Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Zapojení dvou baterií

 o Navštíveno 2182x o
o 17.11.2007, 13:01 | Peta_R19
Kdo má zkušenost a poradí? nebo mi hodí link, kde už se to řešilo? Nemůžu přes vyhledávání nic najít. Díky


o 17.11.2007, 16:14 | BMW_318iS
Mam 2 roky v aute obyc 55Ah a nejsilnejsiho 105Ah Stingera SP2150 a jsou jen zapojene paralelne bez relatka a zadny problem ani po treba 2 mesicich nepouzivani auta
o 17.11.2007, 18:04 | Etien (M)
mam 2 x 44Ah Stingery... taky bez relatka... pohoda
o 17.11.2007, 18:28 | BMW_318iS
jde o to ze v pripade pouziti dvou stejnych baterek nikdy problem nebude, ale tvrdi se ze pri pouziti rozdilnych baterek se navzajem vybijeji kvuli tomu ze jedna ma jinou kapacitu a rozdilnou hodnotu napeti a tak se mezi sebou tyhle baterky hadaji a vyrovnavaji si mezi sebou napeti az do doby kdy jedna druhou dobije ale s timhle jsem se za ty dva roky co ty baterky v aute mam nesetkal.
o 17.11.2007, 21:15 | Peta_R19
Takže když dam na radu BMW_318iS, Zapojim jednu baterku v motorovém prostoru a plusem spojím s druhou v kufru bez relátka, obě ukostřim stejnym kabelem do kastle nemůže vzniknout nějaký problém? Má někdo ještě nějakou jinou zkušenost?
o 17.11.2007, 23:08 | Petr UL
já to mám přesně tak jak píšeš a bez problémů
o 18.11.2007, 10:09 | Barthez
No u me to funguje uplne v poho. V motoraku mam Maximu 900DC a vzadu 2x 100Ah a nemaj na sebe zadny vliv. Mam vyzkousene jen 14 dni nepouzivani auta :-), ale zadnej pokles a ani zhorsene startovani...
o 18.11.2007, 16:12 | Peta_R19
A záleží ted na tom kterou baterku dát dopředu a kterou dozadu
? Jedna je EXIDE 900DC, druhá má parametry 74Ah, 800A zkratovej.
o 19.11.2007, 20:06 | Fridom
Peta_R19: Ta co má věčí sratovej proud, což dle toho co píšeš je Exide, tak že tu.
o 19.11.2007, 20:34 | Peta_R19
Fridom: takže tu se silnym zkratovym dopřede? :-)))
o 19.11.2007, 22:28 | BMW_318iS
Já bych tu silnější dal blíže k zesilovačům
o 20.11.2007, 15:02 | Fridom
Sorry, koukam že jsem to napsal moc prýma :o)
BMW ti už tedy odpověděl a ta silnější to by měla bejt ta Exide, rači doplním :o )
o 20.11.2007, 15:12 | Kallin
silnější do kufru. měl sem takhle taky dvě baterky a dělalo mi to problem za dva dny co sem nejezdil sem neotevřel ani auto. každopádně kdyžtak vyřešit relátkem:-)
o 20.11.2007, 19:43 | alfik
Kallin asi si mal na spojoch velke prechodove odpory alebo to uz mala jedna baterka zasebou.kazdopadne ked dve baterky tak by som aj + a aj - tahal kablami medzi baterkami a nie kostrou
o 21.11.2007, 15:19 | Siggi_z_BA
tu je to podla Emma

foto k příspěvku  od Siggi_z_BA

o 22.11.2007, 08:22 | Fridom | Upraveno: 2007-11-22 08:23:10
Siggi_z_BA: Ale pokud se nepletu tak pojistky na + kabelu co spojeje dvě baterie můžou mít 200A každá.
o 22.11.2007, 08:59 | aTTim
Může tam být 200A, ale nemá to nic společného s bateriemi, nebo kde je ten kabel. Podle pravidel je maximalní hodnota pojistky na 50qmm kabel 200A, a je jedno, kde ten kabel je. Což ale neznamená, že toto je špatně, pokud tam stačí 150A, může tam klidně být.
o 22.11.2007, 09:03 | Fridom
aTTim: jj vim že tam může být 150 A, ale čim se dá silnější, tak tim lépe ne, samo že dle pravidel.
o 22.11.2007, 09:04 | aTTim
Čím silnější, tím lépe ? A proč ?
o 22.11.2007, 09:06 | Fridom
No tak jakej byl důvod, že se v pravidlech změnily pojistky, že už se mohou dát 200 A ?
o 22.11.2007, 09:06 | aTTim
Neodpovídej mi otázkou, já se ptám, proč je lepší mít vyšší hodnoty pojistek ...
o 22.11.2007, 09:12 | Fridom
:o )))
Asi proto jako když se zeptáš proč na DB nemají pojistky, řekl bych že to je kůli tomu aby šlo co nejvíce proudu přez kabely bezestrát.
Čim více přechodovejch odporů tak tim hůř, bych řekl.
Pokud ne, rád si to necham vysvětlit
o 22.11.2007, 09:18 | aTTim
Mě je fuk proč na dB nemaji pojistky, pravdepodobne k tomu maji duvod, ale to tady neresime. Kdyz ma pojistka jmenovitou hodnotu 150A a neshori, tak pojistkou 200A zlepsis pruchod proudu ? Jako ze voltici a amperky pak muzou utikat v rojnici ? :-)))
A k tem prechodovym odporum, pojistka 200A ma mene prechodovych odporu nez pojistka 150A ? :-)

Pojistka chrani kabel a 200A pojistka shori a tedy ochrani auto, kdyz je zkratovan kabel 50qmm. Cili pojistka 150A to ochrani stejne tak ci dokonce lepe, protoze shori uz pri mensim proudu, prochazejicim kabelem. Cili pokud 15A pojistka je v pohode vzhledem k odberu jednotlivych komponentu systemu, neni duvod davat 200A, ktere tim kabelem proste nikdy nepotecou...
o 22.11.2007, 09:23 | Fridom
aTTim: O.K. díky za vysvětlení a teď bych rád odpověď na mou otázku
22/11/2007 09:06 Fridom
No tak jakej byl důvod, že se v pravidlech změnily pojistky, že už se mohou dát 200 A ?
o 22.11.2007, 09:27 | aTTim
Jednoduche, zmensili bezpecnostni rezervu, ktera tam z nejakeho duvodu byla, nyni ty pojistky vice odpovidaji realite.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.2982 sekund.