Bry odpoledne,
v tomto prispevku
[ Link ] jsem se pokusil vyvolat diskuzi ale jelikoz ten prispevek mel zezacatku ponekud jine tema a zacinajici diskuze ponekud vysumela, tak bych v ni rad navazal v tomto novem prispevku. Vlozim sem jak diskuze probihala a rad bych se dozvedel dalsi nazory.
14/11/2007 18:59 Deaf.as.a.post
Ja bych se chtel zeptat proc, kdyz se dava plusovy napajeci kabel 50qmm tak proc se ma davat na kostru k baterce taky 50qmm? Kdyz dozadu k zesum je to asi 5metru, zatimco od minus polu baterky na kostru tak 40 cm, nestaci na tak kratkou vzdalenost treba 35qmm??
14/11/2007 19:20 Goldies
nestaci... Zjednodusene, kolik si z baterky beres tolik tam aji musis dat :-)
14/11/2007 19:26 Deaf.as.a.post
Goldies: [ Link ] a proc teda v teto tabulce staci na napr. na 150 A "prutok" v delce do 1 metru 18 qmm kabel a na delku 5 metru 50 qmm kabel?
14/11/2007 19:41 Goldies
To je jednoduchy, ty sice u minusu vidis jen tech 40 cm, ale uvedom si, ze znova kostris zesilovace v kufru a vzdalenost od kostry baterky ke kostre zesilovace je kolik? :-)
Zase zjednodusne: Cela karoserie auta je vlastne pokracovani minusoveho kabelu :-)
14/11/2007 19:55 Deaf.as.a.post
Ja obecne elektro moc nerozumim, ale podle me ty plechy a obecne cokoli masivniho ocelovyho nebo jak to nazvat asi prenese mnohonasobne vic proudu nez kabel, nebo ne?
14/11/2007 19:58 johanik
TO mas sice pravdu, ale Goldies ti to uz napsal. Ty sice tahas + kabel od baterky primo do zesu, minus kabel ukostris treba v kufru 5é cm, to je OK. Ale taky musis dostat preci ten minus za baterky na kostru auta stejnym prurezem, takze staci u baterky cca 20 cm minusu taky 50ky na kostru a pak vzadu kousek od nejake kostry do zesiku.
4/11/2007 20:36 Goldies
ja elektro vubec nerozumim ale mam selskej rozum a uz se v auto hifi nejakej ten patek pohybuju, tak mi ver :-)
14/11/2007 23:49 Deaf.as.a.post
moje uvaha je takova, ze do te baterky se dostane stejne jako si vezmu, ale pres kabel, ktery ma mensi prurez a kterej je nejmin desetkrát kratsi nez plusovej napajeci a z poznatku ze cim je kabel kratsi tim vice prenese: Kdyz z baterky tece proud (treba 150 A) 50qmm kabelem do zesu, zes je ukostren opet 50 qmm kabelem, pak "se proud vraci" pres karoserii na minus pol baterie, tak pres to kratky spojeni karoserie-minus pol baterky - treba 35qmm na delce treba 40 cm prece propusti stejnej proud jako ta 50qmm plusova co vede 5 metru dozadu, ne???
Chtel bych slyset proc by nemohlo fungovat prenaset treba tech mych vymyslenych 150 A na 40 centimetrech pres 35qmm kabel na minus pol baterky:-)
14/11/2007 23:55 Goldies
nemuze to fungovat.
Porad tvrdim, kolik beres tolik musis dat. Proto je zbytecny tahat 50ku, kdyz kostris 35ku...
Kastle je vlastne prodlouzeni kostriciho kabelu, proto musis kostrit stejne jako beres.
Ja mam kostreny primo od baterky proto to neresim :-)
15/11/2007 00:00 Deaf.as.a.post
a ja zas tvrdim ze kolik vezmes, tolik vratis, ale kratsim kabelem :-) jenze ta kastle ma propustnost jako mama od telete.
Ja to taky neresim, mam 50qmm napajeci, to samy na kostru a to samy z baterky na kostru, ale proste me to napadlo
16/11/2007 15:07 alfik
Deaf.as.a.post ma v tomto totalnu pravdu ked je minus len od baterky na kostru kratkym kablom tak nemusi byt taky prierez ako plus tahane az dozadu k autu.a ako uz povedal kostra auta dokaze preniest viac pudu ako ten 50qmm kabel dolezitejsie su pevne spoje a minimalny prechodovy odpor cize kvalitne spoje.a take reci ze sice nejsom elektrikar ale selskej rozum a vole rozumim sa do autohifi tak to musi byt rovnake si nechajte.skuste nastudovat ohmov zakon a pochopite.a ja som elektrikar tak viem o com hovorim.si len zoberte akym prierezom vam to ide cez poistku cize ked ma poistka taku malu plochu tak cely kabel 50qmm je zbytocny?co na toto tvoj selsky rozum?
18/11/2007 12:11 Deaf.as.a.post
Upraveno 2007-11-18 12:12:24
alfik: taky si myslim ze zakladem je minimalizovat prechodovy odpor
rad bych se dozvedel dalsi nazory na moji uvahu a alfikuv prispevek