Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > 2.baterie - má to smysl?

 o Navštíveno 2085x o
o 26.02.2008, 00:43 | M.a.R.i
Ahoj,
mám zes Hifonics BXI 1606D, zapojený na 1ohm,takze 1600W RMS. Kapacitor mám Alfatec 1F. Kabely doposud pouze 20qmm, teď budou 50qmm. Alternátor 90A, baterie u motoru FAAM 74Ah. Při větším zatížení mi při nastartovaným motoru napětí klesá k 10V. Je mi jasně,že kapacitor je slabý,ale než abych si pořídil 2F či silnější,tak bych si raději sehnal druhou baterii do kufu. Ale jde mi o to,jestli má cenu do kufru instalovat "obyčejnou autobaterii" dejme tomu 50Ah, nebo raději koupit silnější kapacitor. Na autohifi baterii teď peníze nejsou.


o 26.02.2008, 00:48 | M.a.R.i
Berme v potaz cena/výkon :-)
o 26.02.2008, 06:25 | buddha
určitě radši baterku a určitě nějakou hifi :) tu obyč za chvilku utavíš si myslim,takže úspora ve finále žádná....
o 26.02.2008, 07:00 | noclue
kapacitor to nezachrani, poriadna baterka ano, najlepsie ak bude blizko k zosiku.....
bateria nemusi byt velka... a ak ju nebudes vybijat do mrtva, tak by mala chvilu vydrzat aj "NE-autohifi" batrerka
dobra baterka, mam starsi model, este predavany ako hawker genesis:
[ Link ]
o 26.02.2008, 08:04 | Smrada (M)
Ja bych tam nechal tu dvacitku kabel jako propoj mezi baterkama a baterku do kufru. Jinak napeti Ti pade momentalne kvuly tomu slabimu kabelu. Je to naprosto nelogicke (pres tlusci kabel protece vice proudu), ale mam to odzkouseny v mych rannych autohifi letech. Stejna sestava voltmetr na kapacitoru. Vymena 10 qmm za 25 qmm. Predtim padalo na nejakych 10,5 pak se ani nehlo.
o 26.02.2008, 10:20 | Biturb
presne jako smrada,nech nynejsi kably a prodej kap,a za usetrene prachy za kap a 50ku kabel kup hifi baterku!
o 26.02.2008, 10:51 | Smrada (M)
Ja myslim, ze nemusi ani vyhazovat velky penize za hifi baterku, bude mu stacit lepsi Boschka
o 26.02.2008, 12:24 | M.a.R.i
Díky kluci za rady. 20qmm kabel už jsem prodal,tak do auta půjde 50tka. Zkusím jenom natáhnout kabel a když to nepomůže,tak si někde seženu starší autobaterii. A ještě jeden lamerský dotaz, jak poznám,že jsem baterii utavil? To se mi jako rozteče? :o)
o 26.02.2008, 12:29 | Frenkie
anebo EXIDE , vynikajici baterie za super ceny
o 26.02.2008, 13:20 | buddha
ne to se ti nerozteče,ale neudrží napětí...
o 26.02.2008, 17:04 | Biturb
jj nebo myslim ze ti bude stacit kdyz tu svou bat prodas, a misto ni hodis hifi bat.. ( presne tak, exide, za ty prachy super!!)
o 26.02.2008, 18:42 | Mr.Yaris
jj, pokud to máš s tou druhou baterkou dobře vymyšlený, tak je to dobrej nápad a určitě bych si to dal no :)
o 26.02.2008, 21:10 | kuchta
Smrada:Ale podle me nema pokles napěti nic spolecneho s pruřezem kabelu jak pises.Kdyz rika ze ma vykon 1600W RMS a uvážim ze ma účinnost 90% tak ma celkovou spotrebu 1778W a to znamena ze zesilovac ma odber plnych 131.7A .A je jedno jestli si je vezme pres kabel o pruřezu 20qmm nebo 50qmm.Napeti spadne tak nebo tak(ale nechci se hadat).Ale jinak bych tam dal spis tu baterku do kufru a jak rika SMRADA tak těmi stavajícimi kabely 20qmm (teda kdyz si je uz prodal tak ty 50qmm) bych propojil Baterie.A dve baterie určite smysl maji.:-)
o 26.02.2008, 21:48 | buddha
50ka kabel mi mezi dvě baterky přijde zbytečnej luxus.
a myslim že posílat jak si spočítal 131,7 A přes 20ku kabel fakt není dobrej nápad.ještě tak přes stříbro by to šlo,ale jinak bych se bál :)
o 26.02.2008, 22:01 | kuchta
Jo tak to ja bych se bal posilat to i pres stíbro:-D Jako 131A to neni nejakej malej proud.Bych se nedivil kdyby se i zahrivaly.Jo souhlasim ze 50qmm je na propojeni baterii az moc.Nejakej 25qmm(35qmm) by upe stacil.Bude si to brat polovicni proud z ty baterky co je vepredu tak by to melo byt OK.Ale to altidlo by chtelo nejaky vykonejší nebo ti to za chvilku vycucne i Diody.:-D:-D
o 26.02.2008, 22:25 | Biturb
altik bych neresil.. 90A uplne staci, a mezi bat staci uplne 35qmm
o 26.02.2008, 22:50 | *konny*
Při proudu kolem 200 ampér se mi zdá zbytečné přemýšlet o druhé baterce do kufru. Napsal jsi že ti padá napětí k 10 voltům, ovšem nepíšeš jestli jde o napětí na zesilovači a nebo na svorkách baterie.
Můj návrh řešení tvého problému je :
1. nech si zkontrolovat funkci nabíjení – orientační zkouška : napětí při spuštěném motoru a bez zapnuté muziky by mělo být v rozmezí 13,5 – 14,5 voltů
2. zkontroluj napětí při chodu motoru a zesilovači na maximum - napětí (při odběru proudu kolem 200 ampér) na baterii by nemělo klesat pod 12 voltů – pokud klesá je závada nejspíš ve špatné baterii a nebo v alternátoru.
3. pokud je vše OK zkontroluj napětí na zesilovači – pokud teď napětí na zesilovači klesá k 10 voltům bude nejspíš chyba buď ve slabém napájecím kabelu a nebo ve špatné kostře.
Veškerá zkoušky prováděj s plně nabitým akumulátorem!!!!!!!!
Dobrý kapacitor v sestavě na normální hraní (ne na soutěže v dBDragu) má určitě smysl – a to zhruba 1 Farad na 1 kW instalovaného výkonu.
o 27.02.2008, 09:33 | NiMMiC
zdravim,jen se s dovolenim pridam... mam v aute obyc baterii,ani nevim co je to zac. kabely k zesiku jsou 35qmm. Chtel bych do kufru dat bat 175Ah a propojit ji s prvni prave tou 35qmm. Instalace ma asi 1100W RMS. Chtel bych abych mohl hrat pri vypnutem zapalovani (ne na max) par hod... Pujde to,nebo bude s necim problem?
Diky.
o 27.02.2008, 13:40 | buddha
NiMMiC:dej mezi ně relé at se ti ta přední navytluče a odjedeš až doposloucháš:)
*konny*:ty ty druhý baterky fakt nemusíš :)10 V na baterce to by asi ani nenastartoval ne? :)jinak postup super.
o 27.02.2008, 18:35 | Biturb
NiMMic: dej tam rele tak jak ja, a kdyz se ti ta bat vycucne, tak pak vzdycky nastartujes pres tu "motorovou" baterku co mas vepredu..
Jinak 175Ah? pochlub se..
o 27.02.2008, 18:37 | M.a.R.i
Díky všem za rady a nápady.
to konny: To napětí je měřený na kapacitoru, ještě to zkusím mulimetrem na různých místech.
o 27.02.2008, 20:41 | *konny*
to Budha :
Snažím se k probému přistupovat pragmaticky, bez předsudků a dogmat :o)).
Jsem jednou nastartoval auto i když bylo na baterce jen 9 voltů - kapík pískal jak zblázněnej ale moje baterka Exajda Maximma se předvedla v nejlepším světle.
o 28.02.2008, 06:37 | buddha
*konny*: všechna čest,na 9 V bych nevěřil že se starter otočí :)
pragmaticky a bez dogmat jsem koupil druhou baterku :)))
o 29.02.2008, 16:58 | NiMMiC
jde prave pouze o obyc scania bat se 175Ah... :) mohl by nekdo poradit presneji jake rele? ja jsem strojar a s elektrikou si v tomto smeru nerozumim... diky!
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4285 sekund.