Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > R: stavime - Tepelne cerpadlo

 o Navštíveno 8711x o
o 04.04.2013, 20:58 | KFL
Dela tu nekdo do TC? Potreboval bych probrat par veci. Mam nactenou tunu informaci, slezly TZB info horem dolem, a dve ruzny nabidky na TC, z nichz bych si mel vybrat :). A nevim.

Diky predem...


o 05.04.2013, 08:54 | Cenda
můžeš zavolat na 603 927 687. Co budu vědět, odpovim.
o 05.04.2013, 08:57 | radek.613
Nemáš-li pasivák či fest nízkoenergetickou stavbu, tak si hlavně propočti, za kolik desítek let se Ti ta investice do tČ začne vracet :-D
o 05.04.2013, 09:09 | MazliG
já úplně s radek.613 nesouhlasim

1. nemám pasiv a asi ani žádnej nízko energetickej, už jsem tu parametry psal xkrát, větší domek, topená garáž - 176 + 40 m2 čistá plocha cca.

2. kouzlo tarifu D56 je i na ostatní el. v domě

3. od prosince 2009 žena na mateřský, el. za rok 23 tis. komplet - TZ domu cca. 7 kw, mám země-voda, el. patrony mi nespínají

- nepoužívám žádné redukované teploty, nikdy ani při týdnu v zimě když nejsme v domě, mám všude podlahovky, odhad porovnání jen topení bez ohřevu TUV ročně je cca. 10-12 litrů, ostatní je ohřev TUV a el. baráku.

- budeme říkat 200 navrch pořizovačka od plynu - návratnost ... 10 let ? dostal jsem 75 zelenou úsporá - takže to lehlo třeba na 8 let, na 7 let ?

- je mi fuk, jetli topim nebo ne, platim víc za vodu z řádu, než za topení

- zaplatil jsem na domě tuny píčovin, který občas lituju že mám, páč je teďko musim splácet .o) ale tohle je dobrá investice - a dneska ty ceny pump ? .... vůči roku 2008 co jsem to řešil jsou zase lepší
o 05.04.2013, 09:10 | MazliG
základ je SUPER projekt, pak si to vzít jako bibli pro toho co by to dělal - nabídky od někoho, kdo ti to i spočítá jsou pro mě jen info,

- najdi si ty vláka, co se to tu řešilo - jak hodně dobře projekt je důležitej, abys neměl zbytečně silnou pumpu, nebo slabou, nebo jestli to má vůbec smysl, blá blá blá .....
o 05.04.2013, 09:13 | MazliG
1. vůbec vybrat primární zdroj
2. projekt
3. vybrat pumpu

- např. já mám model viessmann 222G, který byl v roce 2008 ještě poctivej tzn. 250 litrů TUV, rozvody v mědi, pak ALE začal tlak na cenu, krize - konkurence, takže dnešní model, 170 l TUV zásobník, rozvody v hadicích, které se budou muset o dost dříve vyměnit - takže pak u toho přímého výběru jakou pumpu osadit - KROK 3, se pobavit o tom, který model od jaké firmy

ale zační výběrem zda tedy např. to bude vzduchovka + pak ten projekt ! - věř mi
o 05.04.2013, 09:19 | Luke_288
OT: v celým baráku podlahovka, tzn všude tedy dlažba?
o 05.04.2013, 09:31 | radek.613
1. dotace již nejsou a neběží - a to byl právě jedinný rozumný děj, kdy se účinně zkracovala doba návratnosti provozu TČ tím, že "půlka ceny" se platila v dotaci. Nyní to tak není, takže nezbývá než reálně "návratovat" ve výpočtu celou cifru (v případě Mazliga tedy plus dalších 75 tis a už jsme ze 7 let třeba na 12)
2. ztráta 7 kW na RD je! nízkoenergetický dům. Navíc hodně záleží na lokaci umístění domu, na profilu teplot v té oblasti, atd. Do češtiny převedeno "domeček uprostřed zaprděného satelitu v nížině uprostřed města má energetickou náročnost v zimě úplně jinou, než stejný, ovšem posazený v horách na samotě či v lese na kopci za vsí v 500 m.n.m.
3. země - voda není použitelná všude, mnohem více použitelnější je pumpa vzduch-voda, která má ovšem zase nejmizernější účinnost a tím pádem nejdražší provoz (vč. el.) Když chci tedy účinné TČ, aniž by mi na dvoře či na zdi překážela kisna s hučícím ventilátorem (též zohlednit zda třeba nebude vadit sousedům, už jsme takhle na domkách stěhovali X splitů, protože byly vůči sousedům naprosto hardcore-friendly). Je třeba tedy nepočítat jen s cenou za bednu TČ, ale taky s cenou za vrty či plošný kolektor, a v tu ránu je člověk někde jinde..
4. Ne všechny objekty jsou vytopit jen podlahovkou, bez zásadních stavebních úprav jakými jsou izolace a zateplení. Deseti a statisíce za tyhle "doizolační" práce je pak nutné do návratnosti TČ taky započítat, jinak je to opět neobjektivní.
5. Ten elektrotarif je fajn, to ano, ale když Ti spirály skoro nespínají, zase je to ničem, jen to vylepšuje bilanci na spotřebě zbytku domu.
6. Podle mě je 5x levnější dělat TUV co nejdelší dobu v sezoně solárem, než kvůli ní provozovat TČ. Koneckonců za současného stavu v témto zemi (žádné dotace, voda dražší jak pivo, elektřina dražší jak plutonium) je jedinný alternativní zdroj s dobrou návratností právě solár.
o 05.04.2013, 09:33 | Tuner#2
Luke_288: Proč by měla být všude dlažba? Taky mám podlahovku všude a dlažba jen na chodbách a koupelna, wc, technická a špajzka.
o 05.04.2013, 09:43 | KFL | Upraveno: 2013-04-05 09:52:13
K věci:
- v celém době podlahovka a dlažba
- investice bude kolem v rozmězí 200-270 tisíc podle nabídky, úspora je projektovaná od všech na 27 tisíc ročně, tj. návratnost 8-10 let
- systém vzduch/voda

Problémy:
Nemám projekt od topení, takže o otopný soustavě nevím nic. A nemůžu s tím nic udělat. Všechny firmy říkají, že to zase tak moc nevadí, pokud to topí a funguje, a že můžou soustavu vyčistit, "proměřit" a pak systém odladit za běhu.

TZ domu je sice deklarovaná (z projektu developera) na 10,01 kW, ale ze zkušenosti, jak se ty baráky stavěly a jak tam profukuje, jsem k tomu skeptickej. Novou TZ si musím teprve nechat spočítat.

A co teď:
Aktuálně mám návrh na inverterový čerpadlo s výkonem 16,5 kW, který v -7 stupních dává 11,9 kW a má COP 2,65. Jako bivalence buďto elektrokotel nebo můj stávající plynovej kondenzák. Jako zdroj teplý vody preferuju průtokovej ohřev v kotli. Mám problém s umístěním bojleru - není místo. V nejhorším by šlo řešit.

Druhej návrh počítá klasický on/off TČ s výkonem 10,9 kW + bojler nebo kotel. To vše bez aku nádoby (nemám kam dát).

No a já prostě nevím. Řeším umístění venkovní jednotky kvůli hluku, řeším, jak dlouhý můžou bejt trubky od vnější jednotky k vnitřní, aby nedocházelo k velkejm ztrátám. Řeším, jestli vyhodit plynovej kotel a radši jít do bojleru (roční úspora cca 3 tácy, ale zase o 35 tisíc vyšší investice) atd.

Prostě hrozně otázek, každej mi říká něco jinýho, na webu čtu taky všechno možný, tak prostě nevim ;).

Aktuálně platím elektriku 23 tisíc (4,5 MWh), plyn 37 (21,6 MWh - topení, TUV, vaření). S TČ mám projektovaný náklady na 32 táců sakumprásk. A to mi přijde zajímavý.

Nicméně mi na to nikdo záruku nedá, že (na ty budoucí náklady).
o 05.04.2013, 10:08 | Bart 007
A TA ÚSPORA 27t je počítána oproti jakýmu topení? El.?
o 05.04.2013, 10:10 | MazliG
tuner2: taky mám skoro všude dlažby, páč s tou dlažbou přeneseš x krát lépe teplo z podlahovky než plovoučkou - jak výpočtově - tak reálně .o) na tzb portálu je srovnání finálních povrhů - ztráta u čehokoliv jiného než dlažby je dost veliká - vyzkoušeno i ze života .o)

radek:

1. mají zase běžet, ale jen na rekonstrukce, nikoliv na novostavby
2. ano - proto super projekt / cca. 6-8 tis. /
3. ano - proto jsem psal nejdříve zvolit zdroj primáru
4. ano
5. ano
6. ano - proto jsem psal, že projektant s mozkem třeba vyřkne verdikt, že se to nevyplatí - páč ten můj správnej projektant vše přepočítává pořád na peníze - umí počítat i TZ i prachy .o)

- takže všeobecně souhlas
o 05.04.2013, 10:17 | Luke_288 | Upraveno: 2013-04-05 10:19:16
tuner: no asi protože je to ve spojení s podlahovkou nejúčinější přenos tepla, ale já jsem se ptal jestli to tak má, ne že to tak musí být.
táta má v baráku podlahovku (jako doplňkovou temperaci) pod dřevěnou podlahou, samozřejmě podlaha bez záruky a po x letech jsou spáry lehce rozeschlý.
každej s kým se bavím potvrzuje, že spojení podlahovka je ideální právě s dlažbou, všechno ostatní má zbytečný ztráty a nemá příliš smysl.
ale můj dotaz směřoval jinam- dlažba vs malý děti- co na to říkaj? vzhledem k tomu, že taky mám a taky bych rád TČ, jenže mám problém s dlažbou, tak jsem se ptal, jak to má mazlig když vidím taky pani na mateřský.

OT: je tu někdo, kdo topí třeba stěnovým nebo stropním topením?
o 05.04.2013, 10:18 | MazliG
KFL: než bych cokoliv začal dělat, sehnal bych schopného projektanta s praxí na TČ - sežeň někoho přes reference, ke komu budeš mít důvěru - a jeď podle něj - páč to ti může kdokoliv cokoliv povídat, vždycky jsem sral na názory kamarádů, sral jsem na názory můj soused je topenář, sral jsem na názory, my to děláme takhle, můj strejda to dělá, je to mistr .....

projekt - podle něj vybrat zdroj - podle něj pak topenářská firma bude postupovat a stavět kotelnu - jak si tohle koučuje vše topenářská firma, bude to průser - většinou ...

PROJEKT a pak vůbec něco řešit, takhle máš tak rozdílný varianty, že to nemá cenu rozebírat ....
o 05.04.2013, 10:22 | KFL
bart: Proti stávajícímu plynu.

MazliG: Já ale nestavím kotelnu. Já už barák mám, bydlím v něm a chci jen vyhodit plynovej kotel a nahradit ho tepelným čerpadlem :). Tam mi projektant pomůže taky? Když už otopnou soustavu mám?
o 05.04.2013, 10:22 | MazliG
LUKE: děcáky a horní chodba mám plovoučky - chodba mi skoro netopí, mám prostorové termostatny a servopohony na rozdělovači - chodba je uprostřed baráku, děcáky topí, ale samozřejmě přenos tepla, byť přes membránovou kročejovku od QuickStepu je vůči dlažbě na piču, dlažba je zkrátka vlažná když se topí, v děcáku je teplo, ale podlaha je studená - je to umělotina samozřejmě - klasická plovoučka quickstep, takže určitě mi rego svíti skoro pořád, že proudí voda + je studená podlaha - howk
o 05.04.2013, 10:25 | MazliG
kotelnu - myslim že ti musí pověsit čerpadlo ven, dovnitř, expanzky, upravit rozvody - chápu že nestavíš na zahradě cimru .o)

to i projektant vyhodnotí, já třeba nemám vůbec akumulačku, mám asi 240 l vody v podlahévkách - z toho jsou 2 žebříky v koupelnách a mega radiátor v garáži, kde je podlahová voda - topím napřímo - proč, protože se mi akumulačka asi nevyplatila - jedu na nízkej spád, pořád cirkulace - vypíná a zapíná kotel na základě zpátečky, najdi si ten link tady na ahc - popisoval jsem to tu xkrát -- ale to už je vše na toho projektanta -
o 05.04.2013, 10:26 | KFL
OK, chápu ;). Máš někoho, koho bych moh otravovat? :)
o 05.04.2013, 10:30 | MazliG
mám, ale ani ti nebudu dávat telefon - je z kladna, a je totál zasekanej - to by ses dočkal na vánoce + nevim jak by byl schůdnej kvůli domku někam jezdit .o((( sežeň někoho z okolí
o 05.04.2013, 10:34 | Luke_288
se zeptám asi jako debil- ale na kolik ty dětský pokoje topíš? prtž nerozumim tomu, jak může podlahovka ty pokoje natopit když je studená?
o 05.04.2013, 10:36 | MazliG
studená vůči dlažbě - nemyslim, že je ledová.

Topim děcáky na 21-22 - je to trošku jiný i přes plovoučku, než když je radík - páč to teplo jde od spodu, byť dlažba nebo podlahovka není "teplá" a jde "skrz" tebe nahoru, nebo když se dítě válí na zemi, je to cajk - ale na dlažbě ok, na plovoučce nic moc - jinak prostorově se to vytopí, to problém není, ale zkrátka se ta umělá plovoučka "neohřeje, nenatopí" jako masa keramiky - chápem se ?
o 05.04.2013, 10:41 | Cenda
tak znalost otopné soustavy je prvotní pro návrh tepelného čerpadla a jeho návratnosti. Jestli jsi jim jen řekl, že tam jsou radiátory a konec, tak na to ti nikdo nemůže TC zodpovědně navrhnout.
Bod bivalence by měl být mezi -6 a -3°C, dle lokality a výrobní řady. Pod je zbytečně drahý, nad zas moc topí bivalentní zdroj.
Otázka taky je, jak je TC provedené a co tam je za kompresor. U země to není takový problém jako u vzduchu. Lehce se ti může stát, že kompresor odejde za 4-6 let a při nízkých teplotách ho můžeš vypnout. Je sice pěkný, že čerpadlo umí 50°C vodu, ale nikdo ti už neřekne, že jen do -10°C (příklad).
On/Off můžeš hodit ještě tak do podlahy, ne na radiátory. Tam musí akumulační nádrž být.
Ohřev vody TC, ušetříš si tím náklady a vzduch v létě pracuje s nejvyšší účinností.
o 05.04.2013, 10:48 | Luke_288
mazlig- teď už jo, já nejdřív myslel, že je ta podlaha studená třeba 15 °C.
o 05.04.2013, 10:54 | KFL
MazliG: Jasný, chápu.

Cenda: Mám podlahovku všude, píšu to výše. Topím max na 38 stupňů vody.

Jdu shánět projektanta ;)
o 05.04.2013, 16:07 | Cenda
s dobrým kompresorem a správně dimenzovanými výměníky můžeš jít na vzducháči do podlahy i míň jak do -20°C teploty okolí (R410A, R407C) a přesto mít ještě COP (jen čerpadla, po hrdla skříně) přes 2.
Pak je třeba se podívat i na rozteč lamel výparníku. Minimum je 3,2-3,5mm, pod bude často odtávat. Tohle se hodně často očůrává, osobně bych o něčem s menší roztečí vůbec neuvažoval.
Venkovní jednotka by měla mít hlučnost do 40dB v místě měření a to není zas takový problém.
Délka potrubí propojení jednotek záleží od chladiva, průměru, výkonu kompresoru a v neposlední řadě velikosti sběrače (někdy taky chybí úplně a částečně jeho fci zastupuje zaplavený kondenzátor, tady si pak moc délku nevymyslíš). Obecně do 15m je v klidu.

Ve finále, projektant je ideální volba :-)
o 05.04.2013, 17:21 | KFL | Upraveno: 2013-04-05 17:24:36
Cenda: Díky. Rozteč ověřím. Hlučnost má jednotka 55 dB u jednotky, 40 dB v 5m vzdálenosti, tohohle aspektu jsem si vědom a řeším to. Právě proto potřebuju vědět, jak daleko se dá chladivo táhnout, pokud bych s venkovní jednotkou musel hejbat :).

Jinak venkovní jednotka je mi navrhováno Fujitsu, interní box potom od Impromatu (Fujitsu Neoré Comfort ATW 45 je přesnej název :). K tomu bojler od Dražic nebo Regulusu.

Druhou variantou je komplet setup od Vaillantu (on/off TČ), což beru jako jakous takous "lepší" variantu. Samozřejmě za víc peněz.
o 06.04.2013, 14:51 | Tuner#2 | Upraveno: 2013-04-06 14:53:07
Luke_288 a MazliG: Bydlíme už nějaký pátek u tchánojc a ty mají 20let starý domek, dvoupatro podsklepené a všude jen podlahovka, žádný radiátor. Má tady jak dlažbu, tak lina v pokojích a z nějakého pomatení smyslů/tchyně na části obýváku tehdy moderní plovoučku.

Dlažba super přenost tepla, ale jen když je -10°C a tlačíš do podlahy přes 35°C teplou vodu. Kolem nuly kdy třeba já topím 26 - 28°C topnou vodou je dlažba suveréně nejchladnější podlaha v domě a v přechodovém období se na boso snad ani nedá jakej je to led... Plovoučka je na ho*no ať topíš (je studená protože je to hned po dřevu největší izolant) a nebo netopíš a je to taky studené. Úplně nejlepší jsou lina, když netopíš jsou příjemné i na boso a když topíš není v tom od dlažby velký rozdíl ba přímo žádný. Dva měsíce jsem si s tím teď hrál na baráku, děláme s tátou koupelnu/wc a zkoušel jsem mít na betonu lino/vinyl, koberec, dlažbu už máme chodby a prstě resumé dlažba jen na chodbách/wc/koupelna a jinak lino/vinyl.
o 06.04.2013, 17:21 | radek.613
Plovoučka je obecně největší zlo a humus moderního stavebnictví, nejen kvůli mizerným tepelně-izolačním vlastnostem....
o 06.04.2013, 20:50 | MazliG
tuner2: ok - podle mě se liší i dům od domu

1. když topíš 180m2 podlah v RD, těžko ta podlaha bude teplá, kdybys tam rval 40°C, tak tam u nových RD asi umřeš vedrem - takže pojem "teplá podlaha" každej třeba myslí něco jinýho ...

2. pořád tam dlažba má nějakou tu akumulaci/setrvačnost

strašně záleží, kdy kotel zapne, kdy vypne, na jakém "podnětu" zapne a vypne, jetli je cirkulace v podlahách pořád, nebo jestli to zapíná na nějaké to prostorové rego ve spojení s ekvitermou

záleží jak máš motané smyčky, záleží jestli jsou smyčky podle projektanta s mozkem, aby nebyly dlouhé

záleží jestli je projekt dodržen a smyčky namotaný dle projektu tj. cimry dle využítí mají - řekněme různý počet smyček, různé délky,

- každopádně s linem mám zkušenost nula, nemám to nikde

já si myslí, že i před 20 lety neměly sádrovou podlaháu, kde ten přenos bude zase lepší než u betonu na podlahovce atd atd

- fakt si myslim, že každej to "objektivně" může pociťovat jinak, každému vyhovuje něco jiného - určitě nelze říct, že je něco nejlepší, ale zkrátka existuje tabulka na tzb na přenos tepla z podlahovek, a to je výpočtem - jak si tam stojí lino netušim
o 06.04.2013, 20:52 | MazliG | Upraveno: 2013-04-06 20:53:42
třeba jezdim na návštěvu ke kamarádovi - rekonstruoval starej domek - má tam starý dřevěný podlahy - žádná moderna, žádný tisíce za metr, zkrátka to přebrousil, natřel bezbarvym cajkem - podlahovky samozřejmě nemá, a i v zimě bez bačkor jsou fakt teploučký .....

jsou zkrátka v každé době trendy, jak dřív byly koberce, tak dnes jsou plovoučky, výhoda plovoučky je super, páč jí zkrátka po 8mi letech vyhodíš z okna a uděláš hezkou novou, což u dlažy, která taky používáním trpí, tak to jde hůř .o)
o 07.04.2013, 16:56 | Tuner#2 | Upraveno: 2013-04-07 16:58:18
MazliG: Tak to je jasné, jak říkám při teplotě kolem nuly venku mě to žene vodu na 26 - 28°C takže ano není to teplé na omak jako lidská teplota a proto se to s dlaždou,plovoučkou,linem chová tak jak píšu a je to pořád lepší jak studená podlaha a radiátory. Přece jen teplo stoupá vzůru, takže podlahové topení je nejúčinější narozdíl od topení stropem. Prostupy na tzb jsem nestudoval, ale mám je v katalogu Rehau a tam je prostě lino/vynil na zlatém středu, kdy to sice nemá tak malý odpor jako dlažba, ale zároveň to není takový izolant jako plovoučka či dřevěná podlaha, které jsou na podlahové topení vyloženě nevhodné...

Jinak mám beton, sádrovku jsem nechtěl a nelituju ;)
o 07.04.2013, 22:45 | MazliG
já alfa-sádru, 180m2 - 4,5 cm nad špunty, garáž 9 cm na poly asi 37m2 - ráno v 8. hod začli, ve 13.00 hod šli domu - cenu si nepamatuju, ale za dobře bez cáru, ale taky nelituju, páč to bylo bez práce .o)) když si vzpomenu na omítky nošený v kýblu do patra chce se mi z toho ještě teďko blejt .o))
o 07.04.2013, 23:06 | Tuner#2
Už jsme hodně OT, ale já se taky nenadřel... Dělala to firma (3 lidi), nad špuntama 5,5 - 6cm v garáži 9cm a za den zděláno 21t z osmikolky + doplněk jedna fůra Avie když bylo vidět, že to nevyjde a vyšlo to levněji než anhydrit. Tam kde je topení, tak plastifikátor a všude rozptýlená armatura ;)
o 07.04.2013, 23:42 | Only_One
já mám v patře anhydrit. PO všech možných pokusech se dopočítat, jsem stejně došel k názoru že mě to vyjde buď o par korun dráž a bez námahy a v perfektní rovině a nebo přijdu o všechny kamarády, kteří by museli tahat beton do patra a možná bych rozdíl peněz vydal na občerstvení :-)
o 08.04.2013, 00:01 | Tuner#2
Stále si nerozumíme, raději to přesunu sem ať tu neujíždíme od tématu: [ Link ]
o 08.03.2018, 16:29 | GooGoo
Má někdo zkušenost s TČ od firmy REVEL [ Link ] ? Mám nabídku za komplet řešení za 130tis s DPH a i dle hodnot není tak špatné. Vzhledem k tomu ze mam nacenou pripojku plynu s komplet resenim kondenzacnim kotlem za 120tis, tak se přikláním k TČ.
o 08.03.2018, 21:01 | -Hans-
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3236 sekund.