
Navštíveno 1243x

Tak jsem se nechal inspirovat a sedl jsem do auta a svěřil automatice nastavení TCR. Tady je několik zjištění.
1. Člověk v autě značně ovlivní nastaveni TCR (automatické)
2. Nejde jen o to že tan sedí, ale i jak a kde sedí (poloha sedačky)
3. Aby to bylo jo složité, tak záleží i na tom co drží v ruce (např. složka s papírem pro rozhodčího), co má na hlavě (třeba šiltovka), dokonce jak má ruce a jak položené nohy.
4. Ani nemluvím o poloze (umístnění) mikrofonu. Jakýkoliv posun (nahoru, dolů, doprava, doleva, dopředu, dozadu) znamenal vždy změnu nastavených hodnot.
Po všech možných variantách poloh, a umísnění mikrofonu se mě poslechově nejvíc líbyla tato situace:
Jeden člověk v autě na sedadle řidiče, sedadlo spuštěné do nejnižší polohy, odsunuté téměř max. dozadu, nohy natažené dopředu (jen mírně pokrčené kolena a spíše u sebe než roztažené), na klíně složka s papírem (tak jak to mívají rozhodčí při hodnocení), obě ruce držící složku opřenou o volant (horní částí), na očích brýle a uprosřed brýlí na obrubě přichycený mikrofon. Ted mě ještě napadá, že jsem měl na sobě zimní bundu a na hlavě nic. Možná se při tomto popisu někdo chechtá až se za břicho popadá, ale prostě cokoliv bylo jinak tak znamenalo byt třeba malou, ale změnu nastených hodnot TCR. Jako zajímavost bych uvedl, že pokud jsem dal mikrofon do místa pravého ucha, byly hodnuty TCR pro pravou výšku a pravý střed za všech okolností 0,00 Proč to tak bylo nevím ale snad to někdo vysvětlí.
No a tady jsou hodnoty TCR nastavené při výše popsané měřící situaci (nedoporučuji nikomu tyto hodnoty použít tak jak jsou napsané, protože jednoznačně můžu říct, že je v autě tolik věcí které měření ovlivnují, že v jeném autě by ty hodnotu stoprocentně nefungovaly):
Front 1L (výška) 2,90ms
Front 1R (výška) 1,20ms
Front 2L (střed) 2,90ms
Front 2R (střed) 1,20ms
Rear L (středobas) 11,10ms
Rear R (středobas) 9,30ms
Na vysvětlení shody pro výšky a středy - mám výšky a středy prakticky těsně nad sebou a jsou směřované stejném směrem.
No a když už jsem takto blbnul, tak jsem zkusil nastavit TCR automatikou i u SW. Procesor Alpiny sice neumí SW nastavit, ale umí nastavit CENTR. Tak jsem připojil výstup pro SW na výstup pro centr a nastavil CENTR kanál tak, jak mám nastavený kanál pro SW (strmost, frekvenční rozsah, útlum, fáze) no a pustil opakovaně nastavování. Hodnoty pro SW se měnily podle posunu sedačky dopředu a dozadu. Takže jsem došel k závěru, že by to mohlo fungovat. Jako v souladu k nastavení výše uvedenému pak procesor nastavil hodnutu 2,10ms.
No a pak jsem sedl a poslouchal. No a světe div se, ale vůbec to není špatné. Naopak, řekl bych, že je to zatím to nejlepší nastavení, které jsem v autě zatím měl. Tak a teď sem s názory. Jsem zvědav co kdo tomu řekne.
Copak, copak ? nikoho to nezaujalo, nikoho to nezajímá?
me to zajima :) ale ja nemnam radio s automatikou a vubec se v tom nastaveni neorientuju, ale peclive si ukladam tvoje prispevky pac az to pujdu nastavovat tak vym alespon priblizne co a jak ;)

16.11.2007, 22:36 |
Ricci Pochybujem, ze automatika ti nastavila stred zvukovej sceny do stredu palubovky...
Ricci: Ale Pavel02 nic takového nepíše?
Pavel02: Tak ono je to v podstatě logické, protože v okamžiku kdy sedíš v autě, tak svojí postavou určitě změníš akustiku nebo spíše charakteristiku snímanou mikrofonem, protože třeba nohu můžeš mít částečně v cestě středobasu apod. Já jsem něco podobného zkoušel doma a taky při změně polohy křesla nebo jiného většího předmětu v místnosti jsem naměřil jiné parametry (velice nepatrné díky většímu prostoru, ale vždy přesně ty samé po vrácení do původní polohy). Některé vyšší modely umí dokonce změřit TCR pro více poloh "hlavy" a v případě, že nesedíš na svém oblíbeném místě ve středu, ale zrovna tam překáží manželka, tak máš možnost si přepnout na jiné nastavení, kdy byl mikrofon třeba na křesle, kde díky manželce jsi nucen sedět :o)
Ricci: to je pravda, střed scény není přesný. Jenže celkově se to příjemněji poslouchá a zvětšila se šířka scény, a to výrazně. Výška scény "drží" líp ve stejné urovni (nepadá v krajích tak dolů) v celé šířce, ale výška šla o kousek dolů. Při mnoho hlasém zpěvu je možné lépe určit pozice jednotlivých zpěváků. Pocitově prostě příjemnější poslech. Na soutěži EMMY bych ale asi nějaký bodík ztratil.

17.11.2007, 22:33 |
Ricci Najhorsie na tom je, ze tazko asi dokazes rozoznat pozicie nastrojov na lavej strane, ked ti zacina pri zrkadle a konci nad volantom, cize je strazne uzka, to je nevyhoda nastavenia stredu sceny pred vodica,prava strana sceny neprirodzene roztiahnuta, ja osobne to neznasam a mam rad jedine scenu rovnomerne rozlozenu, cize stred nastaveny na stred palubovky, v tomto uznavam prave logiku nastaveniu stredu sceny, aku pouziva EMMA pre sutaze, ovsem je smiesne to hodnotit aj z pozicie spolujazdca, ako sa to hodnoti vo vyssich kategoriach, tam to nikdy nebude hrat tak ako ma vzhladom na to, ze TCR je nastavovana vzhladom k pozicii vodica...
17/11/2007 22:33 Ricci: Neříkal jsi Ty a já v kart centru něco jiného? Tam jsme o středu scény taky diskutovali.

18.11.2007, 03:14 |
Ricci Tuner#2, urcite nie, za mojim nazorom si stojim
Ricci: nebudu to tu rozmazávat, pokecáme zas někde na srazu.
Automatické nastavenie ma čosi do seba hlavne ked nevieš o čo tam ide . Ale základ je nadstaviť výhybky a to ti automatika nespraví . Podla tých vysledkou čo si napísal Pavel02 tam bude kdesi chyba pravdepodobne bude traba niečo prefázovať bud bas alebo strd+výšku lebo tie časi my niako nejdu do hlavý rozdiel L 2,90-11,10 R 1,20-9,30 je trošku dosť to už je v metroch a nie v cm. Osobne nadstavujem TC podla uší . Zatial to čo som nadstavoval automatikou som všetko prestavoval .Jedine na čo použivam mikrofon je RTA ako poslednu čerešničku na torte a to iba v max rozsahu +-4db ostatné je chyba inštalacie.
Kto už mal možnosť počuť Imprint sound ????
Mal som tu možnosť včera a klobuk dolu .
prvé automatické nadstavenie čo ma uspokojilo .
kto nepočul neuverý.