
Navštíveno 1122x

Tuto diskusi zakládám protože nevím jak vyřešit napájení pro mé zesilovače.
Jeden řekne 2 x baterka, další že baterku a kapacitor pak jinej řekne dej batcap a máš po starostech a další na to že na batcap slyšel už odlišné názory v tom jestli to je tak dobré nebo ne.
Tak že by mne zajímalo jestli mi bude někdo schopen a ochtoten poradit, popřípadě vysvětlit proč to či ono je pro mou sestavu to nej. řešení.
Základní otázka zní :
Jaké údaje jsou potřeba pro zjisttění vhodného napájení pro mou sestavu ?
pokud mas vic zesiku s velkym odberem tak druha baterka je jasna volba
kapacitor to nezachrani urcite a batcap no nevim
zesilovače jsou :
2 x
[ Link ] 2 x
[ Link ] A že druhá baterka je jasná volba, tak to právě moc není, aspoň tedy né u všech !
tak dobre napisu to jinak je to nejrozumejsi co muzes udelat i batcap je pouze nahrazka baterie
Machča : Proto jsem založil diskusi s tím že ti co si myslí něco jiného, než že dát 2 x baterku, že to jsem napíšou a také napíšou proč a pak bych mohl konečně zjistit co je pro mne nejlepší řešení, až se tu pár lidí na nějaké možnosti shodne : )

06.05.2007, 11:12 |
Fridom | Upraveno: 2007-05-06 11:12:52
Machča : Jinak jeden z názorů je takovej, že druhá baterka ti nemůže nahradit kapacitor, nebo batcap, protože záleží na vnitřím odporu a ten baterka nemá tak malej jako např. cap. Tak nějak mi to bylo řečeno.
Jinak abych nezapoměl, má sestava bude hrát muziku a nebude určena na DB, kde se pouští frekvence, to píšu jen proto, aby hned někdo nenapsal, proč tedy na DB všichni dávají více baterek a né cap : )
presne jak rikas je to vec nazoru muj nazor je ze kapacitor je hezka okrasna blbinka
a batcap je mala baterie
Já osobně mám taky 2 baterky, protože kap. stejně dobíjí baterka, pokud by to nestačilo a kolísalo napětí tak asi výměna alternátoru
Petr UL : Jen pro info, co máš za baterky ?
Jinak že baterka stejně dobíjí kap. tak tím si chtěl říc co ?
Já mám VRLA Mercedes baterky jedna má 60AH/650A a druhá 95AH/900A, je to něco jako gelovka ale není to gelovka, s tím kapem jsem to myslel tak, že když jsem přečet výkony tvých zesů tak musejí mít odběr v řádu stovek AMP. což žádný standartní alternátor není schopen dodat a jiný zdroj proudu v autě není takže co nestihne altik tak jde z baterky, takhle jsem to myslel

06.05.2007, 19:53 |
Fridom | Upraveno: 2007-05-06 19:55:08
Petr UL : No s tim altíkem, to je taky problém, kterej fakt nevím jak budu také řešit : ((
Jinak baterka prej nedodá okamžitej proud např. jako kap. je to něco kůli vnitřímu odporu a to prej žádná baterka, proto se na to ptám. Každej řekne něco jiného a já si to už potřebuji ujasnit.
Když máš každou baterku jinou, tak se ti mezi sebou nevybíjí ?
Je pravda, že vyměnit altík je problém a taky docela ranec aby dával třeba 200A, taky je pravda že kap. dodá okamžitej proud oproti baterce ale myslím si že když budeš mít dobrý baterky a nebude v basových nárazech klesat palubní napětí tak to bude v pohodě, když budeš mít jednu průměnou baterku a bude ti kmitat napětí třeba na 8V tak to nezachrání ani 10F kap., můj laický názor.
Včera jsem doma zkoušel nový T4 přes nabíječku, dal jsem tam měřák a když jsem trochu vytočil volume tak začalo napětí padat na 6V a rupla pojistka na nabíječce, není nad pořádný zdroj :)
Druhou baterku jsem ještě neměl v autě, teď předělávám muziku ale podle mě by se mělo srovnat napětí a není důvod aby se vzájemně vybíjely.
Petr UL : No tak pořádnou baterku dam určitě, do motorového prostoru, ale co do toho kufru a jak vyřešit ten altík, tak to fakt nevim : o (
Jestli máš dost místa tak tam dej obojí, vzhledem k ceně tvých zesů to bude stát pakatel :), já nemám tak jsem si vybral baterku
Petr UL : No tak ta cena zesíků co tam je, tak to kdybych měl za ty peníze kupovat, tak bych si to mohl pořídit tak za 10 let : o ))

06.05.2007, 22:45 |
noclue | Upraveno: 2007-05-06 22:47:52
urcite 2 baterky ak nie tri ! Vpredu startovaciu a vzadu 2 paralelne.
a zapojit cez izolator napr. PG. ziadne relatka.. zadne 2 baterky tak aspon 600A startovaci prud a si v pohode. rovnake sa nevybijaju.
potrebujes tak cca 300A v spickach, a tie cez 5m dlhy kabel nepretlacis
ak chces daj 2-4 rychle kapacitory cca 1-2mOhm (brax, audison, helix), aspon po jednom obidvom silnejsim zosikom, ziadne 5-20F debiliny z reklamy
vymenit alternator alebo pravidelne dobijat nabijackou.
PS: tie zosiky by som nechcel ani zadarmo, lebo by som ich neuzivil
noclue: jakej je důvod, že neprotlačíš 300A 5m kabelem?
z ameru se daji dotahnout pekny altiky... hledej na americke ebay... a nebo dat altiky dva...120A z TDi x 2
noclue : Co je izolator PG ?
Do předu jsem chtěl dát tuto baterku
[ Link ] No a do zadu furt nevím co dát, jestli další baterku, nebo kap., nebo batcap.
Chtěl jsem dát do zadu taky power cell, ale bylo mi řečeno , že je to zbytečné, protože ty monobloky budou hrát na polovičný výkon a ty druhé 2 dvou kanály, by neměli mít takovej odběr.
Tak že by pak dozadu mělo stačit jen něco na dorovnání špiček, prej např. jen ,alá baterka 17 Ah s věčím startovacím proudem.
Luke-Jeep : Ten altík by to chtělo nějakej pořádnej, ale tak aby šel pak nějak přichytit bude asi problém a dát 2 altíky, to fakt nevim, jak by se to dalo udělat ?
Jinak auto bude Octavia kombi 1,9 TDI, což netušim co má za altík.
Petr UL: pretlacis, ale za aku cenu a s akymi stratami, inak som sa sekol, tie zosiky maju > 5kW a potrebuju >> 500A, pri 100mm2 kabli + aj - a 5 metroch mas stratu len v kabli 1V!!! Pripocitaj prechody, poistky atd...
Fridom:
[ Link ] lepsie ako rele.
a na zaver priklad pouzitia pridavnej baterky: na 2 zosiky, ktore daju spolu > 2kW RMS, pri aktualnom zapojeni "len" 1,2kW a potrebuju tak cca 150A
vpredu 80AH / 780A seria + vzadu 16AH s 1600A skratovym prudom a pri plnom nabiti da 2 minuty 190A
kapacitor netreba,
noclue: jj, to je pravda, ztráty jsou tam velký
Fridom... tyhle TDicka maji vetsinou 120A coz je tak skoro nejvic z konvencich aut... pro zacatek by to mohlo stacit...
hele... kdyz tu resite napajeni... je u alternatoru z normalniho mondea bez klim a s klim rozdil nebo davaj oba alty stejne? mondeo 96 1.8td ten starsi typ

09.05.2007, 13:59 |
Fridom | Upraveno: 2007-05-09 14:00:36
Tak že prozatím koupim jednu baterku, dam ji do zadu do kufru a uvidí se, jestli to bude stačit, popřípadě se něco dokoupí.
Luke-Jeep : Děkuji za pomoc.
Možná bych zvážil použití kombimace baterie a capacitoru
Alfatec POWERSTATION AC 803
[ Link ] (Trocha teorie nikoho nezabije)
Při nákupu baterie se podívej v technických datech na její vybíjecí charakteristiku, hlavně závislost vybíjecího proudu na poklesu napětí a hned uvidíš, jestli ti bude ta baterie vyhovovat vzhledem k požadovanému proudu.