Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi

o

Forum > Autohifi > Pohasínání světel

 o Navštíveno 1448x o
o 29.09.2020, 16:16 | D ´ice
Ahoj, začínám být bezradný s blikáním, pohasínám kompletně veškerého osvětlení auta během basu nebo celkově nižších tónů...
Bmw E46 328i, baterka v kufru, zesilovač Rodek r680a přidělaný zespodu na platě. Přední kompa ve dveřích (cca 90W rms), zadní v platě (cca 80w rms) a basák (300w rms). Ze zesíku natahané 2,5qmm kabely k repro, k subu 4qmm, Napájecí kabely 25qmm (plus tažené přímo z baterky - kabel cca metr dlouhý - pojistka 150A, mínus chycené k pásům zadních sedaček). Rádio 2Din android.
Začal jsem alternátorem (120a bosch), který jsem vyměnil za nový včetně regulátoru - beze změny
Zapojil jsem kapacitor (i když tuhle cestu nemám rád) - beze změny
Dal jsem silnější baterku (97ah místo původní 74ah) - beze změny
Zesilovač na kontrole u Pavla (vyčištění, něco se asi měnilo - nevím přesně)
Při zapnutí i vypnutí rádia se ozve lupnutí v repro (což asi nebude nijak souviset), ale už opravdu nevím co vyzkoušet.
Napájecí kabely mají očka a dutinky pouze nalisovaná, nikoliv letovaná - tento týden je proletuji, ale pochybuji, že se něco změní.

Napadá někoho po čem se zkusit jít podívat?
plus i mínus napájecí kabel jsem zkoušel připojovat na různá místa, vždy bez úspěchu...

Není to první hudba do auta, kterou dávám dohromady, ale první, která mě takto školí...už jsem sestavil i silnější soustavu (v autě se slabším alternátorem) a fungovalo to bez problémů

Budu rád za každý postřeh.
o 29.09.2020, 19:02 | Směty
Může to dělat zdrojovka, její napájení, signalove kabely. Než bych začal laborovat, zkusil bych natáhnout minus od zesiku přímo k baterii.
o 29.09.2020, 20:58 | riviera.kidd
Nebo prekostrit baterku silnejsim kabelem

Otazka jaka je znacka baterky
o 01.10.2020, 16:47 | D ´ice
Zkusím tedy prvně tu kostru.
Baterii mám aktuálně starline (většina si asi řekne, že to je bída, ale mám již několikátou a vždy fungovala a vydržela bez problémů), ale zkoušel jsem i jiné značky (XT, Stříbrnou Vartu, Modrou Vartu...) ale vše pořád stejné...tudíž změna značky mi nikdy nepomohla.
o 01.10.2020, 17:26 | kiklop32
Baterka v autě není zdroj elektriky. Zkontrluj si uzemnění baterky, pokud máš origo kabel, tak jí přikostři nejlépe rovnou 50 qmm kabelem. A stejně tak motor.
o 01.10.2020, 17:43 | kiklop32
Můžeš si to ještě otestovat takto, zatížit pořádně systém, třeba sinus 50Hz na plný koule co to jde a pak si změř napětí u motoru. plus z altíku a mínus motor, pak plus na altík a mínus na kostru. Pak to samé vzadu u baterky, plus na baterku, mínus na kostru. Plus na baterku a mínus na baterku. Po tomdle budeš vědět, kde se ti to ztrácí.
o 31.10.2020, 21:51 | *konny*
Změř a napiš hodnoty napětí na zesilovači, na autorádiu a na baterii v klidu a na kolik voltů padá napětí při basu.
o 01.11.2020, 00:10 | kiklop32
Při basu to těžko změří, určitě nemá tak rychlý a s funkcí podržení hodnoty multimetr.
Standardní multimetr mu může ukázat pokles třeba 2v, ale reálně může padat mnohem níže.
o 01.11.2020, 15:00 | *konny* | Upraveno: 2020-11-01 16:08:52
Kiklope v tvému příspěvku se nebudu vyjadřovat, protože ten můj nebyl určený tobě.

V minulosti jsem taky dost bojoval s blikajícím autem, tak mám za sebou spoustu slepých uliček. Auto s motorem vepředu a s baterkou vzadu jsem měl jen jedno ale tam jsem pro změnu neřešil blikající žárovky. Já bych ještě zkusil posílit propojovací kabel od baterky k motoru vedoucí nejspíš do nějaké skříňky s pojistkami, protože přes tento kabel napájíš od alternátoru i tvůj zesilovač. Další možnost je posílit kabel od alternátoru a propojovací kabel od bloku motoru na karosérii auta.
o 01.11.2020, 20:51 | kiklop32
A to se teď jako nesmí člověk k něčemu vyjádřit nebo jsem se tě něčím dotkl?
o 01.11.2020, 21:50 | *konny*
Není to nic osobního, nechci se dohadovat o ho_ně, piš si tady co chceš, hlavní slovo bude mít, jak doufám, D ´ice.
Ty hodnoty napětí jsem chtěl vědět já, abych lépe pochopil, kde je zakopaný pes a mě bude stačit změřit to napětí (viz můj předchozí příspěvek) běžným digitálním multimetrem.
o 01.11.2020, 22:59 | kiklop32 | Upraveno: 2020-11-02 00:01:16
Dobře :)

A četl si příspěvek z 01.10.2020, 17:43 ?
o 12.04.2021, 20:19 | D ´ice
Tak po menší odmlce jsem se dostal k tomu začít řešit dál výše napsaný problém. Koupil jsem 50ku kabel - z toho jsou nové kostry (k baterce, kostra motoru) a pořídil jsem i nový RCA kabely (FOCAL ER5) vše ve Flexo opletech. Pořídil jsem i uplně novou baterku (exide 85ah 800a). Moc nevěřím tomu, že to všechno nějak pomůže, ale alespoň budu vědět, že tímhle to nebylo a budu laborovat dál. Pak už bych asi musel začít proměřovat napětí (do čehož se mi vůbec nechce :D )

foto k příspěvku  od D ´ice

o 12.04.2021, 20:24 | kiklop32
Tak je to začátek :)
o 13.04.2021, 21:13 | db-marek
Radšej by som dal elektrikarske krimpovacie oká, ako tie pozlátené pliešky.
o 14.04.2021, 16:27 | Harryp
D ´ice: Komu není rady, tomu není pomoci... to změření by Ti to ukázalo a nemusel bys kupovat další akumulátor co půl roku
o 14.04.2021, 16:39 | D ´ice
Harryp: A kdo říká, že kupuju co půl roku baterku? :D všechny baterky jsem měl půjčené, teď jsem ale baterku co jsem původně měl v bmw přendal do octavie co mám a potřeboval jsem tím pádem sehnat jinou, takže pohoda :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.0411 sekund.