Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Z čeho stavět?

 o Navštíveno 14659x o
o 01.10.2012, 08:25 | Vasekkch
Plánujeme stavbu domu a právě vybírám jakou cihlu zvolit. Typový projekt je navržený pro Heluz Family 38 bez dodatečného zateplení. Moc se mi nechce jít cestou dodatečného polystyrénu. Pokukuju ještě po cihlách Heluz Family 2in1 nebo Porotherm T Profi. Na T Profi jsem našel pár negativních recenzí. Na 2in1 zatim nic. Názory?


o 01.10.2012, 08:42 | Pepíno_Honda
pokud cihlu, tak vem nějakou obyč a to pak řádně zateplit EPS. Nechat si dobře spočítat rosný bod ! Rozhodně to bude lepší volba, než jen samotná cihla.
o 01.10.2012, 08:51 | tappaja
Kdybych dnes stavel, tak bych asi volil pisko cementovy cihly (nebo tak nejak se tomu nadava)
Je to pevny, velka nosnost, ziskas nejvic vnitrniho prostoru. A dodatecne zateplit.
o 01.10.2012, 09:59 | Luke_288
výhledově řeším to samý. co jsem pročítal odborný články, tak dobře vychází to o čem píše tapp, vápenopískový bloky, dobrý Učko, vyzkoušená věc. osobně jsem zastánce červený cihly, tzn jsem teď na forarchu procházel stánek heluzu a wienerbergru a sháněl info i T profi (plněný polystyrenovýma kuličkama) a heluzu, kterej plní dutiny čedičovou vatou. vlastnostma jsou téměř stejně a U mají lepší než vápenopískový bloky, jen to není asi uplně vyzkoušený. líbí se mi "suchej" proces zdění na pěnu a asi bych se toho uplně nebál. při slevách co nabízej se u těhle zateplených cihel dostaneš na cenu nezateplených a odpadá dodatečnej zateplovák, čemuž se osobně chci každopádně vyhnout.
btw můžeš poslat nějakej link na negativní recenzi T profi?
o 01.10.2012, 10:03 | Freerider
Tappaja: myslíš třeba Silka? Jestli jo, tak bych to nechtěl stavět svépomocí, a snad ani na té stavbě pomáhat :oDDDD
Dělal jsem z toho vnitřní nosnou příčku o délce 8 m a to byla taková dřina, že snad už nikdy více :oDD

Jinak - Porotherm dělá tvárnice s vatou uvnitř - nevím, jak se to jmenuje,ale má to soused a nezateploval - stavěl to na 40 cm zeď.

Pokud budeš stavět sám, ytong se skládá velmi pěkně a jde to rychle - přidaná hodnota, dobře se sekají instalace, cokoliv navrtat v domácích podmínkách není problém.
Teoreticky Lamdba a Theta se nemusí zateplovat - parametry to splní taky.

Taky záleží na tom, co vyjde levněji. Nicméně - já stavěl z Ytongu a kdybych teď začínal znovu, šel bych do toho zas.
o 01.10.2012, 10:04 | Vasekkch
Luke_288: píšeš to obráceně. T Profi je plněný minerální vatou a Helus polystyrenem. Recenzi najdu.
o 01.10.2012, 10:09 | Vasekkch
Luke_288: [ Link ]
o 01.10.2012, 10:12 | tappaja
Freerider: To bude asi ono, jsou to tezky bloky, rezali to nejakou pilou, vypadali jak zamestnanci vapenky a cementarny dohromady, ale ten vysledek stal za to.
o 01.10.2012, 10:37 | Tuner#2
Pokud cheš stavět sám, tak bych el do Ytongu přesně jak píše Freerider. Cihla se mě nelíbí z několika aspetků. Učko je měřené při průchodu středem, ale co ty silnější stěny na obvodu? Pak tak dle laického pohledu vznikají místa kde máš jen plný mariál bez komůrek a nějaké U jde do háje. Navíc výplň vatou je dle mě nesmysl. ještě jsem neviděl stavbu co by nezmokla a to tak, že někdy hodně rychle a silně. Jak dlouho se to pak bude z té vaty dostávat, když to zalepíš další řadou? Navíc instalace naruší dost podstatně pevnost a ten masivní okraj. Pokud to bude dělat firma a nebudeš to tahat sám, tak klidně nějaké ty pískovcové či betonové bloky a zateplit.
o 01.10.2012, 10:44 | tappaja
Ja bych nejaky hi-tech zatepleny cihly nechtel, ono to vypada dobre nekde ve zkusebne a pak ti to nakej zednik lojza akorat tak zkurvi.
Takze jako Tuner.
o 01.10.2012, 10:54 | Luke_288 | Upraveno: 2012-10-01 11:05:45
Vasekch: díky, počtu. edit- tak jsem to pročetl a k fyzikálním vlastnostem cihel to není. takže tam bych problém neviděl, spíš je to kreténovi manažerovi a přesnosti opracování těch cihelných bloků. s tím jsem celkem smířenej, bohužel někteří mají tendence do stavebnictví vníšet téměř strojařský tolerance, což je hloupost. a samozřejmě marketing cihlářskýho průmyslu týhle hlouposti ještě napomáhá.
Tuner: trošku ukavepný závěry. ta vata je hydrofobizovaná(případně polyš, ten nenasákne), tzn nějaká velká nasákavost nehrozí, navíc ti v ceně daj ochranou folii, kterou přes to můžeš v případě náhlýho deště nebo přes noc přehodit. (edit mmch on navlhlej ytong- porobeton je taky paráda)
podstatný narušení pevnosti při sekání instalace? nevím jak moc je tenhle argument myšlen vážně, seká se do všech dutinových cihel a nevím o objektu, co by díky tomu nějak staticky utrpěl.
ale ano, pokud je někdo laik a vezme si lopaty zedníky, tak se může porušením technologických postupů stát v budoucnu problém, ale jak heluz tak porotherm už je skoro jako stavebnice.
btw nejsou to pískovcové bloky, ale vápenopískové bloky.
o 01.10.2012, 11:07 | Harryp
A co říkáte na toto? [ Link ]
o 01.10.2012, 11:27 | filip146
Harryp- to vypadá hezky, pěkný lego a musí to hezy přibejvat..:-)
o 01.10.2012, 11:50 | Zdeny60
Počítej s tím, že pokud Ytong (má vstupní vlhkost až 38%, pokud mě paměť neklame), budeš první 3-4 roky více topit, než to vyschne.
Jinak já mám Ytong 365 bez zateplení (Jeseníky) a celkem pohoda. Dnes bych ale už zateploval in.10-15cm PST. Jen mám obavu, co by se dělo, kdyby e mokrý Ytong opláštil PST.
Mám kdesi doma měření z VUT Brno (dělal mi to tam odsud nějaký znalec v oblasti stavebnictví, když se mi objevily nějaké spáry ve zdivu) a ta křivka je dost zajímavá - strmý pokles z těch vtsupních asi 38 na konečnách 8- tam se to láme a pka už to vysychá jen velmi zvolna. Ale první 3 zimy byly jasně znát, že barák byl mokrej. Dnes je to paráda.
o 01.10.2012, 13:50 | Harryp
filip146: Někde tam píšou, že ve dvou za hodinu dají 3.5m2 Já právě hledal matroš na zeď do zahrady a toto na mě vypadlo.
o 01.10.2012, 13:58 | Only_One
porotherm (heluz) má značně vyšší nároky na kvalitu zdění a snáž se tam udělá jeba než u Ytongu. Obojí se dá v dostatečké kvalitě bez zateplení pokud to je správně navrženo. Je to nejběžnější, nejznámější, neověřenější a není nutné pokusovat s nějakým divokým systémem. Respektive horko těžko budeš hledat skutečně relevantní informace kromě PR článků a názorů rádobyspecialistů.

o 02.10.2012, 09:01 | mrazik
Montovany dum z odlehceneho betonu - Liapor+zatepleni. Vyhoda je v rychlosti vystavby, krom podlah nemusi nic vysychat.
Pokud z cihel, tak volit uzsi cihly+zatepleni, oproti vetsi sirce bez zatepleni se usetri na vnitrnim prostoru.
o 28.09.2017, 21:54 | GooGoo
Trochu oživím téma. Tak je to zas pár let, tak jaký materiál na obvodové zdi? Rozmýšlím mezi HELUZ FAMILY 38 2in1 a Porotherm 38 T Profi Dryfix. Porotherm vychází levněji, ale...?
o 28.09.2017, 23:53 | tykeev
má osobní zkušenost asi toliko:

1) HELUZ v žádném případě. Cihly jsou extrémně křehké, při drážkování či jiných pracech uvnitř domu klepneš do jedné a praskne jiná cihla o metr dále.

2) osobně bych se vyvaroval těmto plněným cihlám, ať už Heluz či Porotherm. Chválu na ně pějou jen výrobci, ale reálné zkušenosti z dlouhodobého "provozu" nenajdeš. Problém u nich vidím osobně ve dvou věcech:
a) u vatové výplně (Porotherm T) dochází k lehkému sesedání a vznikají pak menší tepelné mosty. U polystyrenové výplně (Heluz Family 2in1) se stává to samé, jelikož část výplně se samovolně vydrolí.

b) doporučuji nechat si vypracovat výpočet tepelných ztrát budovy ve dvou variantách - jednu s klasickými nejlepšími cihlami a druhou s těmito plněnými izolantem.

Já dostavěl před rokem a pro ty plněné Porotherm jsem byl nejprve naprosto rozhodnutý. Po dlouhém zvažování, pátrání jsem dospěl k jasnému závěru, že půjdu cestou těch nejlepších možných klasických cihel. U mě to tedy byla varianta Porotherm Eko+ Profi 44cm (bral bych i 50cm, ale bohužel velikost domu jsem už nemohl překročit kvůli maximální možné zastavěnosti pozemku a vnitřní prostor jsem nechtěl zmenšovat). Hodnota U (prostup tepla) byla tuším 0,18 a obdobná plněná cihla snad 0,14 nbo 0,15, už si nepamatuju přesně. Což je naprosto zanedbatelný rozdíl.

Nechal jsem si vypracovat výpočet tepelných ztrát budovy v obou variantách a v mém případě byl výsledek následující:
- náklady na stavbu v případě použití plněných cihel vyšší o cca 180 000.
- roční úspora na vytápění v případě použití plněných cihel nižší o cca 2 200.

Návratnost investice tedy cca 80 let, což si troufnu tvrdit, že už mě asi trápit nebude.

Nicméně spodní zakládací řadu cihel domu mám z těch vatových, doporučeno kvůli hydrofobním vlastnotem, takže zdivo od nich nenatahovalo v průběhu stavby vlhkost nahoru (a to mohu skutečně potvrdit).

Tak snad budou mé poměrně čerstvé poznatky k něčemu.

:-)
o 03.10.2017, 12:38 | KaZaN | Upraveno: 2017-10-03 12:40:51
Taky teď řeším z čeho stavět a přesně to co píše Tykeev je můj aktuální favorit. Chtěl jsem 50ku cihlu, ale kvůli limitu zastavěnosti chci jít do 44/45. O tom dát spodní řadu z nějakejch těch speciálních jsem už taky slyšel, že je to dobrý. Dost se chci vyhnout zateplování polystyrenem.

Porotherm Eko+ Profi 44cm teda spokojenost jo?
A tu zakládací řadu máš z čeho?
Výpočet tepelných ztrát dělá kdo? Projektant nebo nějaký specialista? Nebo dodavatel zdiva?

Co se týče alternativy v podobě tvárnic, tak tam mám největší obavy z vlhkosti, jsou tam ještě nějaký negativa? Něco zásadního proč jít prostě do cihly? Rád bych přestal váhat...

Díkes, Budovatel Brlohu KaZaN :-D
o 03.10.2017, 12:45 | tykeev
to KaZaN:
ano, naprostá spokojenost s těmi cihlami, co jsem použil. Nepraskají jako Heluz. Porotherm má k dispozici všechny tvarovky / doplňkové cihly, co jsou potřeba, takže bylo dodáno vše a pokud si dá stavebník tu pečlivost a vyřeší všechny stavební detaily dle doporučení výrobce, je to za mě nej volba.

Zakládací řadu mám z těch Porotherm 38cm plněných vatou (nevím teď přesný název). Sokl má samozřejmě polystiren z venku (XPS tuším), jinak je dům bez dodatečného zateplení. Stavěno na lepidlo, bez malty.

Výpočet tepelných ztrát budovy dělal specialista, kterého mi doporučil kamarád projektant.
o 03.10.2017, 13:08 | KaZaN
to Tykeev:
diky. My teď ještě řešíme konečný boj s dispozicí, ale už nás tlačí čas a každej, kdo se koukne na náš prototyp půdorysu,má nějaký připomínky, ale jak to vyřešit líp a nenafukovat barák, to už neporadí :-( , schopnýho poradce aby jeden pohledal.
Líbí se mi i jak máš řešený to vytápění, když mne od čerpadla většina lidí odrazuje, když tam mám plyn. Každopádně budu od Tebe asi ještě dost vyzvídat ;)

U cihly jsem se trošku obával právě těch instalací v interiéru, aby to nepraskalo a taky jsem nechtěl věřit, že cihla 45 opravdu stačí bez zateplení. Když dám ale na sokl ještě zateplení vlastně, počítá se to do zastavěný plochy? Máme to dost na krev se zastavěností, skoro jsme kvůli tomu málem opustili verzi bungalovu.
o 03.10.2017, 13:14 | tykeev
Cihla 45 opravdu stačí bez zateplení, ale rozhodně bych volil tuhle Eko+ a ne nějakou obyčejnou

Instalací v interiéru bych se bál v případě Heluzu, to ano. Velmi špatné zkušenosti s jeho křehkostí mám od více známých / kamarádů. Mě při stavbě prasklo jen pár cihel při manipulaci a po vyzdění jsem neřešil ANI JEDNU prasklou cihlu během dodělávek (drážky, ....).

Ohledně soklu - ta spodní řada je 38cm oproti 45cm vyzdění nad tím. Sokl je zarovnaný z vnitřní strany a z vnější strany je utopený, takže po osazení soklu nepřesahuje obvodové zdivo.

No, s tou zastavěností jsme na tom stejně. Já mám pozemek 1245m2. Maximální zastavěnosti pozemku je u nás 25%, což mi dává 311,25m2. Já zastavěl 310,6m2 :-D

Pokud máš nějaké konkrétnější dotazy, klidně mi napiš na fb nebo whatsappu. Číslo mám v profilu.
o 03.10.2017, 15:40 | Mr.Scully
Třistametrová zastavěnost na pozemku, to jako třistametrovej bungalov? To máte z pokoje na hajzl padesát metrů, ne? :) Já mám cca 300 metrů rozprostřených do tří podlaží a je to solidně velkej barák, řekl bych :-D
o 03.10.2017, 16:48 | KaZaN | Upraveno: 2017-10-03 16:49:55
Jako vytasit 300m bungalov nevidim jako zadnej problem, my mame takovou kůču, podle nas minimalistickou, bez garaze, bez pokoje pro hosty, vsude samej kompromis a plno obav z nedostatku uloznejch prostor a jsme na 210m, 310m bych naplnil naprosto v pohode :-D Ale na to nemam dost velkej pozemek... ..ale pravda je, ze delka chodeb byla zasadni problem od zacatku i na tech 210m, pro mne to ale byla furt lepsi predstava nez splhat stokrat denne po schodech do patra.
o 03.10.2017, 16:52 | GooGoo
A co střecha? Plech? Nebo palená taška? Popřípadě jaký výrobce?
o 03.10.2017, 17:07 | dogeatdog
Porothermove cihly 45 mame taky, zateplovani vubec neni potreba. Absolutni sucho v dome, zadne prasklinky, hruba pres zimu vymrzla a na podzim jsme se nastehovali.
Porotherm navic obcas miva akce tusim 1+1 cihla zdarma, udelalo nam to brutalni slevu.
o 03.10.2017, 17:15 | Mr.Scully
KaZaN - no to je vždycky dilema, jestli běhat po dlouhejch chodbách nebo po kratších schodech, já zvolil schody, protože mi to přišlo lepší (do patra jdu dvakrát denně, v bungalovu bych toho nachodil určitě víc), ale u mě stejně nebylo na výběr, když mám 820 m2 pozemek.

GooGoo - já delší dobu googloval zkušenosti a šel jsem nakonec do pálený tašky, konkrétně Tondach Figaro nějaký lepší myslím.
o 03.10.2017, 19:30 | tykeev
to MrScully:
no, je to bungalov s menším (40m2) patrem nad malou částí domu. Takový modernější typ, ale zatím slyším od všech jen pozitivní reakce, není to žádná vynucená moderna.

Nicméně co se týče té velikosti, 78m2 z toho je garáž / sklad. A místnosti jsem opravdu bohužel musel lehce zmenšovat, nebýt omezen velikostí, tak hlavně dětské pokoje, technickou místnost i garáž mám o něco větší.
o 03.10.2017, 19:42 | KaZaN | Upraveno: 2018-03-19 22:37:07
Na střechu, kterou plánujou dvojitou pultovou, zatím uvažuju hliníkový panely. Moc o tom nevím, nechal jsem si poradit. Z toho co chápu je výhoda asi hmotnost a s tím související nižší nároky na nosnost konstrukce.
o 03.10.2017, 19:50 | Tuner#2
Já mám 200m2 z toho 60m2 jen garáž a těch 120m2 je na uklízení až až. Jako mít 3-4 děti, tak by to asi už začalo být málo, ale jinak nechápu něči nutnost mít něco víc?

Co se materiálů týče, já jsem spokojen s Ytongem, pálená cihla se mě nelíbila právě kvůli instalacím. Na střechu jsem dal Bramac max kvůli vzhledu s větší vlnou a zatím bez problému.
o 03.10.2017, 20:10 | M.Á.R.A.
Jedině Ytong :o)
o 03.10.2017, 20:47 | KaZaN
U mne z těch 210m je 20m kancl/sklad, potřeboval bych víc, ale... Docela velký, díky celkový dispozici, vyšly děcáky 15m a 16m. Jedinej rozmar je 11m zimní zahrada nebo spíš veranda. Ale jinak spíš samý kompromisy, 10m předsíň zádveří, 9m technická místnost, 10m hlavní koupelna, 3,5m malá koupelna, 12,5 ložnice + 2m šatna, 53m kuchyň+špajz+jídelna+obývák, 17m sežrala chodba.
o 03.10.2017, 21:33 | tykeev
Tuner#2: tak aktuálně máme 2 děti a třetí na cestě, takže to nakonec bude možná i málo :-)

Co se týče střechy, tak jsem použil falcovanou hliníkovou krytinu PREFA (Prefalz) a naprostá spokojenost.
Co mě ale dostalo nejvíc byl rozptyl cenových nabídek na identickou krytinu od tří klempířů, kteří jsou od Prefy přímo doporučování. Rozptyl byl v řádu násobků ceny :-)
o 04.10.2017, 06:48 | DaveX
Manželka maká jako přípravářka staveb a my teda jednoznačně Porotherm 30 + 15 cm polystyren. Taky jsem chtěl něco jiného ale bylo mi to rozmluveno :)

Jinak my máme bungalov do L, podlahová plocha 178m bez garážového stání. Na pozemku 700m. Ono to stačí, vedle máme ještě pár metrů zahrady k pěstování čehokoliv :)
o 04.10.2017, 09:46 | KaZaN
DaveX:Důvod proč je lepší 30poro+15pol než 45poro?
Plochou jsme na tom podobně, u mne ty metry co jsou navíc zabírá kancl se skladem. Původně jsme to měli taky navržené do L resp do T, ale pod tlakem argumentů na dlouhé chodby a zbytečně navýšený obvod zdiva, jsme to spleskli násilně do obdélníku.

Když už jsme tu nakousli střechy, my uvažujeme ty hliníkový falcovaný desky, pravděpodobně Prefa. Ale máme brouka v hlavě i s nadkrokevním systémem izolací, např TopDek, jen nevím jak moc věřit tomu, že ta jejich izolace TOPDEK 022 PIR opravdu nahradí poctivou hradbu z vaty. Jejich marketing je oslnivej, ale nerad bych se vrhl do nějaký ptákoviny, která je samozřejmě dražší než klasika. Nadkrokevní systém se nám líbí kvůli myšlence v části budovy přiznat střechu/krokve. Máte s tím někdo zkušenosti? Ani nevím, jestli to jde kombinovat s tou hliníkovou střechou, to teprve budu ověřovat.
o 04.10.2017, 10:28 | Antonio | Upraveno: 2017-10-04 10:29:15
ja sel cestou porotherm 30 + 160 vata, garaz poro 30 + 100 eps. asi bych sel cestou poro + eps, vyresis tim pripadne chyby pri zdeni- tepelne mosty, fajne se to pred fasadou upravi do roviny
o 04.10.2017, 10:40 | Only_One
Dneska bych stavěl z porobetonu 375 bez zateplení. Mám dům z porothermu + polystyren. Porotherm je pro dělníky dost náročnej na to, aby to bylo správně, často se nepoužívají speciální tvarovky, které jsou pro správnou funkci docela nutné a vznikají konstrukční chyby, které se u porobetonu tak často nedělají. Zateplení bych dneska na domě nechtěl, je pak strašně náročné na fasádu cokoliv přichytit, třeba nové světlo... truhlíky na oknech, zateplení milujou ptáci, pár děr už zvládli za 10 let. Toť moje postřehy

o 04.10.2017, 10:50 | KaZaN
Only_One to jsou přesně jedny z důvodů proč nechci zateplovat polystyrenem.
Opravdu je tak nereálný aby zvládli z 45 porothermu a lepidla stavbu technologicky správně?
o 04.10.2017, 10:54 | Only_One
JE
o 04.10.2017, 10:57 | Only_One
:-) hele to je prostě o tom, že ukrajinec nemysli, ukrajinec maka. Blběse to řeže, je to polámané. Když už to někdo vyzdí relativně správně, tak přijde elektrikář nemá frézku, rozmlátí to do mrtě, pak topenáž, vodař... Po nás potopa... přitom na Ytong stačí obyč nástroje a je to čisté a přesné.
Ano cihla je fajn, ale stavební firmy s tím pracují jak s kovovým ingotem a to je škoda.
o 04.10.2017, 10:57 | tykeev
to Only_One:
když napíšeš "často se nepoužívají speciální tvarovky", tak tomu úplně nerozumím, proč to tak někdo dělá.

Přeci když něco stavím, tak to postavím tak, abych okenní cihly dával k oknům a rohovky do rohů atd.

Pokud si někdo najme bandu ukrajinců, kteří postaví celý dům z celých cihel a neřeší stavební detaily tak, jak určuje výrobce zdiva, tak pak je to samozřejmě nesmysl a musí se to dohánět dodatečným zateplením celé konstrukce.

Když ale někdo neřeší takové detaily už v základu, nechtěl bych vidět, jak pak vypadá zbytek domu :-)

Dům je vždy o promyšlených detailech.
o 04.10.2017, 10:59 | tykeev
Jinak co se týče řezání, tak v tom taky nevidím problém.
Po dobu stavby jsem měl půjčenou pilu vyloženě na Porotherm cihly (vodou chlazená s diamantovým asi půlmetrovým kotoučem) a co cihla, to vteřina říznutí :-) Prašnost naprosto minimální.
o 04.10.2017, 11:00 | Only_One
tykeev - nevím kde žiješ, ale tady jsi v ČR, kde se dělají neuvěřitelné zvěrstva na stavbách.. když jezdím na kontrolní dny, chce se mi někdy brečet.
o 04.10.2017, 11:02 | Only_One
Já nepíšu, že to nejde postavi, jen sem psal, že technologie stavby Cihelný blok vs porobetonový blok je prostě pro porobeton daleko výáhodnější na udržení technologické kázně a postupů. Pro porotherm je nutné používat daleko lepší vybavení a to prostě někdy chybí, včetně znalostí právných postupů dozděné rohů, detailů v koutech, provázání nosných stěn
o 04.10.2017, 11:03 | tykeev
to Only_One:
Mělník (resp. u Mělníka).

Ano, chce si to prostě vybrat stavebníka s výbornými referencemi. Já svým výběrem asi vyhrál bingo, protože lepší partu jsem si přát nemohl :-)
o 04.10.2017, 11:07 | Only_One
Však jo, ale taky je tu velké procento těch co to važně neumí
o 04.10.2017, 11:18 | Antonio
proto je lepsi si to nastudovat a postavit hrubou sam, nez platit bandu nejakych kokotu, co kazde rano stoji u vecerky a chlastaji lahvace
o 04.10.2017, 11:32 | DaveX
KaZaN: jednak cena, která je vyšší a nároky na provedení jsou taky větší. Jak psali kluci výše, občas to může být problém. Já si o tom zjišťoval informace u těch, co s tím pracují a zatím je pro nás prostě lepší polystyren + porotherm.

O tom, že polystyren žerou ptáci v našem okolí moc nevím. Možná je to i tím, že na vesnici mají víc přirozené potravy, tak nemají důvod. Samozřejmě to může mít své výhody (viz třeba přikotvení nečeho na barák) a nevýhody, ale to si myslím má každý druh zdiva a princip stavby. Pokud k tomu přistupuješ od začátku tak, že budeš mít polystyren, tak hodně věcí jde vychytat.


Jinak jak tady psal někdo o velikosti chodby v bungalovu, my konkrétně máme 12m2 při obytné ploše 178m2, což se mi nezdá zrovna moc. Je to o samotném návrhu, který jsme si dělali sami.
o 04.10.2017, 11:37 | Only_One
oni ten polystyren nežerou, oni ho vydlabou a dělají si tam hnízda.. abych to uvedl na pravou míru :-D
o 04.10.2017, 11:50 | KaZaN
DaveX: díky za přiblížení pozitiv negativ. Mne od toho polystyrenu odrazuje krom ptáků i jiná havěť co v tom ráda žije včetně vos atd. Taky se mi nelíbí představa toho přechodu, může se tam držet vlhko, plíseň, i tohle se dá zmrvit. Viděl jsem i často jak spodky jakoby mění barvu časem, což zase mohlo být špatným provedením a třeba to hrozí i cihle, zas až tak tomu nerozumím. Subjektivně mi to přijde i křehký, snadno to nechtěně zničíš, už při stavbě Ti to joudové poničej a pak chodí a drbou se jak opravit zafinišovanou omítku aniž by tam byly fleky. Ohledně přípravy všeho když počítáš s polyshem, je téměř jistý, že něco nedomyslíš, zapomeneš a pak je to složitý předělat... Je to jak píše většina z vás, vše má svý pro a proti, chápu, že stavět jen z cihly vyžaduje dohled a odborníky a ne lemply, protože to nepovedený nejde pak dohnat/schovat tou isolační vrstvou. Nejradši bych si tohle všecko dělal vlastnoručně, protože sám sobě to neodflákneš a nastudovat technologii není nemožný, ale na to není čas ani síla...ikdyž kdo ví ;-)

12m2 chodba je asi v pohodě ne? Jak širokou ji máte? S tím jsme taky dost bojovali, žere to místo, ale zase chceš aby se tam dva lidi vyhli a neměli bouli :-D chvíli jsme tam zvažovali i skříně, pak zapuštěný skříně do místností a nakonec je to bez skříní, který jsou v pokojích a šatně a počítáme se šířkou chodby 1,45m.
o 04.10.2017, 12:20 | DaveX | Upraveno: 2017-10-04 12:22:07
KaZaN: Jak říkám, má to výhody a nevýhody. Klidně, když člověk nemá na to čas, tak může požádat nějakého slušného projektanta ať dělá stavební dozor. My to tak mít určitě budeme + si to budeme kontrolovat pro jistotu sami.

Co se chodby týče, tak my přistupovali od začátku návrhu s tím, že jsme na pozemku mezi domky a chtěli jsme mít klidový prostor, tedy terasu tak, ať nejsme viděni z žádného domku či silnice. Proto L. Dále jsme vnitřní část navrhovali tak, abychom oddělili klidovou zónu (ložnice, dětské pokoje, koupelna) od zóny s větším ruchem (WC, technická místnost, kuchyň s obývákem, pracovna.

Šířku chodby máme 1350 mm bez skříní, taky jsme vestavné skříně zavrhli a udělali si místnost, kde jsou pouze úložné prostory. Větší část chodby je v klidové zóně a na 1350 mm se vyhneš úplně v pohodě :)
o 04.10.2017, 12:57 | KaZaN | Upraveno: 2018-03-19 22:48:32
DaveX: Máme rohovou parcelu v takový obdélníko elipse zástavbě, takže proto jsme chtěli to L resp T a oddělení bylo přesně tak jak píšeš, ale argumenty moudřejších nás ubily a máme obdélník,kde se nám to oddělení taky nakonec povedlo nějak zajistit. Čumendu řešíme terasou s krytou nikou do domu, pudorys je vlastně podkova U, střecha je ale přes celý obdélník. Zbytek čumendy holt pořeší stromy, keře, nášlapný miny, samostříly a plot. Pozemek máme s příjezdem od SSV. Silnice je tedy od Severu pak roh a dal kolem Východní strany. Dům je napranej do toho rohu.
o 04.10.2017, 13:35 | DaveX
KaZaN: Ty stavby to je jedna radost no, ne jak si vybrat z katalogu typový domek a pomalu nic neřešit :)

Já mám teď největší dilema střechu :D
o 04.10.2017, 15:41 | Mr.Scully
Já už řeším plot a vjezdovou bránu, ale ty starosti se stavbou baráku nepřeju ani největšímu nepříteli :) Pokud to člověk nemá na klíč, tak je to prostě rok, rok a půl permanentního stresu. A to jsem měl člověka, který měl stavbu na starosti a velkou část starostí sejmul z mých beder. Ale ten zbytek mi na zešedivění celkem stačil. Každý den řeším věci související s domem třeba dvě tři hodiny a to různě přerušovaně, takže dostává na frak práce, holt stavba má přednost.
o 04.10.2017, 17:10 | Cenda
V jednoduchosti je síla, taky nechci zateplení. A hlavně záleží i na projektu. Pokud tepelné ztráty obvodovými zdmi dělají 15-20%, pak asi není úplně na místě cpát prachy do "vylepšení" o pár dalších procent a mít zaděláno případné další problémy ...
o 04.10.2017, 17:30 | Tuner#2 | Upraveno: 2017-10-04 17:32:40
tykeev: Mám řadu známých s třema dětma v paneláku. myslím, že to tu pár lidí dost přehání, ale tak každý strůjcem svého štěstí ;)

Co se týče materiálů, tak polyš na fasádu by mě nesměl ani náhodou. Dloho jsem řešil co na ten Ytong nakonec dám z venku a vyhrála to provětrávaná fasáda Novabrik.

Co se stavby týče, já to dělal 3 roky svépomocí a taky to jde. Detaily si doladíš přesně jak chceš, nikde nemáš nic ošizeno jako když si někoho najmeš. Je to o prirotách a o tom co kdo prohlásí za dobré a to se bohužel z 99% neshoduje s mým perfekcionalismem.

KaZaN: Nadkrokevní izolace pokud bude kvalitní, tak není problém, ale otevřít si krov a na to dát plech vidím jako blbost. Zbytečně topíš kubíky vzduchu navíc a hlavně když bude pršet, bude to akustické peklo.
o 04.10.2017, 17:40 | KaZaN
Tuner#2 No na tom taky něco je, kombinace hliníku a otevřenýho krovu, to máš pravdu. Mají sice variantu, která má tlumit i hluk, ale věř tomu, že jo. Chtěli jsme to "jen" nad obývák a možná nad zimní zahradu... Ale jak jsem už psal, pokud to bude vycházet jako kokotina, tak si tuhle kosmetickou věc odpustíme a třeba jen nad částí uděláme něco mezi, ale s pořádnou izolací a vatou.
O tom, že se dá žít i v panelákovým 2+1 rodinnej život se nemusíme bavit, ale prostě když už člověk se vrhne do stavby domu a vyšťaví se v některých případech nadosmrti ;-) tak má tendence ala když už tak už no.
o 04.10.2017, 17:51 | tykeev
Tuner@2:
tak samozřejmě, taky jsme vyrostli v panelákovém bytě o pár metrech čtverečních.
o 04.10.2017, 19:57 | DaveX
Tuner#2: No vidíš, a já se polystyrénu vůbec nebojím :)
o 04.10.2017, 21:00 | mrazik
No asi takhle. Nechal jsem si nafotit barak zatepleny 10 cm polystyrenem profesionalni termokamerou a vse v pohode. Pak jsme kameru namirili na souseda, ktery ma 50 cm Porotherm a rozlisili jsme jednotlive cihly jak tepelne tepelne vyzarovali.
o 04.10.2017, 21:04 | tykeev
mrazik:
souhlas, pokud to bude stavět lempl jen tak od oka a neřešit technické detaily, tak ano, dodatečným zateplením se všechny chyby schovají :-)
o 04.10.2017, 21:28 | mrazik
Jen pisu svou zkusenost a proste neverim, ze nezatepleny Porotherm bude mit stejne vlastnosti jako zateplena stavba napriklad polystyrenem. Druhy soused sel cestou 30 Porotherm + 15 zatepleni a na termokamere to mel stejne jako ja - my mame 20 cm liapor panel a 10 cm polystyren.
o 04.10.2017, 23:13 | KaZaN
mrazik: a co je příčinou, že 50ky cihly porothermu jednotlivě vyzařují? Jako že je špatně kladli zamkama ne k sobě? Nebo malo lepidla? Nebo?
o 07.10.2017, 21:47 | KaZaN
Kdo máte zkušenosti s hliníkovou krytinou?
Koukám po Prefalz a taky po Lindab SRP Click.

Ohledně nadkrokevního systému ala TopDek jsem vyzkoumal co se dalo a s hlukem by neměl být problém, údajně mají tu izolaci vychytanou, ale i tady mne zajímá, jestli to už někdo někdy viděl naživo. My to chceme jen nad dvě místnosti, ale i tak, jestli se ukáže, že je to volovina, hlavně v kombinaci s hliníkovou krytinou, jak upozornil Tuner#2, tak se na to vykašleme.

Zatím jsme ve fázi srovnávání nákladnosti a vlastností. Dost mi vrtá hlavou i jak je to s opravama, když třeba kroupy tu střechu poškodí. U klasický tašky prostě vyměníš ty popraskaný, ale tady? Zafalcovanej hliníkovej systém asi jen tak nevyměním nebo?

Střecha jsou dvě různě vysoký pultový zády k sobě s průhledy v tom převýšení.
o 11.10.2017, 12:32 | KaZaN
A ještě navážu dalším dotazem, názory na tepelně izolační omítku vnější, tam je údajně zlepšení při tl. 20mm asi o 10-15 %, takže kdybych přetáhl ty cihly pak touhle omítkou, je to dobrej nápad? Máte někdo? Je to k něčemu nebo k ničemu?
o 11.10.2017, 13:20 | Mika
Na youtube jsou videa. A spousty asi dobrých rad. Řešim teď zda zateplit. A asi to vypadá na ten popis šedý s grafem. Ale chce to vypočítat silu zateplení. Tu tvou omítku tam docela shodil.
o 11.10.2017, 13:25 | Mika
Youtube video:
o 11.10.2017, 14:19 | KaZaN
Mika:
díkes, velice přínosná osvěta, zatím jsem to projel v rychlosti, ale ještě to sjedu na ostro...
o 11.10.2017, 14:28 | Mika
Ale je to jen rada od amatera. Koupil jsem letos dum a sam všechno na nem delam. A zacal jsem hrubovat venkovni stenu a ted jsem diky svepomoci.cz zjistil ze i starsi dum se vyplati zateplit a asi diky tem videim pujdu do 12 sedivyho polise. Problem je leseni ktery budu muset slozit a postavit dal od steny :-)

foto k příspěvku  od Mika

o 11.10.2017, 15:17 | KaZaN
Mika:
Tak u tebe je cesta asi jasná, že polystyren.
Já beru tyhle týpky trošku s rezervou, prostě je to další názor, ale jestli je opravdu objektivní posoudit neumím, proto sbírám názory kde se dá, ať mám z čeho čerpat.
o 11.10.2017, 15:39 | Mika
Kazan však je to jen zdroj informací a ne jedinný. Čeká mě spousty práce. Do května jsem dělal vnitřní štuky. Od května jsem kopal základy a později obvod pro terasu. Od září zadní část domu. :-) Ale má amatéra dobrý
o 16.10.2017, 12:52 | Only_One
[ Link ]

kdo by si chtěl vyzkoušet stavění domu :-) opravdu zajímavá stavebnice :-) možní i docela zajímavej dáreček na vánoce
o 16.10.2017, 17:38 | KaZaN
Only_One: :-D :-D Hustý... Ale po asi dvaceti verzích komplet v kompu vytuněnejch návrhů dispozice včetně vybavení, nábytku, usazení do pozemku atd. už bych na tenhle level neměl asi sílu :-D
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3324 sekund.