Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Rainbow Amboss 10" měření vs. údaje od výrobce

 o Navštíveno 1488x o
o 07.04.2008, 09:12 | whiskadelic
Nechal jsem si zmerit 10" Amboss a v odkazech sou vysledky.
Udaje od vyrobce:
250 mm
Impulsbelastbarkeit 650 Watt
Nennbelastbarkeit 350 Watt
Übertragungsbereich 28 - 200 Hz
Impedanz 2 x 2 Ohm @ 100Hz
Max. SPL (im KFZ, Bassreflex) 136 dB @ 35-120Hz
Magnetgewicht 2050 Gramm

Aussendurchmesser 276 mm
Einbaudurchmesser 236 mm
Randhöhe ohne / mit Ring 8 / 18 mm
Einbautiefe 137 mm
Gesamttiefe 153 mm
Magnetdurchmesser 154 mm
Volumenverdrängung 2.30 Liter

Geeignet für... Gehäuse

Fs 30.00 Hz
Redc* 3.40 Ohm
Qms 6.00
Qes 0.51
Qts 0.43
Le* 3.61 mH
Vas 24.00 Liter
Sd 347.00 cm^2
Z @ 100 Hz* 4.97 Ohm
Z @ 1 kHz* 26.40 Ohm
Z @ 10 kHz* 124.80 Ohm
Rms 6.50 kg/s
Xmax 34.00 mm (+/- 17mm)

Gehäuse: Geschlossen mindestens 16 Liter
Gehäuse: Bassreflex mindestens 25 Liter
Gehäuse: Aeroport Rohr / Länge 3" / 270 mm

měření:
[ Link ]
Repro sem doporučil rozehrát, což se pozitivně projevilo na tuhosti závěsu. Parametry jsou trochu šouplé, protože má repro drobínek měkčí závěs, než naměřil výrobce. V bedně se to ale srovná, všichni výrobci mají v tomto ohledu slušné tolerance. Parametry sedí. Měření jsem samozřejmě udělal víc, tohle je asi to nejprůměrnější, hodnoty se jinak odchylovaly se oběma směry.
Citlivost je 88dB při cívkách zapojených sériově (2,83V je pro 8Ohmů), při cívkách paralelně by byla jmenovitá citlivost o 6dB vyšší a impedance poloviční. V bedně ale vychází lépe sériové zapojení, doporučuji 15-20l uzavřených. V závisloti na preferenci otevřených/zavřených okének si doporučuju vyhrát s ekvalizací. Při zavřených okénkách a ve správném autě nemusí být žádná nutná. Jinak doporučím vyladit Linkwitzovým obvodem charakteristiku ke 40Hz.
Peak vypadá malinký, ale podívejte se na osu Y, kvůli obrovské indukčnosti cívky jsou takto zvolené hodnoty. Magnet je pořádný: dva feritové koláče, správně tlusté pólové nástavce včetně zadního vypouklého. Mms, indukčnost i celková konstrukce repra vypovídá o tom, že i parametr Xmax od výrobce sedí.

Bassreflex na 35Hz ve 30litrech. Fialově je simulace s udávanými parametry a zelená s reálnými:
[ Link ]

Na výchylku vychází obojí téměř stejně. Fialová má maximum na 50Hz a zelená na 75Hz, ale rozdíl v rozkmitu je minimální. Takže SPL odpovídá stejnému grafu.
Přesněji, pro Xmax=10mm (cca 500W) to vychází takhle:
[ Link ]

Doporucene objemy dle vyrobce:
[ Link ]


o 07.04.2008, 11:31 | jdoizo
a co z toho plyne v závěru?nebo čeho jsi chtěl dosáhnout? :-)
o 07.04.2008, 12:02 | whiskadelic
ze udaje od vyrobce nejsou presne, nicmene neni to tak hrozny. po diskuzi na jinem foru a precteni par chytrych prispevku jsou vetsinou udaje od vyrobcu nevhodne pro simulaci krivek, potazmo ladeni reproduktoru, vyrobu ozvucnice atd...takze pokud bys chtel opravdu stavet SQ instal, a simulovat jak bude repro hrat, takze se to proste neda na 100procent. Kazdopadne Rainbow nekeca az tak moc :) Na simulacích je pak vidět, co se z repra opravdu dostane.
o 07.04.2008, 12:38 | P3RF3KT
u vetsiny vyrobku udaje udavane vyrobcem nesedi na 100% ne jenom u Rainbow
o 07.04.2008, 12:56 | whiskadelic
no tady to neni az tak hrozny...kazdopadne jsem chtel vedet, jak na tom tento basak je.
o 07.04.2008, 13:05 | P3RF3KT
treba u zesiku Carpower HPB1502 je vykon RMS udavany vyrobcem 500 a skutecnych namerenych ma nakych 333 coz je celkem hruza ale zase za ty prachy je to slusny a na druhou stranu u nekterych SW i zes. je to opacne ze kdyz je premeris maji i více nez udava vyrobce :)
o 07.04.2008, 13:37 | jdoizo
Co je v dnešní době přesný? Atomový hodiny nebo že slunce zapadne a ráno znova vyleze ? :-))))
o 07.04.2008, 14:18 | whiskadelic
konkretne autohifi vseobecne moc presny neni...:) no ale me bylo tvrzeno od profiku v hifi, ze rozhodne ten reprak uz od pohledu nevypada na ty parametry...atd...ono jak to neni Pearles, nebo neco PA tak to neberou...chtel sem zjistit, jesi je to tak udes. Nastesti neni. Drobne odchylky jsou...ono v aute je to stejne uplne nekde jinde...
o 07.04.2008, 15:02 | jdoizo
Whiskadelic : ono PA nelze použít 100 v autě a do auta 100 na PA ozvučení :-) , kočka neplave pod vodou a ryba nechytá myši; asi tak
o 07.04.2008, 15:30 | whiskadelic
Peerless dela taky autohifi, jen na okraj...ja vim ze nelze, vim jak to je :)
o 07.04.2008, 18:02 | Majk-fox
U autohifi musíš koukat, při jakým napětí udává výrobce hodnoty .
o 07.04.2008, 18:08 | whiskadelic
každopádně manik co mi to meril, je trochu jinyho nazoru...:) cituji: Podlě mě sou ty parametry stejné v rámci výrobních odchylek nebo chyby měření. Nevím jak to simulujete vy. Pokud bych měl říct, že sou ty parametry jiné, tak bych řekl, že ty naměřené jsou lepší. Pro použití je to stejně úplně jedno.

Uzavřená 20l, bassreflex 40l/30Hz
[ Link ]
po přidání 80g k naměřeným parametrům

tovarni mereni
[ Link ]
o 08.04.2008, 13:13 | audioland.cz
především bych nesrovnával Carpower a Rainbow :)
o 08.04.2008, 13:42 | Majk-fox
to Palmer: Co tím básník chtěl říct?
o 08.04.2008, 16:33 | whiskadelic
ze znacka carpower a rainbow se neda srovnavat :) ale jako priklad ze carpower lze...a nejenom asi on, to bylo dobry. napeti u zesilovacu OK, ale u repro asi neee :)
o 09.04.2008, 13:40 | Majk-fox
Já si zase troufám říct, že to porovnatelné je.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3705 sekund.