Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Pokus o SQ Mazda 6

 o Navštíveno 5179x o
o 24.11.2014, 22:28 | Duri168
Ahojte všetci. Takže dal som na vaše rady a skúsil som vypnúť zadné repro, zadovážiť si DSP od audison bit ten (nešumí :D) a prešiel som na aktiv.
Zosík na stredobasy (DLS RM6) a výšky (UP1i) mám Phoenix Gold Xenon 200.4 a zvuk mám nastavený následovne:
Stredobasy 60-3000hz a výšky 3000- zbytok (12db strmosť)
Uvažoval som nad výmenou stredobasou za AD W600 a nastavil by som deličku na 2500hz.
A aj nad výmenou subwoofera (teraz Alpine R15v uzavrenke) A zamenil som fázu na subwoofery, lebo sa mi to stale nedarí zladiť so stredobasmmi. Prosím o rady, postrehy či názory. A inak veľká vďaka všetkým, ktorí nadomnou neztratili nervi.. :)


o 24.11.2014, 22:52 | Fonfy
AD W600? nerob tu chybu ktoru som chcel ja spravit..precitaj si o tom tu na fore AD W600 ti nemaju sancu zahrat stredy..su vhodne do 3 pasma..uz konstrukcia toho menica hovori za vsetko
o 24.11.2014, 22:58 | MARWiN | Upraveno: 2014-11-24 23:00:56
nejste vy dva bratia? :D nedělej takove pi*oviny jako Fonfy, jeden tu bohatě stačí...nejdřív to nalaď a pak můžeš měnit komponenty, těžko po prvním ladění říct něco ve stylu "to je naprd, nehraje to"
řešil jsem to tu asi 14dní zpátky, že AD W600 když mají podle specifikací hrát do 2kHz, tak určo nejsou vhodné do dvoupásma a proto jsem šel cestou AD W60...
Jinak jen pro vaší informaci, já to ladím už přes rok, pořád s těma samýma komponentama a i teď jsem si vzal rady noclue-ho a zkušenějších k srdci a ejhle, ono to hraje líp a líp... a pokud máte hoši nějaký problém, tak si kupte Sinfoni :P :D

edit: nejdřív se aspoň naučtě něco málo o teorii, než začnete měnit komponenty, ty články tu někde jsou a ne jednou, jsou sice v češtině, ale to by snad neměl být problém, no ni?
o 24.11.2014, 23:03 | Duri168
ok chlapi, uz som precital par veci, a mmyslim ze mi tie DLS RM6 budu stacit. Len som strasne bezradny. Subwoofer pocut stale ze hraje zo zadu a je oneskoreny, a to mam nastavenu vzdialenost, a snazim sa upravit aj ms kludne aj od 0.05 az po 6.00 a stale to neviem zladit. Teraz som dal protifazu subwooferu a a zrazu je to o kusok lepsie. Poradte mi ako ladit.. plllsss.. ://
o 24.11.2014, 23:03 | Duri168
A je pocut aj skok medzi stredobasom a vyskou..
o 24.11.2014, 23:08 | Fonfy
Marwin: :DD
Preto som to vsetko vyhodil von a pojdem jednoduchsou cestou pasivu a aktiv budem riesit do buducna uz iba s niekym kto mi stym pomoze..je to tazke no
o 24.11.2014, 23:09 | Fonfy
Duri: to ti nikto neporadi..najlepsia pomoc v tomto smere je ked ti to niekto skusi poladit priamo v tvojom aute
o 24.11.2014, 23:11 | MARWiN | Upraveno: 2014-11-24 23:12:09
co je to "skok" mezi stredobasem a vyskou?
vysky mas umistene kde a smerovane kam?
mas srovnane hlasitosti?
ve fazi to predpokladam nemas kdyz mas sub slyset zezadu
mas nastaven i hlasitosti jednotlivych pasem?
idealni by bylo nekam dojet na soutez pripadne k nekomu a kluci ti urcite radi poradi
o 24.11.2014, 23:21 | Duri168
A ako mam vediet, co a kedy dat do protifazy? Ci najlepsie by bolo keby som nic nedaval do protifazy a malo by to hrat dobre?
A neposkodim tym repro?
Cital som X-krát články od Milhauza ale akosi som to poriadne nepochopil.
A kedy sa najblizsie nieco kona? Vdaka
o 24.11.2014, 23:26 | MARWiN | Upraveno: 2014-11-24 23:27:41
vzhledem k tomu ze je po sezone, tak hadam az na jare pristi rok...
taky predpokladam ze ladis na sum a pokud si koupis treba CD EASCA, tak tam je sum ktery je nahrany ve fazi a v protifazi a podle subjektivniho pocitu to ve fazi nesmi byt rusive a naopak v protifazi se ti zda ze jde ten sum ze dvou zdroju a neni to moc prijemne...
Na takovy prvni pokus se da pouzit i metr a odmerit jednotlive vzdalenosti reproduktoru, avsak by bylo vhodne mit nejdriv srovnane hlasitosti vsech menicu, tj. aby kazdy hral stejne nahlas, coz opravdu netusim jak udelas podle ucha :D A mikrofon hadam asi nemas

tezko to takhle popisovat kdyz si pod tim kazdy predstavi neco jineho, navic by to bylo psani asi na nekolik desitek stranek
A pokud nechcete mit starosti, tak si kupte pasiv s vyhybkama!
o 24.11.2014, 23:34 | MARWiN
jak koukam tak pokud mas 12dB/okt. delicku, tak bys mel otocit polaritu na nekterem z reproduktoru, ale ono s tema fazema dost zalezi i na konkretni montazi, vzdalenosti od posluchace atp. kazdopadne rekneme ze vysky budes mit "ve fazi" cili polaritu tak jak ma byt tak stredobas otocis polaritu na repraku opacne a sub bude zase "ve fazi"
podle ALpinu je cca 2,54cm/1" 0,1ms na casovych korekcich, takze si zkus odmerit jednotlive repra metrem od hlavy a ten krety bude nejdal bude vychozi a pak vsechny posunes casovkama o ten rozdil vzdalenosti podle toho co jsem ti tu ted napsal
o 24.11.2014, 23:39 | Duri168
diky moc.. :))
Zajtra popisem ako som dopadol..
Inak moj subjektivny nazor je, ze ked som mal vyhybku tak repro islo skorej do skreslenia, a aj bass od stredobasou bol taky slabsi.
o 25.11.2014, 14:42 | Zdeny60
Odpověď na problémy je napsaná hend v prvním příspěvku tazatele....

Marwin: ty woe, ty běž vyučovat minimlně na ČVUT, tam by ses hodil:-)))))))

"jak koukam tak pokud mas 12dB/okt. delicku, tak bys mel otocit polaritu na nekterem z reproduktoru" toto hovoří za vše .....:-)))))))))

Ty woe, to sjou perly:-)))))))

Duri: buď v klid, to se poddá a za chvíli SW vyhodíš za auta ven:-)Nebo si na to zvykneš.

Mj, nevidím, jak máš nastavené dělící kmitočty mezi SB a V, na kolik máš nastaven SW? Od toho zační. Pak sniž strmost na 6dB a provnej.
Čím vyšší strmost na děličce a čím dál od sebe měniče, tím víc to bdueš vnímat jako roztrhaneé... Více jindy, teď musím odjet.
o 25.11.2014, 20:23 | MARWiN
Co přesně se ti na tom Zdeny nelíbí?
Že jsem zaměnil slovo strmost za děličku, holt prostě nejsou všichni neomylní jako ty.
Je tam napsáno "měl bys" to není totéž jako "otoč" a kdybys to nevytrhl z kontextu, že záleží i na konkrétní montáži, tak by to asi nebyl problém...
Nikdo tu nepoužívá mikrofon ani jinou sofistikovanou měřící techniku, ale pouze ucho a obvykle člověk pozná rozdíl, ale tady tazatel ani neví jaký je rozdíl mezi zvukem ve fázi a v protifázi, tak se pak těžko radí a člověk v dobré víře ještě dostane zje*áno

Poslední dobou je tu móda si tu kupovat DSP aniž by tazatel, povětšinou zo slovenska, měl nejmenší ponětí o tom "co s tím" a nepomáhá ani čtení literatury a článků na iternetu

A vzhledem k tomu, že tu všichni mají "soutěžní" ambice, používat nešťastných 6dB mi přijde trochu mimo, zvuk je pak obvykle rozplizlý a zahuhlaný, bez focusů ,ale rád se nechám přesvědčit o opaku, pokud máš jiný názor
o 25.11.2014, 20:27 | Fonfy
kazdy musi nabrat skusenosti casom :)
to ze maju zrazu vsetci sutazne ambicie je len a len dobre
o 26.11.2014, 09:53 | Zdeny60 | Upraveno: 2014-11-26 10:01:18
Marwine: zkus si udělat jednoduchý test. Pusť si jakýkoliv signál na dejme tomu 3kHz a zkus otočit fázi vejškáče proti středobasu. Co uslyšíš? Odpovídm ti: prd:-) Tak neraˇd nesmysle:-)

A zkus si popřemýšlet, co je ta tvoje "dělička" a co je strmost. Pak na to přijdeš. Ale já ti to ulehčím a řeknut ti to polopaticky:
dělička je dělící kmitočet. Tzn. kmitořčet, na kterým se oddělují jednotlivá pásma ve vícepásmových reproduktorových systémech, vyjářený v Hz. A strmost je ÚTLUM vyjádřený v dB , který ukazuje pokles úrovně na daném kmitočtu. Už to chápeš?????? Takže jestli má nastavenu strmost 18dB či kolik, tak pak v praxi na dělícím kmitočtu to vypadá tak, že jde o velmi ostré oddělení obou sousedních pásem a tím pádem oba měniče se jen velmi málo překrývají (protože díky tomu poklesu). Pak se stane - nyní názorně a ber to jako příklad - že např. na 2500Hz (což je běžný dělící kmiotčet pro SBa výškáč) tak při poklesu -6dB bude velmi neznatelný přechod mezi oběma pásmy a zvuk bude jakoby vycházet z jednoho bodu. Pozor - platí při reáně blízkém umístění obou měničů. Čím více se ale jejich vzdálenost bude zvětšovat (tedy jejich osy bduou dál od sebe) tím více dojde k narušení plynulosti přechodu zvuku mezi oběmaa z nich. A čím vyšší pokles (tedy útlum) na děličce bude, tím markantjnější to rozdělní obou dzrojů vzku bude - kdybych to blbě přiroval k přepínači - tak jedeš s kmitočtem od 2490Hz nahoru a na kmitočtu oscilujícím kolem 2500 o +/- pár Hz se to bude chovat tak, jakoby "hraje výškač, ted´SB, zase výškáš, ted SB" To je jen obrazný popis, jak se to chová a v praxi to je samosebou spojitý jev.

proto pro praxi, pokud nemůžeš zajistit, aby osová vzdálenost byla minimální, pak je výhodnější použít menší strmost. Pokud je qale vzdálenost minimální, ideálně obě osy leží na sobě, pak je lepší co nejyvšší strmost, 18 i 24dB. jenže toto v aztě s výjimkou koaxů nikdy nenastane, tudíž mnenší strmost je lepší. A to nemluvíme o dalším důležitém gfaktoru, jakým je časvý posun obou měničů proti sobě. To je ale na strááášně dlouhé psaní a ještě horší praktické nastavování.

A poslední zmíjnka ad SW. v autě je to jeden obrovský průser. U všech aplikací, snad na 99,9%, co jsem kdy slyšel, tak nešlo ani o problém samotného SW, ale o problém posluchače, protože SW opracoval ve zcela absurdně nsatveném nesmyslném naldění, onbvykle o +12dB hlasitěji, nevhodně dělný na 150Hz a jiná zvěrstva. Slyšet ho bylo na kilometry daleko, kdy auto bylo ještě za kopce, ale to je tak vše.
Správný SW nesmí být vůbec slyšet a nesmáí být niajk lokalizovatelný. Nijak slyšet ve smyslu, že yb ti přebučel a přehoukal zbytek akustického pásma, což se obvykle děje. A jak jistě víš, bas do ca 80hZ se šíří kuloplochou, takže jakmile začneš cítit, že ti bas leze z kufru, tak máš nastaven příliš vysoký dělící kitočet a k tomu (obyvkle( ještě totál blbě nastevn útlum na něm a ještě korunován blbou fází. Pak slyšíš jen paskvil.
A to ještě nemluvíme o návrhu vlastních SW ozvučnic, protože to už je fakt na moc dluhý psaní.
Když to shrnu, tak cesta k dobrému zvuku v aztě rozhodně NUTNĚ NEVEDE přes DSP a aktivní výhybky. to je cesta snadnější, ale o to náročnější, protože ti poskytuje příliš moc "stupňu volnosti". A pokud nevíš, co a jak, je výsledek ten, jak píše zakladatel vlákna- že ho muzika se*e. A já se mu ani nedivím.

K tvé první větě: absolutně se necítím býti neomylným, jak se ty mylně domníváš. jen reaguje na nesprávná tvrzení, která jsi použil a měl jsem dojem, že by bylo je dobré uvést na pravou míru.

Na závěr se zeptám, co to jsou "soutěžnáí ambice"/? Já pro dobrý zvuk )nyní již jen doma, cestu za dobrým zvukem v autě jsem již před 15 lety opustil) žádné soutěžní ambice či jejich definici jaski neznám. Díky za osvětu.

o 26.11.2014, 19:01 | aleess
To:MARWiN,s těma Sinfoni si to myslel jak? Jako když si dotyčný koupí měňiče Sinfoni,tak vyřeší daný problém?
o 26.11.2014, 19:28 | MARWiN
Dobroš, dejme tomu, na 3kHz uslyšíme oba prd, protože tam s největší pravděpodobností stejně bude díra od překrývání pásem, ale pokud si pustíš šum, což je řekněme celkem komplexní signál složený z mnoha frekvencí, tak už poznáš že něco není jak by mělo... podotýám, že se pořád bavíme o aplikaci v autě, kde standardně je středobas cca metr od výšky a poměrně nevhodně směrován kamsi do podlahy, či kolene, kotníku atp.
Další věcí je, že pokud tam sedíš sám, tak na pravé straně ti nezaclání nohy spolujezdce a zase je ten zvuk nějak deformován na jedné straně a plno takových zajímavých lapálií, které se doma v "hranaté kostce" dají docela efektivně odstranit

Domnívám, se, že tady Duri chtěl nějakou komplexní radu, jak to nastavit, aby ho to ne*ralo jako píšeš, čili sfázovat a to jak hlasitosti a děličky/strmosti, tak i časovky, což se v obýváku zas moc řešit nemusí, když si to křeslo prostě přitáhneš doprostředka, abys měl fajn poslech, což v autě uplně nejde. Tím jsem chtěl jenom uvést na pravou míru ten můj "omyl" o strmostech

Soutěžní ambice? to je jednoduchý, ty už jsi z toho asi možná vyrostl, ale poslední dobou (cca 3-4 roky) se tu rozmáhá soutěž EASCA, což je jakýsi malý bratr EMMA.. a troufnu si říct 90% instalací, co se tu poslední dobou objevily byly a mají trochu delší téma, jsou právě soutěžící z EASCA.

A ohledně DSP v autě, tady asi bez výhrad souhlasím, nicméně bez DSP se jaksi časovky dohánějí těžko ale člověk na to musí tím pádem myslet už při montáži, ale vlastní kostrukcí výhybek se tu moc lidí nezabývá, takže toto téma bych opustil.

@Aleess: Sinfoni? myslel jsem to ,že za relativně málo poněz, hodně muziky. A navíc tady Duri má DLS RM6 a DLS UP1 či jak se to vlastně píše, což pokud by koupil nějaký,řekněme,hotový set, který by měl být zároveň od výrobce i sladěný, tak si ušetří hodně problémů
o 26.11.2014, 21:02 | aleess
Tak to máš pravdu.Líp by to hrálo a míň by mněl problémů s nastavením. Já mám Maestosa T25T,T165W,Capričia v aktivu a stále se mi zdá,že to není ono.
o 28.11.2014, 18:42 | mendo
Duri ktoru 6ku mas?
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3385 sekund.