Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Angličáčci a bestie :o)

 o Navštíveno 2896x o
o 10.10.2007, 04:43 | MarauderZ28

foto k příspěvku  od MarauderZ28



o 10.10.2007, 07:11 | Petura
co to je? to není skutečná fotka, že ne?
o 10.10.2007, 07:36 | PAVELK
sice bestie ale angličáci jí to nandali :-))
o 10.10.2007, 08:44 | MarauderZ28
normálně real fotka tady je zas vidět jak to Camaro je nízký oproti 911

foto k příspěvku  od MarauderZ28

o 10.10.2007, 08:44 | MarauderZ28

foto k příspěvku  od MarauderZ28

o 10.10.2007, 09:43 | badczech
na první fotce uprostřed je to poloporsche-poloVW, ne? To byla docela raritka....
o 10.10.2007, 10:12 | Bo
to je 914 podle mě.
o 10.10.2007, 10:16 | Lucni.konik
o 10.10.2007, 11:12 | Tuner#2
A proč se ta bestie tak naklání a ty angličáci jsou před ní? :o)

A to Camaro je sice nádherné, ale s Camarem to má tolik společného jako tohle s eRkem :o) Mimochodem vítěž 8 závodů a 5 rekordů okruhu v jedné sezóně.

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 10.10.2007, 11:21 | Luke-Jeep
polo VW? :-O

je to porsche 914... vzduchem chlazenej motor uprostred ;-)

foto k příspěvku  od Luke-Jeep

o 10.10.2007, 11:47 | martin924
jj, P914 - zajímavej počin :)

Tuner2: Co to je za bestii? To vypadá jako něco mezi 110R a 180 - 200RS :-D
o 10.10.2007, 12:07 | MarauderZ28
před ní sou neb je bere o kolo :o) ten kdo pamatuje nebo ví z vyprávění když ještě do Brna Camara jezdily tak ví co to bylo za masakr, bohužel dost často nedojeli díky poruše vodního chlazení brzd či co .. ale to už teda byly Camara II.gen
o 10.10.2007, 12:10 | MarauderZ28

foto k příspěvku  od MarauderZ28

o 10.10.2007, 12:10 | MarauderZ28

foto k příspěvku  od MarauderZ28

o 10.10.2007, 12:11 | MarauderZ28

foto k příspěvku  od MarauderZ28

o 10.10.2007, 12:11 | MarauderZ28

foto k příspěvku  od MarauderZ28

o 10.10.2007, 12:13 | MarauderZ28
V Evropě a na našem GP Brno se pohybovalo několik vyznavačů těžkého kalibru. Camarový fanatik Němec Eberhardt jezdil už první generaci Camar a střetával se s druhogeneračním Z28 v rukách Belgičana Ivo Graulse. Grauls měl ve svém voze motor 7,5 litru s výkonem 550 k / 6200ot./min., 4 dvojité karburátory. Příď měl vybavenu spoilerem kvůli vyššímu přítlaku a jel na osmipaprskových elektronech. Jeho vůz byl nejrychlejším v celém poli ME, jel 285 km/h, ale byl těžký (asi 1400 kg) a poruchový.
V roce 1975, ve kterém vrcholilo období špičkově vypiplané techniky BMW 3,5 CSL, se u nás objevil Eberhardt s mírně letitým, ale pěkným černým Camarem, také 7,5 litru, se 4 karburátory Holley, výkon měl 550 k / 7000 ot./min. Specialitkou bylo chlazení oleje rozvodovky, kdy olej dopravovalo čerpadlo poháněné ozubeným řemenem od pastorku stálého převodu. Tuhá zadní náprava byla zavěšena na podélných ramenech s Wattovým přímovodem. Odpružení zajišťovaly dvě třílistové péra. K omezení sinusového prohýbání per při akceleraci a brždění byl levý tlumič kotven před nápravou a pravý za nápravou. Pneu 265/575 - 15 vpředu a 4,50/15,50 - 15 vzadu. Spotřeba udávána 60 l / 100 km. Nádrž byla řešena jako u F1, tj. z porézní hmoty.

V dalším roce, kdy už platily nové, přitaženější předpisy, hrála v ladění Camara prim stáj Wisell Reine Zip Up R.T. Ta dokázala vůz připravit tak, že pilotovaný samotným Švédem Wisellem a Britem Stuartem Grahamem vedl startovní pole mezi 6. a 21. kolem. Vůz měl standardních 5731 ccm, karburátory Holley, 400 k při 6700 ot./min. O chlazení namáhaných brzd se staraly tři hadice s náporovým vzduchem na jedno kolo. Velkou změnou bylo zavěšení zadní nápravy jen na dvou pětilistových pérech (střídavě umístěné tlumiče byly také použity). Pneu Dunlop 290/577-15 vpředu a 340/600-15 vzadu. Vozy neměly problém dostat se do čela závodu nebo zajet skvěle kvalifikaci, ale poruchovost a delší zastávky v boxech je vyřazovaly často ze hry.
Obrazek
Na všech obrázcích, s vyjímkou převzatého snímku komerční verze, mám vůz, který se na okruhu v Brně prezentoval v roce 1981. Je to asi nejvychytanější verze Camara v Mistrovství Evropy. O jeho stavbu se v roce 1979 postarala stáj Luigi Racing a na okruzích jej vodili zkušení střelci Alain Peltier a Patrick Neve z Belgie. V roce 1981 s ním dokázala "Tygřice z Turína" Lella Lombardi zajet u nás čas 3:37,73 na kolo. Bohužel ke svým kvalitám neměla příliš rovnocenou partnerku. Anna Cambiaghi byla přece jen méně zkušená a rychlá. Tento vůz měl také zachovaný objem 5731 ccm, dával ale se čtyřmi Webery 470 k / 5800 ot./min. Čtyřstupňová převodovka v hliníkové skříni a samosvorný diferenciál byly laděny pro max. rychlost 260 km/h. Důležité bylo, že se konečně podařilo odstranit problém s brzděním vozu. Kotoučové brzdy Hurst si vzala do práce italská firma Teroni, která měla zkušenosti s formule 1. Také váha vozu už byla na rozumných 1330 kg. Na značně rozšířených nápravách byla použita kola mocných rozměrů s pneu Pireli P7 Corsa 335/35 VR 19.
o 10.10.2007, 12:52 | radek.613 | Upraveno: 2007-10-10 12:54:41
Krásný popis "slona v porcelánu" Jiří :-D.

Mimochodem dobrý příklad toho, že ani ultrahromada litrů objemu, HP či Nm ve spojení s koly z offroada a hmotností slona neznamená úspěch, i když by se asi dalo hodinu psát o tom jak je na tom voze vše "nej".... :-D
o 10.10.2007, 14:01 | Tuner#2
martin924: Není to nic z "fabriky" tak jako 130, 180a 200RS, ale přestavba eRka jednoho Angličana. Tady se dozvíš víc: [ Link ]

Sice je tam motor z Chevy, ale hmotnost toho auta je 865kg, což je proti těm těžkým amerikám naprosto fantastické.

MarauderZ28: Předjetí o kolo je hezký, ale počítá se projetí cílem a konečné umístění :o)
o 10.10.2007, 14:53 | badczech
Luke-Jeep: já myslel, že je to takovej pra-boxster.. A bylo to dělaný pro širší masy, takové lidové Porsche, proto ta spolupráce s VW, nebo to tak neni?
o 10.10.2007, 14:55 | badczech
ted jsem dočetl ten odkaz od Lučního koně a je to tak... :o)
o 10.10.2007, 14:58 | Luke-Jeep | Upraveno: 2007-10-10 14:59:38
no to bych u 914tky zrovna netvrdil (myslim to dokonale lidove porsche ;-) spolupraci sem se nebranil ;-)... lidove porsche bylo 924... to se delalo s Adi a byly tam i audi motory...

foto k příspěvku  od Luke-Jeep

o 10.10.2007, 15:43 | badczech
špatně jsem se vyjádřil, lidové porsche je samo 924, ale myslel jsem to tak, že používalo motory VW... A byla to levnější alternativa k 911..
o 10.10.2007, 15:56 | MarauderZ28
Nevím jak v Evropě, ale v USA Camaro drtivě vyhrávalo spousty závodů díky kterýmu jedna pozdější generace dostala název IROC-Z takže to nechce soudit jen podle evropskejch tratí a podotknu, že v USA byly pro Camaro soupeři např. i Porsche ...
o 10.10.2007, 16:01 | MarauderZ28

foto k příspěvku  od MarauderZ28

o 10.10.2007, 16:03 | MarauderZ28
Pontiac Trans Am = Camaro jsou to téměř identická auta ...

foto k příspěvku  od MarauderZ28

o 10.10.2007, 16:33 | MarauderZ28
Nicméně já sem tu prvotní fotku sem nedal abych ukázal jak je Camaro nejlepší jen mě zaujalo to jak ty Poršáci jsou proti němu maličký ... A druhá věc píšete tu slon v porcelánu apod ale to neznamená, že to Camaro nebylo schopný konkurovat ostatním naopak jak čtu tak vyhrávali kvalifikace apod. to že to nedojelo do cíle není proto, že je to těžký auto nebo proto, že má tuhou zadní nebo proto, že má listový péra to Camaro i s takovým "technickým handicapem" dokázalo bejt rychlejší, to že se to sralo díky tomu, že tu přestavbu na okruhovej speciál mechanici jednotlivých stájích nezvládali. Co sem koukal do tabulek tak problémy s brzdama nebo zapalování jsou uváděny jako dva nejčastější důvody pro nedokončení závodu ...
o 10.10.2007, 16:34 | Tuner#2
MarauderZ28: Jenže kolik tam těch Porsche v tom seriálu jezdí? Dvě, možná tři? a jak je to s jejich úrovní a podporou z hlediska dílů z Evropy? Dřív dostat věci z Evropy do USA a naopak bylo celkem problém. Nebudem tu zavádět další flame ware, asi na to máme každý jiný úhel pohledu :o)
o 10.10.2007, 16:35 | MarauderZ28
jo ještě foto přímo z Brna sem našel ...

foto k příspěvku  od MarauderZ28

o 10.10.2007, 16:37 | MarauderZ28
for Tuner#2: a neplatí náhodou to samý o tom Camaru v Evropě jako to co jsi napsal o tom Porsche v USA ? :o)
o 10.10.2007, 16:37 | MarauderZ28

foto k příspěvku  od MarauderZ28

o 10.10.2007, 16:44 | Tuner#2
MarauderZ28: To samozřejmě platí, ale já jsem nikde nepsal, podívej se na výsledky v Evropě, tam žádné Camaro není a proto je špatné. Mě se třeba líbí to eRko, protože to má "stejný" výkon jako to Camaro, ale lepší podvozek a hlavně to váží o nějakých 400 kg méně. Ale porovnáváme jabka s hruškama, nikdy se nepotkali špičkové auta z Ameriky se špičkou Evropy a hlavně nejde porovnávat 3,5l s 5,7 a víc. To je jak kdyby ve formuli jedna měl někdo místo 2,5l litrů 5l. Každá série má svoje pravidla a ty hrajou vždy do karet určitým autům, nebo se dle pravidel určitá auta dle nich upraví.
o 10.10.2007, 17:37 | MarauderZ28
a nemusela tahle skupina závoďáků splňovat nějaký věci jako zachování určitejch věcí jako civilní verze ? Pak by s váhou dolu jít moc nešlo ... Navíc ono na tom Camaru něco odlehčovat není taková prdel, to auto má brutálně robusní rámovou konstrukci a celkově je delší, šírší jak to eRko ne ? Takže aby se dostaly na zajímavý hodnoty z váhou museli by to auto dle mě dost přestavět - otázka zda to pravidla povolovaly ...
o 10.10.2007, 17:46 | MarauderZ28
jinak tohle je dobrý: Srdce vozu tvoří pětilitrový Chevrolet V8 o výkonu 425 k při 7500 ot/min origo ten motor má omezovač na 5200 ot, po těch úpravách z toho udělal skoro Hondu :o)
o 10.10.2007, 17:50 | Tuner#2
MarauderZ28: Tak určitě jen samotný skelet bude vážit daleko víc jak papírové eRko a to jak dalece se může vzdálit od série je otázkou koukrétní série a pravidel. To Camaro na druhé fotce z hora, taky už se sérií nemá moc spoječného a když koukneš na dnešní DTM, tak to je spíš formule s laminátovou kaslí, podobající se danému autu. Proto píšu, že porovnáváme vlasně neporovnatelné a nemá cenu si dokazovat co je lepší.
o 10.10.2007, 20:10 | martin924
Luke-Jeep: S tou 924 to neni zas tak jednoznačný.... :) Původně je tohle auto navrženo lidma z Porsche pro VW, ale tam to odmítli a tak se Porsche dohodlo s Audi, že si u nich nechá odlévat bloky motorů, ale jinak je tam spousta odlišností oproti Audi. Naopak Audi posléze přebíralo některá řešení pro svoje auta.
Je pravda, že 924 je "lidové" Porsche, ale pořád je to Porsche.... Perfektně rozložená váha, nízké těžiště a hnaná zadní náprava z něj dělá prostě super auto. Bohužel výkon 125PS je dooost málo, ikdyž v roce 1978 .............. Byla holt jiná doba.
o 10.10.2007, 20:13 | Luke-Jeep
martin: jj to je jasny o tom zadna... jakoze ted o nem uvazuju ale vitezi u me zatim 944 ;-) spis se me zda usmevny ten motor z volkswagenu v te 914... jasny ze je to prakticky motor z volkswagenu, ale to je vicemene kazdej vzduchem chlazenej porsche motor :-)) neni to proste jen cernobily...
o 10.10.2007, 20:28 | martin924
Luke-Jeep: Dobrá volba :) - mít tenkrát víc peněz, šel bych taky do 944, ale teď nedám na svýho miláčka dopustit :) Jediný co potřebuje je výkonovej a brzdnej upgrade, ale to časem bude :)
o 10.10.2007, 20:32 | Luke-Jeep
jakoze to vis ze bych chtel 911tku 993 turbo ale ty love ;-)
o 11.10.2007, 08:20 | zazaa
Luke-Jeep: no do te 914 se daval i 6val boxer z 911 a koneckoncu ten 4valec pro VW navrhoval Porsche :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3537 sekund.