Navštíveno 12658x
Zdar lidi. Tak jsem skoro u konce mé instalace a je na čase sem fláknout nějakej příspěvek.
Sestava je alpine cde 193 bt, helix dsp, 2x eton ma 75.4 , sinus live sla 1500 v2, dls t25, středy cz audio sf 3,5, středobasy cz audio sf 6,1, sub gladen rs 12 br,baterka hollywood hc 20
Po menších problémech se signálama od rádia k dsp, sestava konečně "ožila" a pocit vítězství byl nádherný. Velké díky patří kamarádovi Radku Matouškovi, který mě do autohifi vubec namotal,carmediím bez kterých by to asi nemělo smysl a konečně jednomu borci, který mi, i když nemusel, pomohl s vyřešením problému v sestavě. Díky Davide P. alias Lokal11.
Takže abych to upřesnil, jsem amatér co má rád muziku a hrabání v autě. Pustil jsem se do instalace již zmíňené a výsledek je takový, že to zhruba hraje jak jsem chtěl, tedy čistě, jasně, atd atd. Jediné co mi nedává moc smysl jsou středobasy, kterým se moc nechce hrát, ale třeba dělám někde chybu. Pásma mám nastavené takto: sub do 77 hz, středobas 77 - 220 hz, středy 220 - 4000, výšky od 4000 hz, středobasy jsou ve dveřích 165 mm a příjde mi, že jim chybí úder a tak nějak hrajou naprázdno. Nevím co s tím, ale řešit to budu. Zbytek hraje dle očekávání, ale jsem zvědav na názor jiného posluchače. Časem přidám foto,ať je něco vidět.
První problém bych viděl ve slabém výkonu zesilovače - 70W pro ty středobasy, to by chtělo alespon jednou tolik, pak by to určitě ožilo. Potom bych je pustil trochu výš než jen 220Hz , určitě by to ulevilo i trochu středu, když by šel o něco výše..
To Keisi: nemáš vůbec za co :)
to sonyk02: má 4kanál na středobasy v můstku. a i když tam půjde kontrola dolů výkonu na ně bude asi dost.
jinak co se týká středobasu do 3way předku bych ho víc jak 150 hz ani nedával, stáhne ti to scénu dolu a zbytečně bude nejspíš i zahuhlanej. co se týká středu. Nenašel jsem k němu žádné technické info. Ale myslím si,že 220 nebude žádná zátěž pokud není ozvučnice 0,2l :) Zkus víc popsat co a jak máš a dát fotky. Určitě dostaneš nějaké rady až si to někdo poslechne :)
to sonyk 02: tak jak psal lokal11, středobasy jsou v můstku a výrobce udává 2x250 W RMS 4 ohm, takže by to mělo být v cajku. Tuším, že problém bude v těch dveřích, protože i kdyby ty reproduktory byli třeba od výroby na prd, tak podle konstrukce reproduktoru to musí hrát lépe jak třeba excursion sx 6c, které mám doma. Hodím pár fotek ať se to nediskutuje o imaginárních problémech, ať víme co je třeba špatně. Ale díky sonyk02, že ses zapojil. Každej názor, dobrej názor.
31.03.2018, 10:11 |
petis středobassy mi hraly pěkně. Určitě to bude chtít pořádně vytlumit a uzavřít dveře a nejspíš je i nasměrovat trochu nahoru.
Asi bych je i pustil od 50Hz
jo hele dal sem jim trochu víc šťávy a hrajou, ale strašně to cvičí s dveřma a budu je muset poupravit, aby nerezonovali tapce atd. Jinak jsem to byl teď ještě poladit a docela to jde si myslim. Mám tam všude strmost 24 db/oct , tak nevím jestli je to správně, ale zvukově mi to vyhovuje. Teď udělám to tlumení atd a pak se vrhnu na časové korekce atd. Zatím ty středobasy řežu od 80 do 220 hz, ale až budou dveře zpevněné, tak jim zkusím přidat. Ale středy a výšky plněj nad očekávání dobře. Subwoofer hraje krásně od spodu i při nízké hlasitosti a to mám gain ani ne na čtvrtce a na radiu mám spodní pásmo ještě utlumený na -5 ze 7 možných
akorát ještě asi budu řešit subwoofer jako takovej. Nemáte někdo zkušenosti s tím, když změním tvar boxu, ale zachovám litráž? Teď ho mám ve tvaru klasického kvádru cca 50L a chtěl bych mu zmenšit hloubku a roztáhnout ho, aby v kufru bylo před subwooferem více místa. Bojim se, že to ztratí objem zvuku.
teď mám tvar podobný tomuto
a chci docílit něco jako toto
jen nátrubek dávám z boku. Víc se mi to líbí a hlavně ho můžu dát defacto dlouhý jak potřebuju
Stredobasy bych výš jak 180 Hz nepouštěl a když jo, budeš je muset na eq hodně krotit. Spíš bych se přikláněl k variantě lpf 130-150 Hz s pomalejší strmostí (12 db). Ale hodně záleží na středech..
Jinak asi všeobecně budeš řešit problém s výkonem pro stredobasy a subwoofer. V obou případech bych dal jiný pohon. Pro stredobasy 250 W a pro subwoofer alespoň 600. Sl-A1500 je jeden z nejhorších monobloku, co jsem kdy držel v ruce. Výkon zdaleka nemá takový a kontrola nic moc. Pakliže chceš mít sw v br boxu a přitom budeš chtít razanci a přesnost, tak budeš potrebovat oboje.
31.03.2018, 20:17 |
rosak Odkud jsi, Keisi. Rad prilozim ucho.
Dveře jsi tlumil a čím?
Nastavení nevim, ale ten sub ženeš hrozně vysoko.
Určitě bych zkusil vyhodit zesilovač na sub, ten SL není žádná sláva.
to carmedia: o sinusu to vím, s tou strmostí - to můžu nastavit na 12 db/oct a ostatní pásma nechat na 24 db/oct? nebo to musí být všude stejné? Moc jsem na navodech nepobral ty údeje ohledně strmostí, že se to převrací o nějaké stupně atd.
to rosak: jsem z Pardubic
to pglock: dveře jsou tlumený klasicky. vnitřek VB Noise Protection a tapec něco jako je gladen neoprene, ale je to taky myslim od VB Noise. Bylo to za nejlepší prachy.
to carmedia .. Jirko sám víš že záleží na reprách c tim řezáním středobasu.. leta jedu u mejch X 400 vršek bo níž se jim nelíbí :) .. a pokud to nejsou ADčka tak to bude podobný .. vyžší harmonický :)
01.04.2018, 12:51 |
Keisi2816 | Upraveno: 2018-04-01 12:54:05
nastavení takto?
01.04.2018, 12:51 |
Keisi2816 | Upraveno: 2018-04-01 12:54:21
Keisi: o tom že máš ten zesilovač na středobasy v můstku si nepsal, ale potom mě to asi napadlo že bude v můstku, to už je hodně dostačující výkon pro ně ;-)
No a k tomu ořezání středobasu a středu. Když má můj středák (Sinfoni Capriccio C89M) psanou frekvenční rezonanci 208Hz , tak ho snad nebudu tahat pod tuto hranici. Někde tu kdysi psal myslím Noclue, že je vhodné na střed použít dvojnásobnou hodnotu rezonančky reproduktoru pro řezání, to je u mě řekněme 400Hz.
sonyk02: no hele vyzkouším více variant a co bude pro ucho nejpříjemňější to tam nechám. Tady jsou parametry těch středů. Impedance 4ohm
50watt rms db 1w 1m
87db
voice coil-25mm
Fs-110hz
Frequenz Range 110-10000hz
Ale jak tak pozoruji, tak co člověk to jiný názor. Ty mi tedy radíš abych jim nechal těch 220 hz což teď vlastně mám, carmedia radí 130 - 150 hz, čili odzkouším obě verze a pak dám vědět co lahodí více.
Tak jsem to tam naladil a zatím vyhrává carmedia. Zvuk mi příjde přirozenější a příjemnější
01.04.2018, 16:55 |
Keisi2816 | Upraveno: 2018-04-01 17:48:14
Jinak jen tak pro zajímavost, slyšeli jste už někdo něco o tom, že v němectví zkoušej reprodukci zvuků v autech pomocí vibrací na jednotlivých částech interieru. Třeba v budoucnu už nebudem montovat koláče, ale jen ladit vibrouše ????
Zkontroloval bych zfazovani.Pravy a levy stredobas,to predpokladam mas v poradku.A pak zkus jeste otocit fazi na sw a porovnej,co ti bude hrat lip.
Já sám jedu středy od 150hz(mm4) 130 zvládali také ale mám rád hlasitost tak je nechci zatěžovat.předchozí Dls Scandinavia 3 na 160hz taky žádný problém. Středobas jedu 50-130hz s úpravou eq. Takže 220hz těm středům nemůže vadit. zkus je pustit i níž nejspíš poznáš kdy už to nedávají. Pokud by jsi udělal rta viděl by jsi to i tam.
Sonyk02 : U sinfoni to bohužel platí,že nejdou řezat moc nízko. Kamarád má desítky Tempo 40 a pod 200hz se jim moc nechce. Je to taky závislé na ozvučnici. Ale středobasy ve dveřích u nohy by se prostě neměli pouštět vejš než 150hz právě kvůli scéně a celkově příjemnějšímu přednesu. Jasně bylo by ideal středy od 400hz ale kdyby jsi měl středobas na palubce a v dané litráži...
Co se týká té chemie ze strmosti určitě bych nelaboroval : ten střed už teď zatěžuješ hrozně moc tou 12kou. Všimni jsi na křivce kam až ti hraje. Tam dej každopádně 24ku pokud chceš jet 150hz.. to samé středobas na 50/12db je taky už pěknej záhul pro ně :) Na front 3way se používá převážně 24db. Po měření by si viděl co kde jak je rozfázované atd.
Tazman: 400 Hz mě přijde strašně moc, už ti to 100 % bude vytvářet kopec na scéně. Boky dole, střed nahoře. Určitě bych být tebou si s tím pohrál, protože nižší dolní pásmová propust nikdy žádnému stredobasu nevadila.
Keisi2816: strmostí můžeš mít, jaké chceš. Nemusí být vše s 24 dB. Také neznamená, ze když mas na stredobasu lpf 150 Hz, že musí být nutne hpf na středu na te same hodnotě. Musis v tomto případě brát v potaz i hlasitosti. Většinou je na středu vyšší útlum, proto muže být frekvence i kolem 200 Hz a je to v pořádku. Křivka na tom DSP je totiž sice pěkná, ale pouze v případě, ze sis srovnal na zacatku vstupní citlivosti na zesikach.
PS: Když jsi z Pardubic, tak se můžeme i někde potkat a mužu se ti na to mrknout.
Ok díky.
Carmedia: jo, to by šlo, kdy a kde? :-D
Nemůžu se dočkat slov. Tvl tohle máš úplně na hov.... :-D , pak se začne trochu čarovat a třeba se ukáže, že to na amatéra není zas taková hrůza :-D
04.04.2018, 13:16 |
Keisi2816 | Upraveno: 2018-04-04 13:17:07
Další věc co se objevila byla rezonující páté dveře. Tak jsem demontoval plastový kryt dveří a pod ním jen zalepil klasickým tlumením vb noise všelijaké plastové špunty a čvonče co držely kabely ke světlům atd, pak trochu něco nacpal i mezi doléhající plastíky kolem a je klid. Jediné čeho se obávám, že u předních dveří toho už moc nevymyslím, jelikož tam jsou problémová místa jakožto lanko k vnitřní klice dveří které prostě zalepit nebo oblepit nejde tak abych nezhoršil nebo kopletně nepřerušil funkčnost. Ty středobasy do ťech dveří dávaj asi moc velký rány a profukuje to všude kde může. Odtokové kanálky, zámek u dveří atd atd :D
Tak to je něco blbě.
Na stilu jsou dveře uzavřený stahovačkou, vytlumený VBFkem + na vnitřním plechu dveří zvuková a tepelná izolace a AD W60 s tím nehnou.
Tapec má vrstvu VBF + neoprén
Takže to máš buďto hrozně utřískaný nebo máš blbě zatlumený dveře.
no a zesilovač na subwoofer bude asi trochu oříšek, nějaké doporučení? Napadlo mě něco od helixu např 1000.1 , možná eton, DLS ,.... nevím nevím těžké. Hlavně mě jebe že si to nemůžu porovnat, jak kterej hraje ..... :( proto musím spoléhat na vaše rady a zkušenosti s železama dané kategorie.
Keisi2816 můžeme se spichnout třeba dnes nebo zítra. Mám vyjímečně volný vikend ???? asi nějaká benzinka, nebo si řekni kde a v kolik..
07.04.2018, 16:30 |
Keisi2816 | Upraveno: 2018-04-08 07:01:57
Hurá
07.04.2018, 16:33 |
Keisi2816 | Upraveno: 2018-04-08 07:25:31
Zdar lidi, takže to dopadlo jak jsem čekal. Podle mistra z carmedia jsem to měl hezky rozštelovaný. Jediný co jsem měl dobře byl pravej a levej kanál ale ostatní, na pytel. Takže si vzal do ruky mocný nástroj alá notebook a sestavu mi dost poladil. Myslím, že mě nasměroval správným směrem, dostal jsem inštrukce co je třeba poupravit a teď už jen zbývá napsat, DĚKUJI, DĚKUJI, DĚKUJI.
PS: co tento sub.? DLS Mcw10
Takže dnes krásně strávené dopoledne
A zasloužený odpočinek
08.04.2018, 20:06 |
Keisi2816 | Upraveno: 2018-04-08 20:07:37
.
09.04.2018, 12:49 |
rosak A nechceš se tu, Keisi, trochu rozepsat, co jsi měl špatně a jak vypadá správné nastavení? Určitě to bude hodně inspirativní nejen pro všechny začínající.
rosak: no po pravdě se mi nechce. Napsat totiž jak vypadá správné nastavení je docela problém, jelikož se každá sestava ladí trochu jinak. Ano, základ bude furt stejnej, ale časování, q - factor, ekvalizér atd, to už záleží co máš za sestavu. V příspěvku ze 7.4.2018 to mám napsaný. Měl jsem to dobře zapojený, dobře nastavený kanály na DSP a zbytek už byl špatně. Od ořezání frekvencí, po časové korekce. Napiš třeba co konkrétně tě zajímá a třeba se k něčemu dobereme na co budu stačit, nebo od toho je to forum, kde poradí zkušenější borci.
09.04.2018, 13:23 |
rosak To je jasny, ze Tva parametrizace nejde pouzit na jinou instalaci. Muj dotaz je ciste obecny a zajimaji me prave ty chyby (pises “od orezani frekvenci az po casove korekce”). Jak jsi to nastavil ty a jak to udelal profik? Proste v cem byl tvuj prvni smer nespravny?
rosak: no však jsem to napsal. Ale pokud chceš konkrétní hodnoty, to budeš muset počkat až budu doma, jelikož si to nepamatuji, co je jak nastavené. Ale řekněme že jsem to měl rozfázované, středobasy mi hrály vysoko a tak nějak huhlaly a hádaly se se středama, které jsem měl jak špatně ořezaný, tak i strmost byla špatně, časové korekce jsem neměl nastavené vůbec na dspčku, jen na radiu a ještě špatně. No a dělící frekvence výšek a středů jsem měl asi 2500hz a nyní je to kolem 4000hz. Já jsem se nechtěl ptát na lec jakou kravinu jelikož jsme měli sraz docela pozdě a stát do noci na parkovišti a kydat o nastavení zvuku..... to nechávám na místa k tomu určené, tím myslím ofiko srazy atd. Navíc jsem zjistil, že i když jsem si muziku sehnal, složil a zapojil, tak ta pravá sranda začíná až u ladění a to bych bez dotyčného asi do kupy nedal, jelikož nemám naposloucháno a chybí mi zkušenosti. Jestli chceš odpolko sem hodím nastavení tech děliček, strmosti atd. Pokud tomu nerozumíš, dá se zde na fóru většina věcí dohledat, co jak nastavit, já to třeba z fóra nepochopil tak jsem musel za vyšší mocí. Teda ta vyšší moc spíš viděla tu bezmoc a naprostej amatérizmus, tak se ze soucitu objevila sama :D , ne hele, když má zrovna někdo čas a nestydíš se jako já, tak si tam najdeš nějakého kabrňáka zkus mu napsat mejla bo smsku a buď pomůže, nebo nepomůže.
no a ze sestavy mi bylo řečeno zatím vyměnit subwoofer. Je tam teď GLADEN RS12 v Basreflexu a mám si udělat 10 - ti palec v uzavřence, z čehož bude má drahá polovička značně nasr.... páč GLADEN jsem si vyškemral :D , ale už na to mám dobrej argument ve smyslu, že bude víc místa v kufru, že to bude míň vážit, takový ty klasický keci :D, hele když jsme tenkrát měli feldu a dal jsem tam 100L box s JBLGTO1514 a nákupy jsem vozil na sedačkách, taky se to dalo :D, takže nějakej 10-ti palcovej mrzáček by už neměl moc nervů pocuchat.
09.04.2018, 14:08 |
rosak Určitě to sem napiš. Když už to tu bude, zůstane to tu pro případné další kutily jako vodítko, nebo vysvětlení, proč to mají raději svěřit odborníkům. I když to sám mám v autě zcela jinak, moc rád si to přečtu.
prej bude subwoofer ráznější, rychlejší, no prostě tak jak by to asi mělo být.
Nějaké typy?
Jo a můj směr je zatím..... za co nejmíň peněz, dosáhnout co nejlepšího zvuku. Což si docela odporuje, ale o to je to větší hec. :D
On všeobecně není moc 12" sub vhodnej pro SQ.
Ta 10ka je takovej rozumnej kompromis.
No já jdu s pravdou ven. Jsem ještě mladej a blbej a občas si rád ještě zablbnu se sw tak mě napadlo sehnat vykonej zesik s dobrou kontrolou a dat si 2x10 palec do basreflexu.
teď otázka, dá se s 10-ti palcem dostat k 30-ti Hz? Potažmo se dvouma. Jestli o něčem víte dejte typy. Prachy zatim neřešim.
Nesmysl.
Jeden slušnej bohatě stačí.
Zatím mě napadá 2 x helix precision p10w, teď jestli by to zvládnul, to je ve hvězdách
Okey, kdo se přijede ukázat? Vyhlašuju soutěž, kdo předvede s 10-ti palcem nejspodnější frekvenci a druhá fáze bude kdo s tim rozklepe auto :D
Auto ti rozhejbu i s 8".
Vymejšlíš kraviny.
SQ sub ti nebude dělat bordel jaksvina a SPL sub ti kloudně nezahraje.
A jinak minimální dosažená frekvence je spíš o bedně.
Hlavní výhra bude, že na ahc napíšu, že je to nejvetší borec přes subwoofery velikosti 10 palcov :D
09.04.2018, 19:30 |
petis S 10´´ tohle není problem. ALe podle mě chceš prasopsa. Bud to bude tlačit, nebo htát, hlavně u tak malýho repráku.
Jestli chceš tak nejak obojí Tak vhodně postavenou 15´´ s hodně velkým výkoným zesíkem. To by pak mohlo bejt dostatečně rychlý a mohlo by to i zatlačit kdyby bylo třeba
15" je na SQ vcelku shit.
Je to neohrabaný.
Mám vyzkoušenou 8" a 12" - tu 12 bych už zpět nechtěl.
8" bohatě stačí - výkonově rozhodně.
Souhlasím i nesouhlasím, proč by SQ sub nemohl trochu zatlačit? Neříkám ať mi to rve kalhoty, ale když to bude na nose trochu šimrat tak to taky nebude vadit.
petis: jo máš pravdu, prasopes to asi bude, ale proč to nezkusit že jo.
Pglock: tobě rozumím v tom, že prostě buď chci SPL nebo SQ,ale ja si stojím za tím, že SQ dokáže minimálně rozklepat zpětná zrcátka. Znova píšu, že nechci 150 db. Ale občas si pustit něco nabasovanýho.
petis: jinak ty středobasy jsou v poho, chtělo to jen poštelovat, jak jsem psal.
09.04.2018, 19:44 |
petis Pglock: Jasně všichni rvali do aut 8´´ a chtěli potom aby to hralo jako 12´´. Pár 8´´ jsem kdysi opraovoval, protože borcí po tom chtělo aby to rozklepalo zrcátka.
o 15´´ píšu jako vhodně postaveným repraku, ne ty mrchy co se prodavají.
Keisi: Dyt píšeš kdo dostane 10´´ nejníž, a rozklepe to auto. Na to ti píšu že to problem až takovej nebude. Ale vtom případě to nebude vubec SQ.
dobře tak kdo s SQ 10 rozklepe auto :D abych byl přesnější, otázkou je, jde to vůbec?
hele už to mám....... jsem to vymyslel ani nemusim nic vymejšlet extra :D
Chceš po praseti, aby vypadalo jak pes a zpívalo jak kanárek.
Petis: to já od toho rozhodně nechci. Na dotažení spodku to stačí až-až.
postavim si tu desítku na sq jak mi to doporučil mistr a na blbnutí mám ve sklepě schovanou patnáctku. Jediný co to si ji tam vždycky šoupnu :D a je to. Končím debatu
Na 10ku SQ je podstatně jinej zesilovač než na 15ku.
Jednoeduchý - studuj.
Už jen používaný výkony zesilovačů jsou řádově jiný, nemluvě o řízení.
Nechápu, vysvětli prosím jak to myslíš s výkonem zesilovačů.
Zjednodušeně řečeno
15" sub potřebuje řádově 1-xkW k tomu, aby makal a slušně s tím zahýbal. Typ zesilovače je vysokej výkon/kvalita netřeba.
Pro SQ sub budeš řešit podstatně menší výkon (plácněme 300W-500W), ovšem kvalita výstupu by měla odpovídat kvalitě subwooferu.
Suma sumárum
SPL - hlavně ať to buší, protože o kvalitu nejde
SQ - jemnej, vyváženej, co nejreálnější projev.
Tak něco na tom bude, ale myslím, že si furt nerozumíme. Mám 15 ti palec 350 W RMS a zacvičí s autem docela slušně. Stejně tak bude 10 ti palec třeba v uzavřence cca 200 W RMS a bude to pohánět ten samej zasilovač co tu patnáctku
15 je na blbnutí a 10 bude SQ
jasně...... neřeším 15 ti palec co má 1500 W RMS to už je o něčem jiným, jak píšeš. Bum bum
Mám v autě přesně co hledáš.
V kabině 2x Helix W10 a v kufru 2x RFR 12.
Potíž jsou zesíky. Na každou dvojici mám jinej a to A2 na helixy a BPX 2200.1 na rfr. Vyber si jedno a to si tam pořádně postav jinak to stojí o dost víc, když to chceš pořádně.
09.04.2018, 20:31 |
petis kiklop: Jak hrajou ty rockfordy? :-)
sorry za OT:-)
Výborně :) mám další, ale nechce se mi se 4ma na poštu :D
09.04.2018, 20:45 |
petis :-), to jsem moc rád. Já jsem sehnal RFR 3110. tak mám všechny koše od 10-18´´:-)
10.04.2018, 13:58 |
Osly Rainbow dělali dobrý subwoofery ale už jsem dlouho nikde neviděl v nové instalaci...
Já mám Rainbow Hammer 10" v BR a hraje to krásně...a když se to ohulí tak se s tím dá taky vzbudit celý kemp nebo rozhýbat auto.
Jo slyšel jsem rainbowy v dual boxu a byly to dvanáctky, kopaly dost slušně ale v nízkých frekvencích ztráceli na intenzitě ale třeba to bylo tím boxem. Postavit třeba jinej box tak by to bylo top
10.04.2018, 19:35 |
Toxxx Taakže. Nechce sa mi reagovat na každé meno tak to vezmem všeobecne. Samozrejme Peace :)
S 15” ide zatlačiť a aj mať ho v SQ. Proste dobrým subom odladenou bedňou a zosíkom to ide. To samé 2x 10” dokáže dosť zatlačit a aj zahrať. Zažil som na Easca hlavne na EU finále. Keď sa chce tak to ide.
Sám mám rád keď lieta sklo ale zahrá to aj SQ. Postavil som si BP s JL 13w7 kde si vychutnám rýchlosť subu a pekného prednesu. Počůvam uuuuuplne všetko. Zároveň nieje problém sa pri DB dragu dostať na 144db.
Takže za mňa SQPL nieje problém :)
10.04.2018, 22:54 |
Keisi2816 | Upraveno: 2018-04-10 22:55:08
Toxxx: to je můj kůň, :)
Toxx: ale vyžaduje to značnou dávku snahy a značnou dávku umu.
Pglock: tak to asi cele autohifi ne? Když to chceš mít na úrovni
11.04.2018, 21:28 |
Keisi2816 | Upraveno: 2018-04-11 21:32:16
Jo jinak lidi co jste sem davali komenty, chystate se nekdo na ten Vyškov, rád bych si poslechl Vaše díla :)
Cus vsem. Ted se muzete pustit do me. Protoze se zastanu gladenu. Nicmene. Neni vetsim zlem ten sinuslive? Nebijte me. :D
Jo do vyskova se chystam. Rad se se vsema seznamim. :)
Ale jooo gladeny nejsou spatny ale podle mne to chce lepsi zesik na nej a to sinus neni, vice nakrmit a lepsi kontrolu a v cajku
Jsem zvědav až si tu 13w7 poslechnu jestli mě přesvědčí. Pojedeš Stano Vyškov? Jak už jsme se bavily měl jsem ji jak v closed origo tak v origo sterbine na silnějším zesiku než ji honis a o rychlosti a přesností se u té šíleně těžké membráne mluvit nedalo.. Tlak a spodek super to jl umelo vždy 146db na easce na písničku. Nutno ale i kdyby v bandpasu byla taková jak říkáš že lidem naroste slušně váha ta bedna bude mít sto kg jak prd že sw o velikosti ani nemluvě. Jinak co se týká desítek tak z těch co jsem zatím měl v closed bylo super jl 10w3 ale na zvuk vs tlak u mě vyhrála vipera od AD. Přeci jen u toho spodku je důležitéj xmax napriklad ten helix má 8mm vipera má 38mm takže 35hz není žádnéj problém i na vysokou hlasitost
A teď otázka za 10 bludišťáků. Jaky je rozdíl v Sinus live sla 1500 a Sinus live sla 1500 V2
A co kdyby sis koupil kvalitní monoblock?
12.04.2018, 09:16 |
Toxxx David, snáď ťa niekedy presvedčím :) 1ks 13w7 už je predaný a druhý je v krabici. Zmenil som autá a do Lupa už je 13w7 trochu veľká :D V uzavrenke ok ale nuda, v šterbine tlačí ale hučí a to sa mi vobec nepáčilo. Postavil som 170l BP kde 13w7 fakt dobre zahrá a je rýchla, kde k tomu na song v pohode 144,3db ale záleží samozrejme na frekvencii. 200l BP kde už je to stratilo na razancii a celkovo je to jalové. Zosík 1,5-1.6kw ale pri mega kontrole , ktorú hociaký mono nema takže to ženieš výkonom. Nevýhoda 13w7 je ako píšeš. Veľkosť, váha a zabraté miesto pri 170l bp. To mne ale nevadí :)
Vipera F10 je mazácka. Zatlačí a dobre zahrá. Tu skúsiť do BP tak si myslím , že by sub v aute posunul o ďaľší level. Pre seba si teraz hľadám 8w7 alebo 10w7 a samozrejme zase do BP.
Do Vyškova sa ale nedostanem. Časovo som úplne out takže budem rád aspoň za neakú Iascu s polorozrobeným autom.
Pánové, 170l v kufru AR 156 se rovná žádnej kufr :D
Už 20l BR bedna v SW dost překážela :D
Keisi: kup si kloudnej zesilovač. Tydle SL jsou fakt perfektní sračky.
Jo casem neco poridim, jestli mate nekdo neco zajimaveho, sem s tim.
12.04.2018, 10:06 |
Toxxx Pglock: Na kufor sere biely pes :D V Brave som dal rohlíky a bolo plno :)
Sere pes do tý doby, než si stará 200km od baráku vzpomene, že musí něco mít a ty to nemáš kam dát :D
Pglock: DHL, PPL, Geis, Posta :)))
A tejden si mažeš rohlík sám... :D
12.04.2018, 18:56 |
Keisi2816 | Upraveno: 2018-04-12 19:13:57
Tak jsem našel nebo mi bylo natipováno pár uchazečů: JL audio slash 1000/1
Helix SPXL competention
ARC audio KS 1000.1
DLS Ultimate A3
Helix Dark Blue 1000.1
13.04.2018, 10:57 |
Keisi2816 | Upraveno: 2018-04-13 10:58:22
Kiklop32: a kterej bys vybral?
Helix SPXL competention
DLS Ultimate A3
Jeden z nich.
Ten DarkBlue je šajze.
Keisi2816
a jakej woofer si nakonec teda vybral?
13.04.2018, 11:35 |
Keisi2816 | Upraveno: 2018-04-13 11:36:43
No zatim mam v merku helix p10 w maj ho na carmedia za slusne penize a nebo eton force 10 br 800
Škoda Stano. 10w7 je super ale ta cena a stará nikde moc není.
Jinak mě překvapuje, že zesiku ještě nezaznelo Dls ultimate a6 :)
No, dneska jsem byl ještě ladit a trochu jsem změnil nastavení eq. Vím, že na každej žánr by to asi mělo být nastavený jinak ale jinak já zvolil zlatou střední cestu. Prostě na písničky typu Allan Taylor, Chris Jones to hraje suprově, ale na na třeba kabáty, linkin park, green day, ramstein, se mi zdá že to ztrácí hrozně na tech středobasech. Zkoušel jsem středy posunout na eq kolem 160 až 250 hz o pár db víc a furt z toho nelezlo co jsem chtěl. Pak jsem to udělal naopak, že jsem středy dal zpět a na středobasech jsem přidal na eq od 100 do 160 hz trochu to vylezlo i na 200 a 250 hz ale furt aby to nědělalo ten pazvuk co před tím a myslím, že pro mé ucho je to lepší, jen se víc rozdrnčel tapec, musím ho víc natlumit aby z toho nešla rezonance a asi budu spokojenej, zkusim se dostat do toho Vyškova i když je to sakra vejlet aby tam dostal nějakou zpětnou vazbu.
jo zapomněl jsem napsat že se mi to moc nelíbilo na kytarách tak proto ty úpravy, před tim mi to prostě přišlo moc na střdech a výškách, teď jak to jde z tech středobasu trochu vic tak se mi to zda ok
No, vono by to asi chtělo začít tím, že předěláš uchycení středobasů z tapce na dveře.
156ka má na todle tapce úplně na pejču.
Já jsem skončil se třema vrstvama tlumení + pěkně tlustá vrstva Braxu, aby to dalo pokoj.
jo já vím že to není ideální, ale abych to dal na mdf kroužek na plech tak ten tapec musím značně pčedělat a hlavně tam pak nesedí oriho krycí mřížka a vypadá to divně. Člověk by si stím musel pohrát aby to nějak vypadalo. A navíc když jsem to u minulé alfy zkoušel, vykuchal jsem ten plastik co drží reproduktor dal tam kroužek z mdf ten byl chytlej na kus dřeva které bylo přidělaný na plech dveří a výsledek byl takovej, že se pak jebala celá část kolem reproduktoru, protože toho plechu je tam málo a je slabej a když pak reproduktor hrál víc tak se ten plech klepal jak ratlík, jedině ještě nějak ztužit ten plech a třeba by to pomohlo, někde jsem viděl instalaci že tam to dřevo pod mdf kroužek udělal větší hlavně na výšku ale aby se to tam vlezlo a možná by to bylo lepší, určitě to někdy zkusím ale až jako poslední variantu, dneska to tlumení není žádná finančí raketa, takže si dovolim zaexperimentovat. A problém u té mřížky je takovej že ten reproduktor kvůli tomu kroužku dost vyleze ven, jedině to nějak zalaminátovat a udělat na míru aby to sedělo a předělat origo mřížku aby tam pak sedla. Toť můj názor.
asi nějak takto by to možná šlo, ale stejně pak záleží hodně na reproduktoru, jelikož magnet u tech mojich cz audio je dost velkej a musim pokaždý pobouchat ten plech co tam je aby tam vlezl. A mám strach, že by se tam ani pak nevešly protože je za tím stahovačka
původně jsem to měl nějako takto, akorát si představ že místo toho molitanu nebo co to tam je je na te desce přidělanej kroužek a jak jsem psal, hejbe se pak celej ten plech na čem to drží, protože je dost slabej i když ho vytlumíš tak stejně pruží a podle mě když se to pod reproduktorem hejbe tak je to špatně. Proto zatím radši mám origo s menší úpravou a nehejbe se to, jen musím doladit ten tapec, aby nezvonil.
jo vidiš to našel jsem fotku ze své minulé instalace
15.04.2018, 09:12 |
petis ty díry v plechu máš přelepený jen tlumením?
jo dělám to tak pořád, dáváš výplň co? Přivrtat kus materiálu a na to pak lepit viď.
mřížka byla hifonics zeus, na fotce to ještě vypadá dobře, ale byla kolem ní fuka
Do děr v plechu dávám dvě vrstvy. Docela to drží.
Ovšem furt je 100x lepší stahovačka jako má stilo - prostě kus hliníkovýho plechu přišroubovanýho k rámu dveří.
Dvě vrstvy a je to jak prkno.
Tapec akorát jedna vrstva + neoprén.
Mmj k tý 156 a dveřím:
tapce jsem jel Brax + Sinus Live ADM
dveře Sinus Live ADM.
S tím ADM je pekelná práce (je třeba to nahřívat a kloudně to zaválcovat na plech), ale pak to bylo ticho.
Normální alu-butyl na to nestačil.
Při normální + uřvaný hlasitosti mi nic nedrnčelo.
15.04.2018, 10:04 |
petis Musíš na ně přinejtovat kus plechu a tím to zpevníš.
Jen tlumení se ti bude pořád nafukovat at tam dáš vrstev kolik chceš
Na normální užití stačí i silnější hliníková páska.
15.04.2018, 10:52 |
petis Jasně, to už tam muže dát jen to tlumení kde je ta Al folie silnější.
Proč něco dělat na pul, když to jde líp?
Ty nanejtovaný plechy mají jeden dost velkej problém - přístup do dveří.
V okamžiku, kdy pojde stahovačka, tak máš problém.
Běžně jsem dával 0,2 hliníkovou fólii, dvě vrstvy tlumení a fungovalo to.
Nejtovat do dveří plechy apod už mi přijde trochu extrém (netvrdim, že to není lepší).
Rozhodně bych se do toho pustil v případě dveří natřískanejch středobasama pro SPL.
V případě 156ky, kdy jsou ty dveře jak cedník a ještě k tomu je středobas v tapci. No, nějako mi to nedává smysl.
15.04.2018, 11:09 |
petis Jakej problem s nanejtovanejma plechama?
Nejty odvrtáš a máš přístup. Tlumení musíš rozřezat tak jako tak. Přístup je pak tedy uplně stejnej.
15.04.2018, 11:12 |
Keisi2816 | Upraveno: 2018-04-15 11:19:10
Co člověk to názor, důležitej je výsledek, ať si to každej dělá jak mu to nejvíc vyhovuje. Já na to zase tak neapeluju abych to měl jak betonovej bunkr. Ale když si s tim někdo vyhraje tak proč ne.
Oškrabeš tlumení, odvrtáš nejty, vypářeš plechy, vyměníš stahovačku, nanejtuješ zpět, natlumíš zpět :D
Vzhledem k tomu, že jsem ty stahovačky měnil celkem 2 ze 2, tak by mě z toho prasknul vocas ve švu :D
Každému dle jeho gusta.
Jinak dnes jsem pořešil provizorní kryt na středy. Smát se můžete potom :D
výrobní cena .... 0 Kč, doba práce cca 20 minut, z toho 7 minut na wc, použité materiály: tvrdý papír z nějakejch desek co jsem našel ve skříni, látka vystřižená z legin které byly na vyhození. Lepidlo které jsem si půjčil od synka :D
15.04.2018, 11:25 |
petis A? dyt je to o odvrtání a znovu nanejtování víc než když je to jen vytlumený a polepený Al páskou. Stejně to musíš rozřezat a nejspíš i strhat aby jsi se dostal zase na plech. Pořád nechápu včem je to tak hrozný. Jestli budeš stahovačku menit o hodinu dýl nebo ne snad není až takovej rozdíl.
Ale jak říkáš každýmu podle svího gusta.
Proto bych to dělal pořádně a ne polovičatě:-)
Tak je tu slibovaný upgrade: Etna
09.05.2018, 18:32 |
petis Pekný. Pujde na středobassy? at pořádně kopnou?:-)
Hele už teď maj krmení 250 W dávat jim ještě víc..... nemusely by to vydržet. Zatím ho nechám na subwooferu, uvidim jak se to bude chovat a pak případně udělám změny. Mám dva 4 kanály a 1 dvoukanál, takže možností je spousty. Zatím jsem ve fázi,... auto v servisu, zesík ve skříni.
Díky za zmínění! Ať ti hraje! :)
radken: hele zmrtvýchvstání :D , nemáš zač, jen bys mohl občas zvednout telefon. :D Musím ti ukázat novýho brášku pokud jedeš ještě ETONA 15 :)
Ještě je tu jedna věcička. A to gainy na zesikach. Přišlo mi zatím lepší mít gain nastavenej o něco výš třeba na 3/4 a na dspčku to pak stáhnout na signálu. Měl jsem to nastavené tak, že gainy byli třeba na 1/3 a nechával jsem hlasitosti na dspčku kolem 0 db. Zkusil jsem včera na subwooferu přidat gain na zesu a přišlo mi že to hraje o něco líp. Ožilo to. Nebylo to takový prázdný bouchání ale hezky sytý basy.
Nový prcek do rodiny.
čim vyšší gain, tím vyšší zkreslení zesu.
Takže idealni je mit na vystupech co nejvyssi hlasitost a gainy dole.
Keisi2816
to taky ne, i jednotky trpí zkreslením. Jsou takové, které mají opravdu i na plnou "hlasitost" výstupy OK, ale taky jsou jednotky, které už za 3/4 volume zkreslují ( vynecháme sencor ). Takový nejjednodušší postup, když nevíš zda je jednotka i při 100% hlasitosti OK je nastavit hlasitost na jednotce právě na 3/4 a k tomu si pak doladit gain na zesíku.
Ok no ja jsem to právě nastavoval podle aplikace na mereni db abych mel vsude stejnou hlasitost ale pak kdyz jsem si pustil hudbu tak to byla hruza musel jsem dostelovavat hlavne vysky podle ucha
Co jsi měl za aplikaci a mikrofon? jinak měniče by neměli mít stejnou hlasitost ( pár jo ).
kiklop32: říkají tomu Sound Meter
Myslim, že komponenty už měnit nebudu jelikož se mi to takto líbí, předělám dveře a sloupky a pak ladit ladit ladit. Klidně bych udělal neofiko sraz pokud by byl zájem. Stačí když většina udá čas kdy může a místo se rozhodne podle km.
Keisi2816
Myslíš tu na android ? :)
Odkud jsi?
Jj na androida. Jsem z Pardubek
A mikrofon si měl nějaký externí nebo jsi použil normálně mobil?
Daleko
Tak to je úplně k ničemu.
kiklop32: Japato? Nepřesný?
To poradil kdo bangladesan...nebo ten kabel co kopou z lomn.stitu-)))
ták pokračujem, předělání sloupků + zakoupen URC.3 .
a teď špelůňka, musí se do ozvučnice středů dávat výplň? Vata atd...???
Výškové reproduktory pujdou blíž ke středům a trochu jinak je nasměruju. Pak mě ještě čekají dveře. :(
Tak prej by tam ta vatička měla být, nejde mi jenom do hlavy, že když se dělám s ozvučnicí na cca 0,7 l a pak do ni nahulim vatu až po magnet, jakej ten objem má pak smysl? :/ Bo to na to nemá vliv?
Další supr věc. U ar 156 je dverich za pojezdem okna schovana kovova tyčka. Nechapu k cemu tam je. Myslel jsem ze je tojaky tahlo ke klice bo k zamku a ono prd. Nehybe se to jenom to tam drnci tak jsem to zafixoval tlumenim a uvidim.
Asi vyztuha ne? Ty to kutis neak pozpadku mi prijde :)
to dandis: hele nevim, není to vidět jen jsem to nahmatal. Tak jsem tam nastrkal nějaký tlumení a snad to bude ok. Včera jsem dodělal jedny dveře dnes asi druhé.