Navštíveno 17353x
15.02.2015, 11:38 |
swep Po předchozím soutěžním SQ projektu Opel Kadett ART collection
[ Link ] jsem absolvoval pár srazů v sezóně 2014 s novým projektem v BMW e46 coupe. Sezónu 2015 bych chtěl již vzít od začátku.
Instalace je dokončena a v těchto dnech dolaďuji detaily.
V krátkosti k použitým komponentům
HU:
Clarion DRZ 9255
AMPs:
Genesis DualMono
Genesis DualMono
Drivers:
MicroPrecision 7.28MkII
MicroPrecision 7.16
Zatím hraji na dvoupásmový aktiv s přípravou pro full 4 way active. Pokud se podaří sehnat další dual mono, tak bych chtěl ještě letos nainstalovat stereo subwoofer.
Prioritou bylo zachovat co možná nejvíce sériový vzhled auta, takže jsem musel dobře promyslet, co a kam dát. Jediný prvek, který bohužel schovat nešel jsou výškové reproduktory, ty holt dostaly domečky na A-sloupcích.
Zde malá ochutnávka, než zpracuji fotogalerii z průběhu instalace.
15.02.2015, 11:38 |
swep
15.02.2015, 11:38 |
swep
15.02.2015, 11:41 |
swep
15.02.2015, 12:05 |
swep
15.02.2015, 12:05 |
swep
15.02.2015, 12:05 |
swep
15.02.2015, 12:05 |
swep
15.02.2015, 12:06 |
swep kabeláž připravena k instalaci do vozu | vše ve flexo opletech
15.02.2015, 12:15 |
swep
15.02.2015, 12:19 |
swep | Upraveno: 2015-02-15 12:19:53
napájení pro head unit | DC/DC converter
15.02.2015, 12:22 |
swep repro kabely | příprava pro 3 way front
15.02.2015, 12:25 |
swep signálové kabely | vedeny středem | 4 páry RCA - příprava pro 4 way
15.02.2015, 12:28 |
swep nutná úprava a fixace kabeláže
15.02.2015, 12:30 |
swep využití OEM fixačních bodů | BMW part
15.02.2015, 12:34 |
swep vedení signálových kabelů středovou konzolí k HU
15.02.2015, 12:39 |
swep ochrana kabelů OEM průchodkami | BMW part
15.02.2015, 12:39 |
swep ochrana kabelů OEM průchodkami | BMW part
15.02.2015, 12:48 |
swep papírový muster pro kroužek pod středobas
15.02.2015, 12:48 |
swep
15.02.2015, 12:56 |
swep následně vytvořit 3D model
15.02.2015, 12:56 |
swep
15.02.2015, 12:58 |
swep no a díky Smětymu zrealizováno - dosedací plocha sedí perfektně
15.02.2015, 13:02 |
swep no .. jak už to tak bývá, není radno radovati se předčasně a tak přišel na řadu starý dobrý kamarád svěrák
po necelých 3 hodinách řezání jsem dostal správný úhel naklopení, který se ve výrobě bohužel díky nedopatření otočil o 180°
15.02.2015, 13:05 |
swep sedí skvěle
15.02.2015, 13:08 |
swep původně jsem doufal, že se mi podaří tomu vyhnout a nebude nutný zásah do karoserie, ale bohužel jsem musel přistoupit k radikálnímu střihu
15.02.2015, 13:11 |
swep nakonec to nebylo tak bolestivé
15.02.2015, 13:18 |
swep pozice je bohužel lehce nepříjemná z hlediska pojezdu stahovacího okna hned za měničem a výztuhy plechu (v levé části kruhu), která zabránila vytvoření díry v plnném kruhu. Jiná pozice v zhledem k zachování sériového vzhledu interiéru nebyla možná
15.02.2015, 13:36 |
ivls | Upraveno: 2015-02-15 13:37:22
Pěkná práce ;-)
To ale trvalo, než jsi tam tu díru pod středobas udělal :-)
Máš to pěkný Martine, ale jedna technická... aktuálně to vypadá dost podobně jako moje, alespoň to umístění a přesně díky takovému nešikovnému sklonu se mi v kroužku drží voda co steče po vnitřním plechu při dešti/myčce a samo mi to proteklo až dovnitř na koberec, takže bylo nutné vymyslet dovnitř nad kruh jakýsi okap který tu vodu svede bokem mimo kruh... řešil jsi už taky něco takového?
15.02.2015, 14:10 |
PekG super rád bzch se i s tebou už popral ;). Jinak jako Ivls mám stejný pocit že někdo říkal že se díra dělat nebude :D. Rád si poslechnu.
15.02.2015, 14:12 |
petis Parádní práce. Líbí se mi to! :-)
15.02.2015, 15:46 |
swep MARWiN ono to na fotce vypadá že to má sklon odvnitř, ale ten kroužek je vodorovně, teda myslim. Nahoře nad kroužkem je takový okap už na tom vnitřním plechu, pár deštivých jízd jsem absolvoval a zatím mi nikam nic nenateklo ;)
15.02.2015, 15:47 |
swep diky pánové, už to mám delší dobu nafoceno, jen jsem neměl čas to sem dát, samozřejmě že galerie pokračuje
15.02.2015, 15:58 |
swep tohle jistě mnozí znáte.. Ground Zero Gold
[ Link ] od Jirky z Revila | tvrdil mi že jeden balík bude stačit .. no a mýlil se :D + jsem pak ještě vzal několik plátů Ground Zero ML
[ Link ] | kromě toho jsem použil i starý dobrý vibraflex 25, jehož zbytek jsem měl v dílně | dveře natolik přibraly, že se stala drobná nehoda se závěsem dveří, který se tak trochu utrhnul z karoserie - každá mince má dvě strany :(
15.02.2015, 16:02 |
swep a jde se na to | čím menší čtverečky a více překryvů, tím lepší zpevňující účinek tlumení | pláty jsem dělil podle naznačených čar na alu fólii
15.02.2015, 16:05 |
swep přístup do dvěří kvalitní německé konstrukce je poměrně náročný a v konečném důsledku byl i bolestivý v podobě mnoha poranění rukou :)
15.02.2015, 16:08 |
swep | Upraveno: 2015-02-15 16:08:50
začít je nutné odspodu směrem nahoru s překryvy cca 10 mm a více, pak stékající voda nebude zatékat pod prípadné netěsnosti a nebude podporovat korozi vnitřních plechů
15.02.2015, 16:12 |
swep vibraflex 25 jako spodní vrstva v místě za měničem (měl jsem ho jen zbytek necelý jeden plát), následně překryt GZ Gold a následně GZ ML
15.02.2015, 16:14 |
swep tady už schován pod GZ gold
15.02.2015, 16:17 |
swep ještě jsem našel detail vibralexu | velikost dílků volena cca 100x100 mm
15.02.2015, 16:22 |
swep jako horní vrstva Ground Zero ML | ten jsem již dal ve větších kusech, aby mi vystačil na větší plochu, jelikož jsem jej použil pouze na místech za reproduktory
15.02.2015, 16:27 |
swep ošetření antikorozním nátěrem díry ve vnitřním plechu
15.02.2015, 16:30 |
swep montáž kroužku a utěsnění drobných nepřesností pomocí polyesterového tmelu se skelnými vlákny
15.02.2015, 16:34 |
swep zatlumení pomocí Ground Zero ML - alubutyl s tlumící pěnou
15.02.2015, 16:42 |
swep sice jsem zastáne laminátu, ale vzhledem k úspoře hmotnosti jsem se rozhodl použít lehký pozinkovaný plech jako support pro tlumící pláty
15.02.2015, 16:44 |
swep levá strana uzavřena
15.02.2015, 16:55 |
swep pravá strana
15.02.2015, 16:56 |
swep
15.02.2015, 17:01 |
swep zakončení kabeláže u středobasu a utěsnění mezi reproduktorem a kroužkem pomocí těsnící pěny od Gladenu
[ Link ]
Tohle me bude bavit,vypada to super!
15.02.2015, 18:37 |
swep
15.02.2015, 18:38 |
swep čistá práce
15.02.2015, 18:49 |
swep
15.02.2015, 19:37 |
Směty Máš to pěkné.
Hodně vydařená instalace - klobouk dolů!
15.02.2015, 20:03 |
swep tak a jdeme na výškové reproduktory | bylo potřeba sehnat druhý pár obložení A-sloupků - což nebyl takový problém | BMW part
15.02.2015, 20:22 |
Chris Pekna install, som zvedavy ci to bude smerovat ako s kadetom ;)
Ale mna by zaujimavo preco si daval GZDM ML?
Ak my zmysel tlmit kruzok aj z vnutra ?
Ked si daval gladen penu pod dosadaciu plochu repra, nebude to trochu pruzit pri basoch?
15.02.2015, 21:04 |
swep směřování výšek
15.02.2015, 21:05 |
swep
15.02.2015, 21:05 |
swep
15.02.2015, 21:06 |
swep směřuji symetricky jako obvykle
15.02.2015, 21:39 |
swep podařilo se mi zachovat airbagy
15.02.2015, 21:47 |
swep osvědčilo se mi staré froté prostěradlo jako základ pro laminaci, lepší než silonky, je totiž silnější
15.02.2015, 21:53 |
swep s tátou jsme dali dohromady ukrutné zařízení na měření hmotnosti | dokonale přesná váha | a jde se na to - tentokrát jsem si řekl, že zkusím epoxidovou místo polyesterové
15.02.2015, 21:54 |
swep a fungovalo to, tady už po nějakém tom tmelení
15.02.2015, 21:56 |
swep no tady nějaká kabeláž | narvat to do průchodky byl porod, ale když to zvládli ostatní, tak já samozřejmě taky | BMW part
15.02.2015, 21:57 |
swep použití OEM průchodky po lehké modifikaci | BMW part
15.02.2015, 22:03 |
swep zakončení kabelů, musel jsem použít textilní izolační pásku místo smršťovacích bužírek, jelikož jsou hodně tuhé a potřeboval jsem v tomto místě co možná nejlepší flexibilitu
15.02.2015, 22:07 |
swep myslím, že to dopadlo docela dobře | MicroPrecision 7.28mkII
15.02.2015, 22:09 |
swep | Upraveno: 2015-02-15 22:12:08
ještě bych to nechal jednou potáhnout, zatím to nesplňuje moje představy
15.02.2015, 22:49 |
swep Chris - to tlumení má pěnu a mělo by to lépe pohlcovat stojaté vlnění, kroužek jsem tlumil hlavně kvůli tomu aby se mi vlny rozbily a neodrážely od hliníkové stěny kroužku a těsnící pěna mezi středobasem a kroužkem je utažený docela na fest, takže to je celkem v pohodě ;) myslím že to je docela dobře udělaný, pokaždé se snažím to udělat o trochu lépe než minule
Pěkná instalace.Jaké jsi použil repro kabely?
16.02.2015, 09:00 |
skoki veľmi pekná montáž, sa tu e46-ky nejak rozmáhajú :-D tie krúžky na repro sú paráda ale zaujímalo by ma bližšie info ohľadom rádia ako ho tam budeš mať zakomponované
16.02.2015, 18:50 |
swep reprokabely pozice v kufru, tak abych vše schoval, musel jsem dost laborovat, kudy a jak je táhnout, nakonec jsem našel šikovnou skulinu pod originálním trimem | BMW part
16.02.2015, 18:50 |
swep
16.02.2015, 18:51 |
swep
16.02.2015, 18:52 |
swep pro pozici zesilovačů, které jsem si dal za cíl schovat pod originální podlahu - jelikož BMW tam má úžasný prostor, který jsem prostě musel využít - jsem si vyrobil taky muster
16.02.2015, 18:58 |
swep | Upraveno: 2015-02-16 19:00:21
16.02.2015, 19:08 |
swep rozhodl jsem se, že nepoužiju v téhle instalaci MDF, takže jsem se rozhodl pro hliník
16.02.2015, 19:12 |
swep zatím je konstrukce šroubovaná, ale jakmile odladím počet zesilovačů, tak nechám svařit konstrukci ze silnějších profilů
16.02.2015, 19:15 |
swep další nepříjemnost, která musela být modifikována - šroub pro uchycení rezervního kola
16.02.2015, 19:17 |
swep nic s čím by si stará kvalitní pila neporadila
16.02.2015, 19:21 |
swep
16.02.2015, 19:26 |
swep ještě jeden by se tam vejít mohl, buď ještě dualmono nebo fourchannel | Genesis amps
16.02.2015, 19:35 |
swep napájecí kabeláž ještě nemám zdokumentovanou, ale díky tomu, že BMW s víceválcovými motory má akumulátor v kufru, odpadlo docela dost problémů s taháním kabeláže přes celé auto, takže díky | BMW solution
16.02.2015, 19:44 |
swep aby měl skoki trochu radost, tak instalace head unit | Clarion DRZ9255 | the best unit ever
16.02.2015, 19:47 |
swep bylo potřeba najít správnou pozici pro DC/DC converter, našel jsem ideální místo, dokonce tam na mne čekala přihrádka, kterou jsem bohužel taky musel trochu kuchnout | BMW part
16.02.2015, 19:50 |
swep trocha lidové tvořivosti, které jsem se musel zbavit (je vidět i na předchozí fotce)
16.02.2015, 19:53 |
swep přihrádka upravena, doplněn suchý zip, na kterém bude držet converter
16.02.2015, 19:56 |
swep šuplík zpět na místě
16.02.2015, 20:01 |
swep zakončení kabeláže napájení pro DC/DC converter
16.02.2015, 20:05 |
swep zakončení kabeláže propojující DC/DC a head unit | Clarion
16.02.2015, 20:08 |
swep tady v plné své kráse a síle | Clarion
16.02.2015, 20:11 |
swep přihrádku jsem vypolstroval pěnou od Gladenu
16.02.2015, 20:13 |
swep perfektní práce | Clarion and BMW part
16.02.2015, 20:19 |
swep
16.02.2015, 20:23 |
swep
16.02.2015, 20:25 |
swep někdo tvrdil, že ho tam nedostanu
trochu utopený ne? to budeš mít origo rádio jako krytku nebo co jsi to prováděl s tím origo panelem?
16.02.2015, 20:28 |
Toxxx Pekne ti to ide. Krásna inštalácia! Sa teším až uvidím keď sa stretneme :) Prípadne kam budeš dávať stredy?
16.02.2015, 20:31 |
swep no a já ho tam dostal dokonce se zachováním OEM vzhledu, na krytce pracuji, bude funkční a pokud se podaří i motoricky sklápěcí
16.02.2015, 20:34 |
swep celkem elegantní řešení
16.02.2015, 20:37 |
swep Toxxx středy zatím neplánuju, ještě nemám ani vyřešený sub basové pásmo
MARWiN ano přesně tak to bude, Clarion nemá odnímatelný panel
16.02.2015, 20:39 |
swep tak co skoki, docela fajn řešení, což? Už s tím jezdím víc než půl roku a funguje to skvěle, teď ještě dokončuji krytku před rádio a pak to bude teprve paráda
16.02.2015, 20:43 |
swep aleess kabely pro středobasy jsou od AIV nějaká základní série a pro výšky jsou twistované stříbřené AIV Black Planet
16.02.2015, 20:51 |
skoki vyzerá to zaujímavo, čiže plánuješ origo tlačitkami ovládať clarion a motoricky odklápať ten "panel" aby si tam vedel vložiť CD. Aj display vyvedieš do toho panelu?
16.02.2015, 21:14 |
swep | Upraveno: 2015-02-16 21:16:15
Jako základ pro ovládání clarionu jsem použil dálkový ovladač, tedy panel bude umět základní funkce hlasitost, přeskakování skladeb, zapínání a vypínání, to vše bude fungovat přes IR rozhraní.
Dále bude panel mít funkci na zapnutí celého systému, chtěl bych aby taky fungovalo kompletní podsvícení panelu. Spousta tlačítek bude slepých, ale pro vizuální dojem to bude dostatečné.
Display bohužel do panelu vyvádět nebudu, musel bych zasáhnout do rádia a to mi pravidla EASCA ani EMMA neumožňují + by to bylo dost náročné a musel by mi s tím někdo fundovaný pomoci. Shodou okolností ale originální výřez vpanelu je ve stejné pozici jako display na clarionu a tak bude na display vidět přes okýnko v panelu, tam bude sklíčko potaženo oranžovou fólií a díky tomu, že clarion má bílé podsvícení dosáhnu sjednocení barevného vzhledu s osvětlením interiéru.
Motoricky sklápět panel mám v plánu, ale ještě jsem zcela nepromyslel kinematiku pohybu a samotný pohon, ale to se poddá.
jen bych podotknul že easca toto umožňuje a je to i odsouhlasené od Manuela...jelikož je to jenom zlepšení ovládání a nemá vliv na zvuk, protože v dnešní době je čím dál větší problém kam schovat HU u nových aut, kde je vše integrováno do nějaké multimediální zrůdy...
ale byla by to škoda kuchat
16.02.2015, 22:15 |
swep MARWiN děkuji za upřesnění, takže pokud to zvládneš, tak ti to svěřím ;)
09.03.2015, 18:01 |
swep tak jsme myslel, že pořídím sub a někdo měl bohužel jiný názor..
no zrcatka co nikdo nechtel ani za 2000 ty nadelas :-((ne vazne curaci
no zrcatka co nikdo nechtel ani za 2000 ty nadelas :-((ne vazne curaci
10.03.2015, 19:33 |
swep pepe689 to vis, kdyby to aspoň neponičilo lak na dveřích, tak to sere pes, už mám zarezervované druhé za 14 stovek, ale i tak mě to sere
10.03.2015, 20:44 |
Chris njn, curakov je jak maku, take auto by si zasluzilo garaz
11.03.2015, 05:30 |
PekG Zmrdi, na to neni co jineho rict:(.
smutny...jedno krásmý auto a 5 000 000 zavistivich čechů :-( ještě že jen tak ;-)
15.03.2015, 18:48 |
Toxxx Fakt kreténi:( Toto nepochopím.
06.07.2015, 13:27 |
swep tak jsem v sobotu vyrazil na Mimoň, na to, že to byla moje letošní první účast, to nedopadlo špatně. Počasí extrémní, účast poměrně slušná i přes to šílené vedro, musím říct, že auta v kategoriích sql mini a funi mne velmi mile překvapila.
no chtěl jsem si poslechnout, ale v tom vedru se mi pak vůbec nechtělo. ale tak snad se ještě ukážeš nebo dáme sraz někde tady v té naší díře...
15.01.2018, 23:53 |
swep Docela dlouho jsem tu nepostnul nějakou aktualizaci.
Ten ovládací panel pro HU jsem dokončil, je funkční, zatím jsem neměl možnost vyřešit jeho vyklápení, takže se musí nasazovat ručně.
Auto jsem na podzim 2015 rozsekal a už dva roky ho dávám dohromady. V současné době je hudba venku, auto je po laku a vypadá takhle:
13.11.2020, 07:59 |
swep | Upraveno: 2020-11-13 09:02:48
Po delší době update.