Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > el rizeny termostat - wtf?

 o Navštíveno 2755x o
o 09.09.2014, 11:05 | CervinVega
Muzete mi nekdo vysvetlit, kde se stala chyba?
Mam el rizeny termostat, je na nem 97st, RJ jej ma co vim regulovat smerem dolu az na 80st (v te voskove naplni je odporovy drat, ktery RJ ohreje a tim donuti termostat otevrit - proto se hlava ochladi na tech cca 80). Prijde mi, ze nad 97st se nema teplota jak dostat, protoze by to muselo jedine chladit, aby se neotevrel.
Problem - puvodni termostat umrel, motor se pri poklidne jizde zacal prehrivat, vymenil jsem termostat za novy Behr, problem vyresen (resp jsem to nikdy moc nesledoval, 2 roky to fungovalo bez pohybu budiku - ten stoji od 75 do 115 na "12hodine"). V r. 2014 jsem menil vodni pumpu (spis preventivne, mela jen vuli, fungovala ok) a pak pres skryte menu sledoval presnou teplotu, abych videl, ze je vse ok. No a nebylo, povetsinu se drzela teplota na 95-96, coz je normalni, ale pri jizde po dalnici ihned padala na 78-88, coz je malo, pokud jsem brzdil motorem a nepridaval, coural po meste, lezlo to hned pres 100 az nekam ke 110, jednou jsem to nechal dal, co se stane a slo to az na 114 a hnula se raficka - motor se prehrival (kdyz jsem dal neutral plny plyn, termostat otevrel a kleslo to postupne na 94-95). Takze trocha adrenalinu na ceste, hlidat teplotu a otevirat si to turovanim, pokud to zaclo lezt pres 100.
Ted jsem dal Wahler (vyndany Behr vypadal uplne normalne), za jizdy drzi spis 93-94, pri pridani pada 80-86, bez plynu/otacek roste pres 100 k 104, pak sam otevre a padne na 88, pak se to cyklicky opakuje v cca minutovych intervalech.
Ta horka voda je urcite jen v motoru, neni to problem chladice, protoze visco spojka nehuci, tzn. v chladici je voda chladnejsi.

Bmw 530i, motor M54B30 - vymeneny chladic-navic vycisteni, visco spojka-100% funkcni, vodni pumpa-nova 2014, termostat (oem byl r.v. 2002, v roce 2012 jsem daval Behr, ted 2014 Wahler).

Sorry za elaborat, ale nejak mi dochazi fantazie. Je mozne, ze je spatny ten termostat? Mel jsem za to, ze se muze podelat jenom tak, ze bude teplota nizsi nez tech 97...
Nebo to proste jen moc resim? Prumerny uzivatel by nic nepoznal, protoze budik stoji porad na "12" v tom mojem cyklu 88-104...


o 09.09.2014, 11:11 | CervinVega | Upraveno: 2014-09-09 11:13:35
Kratky popis fuknce a chovani v aute nekoho jineho (a dava smysl)...
The BMW electrically controlled thermostat operates like a standard wax bi-metal one, but maximum opening is electronically controlled. It does this by means of a heating element that's activated in order to further open the t-stat when one or more of the following inputs to the DME meet preset parameters:

- vehicle speed > 176 km/h
- engine temperature is over 113C -- sensor at the rear of the head.
- radiator outlet temperature becomes excessive as defined by BMW (this is the sensor in your rad hose)
- high engine load = injector pulse width > 5.8 milliseconds.
- air intake temp. > 52C

So at low to moderate loads, the engine temp will run from the mid-90s all the way up to 113C in order to maximize fuel efficiency. Under high loads, the T-stat will fully open and the engine will run in the high 70s to mid-80s which, in turn, calls for a richer fuel mixture in order to avert pinging.

The fact that the engine will run so hot under "normal" conditions might also help to explain why the plastics and rubber under the hood deteriorate more quickly.

I had to leave in the wee hours this morning to deal with a jobsite emergency, which gave me a chance to monitor coolant temps. before many other cars were on the road. My data at 11C ambient temp. and a new T-stat:

1) Cruising at 70-80 mph in 5th gear: 95C
2) 0-80 mph wide open topping out in 3rd gear: Temp. goes from 95C to 81C in about 1 minute
3) Back up to 95C in 2-3 minutes driving in 4th gear at 40-45 mph.
4) 3rd gear at 5K RPM & 80 mph: Coolant temp. goes down to 77-78C in about 1 minute.
5) After 3-4 minutes in 5th gear at 60-70 mph, temp. rises again to 95C.
6) 93-95C in 5 minutes of city driving.
7) Gets up to 97C while parallel parking in front of my house. End of Test.
o 09.09.2014, 15:18 | Dudelina
Nejsem mechoš a neznám el.termostat - nicméně tohle mně dělala vodní pumpa. Blbý lopatky...
Pamatuju jak jsem v zimě jel domů, přestalo to topit, teplota nahoru...tak neutrál, protůrovat (to se trochu protočila voda)a jelo se dál :)
o 09.09.2014, 15:45 | CervinVega
No, ale pak by nebyla zmena po te vymene termostatu a taky to neresi to cyklovani? jeste me napadlo, jestli tam nemam vzduchovou bublinu...?
o 09.09.2014, 16:17 | Lucni.konik
tohle mi dělalo auto s ucpaným chladičem.......ale pokud si chladič měnil......tak nevím.
o 09.09.2014, 17:45 | CervinVega
jj, chladič je relativne novej (tusim r. 2010), vycistenej od bordelu, visco spojka vůbec nespina, proste se hreje jen motor... me je to jedno, ale nevím proc mám nižší teplotu než ostatní lidi (ma držet 95-97) a při te nízké zátěži to moc lítá hore/dole (max to lidem leze 98-99 v horku s klimou a pod)...
asi objednam origo termostat (to je taky Wahler), tenhle vrátím a uvidím co bude...
o 12.09.2014, 11:27 | CervinVega
vcera jsem to pozoroval- po ohrati funguje normalne, pak se postupne zvysovalo "prekmitnuti" nad tech 97 a nasledny pad pod 96, po 30km to uz jelo tech 104-84, pri stalem pridani napr do kopce se teplota drzi na 96...
tak je asi spatnej dalsi termostat, vymenim za origo dil a uvidim :-)
o 12.09.2014, 14:05 | Lucni.konik
mě to příjde, že máš prostě zpomalenej oběh chladící kapaliny a zůstává v makovici déle než by bylo zdrávo, což může být zapřičeněno např. ucpaným chladičem, špatnýma lopatkama na pumpě eventuálně fakt blbej termostat.
Jinak ještě, pokud máš auto na LPG, tak tomuhle prapodivnému chování se nedivím. Mám to stejné na focusu. Záleží, kde je napíchlej chladící okruh pro LPG a kudy může "snadněji" proudit.
o 22.09.2014, 08:28 | CervinVega
hm, podle vseho byla dirka v expanzni nadobce (provizorne zalepena "sroubkem s 2slozkovým lepidlem") a nejspis se to zavzdusnovalo (cely ten system je dost rafinovany, protoze je tam webasto s pomocnou el vodni pumpou a hadam, ze to LPG tomu taky nepomohlo), znova jsem to odvzdusnil a chova se to normalne, ale jel jsem jen kousek...

foto k příspěvku  od CervinVega

o 30.09.2014, 10:14 | CervinVega
nejspis to bylo jen zavzdusnene...
ted to drzi teplotu kolem 93-94 za jizdy a 95-97 po meste, pri dlouhodobym plnym plynu padne az k 76, po chvili nastoupa zpatky na 90neco...
proste mental fail a zbytecna panika :-)
o 30.09.2014, 17:35 | Jozzo
:) asi se nudíš, že jsis potřeboval vytvořit problém
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.357 sekund.