
Navštíveno 658x

Tak jsem se vás chtěl zeptat jak odstraním rušení při použití externích zesilovačů?Ještě jsem se s tím nesetkal,ale kdyby náhodou tak,abych byl na to psychicky připravenej:-)
Jo a taky by mě zajímala podstata vzniku rušení.Dík

18.03.2006, 12:35 |
FilipAudio | Upraveno: 2006-03-18 12:45:57
Prunik ruseni do reproduktoru muzou zapricinit dve veci.1-zemni smycky.2-naindukovane ruseni.
Naindukovane ruseni je to co se naindokuje na signalove kabely na reproduktorove kabely a na napajeci kabely.Doporucuji pouzivat kvalitni stinene kabely jak signalove tak k reproduktorum.K reproduktorum alespon kroucene.Tim ze je kabel krouceny tak se minimalizuje plocha civky ktera jinak vznikne jsou li vodice vedeny soubezne.

18.03.2006, 12:57 |
ivls vyhni se tahání napajecích kabelů spolu se signálovými
někdy je i zdrojem rušení topení v autě
Zemni smycka vznikne nejsou li dve zarizeni v nasem pripade autoradio a zesilovac na stejnem zemnim potencialu a propojovacimi kabely se snazi dostat potencial na stejnou hodnotu a to zesilovac vyhodnoti jako uzitecnej signal ale to my nechceme.Nejsnaz to vznikne neni li zesilovac a autoradio napajeny z jednoho bodu jak + tak - (kostra) to je prvni vec takze do zesilovace od autobaterie vzdy oba poly a u autoradia take je ji potreba aby se radio vypinalo s klickem je nutne vytvorit "klickove +" pomoci rele .Take je spatne jestli ma autoradio kostru spojenou na tvrdo s vystupni zemi na linkovych vystupech nektera autoradia maji pouzity maly odpor radove 10ohm.Take je nutne vyzkouset odpojit antenu popripade pouzit nejake galvanicke oddeleni pomoci vysokofrekvencniho transrormatoru v nejjednodusim pripade pomuze oddeleni kondenzatorem ale pozor anteni svod musi byt ukostren ke haroserii vozidla neukostreny by mohl vytvorit ladeny utlumovy clanek.Dalsi vec je aby byly pouzity konektory "cinch"s izolovanym pouzdrem kdyby se nekde dotykali karoserie mohlo by to take uzavrit zemni smycku.A jak je to ze zesilovacem.To bude v dalsim prispevku.
nepochopil jsem nějak jak je myšlený že se snaží dostat potenciál na stejnou hodnotu pomocí propojených signálovýchg kabelů?Mohli by jste to někdo ještě dále specifikovat?
U zesilovace je potreba aby mnel spinanej zdroj galvanicky oddelenou sekundarni cast od primarni aby se neuzavirala smycka pres napajeci kabely.Vetsina vyrobcu to vsak takto nedela a kdyz jo tak pri pouziti zpetne vazby ve zdroji kvuli stabilizaci napeti stejne nepouzijou optoclen nebo impulsni transformatorek jen oddeli odporem radove 1kohm to je nedostacujici.V takovem pripade to chce zkusit galvanicky oddelit skrinku zesilovace od karoserie nejakou izolacni podlozkou popripade i radio.Take je vhodne kdyz vstupni signalova zem zesilovace je oddelena malym odporem cca 10ohm.Nekteri vyrobci to tak pouzivaji.V nekterych zesilovacich neni problem takovou upravu dodelat.Take se muze pouzit nizkofrekvencni oddelovaci transformator ale kvalitni jako se pouzivaji v profi zarizenich napriklad do nahravacich studii je velice drahy.Vyskytujou se na trhu primo urcene do automobilu ale svoji kvalitou va vetsine pripadu zkazi uplne zvuk takze jejich prinos je diskutabilni.Take se muze zesilovac opatrit symetrickym vstupem vytvorenym pristrojovym zesilovacem na vstupu.Nekteri vyrobci autozesilovacu to tak take delaji napr. Audison nebo Zapco.Mam vyzkousene ze pri pouziti symetrickeho vstupu u zesilovace a do nej zapojeneho nesymetrickeho signalu mezi vstupy + a - ze ruseni eliminuje.Vsechno je to o tom jak vyrobci to ktare zarizeni nevrhnou a tvrzeni ze je to autem je NESMYSL .To jestli to v jednom aute rusi a v jinem ne neni spravne vysvetleni.Take je potreba dbat na to aby se nikde nespojil vystup zesilovace s karoserii jak + tak i - .Problematika je daleko slozitejsi ale snezil jsem se alespon trochu strucne vysvetlit.Za pripominky budu rad.

18.03.2006, 13:57 |
FilipAudio | Upraveno: 2006-03-18 14:07:36
xxfavo.Pro priklad ale hodne zjednodusenej si predstav ze na uutoradiu na zemnim privodu mas vlivem prutoku proudu ubytek treba 0,1V to znamena ze mezi mines polem baterie a minus polem tesne u radia nameris treba tech 0,1V u zesilovace to bude treba 0,5V takze mezi radiem a zesilovacem mas rozdil 0,4V a to se snazis jakoby vyzkratovat signalovim kabelem.Ve skutecnosti to ale neni takhle jednoduchy protoze ty ubytky zaprve kolisaji v zavislosti na odberu a za druhy hlavne je ten ubytek napeti modulovanej ostatnima spotrebicema v aute proto pak vznikne slysitelne ruseni.Jo a ten ubytek napr. tech 0,4V se pricte k signalu.
Zrovna tak muze vzniknout ruseni o kterem ani nevis protoze ho neslysis musel by si merit osciloskopem.Z tohoto duvodu si myslim ze nektere zesilovace hrajou tak spatne protoze nejsou navrzeny s ohledem na prunik vysokofrekvencniho el. mag. pole a zpetna vazba je timto plne zatizena a nema uz moznost snizit zkresleni hudebnimu signalu.