Zdravím, poradí mi někdo ohledně napájení zesilovače. Doposud jsem měl monoblok Hifonics BXi 4000D cca 2kW na 1ohm, napájení od baterky mám vedený + kabel 50 mmq, mínusový řešený přes karoserii auta. V motoru baterie 77 Ah v kufru druhá podobná. S touto kombinací nebyl žádný problém. Nyní jsem pořídil výkonější zesík Hifonics BRX9000D (ještě nezapojen) a moje otázka zní, pomůžu si něčím, když natáhnu mínusový kabel 50mmq od baterky k zesilovači, nebo raději mám tímto kabelem posílit stávající plusový kabel a posílit ukostření v kufru a motorovím prostoru? Baterku v motoru budu měnit za novou 90 Ah, do kufru chci pořídit nějakou Hollywood HC alespoň 60Ah, plus posílim kabely od alternátoru. Sub pojede do 1 ohm, hudbu mám na hraní na srazech, soutěžit na db dragu nechci. Děkuji za jakoukoliv radu.
správně by to mělo být takto: Big 3 Upgrade - 50 qmm kabel z alternátoru na baterku v motoru, 50 qmm z baterky na motor, 50 qmm z baterky na šasi.
Dál 50 qmm z baterky v motoru na baterku v kufru, tady musíš mít pojistku u každý z baterek co neblíže ke každé baterce a dostatečně silné odpojovací relé mezi baterkama. A nakonec 50 qmm z baterky v kufru na kostru auta. Musíš ale najít dobré kostřící místo, dobré bývají šrouby sedaček. Poznáš to tak, že po připojení kostry, si změříš odpor od přední baterky na ten kostřící kabel v kufru, pak na tyto kabely zapojíš zesík, pustíš do něj nějakou sínusovku a změříš si úbytek napětí. Když to budeš mít takto správně, je to lepší než mínus kabelem mezi baterkama.
No a ze zadní baterky, si natáhneš 50 qmm plus i mínus do zesilovače, podle terminálu na zesíku buď použij redukci z 50qmm nebo idstribuční blok, který ti to zredukuje. Případně se dají koupit rozdvojky na terminály zesíku, aby jsi do něj mohl přivést třeba 2x 50 qmm. Nezapomeň na pojistku 400A.
A ve finále popřemýšlej nad lepším ( dalším ) alternátorem. To je totiž jedinej zdroj v autě, ne baterka.
Díky za rady, videa taky pomohla, takže to udělám jak píšeš, altík mám 120A, 2 tam těžko dám bez větší úpravy, podívám se na držáky a velikost, do starších Mercedesu dávali altíky kolem 200A, což by také trochu pomohlo. Nemá někdo na prodej zbytky 50mmq kabelů 0,5 m 1m apod? Díky
Autorádio Kenwood DNN9150DAB, přední kompa Hifonics MX 6.2C, zadní Gladen M 165 V2, čtyřkanál Hifonics ZXi 6404, kapacitor Rodek 2,2 F, monoblok Hifonics BXi 4000D,Subwoofer Hifonics OLM 2415 plus pár 8" středobasů a tlakových výškáčů když nehrají zadní gládeny.
Ty altíky určitě omrkni, třeba u VW koncernu jsou někdy záměnný 90A -> 120A -> 140A, to je nejjednodušší co se dá udělat. Pak ho nechat třeba u nějaké firmy co se zabývá altíkama přestavět.
K sestavě, myslel jsem, že už takovéto zástavby vymírají :). Pro mojí zvědavost, jak to máš zapojený?
možná bych ten kabel vzal, co za něj? altík nějak pořeším, napřed ho vyndám a uvidím co tam vleze, sestavu jsem stavěl v roce 2015, bylo to moje jediný auto na každodenní ježdění, takže jsem to stavěl, tak aby to šlo rychle výtáhnout, toto jsem tam mýval 3x do roka na sraz, není to nic extra, ale na poslech to stačilo. Jinak vozím v kufru na poslech Em-phaser T4 12", zesilovače mám nainstalováné v prostoru pro rezervu. Zapojený asi klasika, 4 kanál živý přední kompa a zadní repro, monoblok subwoofer, v zadních repro mám 3 pásmovou vybýbku, takže žádnej aktiv ani dsp procesor...
Mám ještě dotaz, když budu tahat nový (posilovat stávající) kabel z altíku na baterku, tak v hodně videí Big 3 Upgrade dáváji mezi baterku a altík pojistku, je lepší ji tam dát či nikoliv, na origo kabelu mám pocit že není a altík je natvrdo připojený k baterce? Díky za rady