Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi

o

Forum > Autohifi > Zásady použití tlumících materiálů

 o Navštíveno 757x o
o 16.04.2020, 16:58 | Tonny | Upraveno: 2020-04-16 19:01:07
Již několik dní řeším, jak správně vytlumit auto. Narážím na mnoho informací, které jsou ničím nepodložené a nebo jsou dokonce protichůdné.
Z principu věci shledávám podstatným rozdělit:
* přenos zvuku z vnějšku dovnitř antivibračním materiálem (na plechy). Podstata: snížím rezonanční frekvenci dané plochy zvýšením hmotnosti a zároveň materiál je houževnatý tudíž rychleji tlumí vibrace.
* vnik nežádoucích odrazů zvuku pomocí materiálu pohlcující zvuk. Zde mi připadá logické použití v ozvučnicích a za reproduktory. Jinak jeho použití např. na podběhy nechápu... Jaká je jeho podstata?

Existuje důvěryhodný zdroj informací, kde jakou izolaci použít a proč?

Největší dilema, kterému zatím čelím, je jak vytlumit podběhy? Použít pouze materíál pro tlumení vibrací, nebo i materiál pohlcující zvuk a kam ho umístit? Naprosto nechápu vylepovat platový podběh a ne vnitřní plech...
o 16.04.2020, 18:22 | kubiik
Zkus si vylepit plastový podběh tlumením bitumen +Al fólie a jeď se projet kaluží nebo pískem. Vylepením plastového podběhu snížíš hluk od kaluží a vylepením plechového snížíš hluk od kol.
o 16.04.2020, 18:53 | kiklop32 | Upraveno: 2020-04-16 20:53:45
Každý materiál pohlcuje různé frekvence / rozsah frekvencí. Podle toho co a odkud ti do auta leze je nutné použít různé materiály. Za mě má největší dopad antivibrační materiál. Přelepení všech povrchů, které jsem tlumil různou pěnou, už jsem zásadní rozdíl nepozoroval. Stejně tak polepení všeho do posledního mm2, důležité je polepit místa blízko zdroje hluku a pak rovné plochy, tam kde je plech naohýbaný atp. je tím zpevněý. Takže polepení s rozumem ti ušetří prachy za materiál i spotřebu. A navíc věechny díly nacvakneš pak zpět bez problému.

A teď do mě několikavrstvaři :)
o 16.04.2020, 20:57 | Tonny | Upraveno: 2020-04-17 07:34:10
kiklop32: souhlasím.

Ještě doplním, že z podstaty mechanických vibrací ( [ Link ] ) zvýšením hmotnosti (viz. rovnice pro natural frequency) snížím rezonanční frekvenci. A přidáním houžavnatého materiálu zvýším tlumení (delta, viz. obrázek). "několikavrstvaři" jistě mají pravdu, že více vrstvami více zvýším hmotnost i míru tlumení, ale relativně (případ 1=čistý plech vs. jedna vrstva a případ 2= jedna vrstva vs. dvě vrstvy) za další vrstvu dám ty samý prachy a efekt nebude tak výrazný.
Rezonanční frekvence klesá dle kvadrátu velikosti plochy, tzn. poloviční plech má 4x menší význam tlumit ( [ Link ] viz část Plates a Membranes, zde si všimněte i Ný ve jmenovateli, které vyjadřuje normovanou hmotnost). Samozřejmě zde vystupují zas další faktory jako, jak často může daná plocha vytvářet hluk (vibrovat) s čímž se zvyšuje význam ji tlumit.

Mám za to, že přednost materiálů pohlcujích zvuk je právě v jejich pórovitosti a tím, že je někde slisuju mezi koberec a plech, tak je vlastně znehodnotím...
o 17.04.2020, 19:16 | CervinVega
Lepím podběhy u všech aut, je to hodně znát... třeba u Bmw 5 řady jsem nečekal velkou změnu, protože je poměrně slušně odhlučnená už z výroby (masivní přesné koberce různých vrstev, asfalt pláty na rovných plochách), přesto bylo vytlumení plast podběhů ihned poznat... alu-bitumen + neopren a kousky na plech, kam doléhá ten plast, aby se to nepřenášelo... a nelepím komplet, pruhy a pak přelepím tou druhou vrstvou, podle situace...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 2.5062 sekund.