Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > E85 (bioethanol)

 o Navštíveno 8536x o
o 05.03.2010, 10:30 | Dave0401
Mate nekdo osobni zkusenosti s timto palivem?
Jezdite na to nekdo?


o 05.03.2010, 10:38 | Dave0401
o 05.03.2010, 10:53 | schwaboid
Zkrátit, přeložit, resumé ? Budu to moci nalít 1:1 do svého starého V6 Cologne aniž bych ho oddělal?
o 05.03.2010, 10:57 | Dave0401
Vypada, ze pokud zvednes tlak paliva nebo prodlouzis dobu vstriku, tak by nemel byt problem jezdit i na pomer 4:1 (E85,N95).

pomer 1:1 by me byt neskodny pro seriovy motor...

Ale chci prave zjistit zkusenosti lidi, co uz se s tim v praxi setkali.

Co zjistuji, tak pro upravene preplnovane motory, to je idealni palivo... narust vykonu oproti naturalu je znatelny... (samo sebou prizpusobene mapy v ECU pro E85)
o 05.03.2010, 11:00 | Dave0401
Nejake info ve zkratce: (zdroj: [ Link ] )

E85 – palivo nové generace

Palivo E85 je směs, která se skládá z 85 % ethanolu a z 15 % naturalu 95. Tento poměr lze dle různých sezónních poměrů měnit, ale minimální podíl ethanolu musí být 70 %. Proti klasickému benzinu má jízda na palivo E85 dvě hlavní výhody – nárůst výkonu motoru a výrazné snížení emisí výfukových plynů. Bioethanol se také na rozdíl od „klasických“ pohonných hmot získává z rostlinných, tedy obnovitelných zdrojů.

V Evropě je palivo E85 nejvíce používáno ve Švédsku, kde je v provozu více než 16 tisíc vozidel FFV (Flexi Fuel Vehicle) a počet plnicích stanic s palivem E85 je vyšší než 250.

Na českém trhu lze již nyní zakoupit vozy mnoha značek, které dokáží na palivo E85 jezdit. Mezi nejvýznamnější patří Ford (FFV modely Focus, C-max, S-max, Mondeo) a Škoda Auto (model Škoda Octavia Multifuel)

V České republice se palivo E85 premiérově objeví na jednom ze stojanů čerpací stanice KM Prona v Mladé Boleslavi.

Palivo E85 ve zkratce:

* Palivo E85 je směs 85 % bezvodého lihu a 15 procent naturalu.
* Jde o obnovitelný zdroj energie, který se vyrábí z domácích surovin - v případě společnosti Cukrovary a lihovary TTD jde o cukrovou řepu.
* Palivo E85 je ekologické – při jeho spalování vzniká až o 70 % méně škodlivých emisí CO2.
* Palivo E85 je energetické – má vyšší oktanové číslo než běžný benzin (109) a zvyšuje výkon motoru o 10 – 15 %.
* Palivo E85 je atestované a splňuje požadavky ČSN 656512 (Motorová paliva - Ethanol E85 - Technické požadavky a metody zkoušení),
* Palivo určené pro vozy FFV (Flexi Fuel Vehicle) nebo pro jakýkoliv vůz upravený k jeho spalování,
* Palivo E85 dává motoru vyšší výkon a dynamiku, šetří životní prostředí a snižuje naši závislost na ropě.


Palivo E85 dává motoru vyšší výkon a dynamiku, šetří životní prostředí a snižuje naši závislost na ropě.
o 05.03.2010, 11:01 | Tuner#2 | Upraveno: 2010-03-05 11:02:18
Pár lidí to už testuje, ale vzhledem k doporučenému vyššímu kompresnímu poměru a tomu, že zatím všichni museli přetryskovat karburátor a hejbnout s předstihem netuším jak moc si s tím poradí ŘJ a vstřiky sériových nových aut. Tady nějaká ta diskuze: [ Link ]
o 05.03.2010, 12:35 | Petura
u nás to nabízej na beznině a cena 23,50 oproti 30,50 je lákavá, ale co jsem četl tak na starší auta nebo auta tomu nepřizpůsobená nic moc :o(
a abych to ředil 1:1 do 40l nádrže s nejistým výsledkem či dokonce riskování nějaké poruchy, si myslím že se to absolutně nevyplácí
o 05.03.2010, 12:52 | Dave0401
o 05.03.2010, 13:04 | madaros
ja sem o tom zase cetl zde, po předělání se tankuje přímo do nádrže,což je výhoda oproti LPG,další věc je cena za 1l(15kc) a spotřeba podobná benzinu, ale zase asi neni takova sit benzinek s timhle :( A dalsi vec, jestli to ublizuje motoru nebo ne, oproti LPG
[ Link ]
o 05.03.2010, 13:39 | Dave0401
madaros: to mi prijde tako stare komercni zvasty ;)
o 05.03.2010, 13:56 | Tuner#2
madaros: Hovadina, jak krabička na konci cyklu může něco přínosně pro motor změnit? Pro toho kdo o motorech něco ví je to jasná a blbost a plyne to i z praktických testů co udělali kamarádi z fóra. Prostě museli šáhnout jak na trysky, tak na předstih a lépe se to chová u upraveného motoru se sníženou hlavou a tím pádem vyšším KP. E85tka má udávané octanové číslo až 109 a to prostě bez úprav ve vstřikování, mapě předstihu a pokud možno i zvětšení KP dle mě není možné. Bavíme se o čistém provozu na E85 a ne mix. který postrádá významu.
o 05.03.2010, 14:31 | Only_One
jee to mi připomíná krabičku jak od Horsta Fuchse... a kdyby už i to nějak šlo.. stejně není síť čerpacích stanic.. tohle tady nemá šanci uspět
o 05.03.2010, 16:01 | FBS
Only_One: to sou jen řeči. Vzpomeňte si na kecy který lidi měly se zástavbou plynu LPG na začátku když se toto alternativní palivo rozjíždělo, a kolik lidí na to jezdí dnes. A vůbec jim nevadí, že mají plnej kurf bomby.
Máme na prodej auto s E85 (sice z výroby, ale...) ajezdí to na to uplně bezproblémů. Výborná zkušenost.
o 05.03.2010, 16:03 | FBS
A čerpací stanici máme asi zrovna 5km od salonu za 13.9kč/litr. Po brně se dá sehnat od této ceny až po nějakých 19.9Kč/litr u Unicornu.
o 05.03.2010, 16:04 | FBS
Abych to ještě shrnul. Přispívejte ten, kdo s tím má reálnou zkušenost, a ne jen ten kdo o tom četl články .
Náš servisák na to jezdí s Hummerem H3 a jeho mechoš s Fabií. A věřte nebo ne, jezděj...
o 05.03.2010, 18:38 | Dave0401
FBS: jake upravy ma ta foobie? aby mohla zrat jen E85?
o 05.03.2010, 19:16 | madaros | Upraveno: 2010-03-05 19:18:37
já jediný co jsem otom četl je ta stránka kterou sem dal,nevim o tom nic,jenom to mám v podvědomí že to existuje,takze kdyz sem to tady videl, tak sem soupnul stranku :)

zajímalo by me teda,jak je potreba upravit motor aby se nato popřípadě dalo jezdit ? Mám 2.0 benzín z mazdy 6 ("93-"97),takže by mě to i zajímalo kvůly spotřebě..
Další věc je,jak je případná úprava finančně náročná ?
A dá se po nějakejch těch potřebnejch úpravách jezdit i na benzín (resp. nebude benzinka s E85,tak budu muset vzit benzin) pojede to ?

pokud s tim jezdi v H3 nebo fobii tak tam nejaka hrozna uprava nebude ne ?
o 05.03.2010, 19:29 | schwaboid
S mojí spotřebou by mě to dost zajímalo :-) 17 a víc
o 05.03.2010, 20:28 | savle
madaros: ja jsem koupil tohle [ Link ] coz je v podstate to same jako krabicka co si sem dal Ty. Ale narozdil od tunera si nemyslim, ze je to blbost. Proste to prodlouzi dobu vstriku paliva, protoze E85 je potreba vstriknout vic nez benzinu. RJ se sice o to bude snazit i bez te krabicky, ale nejspis to stale nebude dost takze ta krabicka dela jen to, ze vzdy o neco prodlouzi dobu vstriku. Ma to na sobe i potenciometr kterym se to da regulovat, ale vyrobce pise, ze 90% aut funguje s nastavenim z vyroby. Po instalaci je potreba s tim ujet cca. 100km na benzin, pokud by hodila lambda chybu tak na potoenciometru ubrat a zkusit znovu. Pak natankovat E85 a vyzkouset s nim a pokud skoci chyba tak naopak pridat. Nemelo by se stat, ze budes muset nejdriv ubrat na benzinu a pridat na E85. Nejspis nebude vubec potreba s tim hybat. Pokud se to takhle nastavi melo by byt jedno jestli natankujes benzin nebo E85 nebo jejich jakykoliv pomer. Pokud ma auto uz hodne najeto je dobry po par nadrzich E85 vymenit palivovy filtr. Spotreba naroste uricte, ale zalezi na konkretnim autu o kolik. Cim vetsi kompresni pomer a s cim vetsim oktanovym cislem benzinu pocital vyrobce tim nizsi by mel byt narust spotreby.

Nicmene, je to vse zatim jen teorie, protoze to mam od prosince porad tady ve skrini. Kdyz jsem kupoval vedel jsem, ze na Morave je E85 za 15Kc, jenze jsem z Prahy a tady je za 24 nejlevnejsi. Kazdopadne az bude tepleji tak to nainstaluju, alespon na vyzkouseni. Urcite pak zajedu i na brzdu, protoze by me zajimalo jestli se nejak zvysi/snizi vykon.
o 05.03.2010, 22:07 | Šestikule
bral jsem pár nádrží cca 60 litrů 1:1 a bez problémů, naměřeno o nějakou tu decku nižší spotřeba, mám to ale na benzinku s E85 daleko a začalo se to tady prodávat až v létě 09 takže dlouhodobější zkušenosti nemám, nicméně když jedu kolem a mám prázdnou nádrž, tak beru vždy
o 05.03.2010, 22:09 | FBS
starší motory, myslim že se to bere pod rok 2000 na to moc dobře stavěný nejsou, opravdu to žere těsnění. Nicméně novější motory (2000-2002 a novější) to žerou normálně. Jen zapojit krabičku a jezdit. Samozřejmě jak píše Savle, dá se jezdit jak na čistej ethanol z benzínky 85% Ethanolu, 15% naturalu) tak i na čistej Natural, podle toho jak se vám podaří najít benzínku...
o 05.03.2010, 22:27 | savle
Ja myslim, ze se to bere pod rok 1990, ty mozne problemy (tesneni, hadicky), pisou o tom tady: [ Link ]
o 06.03.2010, 18:13 | Tuner#2 | Upraveno: 2010-03-06 18:13:25
Žere těsnění? To si dost dobře nedokážu představit a jaký je zodíl v těsnění aut do r.v. 2000 a nad 2000? Měl jsem v ruce jak Elring na starý kraksny, tak Elring na nový auto a je to stejný matroš a stejný plechový kroužky...

Osobně se bojím že sériová jednotka prostě nemusí úplně optimálně nastavit předstih a to může mít pro motor fatální následek při dlouhodobém používání. Pokud to jednotka dle čidla klepání umí nastavit v širokém rozsahu, tak pak asi problém nebude.
o 08.03.2010, 13:28 | Nismo.Power
zkušenosti nemám ale čistě náhodou jsem to začal řešit sám a koukám že se to řeší najednou i tady :)

celkově moje prozatimní poznatky jsou takový že opravdu 1:1 je u všech aut vklidu (né karburátor 105ka apod ale něco s inteligentní ECU) a auto se vůči tomu přizpůsobí stejně tak jako když jedete na plnou ShellVPowerRacingu.....

ty krabičky tak nějak nechápu co by konkrétně měly dělat..... jediný logický vysvětlení že by to zkracovalo vstřikovací čas aby to "výkonnější" palivo působilo stejnej výkon jako klasika natural ale aby zase pak nebyla chudá směs..... příjde mi to jako kravina teda...ale nějak to asi fungovat musí pokud to neni jen něco jako magnetizéry na palivovou hadičku který tam prostě jen jsou a nic nedělaj.... tak nějak nevidimdůvod proč by se s tim palivem neměla do určitý míry (určitýho mixu BA95 a čehosi s oktanem 104-109) vypořádat sama.....od toho tam sou čidla na klepání aby se motor donastavil sám a třeba 100hp fábie sou na tohle stavěný že maj jednu mapu na BA95 a druhou na BA98 na kterou maj oněch 100hp....

každopádně já do toho pudu a zkusim to 1:1 a pak třeba 2:1..... vylejt to palivo můžu vždycky a mejt si s tim ruce :) a nějaký žvásty o tom jak to níčí těsnění apod ty nechávám stranou, to sou zase naprostý voloviny.... něvim kterýmu těsnění by to mělo nějak škodit, nevim proč by to mělo vodnatět když tam je míchanej velfobin , reznout apod. vejmysle :)
o 08.03.2010, 13:38 | FBS
Nismo: bylo mi řečeno od našeho servisáka že studenej motor potřebuje víc toho ethanolu na nastartování. Proto se ta krabice montuje na vstřiky. potom za chidu a po zahřátí je opravdu možný že dává naopak míň paliva. Každopádně do toho jdu taky, jen musim vyměnit auto, nejdřív :o))) Horkej kandidát už ale je. Cadillac :-)
o 08.03.2010, 14:04 | Nismo.Power
FBS : to je taky možný, taky jsem čet někoho s oktávkou kterej psal že to hůř za studena startuje a v zimě že se tomu skoro nechce že musel změnit míchací poměr aby mu to nastartovalo....takže ta krabička opravdu možná jen jednoduchou funkci a to že hlídá okolní teplotu nebo čas kdy byl naposled startovanej motor a podle toho nechává dýl otevřený vstřiky aby to bylo bohatší :)
každopádně já do toho jdu taky to vidim naprosto jasně :)
jen né kupovat krabičku od těch rádoby podnikavců co prodaj krabičku za 100-200 dolarů za 30tis s montáží .....
o 08.03.2010, 15:26 | FBS
tu krabičku si koupíš a zapojíš sám, je to práce na cca 5min...:o)
o 08.03.2010, 22:24 | Nismo.Power
jasan, o krabičce vim a se zapojenim rozhodně potíž nemám ;-))



jinak teda dnešní test.....

tankování do cca prázdný nádrže

30L BA95

16L E85

zatim volim takhle menší poměr a budu ho zvětšovat postupem....

v týhle kombinaci naprosto vklidu, žádný škubání, blbej volnoběh nebo blbý starty.... takže 2:1 ve prospěch naturalu je vklidu......


ALE...

zasraná Praha a posraný češi opětně fungujou jako "monopol"....... prostě jsou v Práglu dvě benzínky který to maj tudíž hurá budem lidi škubat ať je vejvar..... objel jsem obě a

ETK : cena 24,5/L
KMProna : cena 24,3/L .....

příjde mi to proti brnu kde je průměr tak 16-17 lehce "na kokot"......

očekávám že až se to tady začne množit na více benzínkách tak to pude rapidně dolu s rostoucí konkurencí......

Pokud někdo ví o jinejch benzínkách s E85 v Praze než jsou Průmyslová a Počernice tak budu rád když to sem napíše ;-)

o 09.03.2010, 09:46 | FBS
www.ceskybenzin.cz ale lidi tam moc ten E85 neaktualizujou. Jinak tady v Brně jde taky nahoru, divný...
o 09.03.2010, 10:51 | Lucni.konik
máte nějakej TIP na tu krabičku, kde pořídit na 4válec?
o 09.03.2010, 21:46 | madaros
me by zajímalo o kolik se sníží spotřeba při přechodu jen na E85? a jestli kdyz bez ty krabicky natankuju jen E85, tak auto pojede nebo ne ?

kdyby byla cena stejna jako ta v brne, cca tech 15kc/l tak by me ani nevadilo ze mi to zere furt tech 10L, koupil bych krabičku a jezdil jen na ethanol a byl bych spokojenej.. Ale kdyz vezmu tu cenu 24kc tak to uz tak skvely neni :(
o 09.03.2010, 22:22 | madaros | Upraveno: 2010-03-09 22:28:37
nasel jsem, ze podle americký státní ekologický agentury je uznaná jenom jedna krabička, která ovšem ale nestojí už $100 ale $370.. :(
je to tahle: [ Link ]

a na ty strance co poslal savle, maj ten kit jen omezenej za tech $100 jinak stoji 200 :(

ale dá se doufám předpokládat že to zvládne i ta za $100, takže to šavle hoď do auta a poreferuj jak to šlape!! :)
o 10.03.2010, 08:47 | fredy | Upraveno: 2010-03-10 08:48:27
tak prosím o radu, máti má Fiat Punto I s motorem 1,1 nebo 1,2 ted nevím... můžu to tam začít tankovat třeba 1:1 ?
o 10.03.2010, 11:48 | schwaboid
Tak snad u takovýhodle obsahu a tudíž spotřebě 00prd to asi nemá cenu řešit...........
o 10.03.2010, 11:55 | Lucni.konik
chtěl jsem se zeptat, zda-li jste někdo náhodou nezkoušel ty pulsní svíčky........
o 10.03.2010, 13:41 | Nismo.Power
u punta bych to fakt taky asi neřešil.....

půlzní svíčky ? na co ? na zapálení hořlaviny stačí běžná svíce ..... jedině LPG tak nějak klade větší nároky na svíčky....
ale to že nějakej českej podnikavec montuje krabičku za 200 dolarů za 30tis s tim že za další 4tis k 200dolarum vymění olej, filtry a svíčky to mě nechává chladnym..... takovýhle lidi by vyměnily i zadní stěrač protože jedovatý vejpary při tankování E85 by mohly běžnou gumičku na zadnim stěrači rozežrat :)
o 10.03.2010, 15:58 | fredy
tak neřešte, ale ja se ptal jestli to tam můžu nalejt... ono at to žere 5 nebo 15l tak pořád je to auto denně v provozu a tankovat za 30 nebo za třeba 18kč je rozdíl...
o 10.03.2010, 16:00 | Nismo.Power
1:1 to kousne vklidu...... dle mě to 99 procent aut s ECU ani nepozná :)

ale nic nezkazíš když to uděláš jako já že nejdřív začneš 2:1 a pak přidávat :)
o 10.03.2010, 16:07 | fredy
tak, to jsem potřeboval slyšet :)
o 11.03.2010, 07:57 | fredy
tak jsem dnes ráno natankoval do Punta, v nádrži bylo něco kolem 10L naturalu a vzal jsem dalších 10L E85 a zatím mám smíšené pocity, poznal jsem jak se do motoru ta směs dostala, zatím je auto tak nějak bez tahu, špatně jde za púlynem, jako kdyby bylo přechlastané, možná jsem na začátek zvolil špatný poměr, možná se to chce delší trasu aby si to zvyklo, zatím jsem ujel přibližně 10km, další info postupně podám....
o 13.03.2010, 23:42 | madaros
tak sem dneska tankoval N95 za 32,2 Kc u Agipu, uz to zas je docela dost, oto vic me zajima relny vylepseni auta aby bastilo jen cistej E85
o 14.03.2010, 14:39 | SilverGhost
Taky o tom uvažuji do druhého auta, ale zatím tady v okolí není kde tankovat.
Jinak bych si po nějakých 500 až 1000 km zkontroloval palivovej filtr, podle mě ten líh musí veškeré usazeniny v nádrži rozpustit a poslat do motoru.
o 15.03.2010, 12:16 | Nismo.Power
fredy..... těžko říct zdali si měl v nádrži 10 nebo 5 litrů :)

jinak já teda 1:1 najeto tak 500km na nádrž a naprosto vklidu :)
o 15.03.2010, 12:31 | luda551
Hele chci se zeptat mužu to nalejt do astry f 93.rok 1.6 55kw ???? tet ujedu na 50L cca 250km (lehka noha 280km) :o)))) nj vim ten výkon je krutej.Chci vedet jestly to zmenší aspon o par procent spotrebu ! předem díky a takovy hlasky jako hod to ze skaly vim bylo by to nejlepsi ale jestě ne až přijde čas tak zalozim topic :o))
o 15.03.2010, 12:32 | luda551
P.S : a bude potreba ta krabička ???? dízly taky zkousnou olej s fritáku :)
o 06.04.2010, 21:48 | M.a.R.i
Mám takovej hodně blbej dotaz,ale lepší je se zeptat že :). Smíchá se to palivo v nádrži? Jestli třeba jedno z nich není lehčí a aby pak auto nedojíždělo na E85 a nebo naopak ze začátku nejelo jenom na E85 :)
o 06.04.2010, 23:37 | JP
luda551: Kašli na pokusy s palivem a radši hledej závadu na motoru nebo na noze, protože kamarád má taky Astru F 1.6 55kW a žere mu to dlouhodobě pod 7l... Určitě bych to neházel ze skály, sice to nejede dokud to neni rozjetý, ale ta jeho má najeto přes 300tkm a jezdí a jezdí a jezdí... Nevim jak obecně tenhle motor, ale ten jeho kus je snad nesmrtelnej.
o 06.04.2010, 23:54 | Nismo.Power
luda : jako JP ... hledej na vzduch filtru, lambdě apod.... krabička určitě neni třeba na poměr 1:1 možná i víc.... při plný E85 bys měl problémy se startama studenejma a kolísavym volnoběhem občas......

MARI : smíchá se to..... E85 v sobě má namícháno 15% naturalu od výroby.....
o 07.04.2010, 00:05 | Midnite
že bych to také zkusil až udělám clio? myslíte že by mohl být problém v cliem? motor z 96.roku nějakých 60kw...
Nismo: a co jinak další zkušenosti? vše je ok? nic se nekouše, startuješ ok? spotřeba +- stejná? neztratils výkon?
o 07.04.2010, 00:11 | luda551
oki kluci diky za radu :) je pravda ze vzduch filtr je ehm zasranej jak prase ! , lambda je nova... jen spojka je KO jinak je to drzak to mohu potvrdit taky 300t km :o) a furt to ,,celkem jede"
o 07.04.2010, 00:33 | Nismo.Power
midnite : nebude problém..... víceméně cokoliv co má aspon stupidní řj s čidlem klepání si s tim bezproblému poradí ...... 1:1 si s tim snad poradí všechno....

leju to do fiesty což je prastará (91) 1,3i najeto minimálně 400-450tis ....startuje to na prvni škytnutí, výkon je lepší když se drží do otáček, spotřeba nevim (takovýhle věci nesleduju) ale asi pořád kolem 8L plnej knédl praha, plnej knédl za prahou..... jen občas to má za studena při rychlym sešlápnutí plynu takovej škyt asi půlsekundovej jakoby výpadek....ale bůhví třeba to fiesta už dělala předtim :) volnoběh normálka, standardne na pikaču když stojim na brzdě takže žádnej rozdíl...... cadillac taky žádnej problém a jestli to má 305 nebo 310 hp to fakt nepoznám.....

Luda : vyměn filtr za 200kč a uvidíš jak ušetříš na benzínu..... ono když motoru nedáš vzduch tak to pak moc nejede a když po něm chceš aby to jelo tak to pak zase žere nebo to máš bohatý a upečeš lambdu ( proto asi nová ) ......
o 07.04.2010, 08:27 | fredy
nismo: tak se mě to na tom Puntu projevuje stejně, taky to má takové divné reakce na plyn, jako že se mu nechce /přechastanej/ ale po týdnu ježdění jsem to nějak vychytal nohama že jsem to pak už ani moc nepocitoval... ted tam je zase čistej N95, máti měla strach to tam nelejt :) zatím teda natankováno asi 1 nádrž a prostě to jezdí :)
o 07.04.2010, 08:35 | Midnite
Nismo: výkon jsem myslel jen jako jestli to nějak razantně nespadlo :)
asi to také tedy zkusím
o 07.04.2010, 08:45 | Nismo.Power
fredy : je to možný že to je tim....ale dělá mi to jen když dám z cca volnoběžnejch otáček tak nějak plnej plyn tak se to jednou za čas škytne.....

midnite : výkon padnout nemůže.....může bejt vždycky jen větší díky oktanovýmu číslu 109 který nemá ani power racing.... líp se chladí motor a líp ta směs hoří :)
zkus to tak nějak postupně jako já, nejdřív třeba 30 natural a 15 E85 a pak bud při pár odjetejch kilometrech dotankovávat E85 nebo rovnou 1:1 .... ale i při větši než 1:1 ti nic zvláštního nehrozí, záleží jen na tom jak je řj si schopná poradit s oktanem 109 jinak je uplně buřt jestli ti v motoru hoří natural nebo ethanol, obojí funguje stejně a motor to nepozná krom výkonnějšího výbuchu kterej doladuje čidlem klepání řj :)
o 07.04.2010, 13:24 | Midnite
díky za vysvětlení, chci to také zkusit a po vašich zkušenostech vidím, že by němšl být problém.. Děkuju moc
o 07.04.2010, 15:14 | schwaboid
Bohužel při ceně 25 za litr a zvýšené spotřebě při větší zátěži to lehce ztrácí smysl....
o 08.04.2010, 08:13 | fredy
no je sice fakt že jsem to ted nějaký ten týden netankoval ale cena v brně je kolem 20kč
o 08.04.2010, 09:01 | Nismo.Power
schwaboid : zvýšená spotřeba ???????? proč kua ?
větší oktanový číslo = větší výkon = lepší výplach a chlazení po expanzi.... to všechno ti zajištuje menší spotřebu a i tomu tak je v reálu, pokud ti nezůstane stejná tak ti klesne, pokud stoupne tak hledej v noze....

cena 24,5 je v Praze jen díky tomu že jsou tu všehovšudy 2 benzínky takže žádná konkurence, až se to rozjede dá se počítat s cenou 15-20kč jako tomu je třeba v Brně kde už konkurence roste..... při týhle ceně když budu jezdit na E85 tak náklady na provoz těžkýho silnýho auta výjdou na stejno či líp než lehčího slabýho naftalína což myslim že je velice dobrý.... a to sou tu ještě aspekty jako že při plný E85 se znatelně zvětší výkon, prodlouží životnost motoru díky menší karbonizaci a lepšímu chlazení válců apod.....

za mě to má jen samý + krom tý ceny která nebude ale mít velkýho trvání :)
o 08.04.2010, 09:31 | schwaboid
To jsem někde vyčetl.... no a ta cena je v KM proma bohužel 24,-
o 08.04.2010, 09:45 | crestik | Upraveno: 2010-04-08 09:48:34
NP: a proč tedy auta s LPG, co má OČ taky vyšší, maj o něco málo nižší výkon a víc žerou? Ono oktanové číslo není všechno, to jen říká, jak moc je palivo odolné, ale neřekne nic o já nevím co tam všechno je...energické hodnoty, rychlosti hoření, směšovací poměr a blabla
o 08.04.2010, 09:57 | Midnite
crestik: no tak záleží jak to lpg namontuješ, u nás má frajer frajer koktu 1.6 benzin a druhý tam má plyn a jedou stejně.. jako samo že ne vedle sebe, ale nikde jsem teda nepocítil nějaký rozdíl
o 08.04.2010, 11:53 | Nismo.Power
crestik :
protože žiješ v době LPG do sání.... v týhle kombinaci auto jelo 15-20% hůř a bralo 15-20% víc na 100 ale i tak se to sakra vyplatilo díky ceně....

v dnešní době sekvenčního vstřiku LPG je to víceméně srovnatelný , výkon stejnej a spotřeba taky srovnatelná ... dokonce i u dnešních LPG systémů neni žádnej problém o nějakejch 10-20% zvednout výkon většim tlakem vstřiku a řj LPG systému je samoučící, naučí se ti mapu motoru a nepotřebuje pak doladění....

co se E85 týče tak jeho výkonnost je větší než u standardních benzínů ..... v americe se používá hojně do normálních aut, a hodně je to používaný palivo do závodních aut kvůli svojí ceně protože když si namícháš C16 tak to výjde cirka 100kč/litr což je docela hodně..... ano sice C16 má 119oktanů ale cena je cena.... s E85 se při zvětšení KP motoru a většim tlaku vstřiku daj dělat zázraky když k tomu naladíš jednotku...... no nemá cenu se o tom moc rozepisovat to že je výkonnější je prostě daný, dost aut naladěnejch pouze na PowerRacing přechází k E85 a doladění jednotky k němu protože to neni těžký, je to levnější a ještě jako bonus ti to přídá nějakej ten koník i při tom když už si u maxima současný konfigurace motoru.....

třeba jedna brzda....

foto k příspěvku  od Nismo.Power

o 08.04.2010, 11:57 | Nismo.Power

foto k příspěvku  od Nismo.Power

o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3382 sekund.