
Navštíveno 1797x

Budu kupovat neco na jisteni hlavniho napajeciho kabelu 50 qmm, ktery bude propojovat 2 baterky a nevim co bude lepsi jestli pojistkove pouzdro, nebo jistic. Co bude lepsi a proc ? Dalsi vec, jakou dat pojistku, kolik A ?
podle mě ,pouzdro kvůli TUS, jen vyměníš hodnotu pojistky (ANL) ,ale počkám co ostatní

07.03.2007, 21:24 |
JR tak kdyz propojujes dve baterky, tak musis mit pojistku na kazdy strane toho kabelu, takze potrebujes dve (v pripade, ze jsou vic jak 40 cm od sebe) a urcite koupit pouzdro pro ANL pojistky ..... jistic je nesmysl.
No tak na TUS to dlouho nevidim uz jen 2 SW a budu spoky, mozna : 0 ))) No a jistic mi pride dobry kuli tomu ze nemusis menit pojistku a kdyz neco budu delat tak ho vypnu a nemusim nic montovat. Tak nevim. No a jak silne by meli bejt ty pojistky, hm 2 mi pridou zbytecne, nebo ?
Jistič má velký odpor - velká stráta. U kvalitních instalací se nepoužívá.
Nejlépe ANL pojistku. Pokud neuděláš někde chybu, a neškrtneš si např. někde vodičem, tak je správně dimensovaná pojistka věčná a nemusíš ji měnit.
O.k. díky, no a jak je to s tima pojistov. pouzdrama ?
Proč musí bejt u každé baterky ?
A jak silnou pojistku musim do každého pouzdra dát ?
Jakykoliv kabel (PLUS) jdouci od baterky musi byt chraneny. A to co nejblize baterce. Predstav si situaci, kdy se porusi izolace na kabelu a PLUS se zkratuje na kastli. To si nevidel tu rychlost s jakou se ten kabel rozpali do bela!!!
Takze pokud mas spojene 2 baterky u kazde baterky je potreba davat pojistku. Chranis se tim proti zkratu a vyhoreni.
Jeste by si mel pouzivat odpojovac. Neni vhodne mit obe baterky porad spojeny paralelne pokud auto stoji. Batekry si vyrovnavaji napeti jedna mezi druhou a vybiji se.
O.k. tak ze dam 2 pojist. pouzdra, ale nevim jak dat silne pojistky. Ten kabel bude spojovat 2 baterky, tak ze netusim jak dat silne pojistky ?

08.03.2007, 12:00 |
Fridom | Upraveno: 2007-03-08 12:08:50
Kurva, pres mobil jsem neco psat to je o nervy. Neco napisu, ulozi se to 2 x a pak to nejde smazat !

08.03.2007, 12:08 |
JR baterky spolu spoj 50qmm a pojistky na to 150A

08.03.2007, 12:13 |
Fridom | Upraveno: 2007-03-08 12:16:21
JR: Jak si prisel na to ze tam mam dat 150 A ? Jen abych byl v obraze.

08.03.2007, 12:16 |
JR pravidla EMMA .....
o.k. diky. mrknu se na ne.
Doudam ze se to v pravidlech dozvim, jak prisli na 150 A. Zajima me to, protoze kamos dela taky neco podobneho a bude chtit vysvetlit proc zrovna 150 A : 0 )
to ti nevysvětlej pravidla ale elektrikář, měla by to bejt bezpečná hodnota pro tenhle průřez kabelu, taky mám 53qmm a 150A, zes má 100A
Tak ze podle prumeru kabelu se urci kolik se ma dat pojistka, aha, to mi staci, diky.
přesně tak, je to udávaná hodnota A taková, aby pojistka s jistotou shořela před zahřátím kabelu u případnýho zkratu a zároveň nebyla zbytečně nízká
v pravidlech EMMA str.26
[ Link ] tabulka s hodnotama

08.03.2007, 23:25 |
Kobra | Upraveno: 2007-03-08 23:34:04
Sory,že trochu rýpnu.S těma pojistkama to samozdřejmně chápu,že jde hlavně o bezpečnost,ale nezdá se vám,že pokud se člověk snaží dodat co nejlépe a nejrychleji proud do spotřebiče,všechno těma pojistkama pokazí? Kvůli pravidlům jsem do všech aut,které jsem postavil,udělal dvojí jištění.Výsledek byl ale takový,že se vypínaly zesiky při přebuzení z nedostatku proudu,tudíš málem shořely .Stejnosměrné složky jso hold pěkné potvory..Myslím,že dvě 75Ah baterie v tandemu už by mohly dát dostatek proudu.Problém jsem vyřešil zvýšením hodnoty pojistek na 250A.Bohužel už to díky pravidlům nevyhovuje.Jak by jste to vyřešili?

29.06.2007, 13:58 |
mourl Kobra....dát silnější kabel na který patří ta silná pojistka...pak je to podle pravidel OK ne?