
Navštíveno 2085x

Ahoj,
mám zes Hifonics BXI 1606D, zapojený na 1ohm,takze 1600W RMS. Kapacitor mám Alfatec 1F. Kabely doposud pouze 20qmm, teď budou 50qmm. Alternátor 90A, baterie u motoru FAAM 74Ah. Při větším zatížení mi při nastartovaným motoru napětí klesá k 10V. Je mi jasně,že kapacitor je slabý,ale než abych si pořídil 2F či silnější,tak bych si raději sehnal druhou baterii do kufu. Ale jde mi o to,jestli má cenu do kufru instalovat "obyčejnou autobaterii" dejme tomu 50Ah, nebo raději koupit silnější kapacitor. Na autohifi baterii teď peníze nejsou.
Berme v potaz cena/výkon :-)
určitě radši baterku a určitě nějakou hifi :) tu obyč za chvilku utavíš si myslim,takže úspora ve finále žádná....
kapacitor to nezachrani, poriadna baterka ano, najlepsie ak bude blizko k zosiku.....
bateria nemusi byt velka... a ak ju nebudes vybijat do mrtva, tak by mala chvilu vydrzat aj "NE-autohifi" batrerka
dobra baterka, mam starsi model, este predavany ako hawker genesis:
[ Link ]

26.02.2008, 08:04 |
Smrada (M)
Ja bych tam nechal tu dvacitku kabel jako propoj mezi baterkama a baterku do kufru. Jinak napeti Ti pade momentalne kvuly tomu slabimu kabelu. Je to naprosto nelogicke (pres tlusci kabel protece vice proudu), ale mam to odzkouseny v mych rannych autohifi letech. Stejna sestava voltmetr na kapacitoru. Vymena 10 qmm za 25 qmm. Predtim padalo na nejakych 10,5 pak se ani nehlo.
presne jako smrada,nech nynejsi kably a prodej kap,a za usetrene prachy za kap a 50ku kabel kup hifi baterku!

26.02.2008, 10:51 |
Smrada (M)
Ja myslim, ze nemusi ani vyhazovat velky penize za hifi baterku, bude mu stacit lepsi Boschka
Díky kluci za rady. 20qmm kabel už jsem prodal,tak do auta půjde 50tka. Zkusím jenom natáhnout kabel a když to nepomůže,tak si někde seženu starší autobaterii. A ještě jeden lamerský dotaz, jak poznám,že jsem baterii utavil? To se mi jako rozteče? :o)
anebo EXIDE , vynikajici baterie za super ceny
ne to se ti nerozteče,ale neudrží napětí...
jj nebo myslim ze ti bude stacit kdyz tu svou bat prodas, a misto ni hodis hifi bat.. ( presne tak, exide, za ty prachy super!!)
jj, pokud to máš s tou druhou baterkou dobře vymyšlený, tak je to dobrej nápad a určitě bych si to dal no :)
Smrada:Ale podle me nema pokles napěti nic spolecneho s pruřezem kabelu jak pises.Kdyz rika ze ma vykon 1600W RMS a uvážim ze ma účinnost 90% tak ma celkovou spotrebu 1778W a to znamena ze zesilovac ma odber plnych 131.7A .A je jedno jestli si je vezme pres kabel o pruřezu 20qmm nebo 50qmm.Napeti spadne tak nebo tak(ale nechci se hadat).Ale jinak bych tam dal spis tu baterku do kufru a jak rika SMRADA tak těmi stavajícimi kabely 20qmm (teda kdyz si je uz prodal tak ty 50qmm) bych propojil Baterie.A dve baterie určite smysl maji.:-)
50ka kabel mi mezi dvě baterky přijde zbytečnej luxus.
a myslim že posílat jak si spočítal 131,7 A přes 20ku kabel fakt není dobrej nápad.ještě tak přes stříbro by to šlo,ale jinak bych se bál :)
Jo tak to ja bych se bal posilat to i pres stíbro:-D Jako 131A to neni nejakej malej proud.Bych se nedivil kdyby se i zahrivaly.Jo souhlasim ze 50qmm je na propojeni baterii az moc.Nejakej 25qmm(35qmm) by upe stacil.Bude si to brat polovicni proud z ty baterky co je vepredu tak by to melo byt OK.Ale to altidlo by chtelo nejaky vykonejší nebo ti to za chvilku vycucne i Diody.:-D:-D
altik bych neresil.. 90A uplne staci, a mezi bat staci uplne 35qmm
Při proudu kolem 200 ampér se mi zdá zbytečné přemýšlet o druhé baterce do kufru. Napsal jsi že ti padá napětí k 10 voltům, ovšem nepíšeš jestli jde o napětí na zesilovači a nebo na svorkách baterie.
Můj návrh řešení tvého problému je :
1. nech si zkontrolovat funkci nabíjení – orientační zkouška : napětí při spuštěném motoru a bez zapnuté muziky by mělo být v rozmezí 13,5 – 14,5 voltů
2. zkontroluj napětí při chodu motoru a zesilovači na maximum - napětí (při odběru proudu kolem 200 ampér) na baterii by nemělo klesat pod 12 voltů – pokud klesá je závada nejspíš ve špatné baterii a nebo v alternátoru.
3. pokud je vše OK zkontroluj napětí na zesilovači – pokud teď napětí na zesilovači klesá k 10 voltům bude nejspíš chyba buď ve slabém napájecím kabelu a nebo ve špatné kostře.
Veškerá zkoušky prováděj s plně nabitým akumulátorem!!!!!!!!
Dobrý kapacitor v sestavě na normální hraní (ne na soutěže v dBDragu) má určitě smysl – a to zhruba 1 Farad na 1 kW instalovaného výkonu.
zdravim,jen se s dovolenim pridam... mam v aute obyc baterii,ani nevim co je to zac. kabely k zesiku jsou 35qmm. Chtel bych do kufru dat bat 175Ah a propojit ji s prvni prave tou 35qmm. Instalace ma asi 1100W RMS. Chtel bych abych mohl hrat pri vypnutem zapalovani (ne na max) par hod... Pujde to,nebo bude s necim problem?
Diky.
NiMMiC:dej mezi ně relé at se ti ta přední navytluče a odjedeš až doposloucháš:)
*konny*:ty ty druhý baterky fakt nemusíš :)10 V na baterce to by asi ani nenastartoval ne? :)jinak postup super.
NiMMic: dej tam rele tak jak ja, a kdyz se ti ta bat vycucne, tak pak vzdycky nastartujes pres tu "motorovou" baterku co mas vepredu..
Jinak 175Ah? pochlub se..
Díky všem za rady a nápady.
to konny: To napětí je měřený na kapacitoru, ještě to zkusím mulimetrem na různých místech.
to Budha :
Snažím se k probému přistupovat pragmaticky, bez předsudků a dogmat :o)).
Jsem jednou nastartoval auto i když bylo na baterce jen 9 voltů - kapík pískal jak zblázněnej ale moje baterka Exajda Maximma se předvedla v nejlepším světle.
*konny*: všechna čest,na 9 V bych nevěřil že se starter otočí :)
pragmaticky a bez dogmat jsem koupil druhou baterku :)))
jde prave pouze o obyc scania bat se 175Ah... :) mohl by nekdo poradit presneji jake rele? ja jsem strojar a s elektrikou si v tomto smeru nerozumim... diky!