
Navštíveno 2182x

Kdo má zkušenost a poradí? nebo mi hodí link, kde už se to řešilo? Nemůžu přes vyhledávání nic najít. Díky
Mam 2 roky v aute obyc 55Ah a nejsilnejsiho 105Ah Stingera SP2150 a jsou jen zapojene paralelne bez relatka a zadny problem ani po treba 2 mesicich nepouzivani auta

17.11.2007, 18:04 |
Etien (M)
mam 2 x 44Ah Stingery... taky bez relatka... pohoda
jde o to ze v pripade pouziti dvou stejnych baterek nikdy problem nebude, ale tvrdi se ze pri pouziti rozdilnych baterek se navzajem vybijeji kvuli tomu ze jedna ma jinou kapacitu a rozdilnou hodnotu napeti a tak se mezi sebou tyhle baterky hadaji a vyrovnavaji si mezi sebou napeti az do doby kdy jedna druhou dobije ale s timhle jsem se za ty dva roky co ty baterky v aute mam nesetkal.
Takže když dam na radu BMW_318iS, Zapojim jednu baterku v motorovém prostoru a plusem spojím s druhou v kufru bez relátka, obě ukostřim stejnym kabelem do kastle nemůže vzniknout nějaký problém? Má někdo ještě nějakou jinou zkušenost?
já to mám přesně tak jak píšeš a bez problémů
No u me to funguje uplne v poho. V motoraku mam Maximu 900DC a vzadu 2x 100Ah a nemaj na sebe zadny vliv. Mam vyzkousene jen 14 dni nepouzivani auta :-), ale zadnej pokles a ani zhorsene startovani...
A záleží ted na tom kterou baterku dát dopředu a kterou dozadu
? Jedna je EXIDE 900DC, druhá má parametry 74Ah, 800A zkratovej.
Peta_R19: Ta co má věčí sratovej proud, což dle toho co píšeš je Exide, tak že tu.
Fridom: takže tu se silnym zkratovym dopřede? :-)))
Já bych tu silnější dal blíže k zesilovačům
Sorry, koukam že jsem to napsal moc prýma :o)
BMW ti už tedy odpověděl a ta silnější to by měla bejt ta Exide, rači doplním :o )
silnější do kufru. měl sem takhle taky dvě baterky a dělalo mi to problem za dva dny co sem nejezdil sem neotevřel ani auto. každopádně kdyžtak vyřešit relátkem:-)

20.11.2007, 19:43 |
alfik Kallin asi si mal na spojoch velke prechodove odpory alebo to uz mala jedna baterka zasebou.kazdopadne ked dve baterky tak by som aj + a aj - tahal kablami medzi baterkami a nie kostrou
tu je to podla Emma


22.11.2007, 08:22 |
Fridom | Upraveno: 2007-11-22 08:23:10
Siggi_z_BA: Ale pokud se nepletu tak pojistky na + kabelu co spojeje dvě baterie můžou mít 200A každá.

22.11.2007, 08:59 |
aTTim Může tam být 200A, ale nemá to nic společného s bateriemi, nebo kde je ten kabel. Podle pravidel je maximalní hodnota pojistky na 50qmm kabel 200A, a je jedno, kde ten kabel je. Což ale neznamená, že toto je špatně, pokud tam stačí 150A, může tam klidně být.
aTTim: jj vim že tam může být 150 A, ale čim se dá silnější, tak tim lépe ne, samo že dle pravidel.

22.11.2007, 09:04 |
aTTim Čím silnější, tím lépe ? A proč ?
No tak jakej byl důvod, že se v pravidlech změnily pojistky, že už se mohou dát 200 A ?

22.11.2007, 09:06 |
aTTim Neodpovídej mi otázkou, já se ptám, proč je lepší mít vyšší hodnoty pojistek ...
:o )))
Asi proto jako když se zeptáš proč na DB nemají pojistky, řekl bych že to je kůli tomu aby šlo co nejvíce proudu přez kabely bezestrát.
Čim více přechodovejch odporů tak tim hůř, bych řekl.
Pokud ne, rád si to necham vysvětlit

22.11.2007, 09:18 |
aTTim Mě je fuk proč na dB nemaji pojistky, pravdepodobne k tomu maji duvod, ale to tady neresime. Kdyz ma pojistka jmenovitou hodnotu 150A a neshori, tak pojistkou 200A zlepsis pruchod proudu ? Jako ze voltici a amperky pak muzou utikat v rojnici ? :-)))
A k tem prechodovym odporum, pojistka 200A ma mene prechodovych odporu nez pojistka 150A ? :-)
Pojistka chrani kabel a 200A pojistka shori a tedy ochrani auto, kdyz je zkratovan kabel 50qmm. Cili pojistka 150A to ochrani stejne tak ci dokonce lepe, protoze shori uz pri mensim proudu, prochazejicim kabelem. Cili pokud 15A pojistka je v pohode vzhledem k odberu jednotlivych komponentu systemu, neni duvod davat 200A, ktere tim kabelem proste nikdy nepotecou...
aTTim: O.K. díky za vysvětlení a teď bych rád odpověď na mou otázku
22/11/2007 09:06 Fridom
No tak jakej byl důvod, že se v pravidlech změnily pojistky, že už se mohou dát 200 A ?

22.11.2007, 09:27 |
aTTim Jednoduche, zmensili bezpecnostni rezervu, ktera tam z nejakeho duvodu byla, nyni ty pojistky vice odpovidaji realite.