Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Rozdíl v kapacitorech ???

 o Navštíveno 5107x o
o 10.08.2008, 20:26 | pikolik
Chtěl jsem se zeptat, jaký je rozdíl mezi kapacitory? Cenový rozdíl je celkem velký, takže mě zajímá zda se navíc platí za značku a design. Nebo jestli se vyplatí koupit kvalitnější? Jedná se mi o 1F kapacitory.
Např:
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]

Popř. nějaký prosím doporučte.Může to být jakýkoliv 1F. Nemám tam žádnou extra zástavbu.
Předem děkuji za odpověď.


o 10.08.2008, 20:44 | Escudo
dá se říct že se obecně platíš za značku, design ale určitě i kvalitu použitejch materiálů, to může jít někdy do extrému. Pokud by jsi měl zájem, mám na prodej hybrida Zealum 5F, neboj, to že má 5x větší kapacitu nevadí :o) [ Link ]
o 10.08.2008, 20:46 | Escudo
[ Link ] ten můj má barvu titan
o 10.08.2008, 21:12 | pikolik
díky za nabídku.:) Zatim ještě chvilku počkam, než nakoupim. Chci předělat komplet zástavbu co mam nyní v autě. Tak si to chci pořádně rozmyslet, abych zase nenakupoval zbytečně komponenty, který pak budu vyměňovat, protože bych s nima nebyl spokojenej.. Jako se mi už teď bohužel stalo :(
o 10.08.2008, 21:20 | Jujk0
Ja by som len tolko, ze radšej poriadne káble, ako kondenzátor... Alebo prípadne baterku k zosikom...
o 10.08.2008, 21:31 | jdoizo
Prvnotní rozdíl je vnitřní odpor kapacitoru uváděn jak ESR , např, Brax vs. nějaký za 1300 nelze srovnávat, jako druhotnou bych bral toleranci kapacity, některé v řádu desítek % , lepší v řádu jednotek %, jako třetí bych ještě uvedl řídící elektroniku, která reguluje nabíjení/vybíjení, ochranu a např, spínání kapacitoru, při zapnutí rádia
o 10.08.2008, 22:01 | jdoizo
je lepší kopit baterii pokud jsou finance olověné "speciální a odolné" , suché.vydrží roky a kap nepotřebuješ
o 10.08.2008, 22:24 | pikolik
no to myslim, že už bych asi prozatim nedal. Je to moje druhá zástavba co budu dělat, takže žádnej extrém. První comam teď jsem dělal proto, abych jsem myslel, že mi to bude stačit, ale nějak mě to moc chytlo, tak bych si to chtěl vše vylepšit..:) Jen jsem četl, že má být na 100W Rms - 0,1F. Mam zes. 800 W sin. Kabel jsem počítal podle tabulky, takže by měl být ok. Zatim děkuji za odpovědi :)
o 10.08.2008, 23:41 | Midi34
jakou máš hlavní baterku ? značka ? typ ? popř. v jakým je to autě ?
o 11.08.2008, 12:54 | *konny*
A už je to tady zase :-))
borec se ptá na kapacitor a dostane odpověď, že nejlepší kapacitor je druhá baterka.
Souhlas s jdoizo co se týče hodnocení kapacitorů, už nesouhlas s jeho názorem, že je lepší dát druhou baterku než kapacitor.
Na normální hraní bych určitě doporučoval kapík.
Do výběru kapacitorů bych určitě zařadil ještě kapík od Helixe (technologie by BRAX),
[ Link ]
o 11.08.2008, 20:05 | jdoizo
konny: myslel jsem to tím zpusobem, že mít noname varta 10let starou baterku a dávat tak kap, tak je lepší koupit lepší baterku a pak kap :-) druhá baterka nebyla vubec myšlena. Já také nechci dávat další bat.
o 11.08.2008, 20:17 | pikolik
10 let starou baterii nemam :) Měnil jsem ji na jaře, ale teď si přesně napamatuji jakou mam. Suchá baterie to neni. Ten kapacitor jsem tam chtěl dávat z důvodu, že jsem četl, že je to lepší, že prý baterie nedokáže dodat tak rychle energii jako kapacitor. Jinak mam Hyundai coupe r.v. 97, 2.0. Asi kdybych tam dal další baterii, tak bych měl asi problém s místem..
o 11.08.2008, 20:32 | Lucass
Vzal jsem Helix CAP1000 protoze elekroniku ani voltmetr nepotrebuji a prej jsou i rychlejsi nez s elektronikou je to tak?
o 12.08.2008, 08:16 | amrtin | Upraveno: 2008-08-12 08:18:44
Já jsem koupil tenhle(1F).A díky tomu displeji jsem zjistil,že jsem při instalaci udělal "botu"-špatné ukostření-ihned napraveno ;-) A stejně mám cukání koupit baterku Optima,jenom mě drásá ta cena :-o

foto k příspěvku  od amrtin

o 12.08.2008, 08:21 | amrtin
to "Lucass":Je jasný,že ta elektronika má negativní vliv na rychlost,ale pokud se nejedná o "pure audio",tak to tolik nevadí.
o 12.08.2008, 09:00 | Crashpc
no já bych řekl že nějaká řídící elektronika vadí, a to dost silně. Potom je totiž uplně jedno, jestli má kapík "LOW ESR" nebo ne.
o 12.08.2008, 09:07 | frantobmw
pikolik: strasne by si nam pomohol keby sme vedeli pouzite komponenty a parametre baterky, kabelaza kedze uz vieme ze v afte mas 800w RMS. Ja si myslim ze pri dost predimenzovanom kabelazi nie je nutne kap, skor vymena baterky.
o 12.08.2008, 21:48 | pikolik
frantobmw: Zatim jsem se chtěl jen optat jestli jsou v nich rozdíly. Chci udělat hudbu novou zcela od základu. Takže zatim jen zjišťuju co do toho investovat...
o 13.08.2008, 08:59 | frantobmw
Tak potom radsej investuj do baterky a kabla s co najvacsim prierezom, napr ja mam na 800 RMS 50qmm co je podla mna minimum, najlepsie by bolo 2x35 qmm... a na capacitor zabudni...
o 13.08.2008, 09:23 | Escudo
za mě souhlas s konnym, pokud se budeme bavit o potlačení blikání, tak tam asi informace typu nejprve baterka a pořádnej průřez patří, ale on se ptá na kapy.......kap jako takovej má přece naprosto odlišnou funkci než silná baterka s velkym průřezem, to se přece nadá spojovat ani zaměňovat. Měl by mít co nejrychlejší reakci, proto se dává co nejblíž k zesilovači, těžko to někdo srovná s baterkou která je 5m daleko byť na 50qmm. Další věc je stabilizace napájení a lineárnější odběr energie z baterky, což jí dělá mnohem líp, to je asi jasný. Hlavně sem nepleťte dB, protože tam jde zase o něco úplně jinýho
o 13.08.2008, 10:15 | Crashpc
hoši, zase jste mě dostali. Elektřina z baterky přes 5m kabel se dostane na svorky zesilovače asi za pět stomiliontin vteřiny. čísly 0.00000005s. Máte problém s umístěním kapacitoru, kterej tam tu energii dopraví za 0.000000005?? nechte mě hádat - vy ten rozdíl časového posunu uslyšíte... A přestože kapacitor je normální součástka,a tudíž funguje, nefunguje vůbec tak jak si tu mnozí myslí. Pokud bych ale s vámi hrál tu hru, dostanem se na další a další problémy - řekněme že baterka opravdu nestačí v krátkém čase dodat potřebný proud, a že tedy odtoho je kapacitor blízko zesilovači. Zesilovač si bude chtít vzít 50-100A šťávy. Opravdu si myslíte, že ten kapacitor zvládne tu dobu dodávat 50A, nebo že mu dělá dobře takovejhle proud? možná proto tam dávají tu řídící elektroniku, jenže ta zařídí že kapacitor ten proud nakonec nedodá (jenom trošku), a to je drahej špás dávat tam něco co nekrmí zesilovač podle jeho potřeb. Kapacitor v autohifi může pomoct proti určitým druhům rušení, lupancům a v méně výkonové části. na basech si nechte zdát....
o 13.08.2008, 11:08 | frantobmw
Escudo, ano mas pravdu riesi sa tu aky rozdiely su medzi capacitorech ale ja som odpovedal pikolikovi na toto:
" Chci udělat hudbu novou zcela od základu. Takže zatim jen zjišťuju co do toho investovat..."

Crashpc tiez pise zaujimave veci...

Pri dobre vyriesenom kabelazi je kap zbytocni ak nie brzdny clen...
o 13.08.2008, 11:17 | Yawor | Upraveno: 2008-08-13 11:21:23
prvně v historii jako crashpc ;o)

dodatek - pěkně to popsal na dyifans místní moderátor

[ Link ]
o 13.08.2008, 18:21 | Escudo
Já vám pořád nevim, podle mě tu každej odpovídá na něco jinýho


A capacitor has two advantages that make it useful in a car audio power supply:

1. Unlike a battery, a capacitor can store a charge at a voltage near the alternator's output voltage. When the engine is running, a typical alternator generates around 14.5 volts, but a car battery can't store a charge higher than about 12.6 volts. Capacitors in car systems can be charged very close to 14.5 volts.

2. Capacitors have very low internal resistance. That means that if power is needed, they can provide it quickly with very little loss.

Unlike most of the electrical systems in your car, an amplifier playing music doesn't always need the same amount of power from the charging system. When it plays a very loud note, it needs a lot of power, but only for a very short time. Alternators aren't designed to provide current in short bursts. When a lot of current is needed quickly, an alternator can get overloaded, causing the power supply voltage to drop. If it can't catch up, the voltage will continue to drop down to around 12.6 volts, when power starts to be pulled from the battery. The lower supply voltage can cause the amplifier's output to clip and sound distorted.

If there's a capacitor in the system, it can store power to keep the voltage up during the musical peaks. Unlike a battery, it can start providing current as soon as the voltage starts to drop. This can help keep the amplifier sounding clean and clear during brief, loud notes.

A capacitor will not make a bass system significantly louder. It won't help at all if the sound system continuously requires more power than the alternator can provide. It might help a bit with dimming lights, but that's not its primary purpose. It can make a difference in sound quality, in some systems.

You'll find lots of people who will tell you that power supply capacitors in audio systems are completely useless. That's mainly because there's been lots of misinformation about what they're useful for. People buy capacitors expecting to get louder bass, less light dimming, and less strain on their alternators. They don't work for those things, but that doesn't mean they're useless.

By the way, the "danger" someone else mentioned is massively overstated. A car audio capacitor can't store enough voltage to be dangerous to humans. A car battery is a much more dangerous device than a capacitor, because a car battery contains sulfuric acid and produces explosive gas; but you won't get a dangerous shock from either one.
3 days ago
Source(s):
MECP certified car audio installer


Přelouskáno v překladači pro ty co nerozumněj

Kondenzátoru má dvě výhody, díky nimž je užitečný v autě audio Napájení:

1. Na rozdíl od baterie, kondenzátoru může uložit poplatek při napětí u alternátoru výstupní napětí. Když motor běží, typické alternátor generuje asi 14,5 voltů, ale auto baterie nelze uložit poplatek vyšší než asi 12,6 Voltů. Kondenzátory v autě systémy mohou být účtovány velmi blízko 14,5 Voltů.

2. Kondenzátory mají velmi nízký vnitřní odpor. To znamená, že pokud energie je zapotřebí, mohou jej rychle se velmi malou ztrátu.

Na rozdíl od většiny elektrických systémů v autě, zesilovače přehrávání hudby není vždy potřeba stejné množství elektřiny z nabíjecí systém. Když se to hraje velice hlasitě na vědomí, potřebuje hodně energie, ale pouze na velmi krátkou dobu. Alternátory nejsou koncipovány tak, aby poskytla aktuální v krátké dávky. Když hodně aktuální, je potřeba rychle, což je alternátor může dostat přetížené, že se napájecí napětí k poklesu. Pokud to nemůže dohnat, napětí bude i nadále klesat až na zhruba 12,6 voltů, když začne být moc táhnou od baterie. Čím nižší napájecí napětí může způsobit, že zesilovač je výstup na klip a zvuk zkreslený.

Pokud je kondenzátor v systému, může uložit moc držet v napětí až během hudební vrcholy. Na rozdíl od baterie, se může začít poskytovat aktuální, jakmile se napětí začne klesat. To vám může pomoci udržet zesilovač ozvučení čisté a jasné během stručný, hlasité poznámky.

Kondenzátoru nebude učinit bass systém výrazně hlasitěji. Bude nepomohly vůbec v případě, že zvukový systém neustále vyžaduje více síly, než je alternátor může poskytnout. Mohlo by to pomoct trochu se stmívání světel, ale to není jeho primárním účelem. To může udělat rozdíl v kvalitě zvuku, v některých systémech.

Najdete spoustu lidí, kteří vám řeknou, že napájení kondenzátorů v audio systémy jsou úplně k ničemu. To je hlavně proto, že tam byla spousta dezinformací o tom, co jsou to za užitečné. Lidé kupují kondenzátory očekává se dostat hlasitější basy, méně světla stmívání, a menší tlak na jejich alternátory. Oni nepracují na ty věci, ale to neznamená, že jsou k ničemu.

Mimochodem, že "nebezpečí" někdo jiný, zda to silně nadsazené. Auto audio kondenzátor nemůže ukládat dost napětí, které mají být nebezpečný pro člověka. Vůz baterie je mnohem nebezpečnější než zařízení kondenzátoru, protože auto baterie obsahuje kyseliny sírové a vyrábí výbušných plynů, ale nebudete mít nebezpečný šok z jednoho.
3 dny
Zdroj (y):
MECP certifikované auto audio instalační
o 13.08.2008, 21:16 | noclue
ze vas to bavi....
pikolik: su baterky do motoriek napriklad odessey 680, ta ma cca 16*18*7cm, 16Ah a skratovy prud jak seriova 45Ah-baterka
o 13.08.2008, 21:39 | pikolik
tak teď jsem zmatenej jak lesní panna :) Tu baterii bych tam dokázal narvat, jen netušim jak bych to zapojoval. A taky netušim kde se dá sehnat a co stojí. Takže z toho co tady píšete vyplívá, že si mam koupit pořádný kabely, další baterii a kapacitor:). Když už se v tom tak plácám, nebyl by tady někdo ochotnej pomoct s návrhem audia do hyundai coupe r.v. 97?? Jaký repro použít, aby to bylo pěkně vyvážený atd ?
o 13.08.2008, 21:52 | *konny*
to Escudo :
jj přesně tak to je, lépe bych to sám nenapsal.

jsem ještě v autě baterku (vědomě) nikdy nezkratoval - tak koho by potom zajímal nějakej zkratovej proud baterky :-)))

to pikolik :
při výběru kapacitoru se hlavně zajímej o jeho vnitřní odpor, čím bude nižší - tím lepší
např. Brax má vnitřní odpor 0,9mOhmu
většina ostatních kapacitorů má vn. odpor kolem 1,5 mOhmu
o 13.08.2008, 22:00 | noclue
2. baterku pripojis + na + a - na -, nezabudnut istit poistkou, kapacitor Ti potom netreba.
o 13.08.2008, 22:26 | *konny*
Dáš dobrej kapacitor a na druhou baterku můžeš zapomenout
:o)))
A nemusíš potom následně ani řešit, jestli ti tvůj alternátor stačí obě baterie dobíjet, oddělení obou baterek od sebe, případné jištění druhé baterie atd.
o 13.08.2008, 22:35 | *konny*
Už mě to přestalo bavit
dej si tam BATCAP a nobo POWER STATION od Helixe ( [ Link ] dáš za pravdu oběma náhledům na <<zaručeně to pravé>> napájení zesilovačů :-)))
o 13.08.2008, 23:04 | Crashpc
Escudo: to je lepší vysvětlení, ale stále nedostatečně fungující pro běžné aplikace k tomu účelu, k jakému ho lidé používají. Vykreje to krátké špičky, ale Sinus 30Hz ani omylem. Pak tu máme druhou část - zesilovač jako takový nenapájí 12V baterie, ale interní zdroj, na kterém leze napětí podle výkonu a impedance často nad 50V, i víc. Těch 50V je potřeba udržet stejně dobře jako těch 12, jinak to bude zkreslovat snad ještě hůř. Tohle ale kupodivu nikoho nezajímá. na 12V si dá 5F Low ESR kapacytory, ale že má v zesilovači tu nejhorší čínu....
o 14.08.2008, 11:43 | Escudo
Crashpc: to je samozřejmě věc druhá, ale nikoliv můj případ :o) mimochodem jedna věc je teorie, ale v praxi u poslechu hudby se zapojení kapacitoru konkrétně u mě předloni projevilo poměrně značně, mluvím hlavně o detajlech, přesto že bylo vše správně dimenzováno (940Wrms a 53qmm kabel, baterie Ex.Extreme 77Ah). Podotýkám že poslechu, nikoliv drnčení a hučení, jsem vyznavačem natural sound. Moje další sestava bude 2x Baterka gel Stinger (vpředu a vzadu) + Zealum 5F cap

foto k příspěvku  od Escudo

o 15.08.2008, 10:01 | Crashpc
ano, tady neřeknu ani ho*no, protože to co řikáš teoreticky možné může být, a nijak se to nevyvrací. Mluvil jsem o těch baspyčách co tam perou sinus 20-40 (většinou pod laděním bedny), reprák tam lítá jak zplašenej, hraje hluboko pod laděním, stejně nahouby a málo, a myslej si jací nejsou borci.
o 15.08.2008, 12:01 | noclue
Escudo: skusil si uz 2.baterku v kufri + pre HU a procesor extra 0,5F kapacitory, chranene shotky diodami
o 15.08.2008, 13:48 | Escudo
noclue: to zapojení o kterém jsem mluvil předtím bylo pasivní jen na HU, to co je na obrázku mělo být hotové pro tuto sezonu, ale je tu menší problém s doděláním auta, takže to stagnuje. To co popisuješ jsem nezkusil, ale asi by to pak nebyl problém
o 15.08.2008, 13:56 | Cenda
Karle, nedoporucuje Fischer nahodou i k Power Station kapacitor? :-)

me by zajimalo, jestli ma vubec smysl u solidnich zesiku resit ESR zdroje v rozmezi 1 - 8mOhm. Spodni hranice kond, horni (resp. nekde uz od 2,5) jsou uz baterie.
o 15.08.2008, 17:44 | IvanP
Bateria je zdroj prúdu a kondenzátor je "zásobnik" elektrického náboja (energie). Slušný kondenzátor je schopný oveľa rýchlejšie zareagovať na odovzdanie energie ako batéria. Napr. "Batcap" spája výhody oboch schopnosť dodávať prúd (ako bateria) a rýchlosť odozvy (ako kondenzátor).
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3183 sekund.