
Navštíveno 3910x

Zdravim, mám dotaz, konečně jsem si koupil něco kvalitnějšího než co jsem vždycky měl a hned problém. Koupil jsem zesilovač JBL GTO 601.1
[ Link ] A k němu subwoofer JBL P 1222 E
[ Link ] Prodejce mi tvrdil že tenhle basák snese daleko větší zátěž, říkal jsem že mi to stačí a že koupim tuhle kombinaci. Ten sub jsem zapojil sériově do 4 Ohmů, vypnul všechny Bassboostry, Loudness a ostatní nesmysli a Level na zesilovači dal max na půlku. Asi po hodině hraní (ne vkuse ale celekem) sem ucítil slabej zápach, po chvíli jsem zjistil že je ze subwooferu, volal jsem prodejci a poradil mi ať uberu Level na zesilovači a dám mu vědět, ubral jsem ho tedy tak na čtvrtku a po chvíli jen zapraskání, zápach a kouř ze subwooferu. Takže jsem to poslal na reklamaci a reklamace neuznána, že prej sem ho odpálil já.... tak jak se mám bránit???
Poradí někdo prosím???
Tak pokud máš třeba 5V preout a mel jsi gain na pulku a dal jsi tomu "napit" tak jsi ho mohl odpalit.
to co popisuješ jak jsi dával pozor se všim tim nastavenim gainu a basboostu je sice hezký, ale nic neříkající. Pokud byl puštěnej za hranicí možností týhle kombinace a zesilovač nedokázal při tom zatížení ukočírovat membránu, tak je to hned. Důležitý je, jestli při tom hraní třeba u vyšší hlasitosti chrčel, nebo škrtal, prostě nehrál čistě (tudíž za hranicí kombinace)
jinak je to určitě opravitelný, počítej s tim že se bude muset rozlepit a pak nebude vypadat tak jako novej, ale bude hrát... Co se týče neuznaný reklamace, musel by jsi se obrátit na někoho kdo ti udělá odbornej posudek a pak znova na ně
Určitě nechrčel, tolik jsem ho zase nehnal, navíc ten prvotní smrad jsem ucítil i při nižší hlasitosti. Navíc mi sám prodejce teď tvrdí, že ten zesilovač je slabej na to aby ho spálil, že prej fakt snese daleko víc....
Escudo: na kolik zhruba vyjde taková oprava???
výkon zesilovače nemusí bejt vyšší než je hranice wooferu, 300W sub se dá spálit 150W zesilovačem, takže na rady prodejce bych vůbec nedal, protože určitě nezáleží jen na koncovym výkonu zesilovače, ale i na jinejch parametrech. Oprava - záleží koho seženeš, protože to je hooodně různorodý, někdo motá za 300Kč, někdo za 1000Kč

24.10.2007, 14:17 |
Prady Lukas.KIKI:no tak podle mě by ti to měly uznat, když ti eště řeknou, žeten woofer snese víc, podle mě to co jsi máš je dobrá kombinace, já sem novej woofer kotlil skoro naplno hned od začátku a vše ok, dyžtak se obrať na ochranu spotřebitelů, tam ti řeknou víc.
jo a jaká to je firma? já jen, abych si u nich nic nekupoval, nechci přijít jednou na hůl jako ty!!!!!!!!!!
Escudo: díky počkám jak to dopadne a někoho snad seženu
Prady: Firmu zmiňovat nebudu, ten člověk to sem jen dováží a reklamaci řeším přímo u JBL, ten prodejce je docela ochotnej mi pomoct takže zatim bez reklamy, ale pokud zjistim že je v tom něco jinýho tak se ozvu.
Ještě mě napadlo zda by se nedal nějak využít zákon a paragrafy, pač na to všechno by měli mít 30 dní a mě teď po asi 25 dnech jen přišla smska reklamace uznána a když sem po týdnu volal kde teda je, tak najednou neuznána. Neměli by mi to dát písemně do 30 dnů??? pač já klidně zapřu že mi smska přišla a že sem s někym mluvil..... pak bych moh požadovat peníze nazpět, nebo se pletu???

24.10.2007, 14:32 |
Prady první slovo, platí, druhý leze z gatí.......
obrať se na linku ochrany spotřebitelů, tam by ti měli poradit
Na reklamaci je sice ze zákona 30 dnů(pokud se to s prodejcem nedomluví jinak),ale už není psáno,že tě musej informovat.
Mno nevím, ale pokud byl už problém na začátku a informoval si prodejce a on ti řekl že máš jen ubrat a hrát dál, tak by ti měl reklamaci bezproblémů uznat.
A už jen ta sms že je reklamace uznaná a pak najednou zase že ne, už to by se mi opravdu nezamlouvalo.

24.10.2007, 17:42 |
Rali Tak muj nestrany nazor na situaci.Je mi kazdopadne lito,zes spalil repro.
Musis ale zvazit jednu vec.Si prodejce,popripade distributor a zavola ti clovek ze se mu pali repro...reknes mu zkus tohle.On na to,ze to nefunguje.Jasny pres telefon toho moc nevyresis.Ty ses snazil to zapojit spravne,coz je pravdepodobne.
Ale...co kdyz si ho dali na silnejsi zesilovac,ktery je schopny dat mnohem vetsi vykon.Ber to zase tak.Pokud ti nenamontuje nejaka firma,tak prodejce-distributor nevi jak to bylo zapojene,tudis ti nemuze rict,ze to je chyba repra.
Mam taky nemile zkusennosti.
Ja spalil sub od GZ kterej mel 2kw a mel sem v pohode zes,hrala tam roli baterie.previnuti stalo do 2 tis.
Ale i mile.
Taky se mi stalo,ze mi zesilovac spalil 3 komponentni repra...byla to chyba zesilovace,byl opraven jeste v zaruce.Ovsem vyrobce nedal nic.Prodejce,klobouk dolu ,uhradil vsechny 3 znicene repro.
Myslim ze stoji za to ho zminit-Sekin!
drzim palce

24.10.2007, 17:44 |
Fridom | Upraveno: 2007-10-24 17:45:44
Fakt aby si člověk dnes vše fotil a nejlépe točil kamerou.
Proto vše kupuji od lidí kteří jsou solidní !
Ses si jistej, ze si ho zapojil seriove? Muzes sem dat fotku?

24.10.2007, 18:43 |
clown cssssssssssss .. za hodku ...,
ja zabil MDSko za 20 minut :o)))) proste sem neposlouchal .., uzavrenka a subik hlal bez subsonicu az dolu :o))
melo by to jit premotat ..
no zakmitama se toho da znicit dost a na to staci klidne i peti wattovej zesilovac presne jak pise Tomas

24.10.2007, 20:06 |
petis clown: 20minut? tak dlouho. Já odpálil dva Kickery SoloX za 3minuty.-)

24.10.2007, 20:31 |
clown petis ... woe ... , Death match ? ze vydrzely tak dlouho :o)))

24.10.2007, 20:36 |
petis deathmatch ne:-)) přehodil jsem nový spairy, trochu nechal rozhejbat a šup donich 10kW:-))))))
Lukas.KIKI :nepíšeš ani nic o tom,že by jsi se pokoušel woofer zahrát(zahořet)...chce to občas pár hodin provozu při nějáke menší zátěži....už jsem pár reklamací wooferu taky řešil a vím,že u konkrétních wooferu toto mělo obrovský vliv...
..jinak jako kolegové..nějaký nastavení gainu vubec neřešit-záleží na rádiu,písničce...atd...
taky se zeptám-fakt to bylo do série?
rozhodujici je, jestli to bylo hrano do zkresleni - basak muze mit par kW, ale znicit ho umi zkresleni pri zlomku jeho vykonu
Rali> jj SEKINi jsou bezva kluci.

24.10.2007, 23:02 |
SEKIN Rali + zephyr - dikec
Nerad se do toho míchám, ale, drtivá většina výrobců to řeší takhle, spálený - nelze reklamovat, mechanicky poškozený - nelze reklamovat atd. Pak už je pouze na dobré vůli distributora jestli to nahradí ze svýho nebo ne.
Takový ty kecy - já to pouštěl jenom z rádia, to je slabý tím to nejde odsmahnout, to už se tady řešilo mockrát, k tomu není co dodávat. To stejný - já mám slabší zes než SW.
Další - Já tomu moc nedával - a na SW jsou očouzený odvětrávací díry v pólové desce.
A nejlepší perla - ON - tady chci vyměnit v záruce. JÁ - OK posoudíme dáme vědět. ON - No ale je to v záruce, tak mi to vyměnte. JÁ - no ale to že to je v záruce neznamené, že se to vymění mezi dveřma. ON - A jak to, dyk je to v záruce? atd. atd.
Další perla - totálně rezavý repra na reklamaci, škrčí jako prase. Říkám - teče Vám do dveří, to nejde uznat. A on na to - To jo, ale na těch reprákách není napsaný, že nejsou vodotěsný atd.
A víte, jak málo lidí vůbec tuší na co je Gain na zesilovači?
Bacha chlapi - i obchodník má svoje práva.
Sekin, Ryves, Wattman a ostatní:
Zapojen byl určitě sériově, nezapojoval jsem první. myslim že sem ho opravdu minimálně třičtvrtě hodiny nechal hrát jen tak lehce, navíc ten počáteční smrad byl opravdu při nízký hlasitosti. Neříkám že obchodník má svá práva, chápu že opravdu neví co se s tim mohlo provádět. Ale řeším tuhle věc jen proto, že prodejce se mnou jednoznačně souhlasí, on ví jak jsem ho zapojil a ví že jsem použil zes, který mi on doporučil. Problém je prý v tom, že záruku neřeší on, ale přímo JBL na Slovensku (prý). Přijde mi trošku nefér že mi skoro po měsíci jen přijde sms že je reklamace uznána. Kdybych se po týdnu sám neozval tak ani nevim že sub je ještě někde u distributora pro ČR a že si to někdo rozmyslel a reklamaci neuznal, to mi přijde jako hloupost. A to s těmi 30 dny, je jen takovej můj nápad. Myslim že do 30 dnů bych měl dostat sub nazpět, ať už s uznanou, či neuznanou reklamací, ale myslim že tohle se nestane. Jak říkám, kdybych se sám neozval tak do dneška bych nic nevěděl, pač prej na mě ztratili kontakt, to už přeci není můj problém ne??? Navíc mi také bylo řečeno že během jednoho měsíce se na reklamaci sešli tři ty sáme woofery se stejným problémem a rok před tím nic, možná to je nějaká špatná série či co. Nechci nějak hanit obchodníky, ale tady sem jednoznačně proti a nenchám to jen tak, je to první sub kterej sem si koupil novej za relativně dost peněz a hned takováhle zkušenost :-((
Prodejci : A co by se změnilo tim, že bych si nechal muziku do auta udělat firmou ?
To pak když by se odpálil SW tak je reklamace bez broblémů, nebo jak ?
Pokud se tedy spálí kompa, SW, tak člověk nemá nárok na reklamaci, protože neprokáže že to nezavinil sám ?

25.10.2007, 09:47 |
clown Fridom
nam treba taky nevyreklamuj spaleny HDD diky blbymu zdroji ..,
shori elektrika .. zdroj posila spicky, pac je to nejaka mrdka slaba .. a to ty nektery HDD maj i 5 letou zaruku ..
Tak teď dotaz, nechci se hádat s někym kdo tomu rozumí víc než já, ale neexistuje výrobní vada, která by mohla zapříčinit spálení SW???? Ať si říká kdo chce co chce, subwoofer hrál docela potichu a začal smrdět, pokud tohle je normální tak už SW nechci!!!

25.10.2007, 10:11 |
Prady Lukas.KIKI: to rozhodně normální neni
Prodejci: tak v tom případě je záruka v autohifi pro srandu králíkům, páč nejčastější vady jsou spálení komponentů.....
potom tedy - pokud je zaruka v autohifi na nic - nezbyva nic jineho nez si nechat udelat znalecky posudek, jit na sdruzeni pro ochranu spotrebitelu nebo se zacit soudit - a pokud to bude vyrobni vada, tak prodejce asi zaplace...(resp. pokud to nebude zavinene uzivatelem ale bude to chyba toho vyrobku)
Pokud by tu instalaci provedla firma a odpalila se nejaka soucastka - tak odpovednost nese ta firma, ktera to montovala ;)

25.10.2007, 12:34 |
Rali Lukas.KIKI: kdyby se ti ten sub palil a smrdel a tys ho odpojil.tak by se s tim dalo urco neco delat.bylo by videt za jakym ucelem civka shorela.Jenze koho napadne,ze novej sub pujde hned do prcic.
Na spalenou civku proste neexistuje reklamace.
Ted to neni nic proti tobe!Ale opravdu nikdo nevi jak si to mel ty,nebo kdokoliv(treba jako ja kdyz sem odpalil GZ za 15 000,-), zapojeny a ty vlastne to ani nikomu nedokazes,at je to jakykoliv pripad.
Pak zalezi na vyrobci jestli chce delat dobre jmeno znacce a nabydne ti nejakou nahradu.
Fridom: pokud ti to tam hodi firma,tak by ti mela poskytnout zaruku na to ze ti to bude fungovat.pokud by se neco znicilo-spalilo,tak uz se da uhadat to,ze ti to uhradi a podobne...
Jak ty nekomu prokazes,ci neprokazes,zes do repra nepustil 1KW?
Zaruka je na zesiky,ale taky kolikrat neuspejes...
Rali:
Rozumim tomu co píšeš a souhlasim, ale z mé strany se s tim prostě nesmířim, napáda už mě i to že mi nejde o ty peníze ale víc o ten pricip, že se člověk v mé situaci vlastně nedokáže bránit!!!

25.10.2007, 12:52 |
clown tak ono neco jinyho je spaleni civky, preskoceni civky, a treba vytrzeni vedeni k civce, odlepeni limce atp ..
otazka je, zda kvuli cca 800 kc co date za premotani subiku se bude nekdo hnat do nejakyho boje za prava spotrebitelu s neznamym vysledkem..
subik hral potichu je dost nesmerodatne .. pro kolegu hodne nahlas znamena moje uroven nastaveni hlasitosti pro dopravni hlaseni ..
vyrobni vada, jedine co mne napada, je to, ze by byl sub poskozen pri vyrobe / doprave a drhla civka, ale to by si poznal uz pri koupi, ze skrta ..
samozrejme kazda firma "umi" udelat blbej kousek ..
jen muj nazor ..,
.. na starem foru jsem taky plakal, ze mi shorely vejskace u ovalu .. , ted se stydim za to, hraly na max par hodinek .. a to hezky v teple .. pak jsem koupil jiny a tam jsem zabil zase stredy .. ,
kdyz to dnes spocitam .. mam dvoje KO ovaly, 3x civku u subiku, 1x vejsku , takze kazdy rok mam neco .., a vzdy to bylo moji blbosti ..
to SEKIN .. Další - Já tomu moc nedával - a na SW jsou očouzený odvětrávací díry v pólové desce.... , to je ten borec co tomu daval 5h 600W misto 350 ? :o))

25.10.2007, 13:01 |
Rali A neudelas nic...
Ver mi ze kdyz sem kamosovi delal music a postupne kazdy den mu odesel jeden stredobas,tak mi nebylo do spevu.Kdyz odesel ten 3. tak uz sme se tomu jenom smali...
A jelikoz zesik,ktery to pachal sem kupoval tady,tak sem se ptal predchoziho majitele.Jemu spalil DLS,celkem drazsi nez sem pouzil ja.Ale on ho nereklamoval a prodal,mile...ze?

25.10.2007, 13:14 |
petis Pokud hrál woofer hodně potichu a to ikdyž byl na vyšší hlasitost. Tak jsi to zapojil špatně. a poslal si cívky proti sobě. Tohle se mi stalo taky. hrálo to potichu a pak se vyvalil kouř z bedny.
Nič v zlom, ale pokiaľ je to viac ako 30 dní, došiel by som do predajne a neodišiel od tadiaľ skôr, než by som mal v rukách prachy, alebo nový sub, keď ten starý tam nie je. Ja som tak pochodil s reklamovaním Goretexovej vetrovky (čo je síce mimo hifi), predajca mi síc tvrdil, že vadu neuznávajú, lebo to mohlo byť zapríčinené mnou zlým praním, ale v tridsiaty deň, keď som bol v tej predjni som to postavil do pozície:
Buď mi dajte tú vetrovku nazad, alebo mi dajte novú, alebo prachy. Dali prachy, zákon je na tvojej strane. Majú 30 dní na to aby to nejako uzavreli. Že to nestihol predajca (výrobca, dovozca, pošta) nie je tvoj problém. Keď si boli istí, že je to tvoje maslo, mali ti to vrátiť hneď.

25.10.2007, 13:19 |
SEKIN | Upraveno: 2007-10-25 13:20:27
Clown - Jo to je on, mě trvdil, že tomu moc nedával a na fóru se chlubil, že do toho na nějaké akci solil dvojnásobek a jak dlouho to vydrželo než shořel. A pak někomu věř. Proč by to nezkusil zareklamovat, ať za jeho blbost zaplatí někdo jinej. A neberte si to někdo osobně, ale i takový jsou autohifíci.

25.10.2007, 13:45 |
clown SEKIN ..
treba ja ..., ja furt nekoho prudim :o))))
Rali : Jak si napsal že "kdyby se ti ten sub palil a smrdel a tys ho odpojil.tak by se s tim dalo urco neco delat.bylo by videt za jakym ucelem civka shorela"
A když volal prodejci a ten mu řekl, jen aby ubral zesík a hrál dál, že ten zesík je slabej na ten SW a nemůže ho poškodit, nebo jak to přesně bylo, tak v top případě je to chyba prodejce, nebo se pletu ?
clown: Přemotat cívku neni takovej problém, ale když se pak na SW posere něco jiné, tak to už pak nepude raklamovat, pač bude mít přemotanou cívku :o)
SEKIN (P) : jj je pravda že každej neni čestný, bohužel a ještě když je tak dutej a píše to jsem na forum, tak to bych mu nechal zaplatit poštu atd :o)
Sorry že jsem tak aktivní na danou věc, ale čeká mě zapojení celé instalace a pokud by se mi něco vysr. a dopadnul bych z reklamací tak to, tak to bych asi tak nenechal.
Koukam že si to celé budu točit na video, jak je co zapojené, na kolik to hraje atd. :o))

25.10.2007, 14:03 |
clown Fridom .. jojo toc to ..
ale musis mit v pripade problemu natoceny jak to hori ... :o))))
nevim co se vypati vic .., jestli nechat horet zesik a natacet, nebo to jit uhasit :o))
samozrejme ted v obdobi slusneho vlhka v aute bych to natacel nonstop :o))
clown: Já jsem šikovný, já bych jednou rukou hasil a druhou natáčel :o))
Tak to abych si instaloval kameru do kurfu a natáčel nonstop,hmm zajímavej nápad, popřemejšlim :oDD
Tak...něco o tom problému vím...ten SW se posílal na Slovensko kde je servisní středisko firmy DSI Slovakia (též dovozce zn. JBL pro CZ). Obecně známo,že servis / reklamace u DSI vždy dlouho trvají a dle mých zkušeností,vždy když jsem reklamoval SW tak přišla zamítavá odpověd.
To že neuznají reklamaci se dalo téměř 100% předvídat,jelikož nemáš potvrzení s účtem za montáž od profesionální firmy a i když jako amater tomu můžeš rozumět.....tak bohužel.
Osobně si myslím,že jsi ten SW koupil od spolehlivého a férového prodejce,který se ti bude snažit pomoci,ale s výměnou SW nebo navrácením peněz bych moc nepočítal.
Já s DSI nemám problém...jejich zástupci mi vždy ochotně pomohly,zásobování funguje perfektně........jen ten záruční servis je někdy k naštvání.
CTS.CZ (P) : Ha tak už vim jak na to, já k tobě přijedu, vše si namontuji a udělám sám, jen použiju tvou dílnu a ty u mne budeš stát s pravítkem v ruce a když bude něco špatně, tak pleskneš :o DD
Mno pak mi dáš papír že si to dělal jako odborná firma a pohoda, ne ?
Samo že zadarmo, jak jinak :o DDDD

25.10.2007, 15:50 |
Prady Fridom: jasný, bude nad tebou stát s rákoskou a když uděláš něco, co se nebude zdát moc profesionální, tak ti žahne jednu rákosem a spálí, záruční list :)))))))))))))))))
no..Prady.....správně,ale ještě mu naúčtuji pronájem dílny a můj převelice drahý čas.....:-))))

25.10.2007, 16:00 |
Fridom | Upraveno: 2007-10-25 16:01:32
jj přesně tak to jsem si to představoval, tak to je paráda, hned se mi bude dobře spát :oD
Převelice drahej čas, njn tak bych tě furt budil nooo :o DDD

25.10.2007, 16:29 |
Prady CTS.CZ: to je správný, dneska ani kuře zadarmo nehrabe :)

25.10.2007, 18:30 |
clown tak CTS si uctuje za den 9000 Kc bez DPH .. jen za pronajem,
takze do toho klido pujde ..., vid Karle ? :o)))
clown:......to je ale částka jen pro velmi dobré známé...:-))
takze muj nazor a co vim pokud jsi mel vse nastavene jak ma byt mel si dostatek proudu a nic nezkreslovalo tim zesikem si ten SW odpalit nemohl vykonem ja do nich rok poustel 2KW a vydrzeli naplno i petiminutove death matche ale jak pisou vsichni tezko prokazatelna chyba a tezko to nekdo na reklamaci uzna
co se tyce reklamaci vim ze opravdu co se tyce JBL se resi na slovensku kazdopadne maji i ceskou pobocku
Mě teda zatím byla uznána každá reklamace..Asi mám dobrého prodejce.
Lukas.KIKI: jak tu psal tusim clarion, jestli to bylo 30 dni uz tak za nim dojdi nebo tam kde to reklamujes a rekni ze je to uz tak a tak dlouho tak chces ten subwoofer zpatky, nebo jiny nebo penize ;) A kdyz reknou ze ti ho nevrati tak se obrat na sdruzeni na ochranu spotrebitelu popr. jim rekni, ze se asi jako firma objevi v novinach. Myslim, ze pak zacnou vic kmitat ;) (ono vsechno taky nejde po dobrem ze...)
Akordysek: o prodejci to není. Prodejce je jen distributor..není ani dovozcem nebo výrobcem těchhle věcí. Prodejce sám o sobě nic vyreklamovat nemůže,vše řeší dovozce. A když dovozce reklamaci neuzná,tak nejhůř je na tom prodejce,protože je zákazník naštvaný na něho....jenže prodejce za to nemůže...
Takže pro všechny:
Chtěl bych zakončit tenhle dlouhej strom. Subwoofer mi přišel domů, reklamace neuznána. Ať už je to jakkoli, přijímám to, že cívká je spálená, ať už mojí vinou, či nějakou vadou. Chtěl bych poděkovat prodejci, který byl a je velice ochotný a celou věc se mnou řeší, ač nemá se servisem na Slovensku nic společného. Je vidět že si zákazníků váží a dělá pro ně maximum. Dohodli jsme se že sub se nechá opravit a celou věc tak uzavřeme. Až budu nakupovat další komponenty, určitě je koupím u stejného prodejce, protože takhle ochotný každý opravdu není....

26.10.2007, 13:21 |
Rali Nech ho prevynout a snad uz si ho uzijes...
Fridom:je to zajimevej dotaz...ale ani sam prodejce nemuze vedet jak to mas v aute zapojeny.bylo by hloupy na nej svadet to,ze on za to muze...nemyslis?
Rali : Já to na něj nesvádim, jen bych reagoval jinak, jelikoš Lukas.KIKI si přeje zakončit tuto debatu, tak to nebudu nějak dál komentovat.