uzavřené plechem stahovačky, stačilo by vytlumit vnější plech dveří. Je to investice pár set Kč, tak to vyzkoušej a uvidíš.

A ke ztišení auta asi tolik... mám vytlumené dveře přední i zadní, kufr, kapotu a zadní podběhy. Jen s tímto vytlumením se do takových 80 km/h nedá skoro poznat rozdíl, ale od cca 110 km/h je to už znát a ztišení je poznat. Sice se objeví jiné zvuky, resp. ty tam byly i dříve, ale nebyly slyšet, ale jízda je komfortnější. Zkoušel jsem frčet 170 km/h a to už je sakra rozdíl, ale i při cestovce 140 km/h je to již výrazně poznat.
Ale tím jsem neskončil... do zadních dveří, na kapotu a na podběhy jsem ještě nalepil Sinus Live DSM, pod rezervu Gladen Aero Neoprene a do zbytku kufru (a dodatečně pod tapec předních dveří) CHP Damm a teď mám pocit, že jezdím na obláčku a že auto vůbec nemá zadní část. S jarem se ještě vrhnu na motorovou přepážku.
o 30.10.2014, 07:13 | CarMedia.cz (P)
Bjorn: co mas za auto? Ono je rozdil tlumit kvuli odhlucneni jen ty dvere, nebo vsechno to, co si napsal ty. Kdyz chces odhlucnit, musis delat vsechno to, co si napsal ty plus strechu, ktera je taky hodne dulezita. Pak to neni investice par set, ale par tisic. A opet se vracim i k tomu hrani. Zalezi na cele sestave od kolika a jak hrajes stredobasy. Osobne mam ve dverich AD W800, dvere sakra vytlumene a kdyz stredobasum nalozim, mam pocit, ze dverim nepomuze ani svecena voda. Zatimco u zakladnich typu reproduktoru s filtry vys nepoznas nic.. (v tomto pripade, samozrejme napriklad dvere jednickove Octavie apod.je zcela jiny pripad).
o 30.10.2014, 08:28 | zach
Já mám kufr a zadní podběhy zevnitř vytlumené (a že bych poznal nějaký rozdíl se moc říct nedá).Nějvětší rozdíl delají pneumatiky a povrch vozovky. Kapotu motoru zatím zvažuji, ale dle referencí to asi cenu má.
Střechu tlumit nemůžu - mám panoramu.
S tím ořezáváním frekvencí je to složitější. V kufru mám basák, ale často ho nevozím kvůli místu v kufru, takže většinu času ho tam nemám, nicméně ty spodní frekvence ze dveří jsou minimální a když je chci slyšet, tak musím na radiu dát bass boost a ještě to zvýraznit na ekvalizéru, ale to už je celej spodek takovej moc hutnej a zhuhlanej a působí strašně přebuzeně a nereálně a nepříjemně a s basama to stejně není žádnej zázrak. A k tomu jsou nižší středy takový jakoby zahuhlaný (mám pocit, jako bych měl na ekvalizéru nastaveno kolem frekvence 500Hz +8 ).
o 30.10.2014, 08:48 | Bjorn
Já osobně mám již 12 let stejnou OI a tam je situace jiná. Má dveře jako cedník. Ale tak tiše jak jezdí teď nejezdila nikdy :-)
Ale zpět k tématu. V létě jsem ve familii tlumil OII a Passata (tuším 2009) a tahle auta mají dveře uzavřené plechem stahovačky. Proto jsme tlumili jen vnější plech předních dveří a i tak byl efekt znát, nicméně nebylo to tak výrazné jako u mé OI, prostě ta auta hrála lépe již v sérii. Ale zlepšení bylo znatelné. Nicméně brácha si pak dotlumil u OII i vnější plech, neboť začal hrát hlasitěji a tvrdil, že se mu objevilo nějaké drnčení. Po vytlumení prý zmizelo. A bratránek s Passatem již to také na jaro plánuje včetně výměny reproduktorů.
o 30.10.2014, 08:51 | Bjorn
zach: Jak jsem psal... samotné vytlumení zádě není samospasitelné a projeví se až ve vyšších rychlostech. Pak je to znát. Ale nalep na to materiál na odhlučnění (CHP Damm, Gladen Aero Foam (Neoprene), nebo můj oblíbený Sinus Live DSM) a budeš koukat.
o 31.10.2014, 12:14 | zach
Takže abych to shrnul, na tlumení dveří se vykašlu, protože to nejspíš nemá cenu a výsledný efekt by nebyl znát.
A jak je to s odhlučněním motoru? Mám v autě benzín, takže už v serii není moc slyšet (ale znáte to, vždycky to může být lepší). Na kapotě mám origo nějakej potah - má cenu přidávat pod to tlumení, případně ten kryt vyhodit a dát tlumení a na to nějakej hoodliner? Je to skutečně znát nebo je to opět přecěnovaný jako tlumení dveří? Tlumení přepážky motoru nepřipadá v úvahu kvůli nutnosti rozebrání palubky.
o 31.10.2014, 13:14 | Bjorn | Upraveno: 2014-10-31 13:16:41
zach: Jak jsem psal výše... tlumit dveře z mé zkušenosti má smysl i u Tvého vozu. Je fakt, že záleží na mnoha aspektech, které tu nevyřešíme. Jak psal Jirka K. záleží co do repro pouštíš a také jak subjektivně vnímáš (slyšíš). Já mám smůlu-štěstí (nehodící se škrtni) v tom, že hraji od svých 6 let na klavír a mám hudební sluch. Často je to dnes na závadu...
Ale zkus vytlumit venkovní plech jedněch dveří (cca 250,- Kč) a porovnej s původními dveřmi. Pak se rozhodni.
Ohledně kapoty mám však jasno... vyhozené prachy. Mám vytlumeno i odhlučněno, ale nepoznal jsem venku rozdíl. Uvnitř to nedokáži posoudit, neboť auto je vylepené vyjma střechy a přepážky motoru celé a tak je výrazně tišší.
o 31.10.2014, 13:25 | Bjorn
Jde přece také o to z jakého materiálu je ozvučnice tvořena, ne? Když budeš mít stejnou ozvučnici z tenkého plastu a masivního dřeva bude hrát lépe ta dřevěná a to již je proto, že zvukové vlnění ji nedokáže rozvibrovat tak jako to dřevo. A to samé platí u dveří... ten plech je velký, tenký (relativně) a zvukové vlny je mohou rozvibrovat daleko snadněji, než když mu pomůžeš vytlumením. Ozvučnice musí být tuhá a nesmí kmitat. Což u samotného plechu není samozřejmostí. Ono nejde jen o akustický zkrat...
o 31.10.2014, 14:53 | zach
Jasný, díky za tvé zkušenosti :)
Ono kdyby to bylo skutečně pár stokorun, tak to tady ani neřeším, nicméně dveře tlumit nehodlám svépomoci (jednak jsem to nikdy nedělal a kdyby se tlumilo, tak chci maximální výsledek zaručený zkušenýma rukama, a jednak odvrtávat nýty a sundavat ten vnitřní plech si netroufnu - mimo to mám strach, že bych zalepil i třeba to, co se zalepit nesmí hlavně kvůli odtoku vody). A to už se bavíme o částce 4-5000,- za vytlumení předních dveří + celý den auto na dílně + čas spojený s odvozem a vyzvednutím auta (což je pro mě 4x1 hodina - takže celý den v prdeli)
Proto tady sonduji, jestli do toho jít či nikoli.
Vytlumením kufru jsem se taky nechal zlákat, protože každý říkal, jak extrémní to je rozdíl (některé články byly podloženy i měřením pomocí hlukoměru) a když jsem si nechal celý kufr včetně podběhů zevnitř(i předních) vytlumit, tak subjektivně tvrdím, že rozdíl je v podstatě nepostřehnutelný (možná je to dané tím, že auto bylo z výroby již dost tiché - což potvrzují i mnohé články na internetu).
o 31.10.2014, 21:08 | Bjorn
zach: Já bych se toho vůbec nebál... také jsem netlumil a sháněl někoho, kdo to udělá a nakonec jsem zjistil, že je to velmi zábavná práce na jeden volný den. Přiznávám, že první dveře OI, konkrétně vnitřní děravý plech byl masakr a dokud jsem nenašel STP Alum, byl jsem z toho celkem zoufalý. Ale pak už to šlo a vlastně je to výborná zábava. Druhé dveře jsem dal komplet za 3 hodiny a vyhrál jsem si s tím tak, že je maximální výsledek zaručen :-) Jediné na co je třeba dávat pozor jsou, jak zmiňuješ, ty odtokové dírky, kterých je tak okolo pěti. Jsou jasně viditelné a tak je prostě necháš volné odstřižením části tlumicího matroše. Proděravět dodatečně to asi není ta pravá cesta :-( A některá auta mají čidla na pytle ve dveřích, tak to samo také nelepit :-D A jestli chceš, tak nýtovací kleště ti půjčím, do Dačic jezdím za babičkou. ;-)
o 01.11.2014, 16:28 | zach
Jestli vidím dobře, tak koukám, že tam nemám nýty, ale šrouby. Takže jestli to dobře chápu, tak povolím šrouby a plech je dole.
Jak je to s oknem? Někde jsem viděl, že ho přilepujou páskou k rámu dveří.
A co ty 3 bílý čudlíky s černou průchodkou (bo co to je), co jsem zakroužkoval? Na internetu jsem viděl plech sundanej a tam to měli taky odendaný.
A jak je to s reprákem? Když chci sundat plech, tak ho asi musím taky odendat že? (abych odpojit kábly)
Ještě najaký případný rady nebo zálunosti, který by mě mohli potkat? (např. s tím oknem, aby vše fungoval pak jak má)

foto k příspěvku  od zach

o 01.11.2014, 18:08 | Jarda S.
nejdřív vyloupni ty gumový záslepky (jednu máš zakroužkovanou) pak musíš sject oknem do polohy aby v těch okýnkách byli šrouby co drží sklo ty povolíš a můžeš okno vyndat pak demontuj plech
o 01.11.2014, 19:03 | Fonfy
treba sa stym pohrat ale nic nerobit silou!
o 01.11.2014, 21:08 | Bjorn | Upraveno: 2014-11-01 21:16:20
Vida, tak i v roce 2011 použili šrouby... Je to jak píše Jarda S a Fonty. Jakmile okno povolíš a půjde vytáhnout z lůžka stahovačky, tak ho potáhni nahoru a já ho raději vždy vyndal... rozhodně bych nechtěl, aby se uvolnilo z pásky, když mám pazoury ve vnitřku dveří :-( Vyndat jde snadno, "ponořením" kousku přední (tou zkosenou stranou) do dveří, čímž si uvolníš zadní část z rámu a okno se vyklopí směrem k interiéru. A pak vyndat. Fakt opatrně, neboť je prohnuté a na to je třeba pořád pamatovat. Výrazně lépe to jde, když ještě sundáš stírací lišty a gumy oken v rámu.

S tím reproduktorem si to již nepamatuji přesně, ale tuším, že není přidělaný k tomu plechu, ergo ho můžeš demontit až potom. Žádné extra záludosti v tom nehledej, nejsou tam.
o 02.11.2014, 00:32 | zach
A nějaký typy, jak sject s oknem dolu? Protože elektrika bude vypnutá. Nějake mě teď z hlavy nic nenapadá.
o 02.11.2014, 08:19 | Bjorn
Žádný tip není. Elektriku musíš odpojit až potom. Také jsem napoprvé vymotal vodičový svazek a pak zjistil, že takhle teda ne :-D
o 02.11.2014, 09:21 | Jarda S.
musíš jí pak zase připojit jinak to nejde
o 02.11.2014, 13:33 | zach
Super.
Tak abych to shnul:
sundám tapec, vyloupnut ty 2 gumový záslepky, připojím elektriku a sjedu oknem dolu, až uvidím šrouby, ty povolím a okno už je pak navolno a vyhátnu ho nahoru, přichytím ho pořádně izolepou,aby nespadlo, sundám šrouby na plechu a odklopím plech (předpokládám, že mi zůstane viset na drátech a případně na táhlu kliky). Umeju vodou s JARem a odmastím, nalepím tlumení, vrátím plech na své místo, přišroubuju šrouby, opatrně dám okno dolu až na původní pozici, abych mohl opět utáhnout šroubky skrz gumový záslepky (nevím,jak tam okno drží?), nasadím záslepky a dám tapec. Správně? Nikdy jsem to naživo neviděl, jen četl zde na foru teoreticky.

Dotazy:
1)nemám doma váleček - předpokládám, že lze tlumení pouze přimačkávat postupně rukou, aby pod tlumením nebyl vzduch
2)mám (můžu?) tlumit i ten plech stahovačky z obou stran (zejména mi jde o stranu vnější,tu směrem ke karoserii), všude jsou jen fotky s polepenou vnitřní stranou, proto se ptám, zda se může dát i něco na vnější stranu (nevím, jak to tam vypadá a zda by to nemohlo bránit oknu při sjíždění)
3) jaké tlumení a v jakém počtu použít? Mám v merku na vnější plech (karoserii) použít STP ANTICOR G a na to něco na tlumení zvuku (zvuk se teď zdá takovej tupej a dutej, jak kdyby tam byla malá ozvěna,tak tomu chci zabránit, ale mám strach, co v tom prostoru s tím udělá voda a vlhkost) třeba něco jako toto GLADEN AERO WAVE. Na plech stahovačky bych lepil něco lehčího, třeba STP ANTICOR L LIGHT (případně z obou stran) a na tapec bych dal GLADEN AERO MULTI
o 02.11.2014, 17:06 | Bjorn | Upraveno: 2014-11-02 17:08:19
Postup správně, jen vynech tu vodu s jarem... někdo to používá na odmaštění a není to to pravé ořechové. Když to uděláš rovnou technickým odmašťovačem, tak ten jar vynech.

1) váleček není nutný, stačí to dělat tak, jak popisuješ, ale doporučuji přes hadr. Ta ALU vrstva je ostrá a o okraje je možné se pořezat. Přes hadr je to bezpečné. Hodně však pomůže horkovzdušná pistole, zvláště v současném počasí...

2) nemám zkušenost, ale vůle je tam dostatečná a vadit by to oknu nemělo. Já polepoval jen tu směrem k tapecu, to co bylo dovnitř (do dveří) jsem nechal být.

3) myslím, že je to celkem jedno. Já mám zkušenosti se SilentCoat, B2 Audio a GroundZero GZDM AB a nejlíp se mi dělalo se SilentCoat. Ale není to v ničem jiném, než v tom, že má na sobě vytlačené malé kostičky a dle toho se dobře vystřihuje tvar který potřebuješ a dobře se podél těch kostek tvaruje. GZDM AB je také fajn, ale okraje více řežou a naznačené tvary na odstřihnutí jsou výrazně větší a když dolepuješ detaily, tak se hůř odhaduje co máš vystřihnout. Do dveří na vytlumení klidně nalep tu AeroWave, nebo AeroNeoprene, nebo SinusLive DSM. Na tapech bych AeroMulti nedával... je to drahé, neboť je to kombinace tlumícího a odhlučňovacího materiálu materiálu v jednom. Dal bych CHP Damm.
o 08.04.2021, 15:16 | Petr11
Ahoj, koukám že trochu starší téma, ale koukám, že dost lidí řešilo stejný problém jako teď já.. No koukal jsem, že k tomu mají dobrý článek tady [ Link ]
o 08.04.2021, 15:20 | kiklop32
To už je na blok odkazů na tuhle firmu
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3343 sekund.