
Navštíveno 4393x

Dozrála zase potřeba mít doma dvě auta a jelikož si žena zvykla na moji A8, nechce už pro sebe nic malého a nepohodlného. Její podmínky jsou de facto: bezpečné, velké, prostorné, aby to jelo, automat, benzin, minimálně 6 válců, výbava samozřejmostí. No a samo se jí musí líbit, ale touto fází už jsme prošli a adepty vybrali. Cenově do 130k. Rozpočet není velkej, ale zase má to být auto jen na dva tři roky, tak do toho nechceme moc nasypat.
Nejdříve nás hned napadlo, koupit jí taky A8 a je klid, ale zase ať nejsme tak fádní. Takže jsme došli k Volvu S80 nebo Jaguaru. Spíš to vypadá na toho Jaga a tam se nějak nemůže(me) rozhodnout mezi S-Type (vzhledem k ceně před-facelift) a X-Type (taky první roky výroby). Líbí se jí oba, u obou motor 3.0 V6 (vím, že to není zdaleka ideál, ale osmiválce moc nejsou). S-Type je takový koráb, já bych ho třeba preferoval. X-Type má více sportovní šmrnc a navíc 4x4.
A teď babo raď.
Za me x-type. Pro zenu 4x4 idealni,navic ma jak rikas vetsi smrnc a elegantnost jagu

01.06.2011, 21:39 |
bafis z tech dvou jaguaru, bych doporucil to volvo....je taky hezky, pohodlny, velky, rychly, ale hlavne se nesere ;-)

01.06.2011, 21:55 |
Pekys x-type eleganci má, ale místa je tam malo.
bafisi, kolil Volv jsi měl, že tvrdíš něco takového? Máme jich v portfoliu požehnaně na to, abych nikdy takovou větu nevypustil z pusy :o) Ale zase těch Jagů moc nemáme, abych to mohl porovnat. Volvo je extrémě drahý na servis. Můžeš mít štěstí, ale když ho mít nebudeš, naleješ do něj za uvedení do provozu víc, než za koupi. Jaguáry jsou moc pěkný, ale jen zvenku. Uvnitř je to takový nemastný neslaný :o( Já bych z tohodle výběru šel do e39 525 nebo 530i - "nízký" povinný ručení, nesmrtelnej R6, spotřeba na rozumný úrovni... :o)

02.06.2011, 06:35 |
TUNER Volvo extremně drahej servis ? Hmmm,asi jezdíte ke špatnejm lidem.....zkus někdy
[ Link ]
X-type a S-type jsou dvě rozdílné třídy a to jak velikostí karoserie, tak vybavením a uspořádáním pohonu a i vlastním odkazem ke značce. X-type je prostě to nejvíc nejzákladnějí Entry třída k jaguáru. Motor napříč včetně převodovky, znatelně méně místa vzdadu, ale i tak se tam dá odvézt 4 osoby a není to extrémní.
Zásadní při výběru X-typa je stav převodovky JATCO a tranfercasu. Tyto dvě součásti podrobit maximální kontrole a při jakékoliv pochybnosti dát ruce pryč. Jinak je to auto celek slušné. Mě už slouží i na LPG ve varinatě 2,5V6. Naprosto dostačující motorizace pro přesun.
S -type je víc dospělé auto. Motor podél a pohon zadních kol. Je znatelně robustnější a má lepší zpracování v interiéru. Lze sehnat s automatem 6° - dobrá volba. U S-typa ESP nutností stejně jako hodně slušné zimní obutí a řetězy v kufru.
X-type se oproti tomu vyškrábe uplně všude a má i o cca 15-20% nižší náklady na spotřební materiál. Tj brzdy atd.. Spotřební díly jsou na úrovni ceny Fábie (samozřejmě koupeno z UK a servisováno u opraváře a né výměnáře :-D)
Dneska kdybych mohl znova vybrat, chtěl bych S-typa, ale jednoznačně po facelift.
X-typa bych pořídil, ale asi jen s manuálem a nebo jednoznačně doloženou servisní histroií, případně atem krátce po opravě výše zmíněných dílů.
Tunere, to si děláš srandu :o) Já dělám operativní leasing a ne ve firmě s pár autama. Naše auta jezděj po celý republice a musej navštěvovat pouze autorizovaný servisy :o)
Only_One: díky moc, tohle jsem potřeboval. Koncepce náhonu S-type je pro ni ideál (samo kromě 4x4), měli jsme kdysi Omegu, pak žena vystřídala dvě předokolky a furt mi říkala, že Omega jela tam, kam natočila volant, ale ty předokolky se furt hrnou ven ze silnice.
Akorát vzhledem k financím nedosáhneme u S-typu na facelift. Myslíš, že je to tak zásadní mít až facelift? Nevím úplně přesně, co se tam změnilo. Je nová palubka, ale ta stará nám nevadí. Něco se snad měnilo na podvozku, ale pokud to není vychytání nějaké velké chyby původní verze, tak by to nemuselo vadit. Dík za názor i na tohle.
Starej facelift má pro mě ošklivej interier. Nelíbí semi. Facelifty mají větší brzdy, 6°automat, zajímavější výbavy, jinak je to +- stejné.
Jinak pořádně si prohlídněte výbavu. Zrovna u X-typu i S -typu se tu pohybují auta který jsou dost chudý.. Bez kůže, základní elektrika.. V porovnání s nejvyšší výbavou to je neuvěřitelnej rozdíl. Nejlepší motor do S-typu je samořejmě V8 :-) ale to je pro žensku opravdu zbytečný :-D
Snaž se vybírat auto s jansou servisní i původní historií. Díly na vrakáčích jsou, ale v CZ jsou drahé, neboť si všichni myslí, že jak je to jaguar tak cena = běžná cena x 5... Na ebay a z UK se dají rozumně všechny díly.
já bych teda volvo taky asi moc nedoporučil, ale ne kvuli servisu, ale jsem asi trochu postiženej z naší XC90, která mě dost otrávila skoro vším. pokud jde o servis, tak při porovnání s VW, Audi nemám pocit, že by byl nějak nákladnější.
e39 při požadavku nebýt fádní, nevím.
btw neodpustím si: X-type má méně místa vzadu, ale není to nic extrémního. být to passat, A4, nedejbože oktávka, tak se bude psát, jak to stojí za hovno, protože je tam málo místa :)) no flame plís
jinak já osobně byc šel do X type, ale jen proto, že se mi daleko víc líbí, jinak o těch autech nic nevím, krom toho, že vevnitř nic moc
Tak konkrétně - X-typa oproti Passatu B5,5 je hodně malej vzadu, ale řekl srovnatelně jako O1
nevím, neseděl jsem, ale S type je pro mě skoro až ošklivý auto, proto u mě by vyhrál X type
co je hezčí je věc názoru. S-type je přímým odkazem na původního S-typa ze 60let. X-type je mladý kotě - zmenšenej XJ řady X300. S-type ctí dlouholetou koncepci JAgů. X-type zrušil vše - kombi, předokolka, diesel,
S-type je robustnější a lépe zpracovanej, X-type je levnější na provoz a 4x4 vyjede vše, ale je v něm míň místa
O_O: jednou jsme delali X-Type a jaguar jak se patri, nafta, kombi, odpocet DPH, tazny a klicky z mondea :-D
X-type 3.0i ma erix7 tady, a rikal ze to ma spotrebu 15-18l/100km coz mi prijde dost na denni porvoz

02.06.2011, 12:54 |
TUNER 323Marty - Nepředpokládam že Šestikule chce kupovat flotilu Volv a bude nucen jezdit tam kam nemusí.....
já mám 2,5litra a přes 14 se dostanu maximálně když letím pod plným plynem ale to je 200 délnice celou dobu. jinak doouhodobě město 12-13 mimo město kolem 10-11. Automat 4x4
Erix mi nehlásil, že by spotřeba byla tak vysoká - to rozhodně není něco v pořádku.
Tunere, ještě Ti odpovim, ikdyž už se to tady zvrhlo spíš v tu Jaguáří verzi :o) Šlo mi spíš o spolehlivost. Ceny autorizovanejch servisů jsou astronomický a ze spokojenosti a recenzí našich stálejch klientů vim, že bývají v servisech trochu "častěji". Mám spoustu klientů, kteří si koupili Volvo a asi dva, kteří si koupili Volvo i podruhé... O nic víc mi nešlo. U ojetiny se může stát cokoli, to je loterie u každého staršího auta.
0_O: posledne to erik rikal ze bude plynovat, ma taky 4x4
no já zase poslední info mám, že plyn ne, že s tím stejně moc nenajede. No každopádně s LPG u těhle aut je dost důležité vybrat firmu co s tím má zkušenosti a prokáže, že ná shodný typ zplyněný a provozovaný bez potíží - jinak to je cesta do pekla, který bude štvát firmu co to přestavuje, majitele a i samotné auto co bude trávit hodiny a dny v servisu

02.06.2011, 20:43 |
Nismo.Power | Upraveno: 2011-06-02 20:47:16
soudruhu chceš říct že si zavrhnul LS bez boje ? Sjed se na nějaký aspon podívat ať zjistíš že nechápeš jak vůbec můžeš jezdit něčim tak trapáckym jako je A8 :))
když jaguár tak Stype, to je aspon auto kterýmu se dá trochu říct jaguár a né cosi pod licencí fordu který do toho nenasekali jen podlahu a zadní nápravu ale snad půlku auta v případě xtype , následně když ford zjistil že jaguar jako značka taková je uplně na***** a že jediný z čeho jdou peníze je servis a né prodej konkrétně u xtype sotva třetinovej než byl plánovanej což bylo myslim 100k kusů ročně a nakonec byly rádi že prodaly 20k tak ford to pustil a převzala to nějaká ta mrdka i Indie která dělala autobusy daewoo nebo či co a dneska je osud týhle kdysi kvalitní UK značky
ve hvězdách či spíš v koncích a pře krachem.......
ad motor tak je xtype to máš jedno, benzíny sou všechno ford duratec a nafty čistě tdci fordy, u stype sou taky ty malý benály duratecy od forda a velký motory sou zaplatpánbů jaguár neb ford ve svojí paletě neměl nic čim by to moh kurvit....
no a to se ti u lexusu nestane :)
amen
a ještě bych dal vsuvku na W140 ty dou dneska taky v super stavu za luxusní peníze..... akorát tam se potkáš s problémem toho že to nejede tak jak si představuješ a spotřeba je opravdu velika, ale jinak auto je poctivej tank kterej je sice naprosto humpoláckej ale poctivym zpracovánim strčí kdeco do kapsy....
X-type má cca 15% dílů shodných s Mondeem. To je skutečně celej Ford :-D Motory mají shodný blok a tím to u nich končí neb hlava a elektroinstalace je kompletně přepracovaná, Jízdní vlastnosti a potenciál toho podvozku mu může závidět kde co. X-type ač přes své relativní prodejní neúspěchy podržel Jaguar když bylo třeba a X-type se vyráběl dlouhých 9let....
Já s X-kem jezdim už docela dlouho a až na tu japonskou nesmyslnou převodoku, kterou ve své podstatě dokurví neschopní mechanici a patlalové co nejsou schopní dodržet servisní plány a postupy, to je velmi slušný auto se slušnou výbavou, líbivou karoserií a ještě lepší cenou. Tím, že Ford na začátku 90let vstoupil do téhle automobilky, bylo jedno z nejlepších co se mohlo stát a pod taktovkou Fordu vznikl modernizovaný model XJ40 a následně X300. Velmi podařené vozy které jsou považovány za etalon spolehlivosti.
jízdní vlastnosti to ti nevim, x-type mě dvakrát neoslovil a na nějaký řezání zatáček ani omylem, pohodlí docela ano, odhlučnění podvozku srovnatelný tak s O2.....
jasan že to koupil americkej ford bylo dobře, přestaly se vyrábět "auta pro páprdy" a dělaly auta, tim řikáš ty 90tý leta, rok 2000 je něco jinýho to už je evropskej ford a evropská podoba jaguaru pro evropskej trh..... etalon spolehlivosti to mi kreslí úsměv na tváři ať žije corolla :)
že je podržel xtype nad vodou to nevim z těch pramálo prodanejch kusů ale očividně nezkrachovaly uplně díky tomu a krachly jen tak aby je koupila TATA RATATATATA a někdy i víckrát :) JATCO převodovky sou fakt hrozný to je pravda to zlatej AISIN ještě :D
každopádně přemejšlet tady nad Xtype když chce alternativu toho co má to si rovnou může pádit pro oktávku2...... Stype dejme tomu to by se dalo lehce srovnat k velkýmu luxusnímu vozu ale ani omylem bych to nesrovnával k prastarýmu LS stejně tak jako A8 je proti němu asi tak jako lopata bez násady, stejně tak W140 to je regulérní tank proti nějakýmu Stype....
když si posraný TATA RATATATA může dovolit koupit ztrátovej jaguar tak ať žije TATA, sou fakt hustý!
stejně jako jejich vozidla....přepracoval bych do jejich podoby i jaguar ať konečně vypadaj jako auta né jako "alfréde kde mám svuj čaj made in UK" .....
přitom zvláštní že ještě v týhle době dokážou udělat naprosto boží nový XJ....ale jen at krachnou buzny :)
TATA forever :)

Tak stěžejní je informace, že ten vůj má být pro ženu. Už z toho důvodu by to auto mělo mít alespoň základní parametry designu. A to O2 ani tak trochu krabicoidní Lexus nemá.
Stejně tak nepotřebuje zcela jistě ten třičtvrtě metr navíc na délku oproti X-typu a rozhodně nepotřebuje utratit o 50-100tisíc víc za O2 v desetinové výbavě a za neustálý stres před zlodějem.
Každopádně X-type je jiná kategorie auta než LS. Je to normální auto pro denní provoz. Když chceš porovnávat pak pak LS vs XJ. To si však musí paní Šestikulová sama rozhodnou, zdali se chce vláčet s opravdu velkým sedanem a nebo zvolí menší variantu za cenu poskočení o třídu níž. Za předpokladu, že se X-type či jakékoliv auto bude vybírat s nadhledem a pořádně se ověří jeho stav, tak to bude spolehlivej společník. Pro i proti co se týče Jagouše sem tu snad v kostcce vysvětlil. Nismo - budeš se muset smířit s tím, že Jagouš tu s námi bude ještě hoodně dlouho.. hoooooodně dlouho :-D
Snad bych jen poznamenal, že nejlepší "Mondeo" co kdy Ford a vyrobil a co kdy šlo a jde koupit, je X-type 3.0 4x4. A srovnávat Xtype s neohrabaným parníkem "LS", se kterým je problém projet kruhák nebo za deště pár po sobě jdoucích vlásenek, když mu povytahám pojistky od všech elektronických asistentů co to auto ve skutečnosti místo řidiče řídí, tomu se lze tak maximálně zasmát.....
Tak jsme o víkendu vyzkoušeli S-Type i X-Type, oba s třílitrovým benzinem a X-type tedy 4x4. Zkušební jízdy ukázaly to, co přesně psal Only_One. X-Type je takový sportovnější dravec, má atraktivnější interiér a u manželky teď jasně vede. S-Type je pohodlný kočár, u mě by zvítězil, ale je to auto hlavně pro ni.
Jedinou VELKOU nevýhodu X-Type se ukázal prostor. Vepředu je to v klidu, sice žádné rozvalování jako v S-Type, ale pohodlné to je a prostor akorát. Vzadu je to však "katastrofa". Jelikož bude žena vozit i děti v sedačkách, není úplně košér, že by měla jejich nohy vražené vzadu v opěradle. Navíc občas jezdí pracovně na semináře ve čtyřech lidech, takže to by si musela určitě brát A8 jako teď. Když si dám v X-Type řidiče podle sebe, tak si už za sebe nesednu a to jsem prcek 177 cm.
Takže teď zvažujeme, jestli má takové auto cenu nebo ne. Už jsme došli i tak daleko, že uvažujeme i o nějakém běžném Mondeu kombi kolem roku 2002, ale s motorem 2.5 V6 je jich jak šafránu.
pozor jen na Forda. 2,5V6 v Mondeu není to samé jak 2,5V6 v X-typu. Ford se velmi rád zadíral. Jagouš má kompletně přepracovnaou hlavu a už na to netrpěl
Dík za upozornění. Mondeo by byla fakt jen nouze, věřím, že skončíme u Jaga. Sice je Mondeo dobrý auto, ale ničím nás neoslovuje. Vzhledem k tomu, že toho oba najezdíme poměrně málo, chceme si jízdu maximálně užít a nechat se de facto hýčkat, byť to zaplatíme vyšší spotřebou nebo nevraživými pohledy sousedů.

07.06.2011, 11:17 |
Conan Tak si ještě zkuste tu S80-tku od Volva ...
x-type 4x4 se kombi nedelalo? nebo jenom blbe hledam?
dělalo, ale moc jich není :-) a jsou až od roku 2005. dělalo se 2,5V6, 3,0V6 2,0D a 2,2D kombi
Než servisovat ojetou S80, tak to už raději druhou A8.....
Je to bezmoc nebo fakt nevím. Když opominu fakt, že těch pár aut, na která jsem se byl při tomto výběru dívat (nebo mi je osondovali zdejší členové), vypadala v reálu o 200% hůř než na fotce, tak musím konstatovat, že prostě nejsou. Minimálně šest válců v benzinu a s automatem, navíc aby to i trochu designově vypadalo a nemělo to konstrukční chyby již z výroby, je pro český trh nebetyčný problém. Ale co, vytrváme a budeme hledat dál.
díky, pěknej. Akorát jsem mezitím přehodnotil, že před-facelift (resp. s nepovedeným původním 3.0 V6 a pětikvaltem) raději ne. Objel jsem čtyři tyto kousky a tři měly načatý automat, navíc jeden už měl ve 140t km po repasu motoru :-(